Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 3544
Pla d’Actuació en Matèria de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació, en sessió ordinària celebrada el dia 28 de març de 2018, ha adoptat el següent acord:  

Primer. –Aprovar el següent Pla d’Actuació en Matèria de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019:

PLA D’ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2018 I 2019

El servei del taxi en l’àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d’aquest sector en l’activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d’aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s’ajusti a les especials necessitats de la demanda d’aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l’època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys s’ha constatat que existeix una gran desproporció entre l’oferta d’aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran mesura pel marcat component estacional de la demanda turística d’Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els meses estivals i que, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l’any. Això ha provocat, sobretot en les últimes temporades estivals, un creixent augment de l’oferta il·legal de transport de viatgers, la qual cosa, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de l’illa i produeix altres distorsions, com per exemple l’afectació de la seguretat viària.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de la seua competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005, de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d’atorgar llicències d’àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d’Eivissa, que va aprovar plans d’actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l’oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l’illa d’Eivissa.

Mitjançant l’aprovació del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l’oferta il·legal en matèria de transports a l’illa d’Eivissa, el govern autonòmic va habilitar els ajuntaments de l’illa d’Eivissa per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislàs en matèria de transports urbans.

Basant-se en dita habilitació legal, l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu va aprovar un pla d’actuació en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013 i un altre per als anys 2014 i 2015.

Posteriorment, de conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l’article 48 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, en l’article 48 de la qual s’atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació amb el servei d’autotaxi, en virtut del qual l’ajuntament va aprovar el Pla d’actuació dels anys 2016 i 2017.

La Llei estableix les condicions generals de prestació del servei d’autotaxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, i distingeix entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s’atorgaran preferentment als titulares de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seua adjudicació, les condiciones de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condiciones a què hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.

Es recull igualment l'obligació dels Ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d'acte-taxi als òrgans insulars competents per expedir les autoritzacions interurbanes, a aquest efecte de l'aplicació del règim jurídic que estableix l'article 69.2 d'aquesta Llei, que és qui ha de disposar el que correspongui, perquè es puguin fer els recorreguts interurbans amb les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables.

Atès que les circumstàncies d'alta demanda provocada per l’estacionalitat perduren, es planteja novament l'aprovació d'un Pla d'Actuació Municipal per als anys 2018-2019 amb l'objecte d'augmentar l'oferta del servei de transport publico de viatgers en vehicle turisme, corregir la distorsió de l'augment estacional de mobilitat i combatre l'intrusisme, d'altra banda, cada vegada més agressiu. El contingut d'aquest, d'acord amb la Llei 4/2014, és establir les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d'autoritzacions a atorgar, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que han d'assumir el subjecte autoritzat, l'acabo de durada de l'autorització, la quantia, els supòsits de revocació i la resta de condicions.

Quant al nombre de llicències atorgables, atès l'estudi de necessitats de llicències municipals del servei de taxi encarregat per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en els quals entre uns altres s'analitza l'extensió del municipi, el creixement poblacional dels últims anys, nombre de places turístiques i l'oferta turística existent el municipi es constata la necessitat d'augmentar en 20 les llicències temporals respecte als últims anys, establint-se en aquest estudi la conveniència de disposar de 58 llicències temporals durant els mesos estivals. . Així mateix es constata la conveniència d'augmentar el període de funcionament de les taxis estacionals ampliant-se est des del 15 de maig fins al 15 d'octubre.

En relació amb el sistema d’adjudicació de les llicències temporals, com s’ha indicat anteriorment, la Llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulares de llicències ordinàries, reservant-se per tant un percentatge més alt de llicències temporals a atorgar per als titulares de llicències ordinàries de taxi de Santa Eulària des Riu i establint-se un percentatge més baix per a aquells assalariats que compleixin amb els requisits establerts en aquest Pla i hi vulguin accedir.

En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s’aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d’aplicació per a l’avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l’intrusisme existent en el sector.

I. - Objecte del Pla d’actuació

El present Pla d’actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s’han de subjectar les llicències temporals d’àmbit municipal, sens perjudici de l’autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2018 i 2019 amb possibilitat de prorrogar-se per un més.

La vigència del Pla d’actuació ve definida en el temps per la seua estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer si així ho acorda la Corporació abans de la finalització del segon any.

El titular d’una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles de turisme a canvi d’un preu. Així, l’objectiu principal del pla consisteix en l’ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de l’augment de llicències, en aquest cas temporals, com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s’incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament respecte del control de la competència deslleial i l’intrusisme existent i de l’ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

II.- Característiques de les llicències temporals

Les llicències temporals d’àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle de turisme, reuniran les característiques següents:

Estacionals: La durada d'aquestes autoritzacions serà de quatre mesos que es concediran en dos torns diferents (repartint al 50% les autoritzacions estacionals atorgades en cadascun dels torns) seran:

1º torn: del dia 15 de maig fins al 15 de setembre dels anys 2018 i 2019 (tots els dies inclosos).

2º torn: del dia 15 de juny fins al dia 15 d'octubre dels anys 2018 i 20197 (tots els dies inclosos).

El compliment del segon període (el corresponent a l'any 2019) determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats en l'autorització caducada. A la finalització del primer període (any 2018) l'autorització romandrà suspesa fins que s'iniciï el nou període de vigor de l'any 2019.

En el supòsit en què no s'arribi a cobrir el 70% d'autoritzacions atorgables es concediran les autoritzacions sol·licitades per als cinc mesos estivals, entenent-se que es realitza únicament un primer torn que comprèn des del 15 de maig al 15 d'octubre dels anys 2018 i 2019.

Biennals: El present pla regulador tendrà una vigència de dos anys consecutius, 2018 i 2019, i es podrà prorrogar per un any més en les mateixes condicions si la Corporació adopta l’acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la seua vigència.

Personal: L’autorització tendrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l’atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanen. Només es podrà obtenir una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l’extinció de l’autorització per caducitat, l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condiciones de prestació del servei.

Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei a l’àmbit territorial del municipi de Santa Eulària des Riu, sens perjudici de la possible autorització del Consell Insular d’Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.

III. Determinació del nombre total d’autoritzacions

El present pla d'actuació estableix un nombre màxim total de 58 autoritzacions, corresponent 29 autoritzacions per cadascun dels torns anteriorment fixats. Es constituirà un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.

El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut. En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències temporals que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva residual amb els assalariats del municipi de Santa Eulària des Riu que tinguin una antiguitat inferior a la requerida en el present pla, sempre que comptin amb  una antiguitat de 12 mesos en els últims tres anys.

IV. Procediment d’autorització

1.- Inici

Una vegada aprovat el present Pla regulador, s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l’endemà de la data de publicació determinarà l’inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de deu dies naturals. Així mateix es publicarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, www.santaeulariadesriu.com, l’obertura d’aquest termini amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.

Atesa la necessària posada en servei de les llicència objecto de licitació amb efectes a 15 de maig, l'expedient licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'art. 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

De conformitat amb el que disposa l’article 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, se sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies el present pla, simultàniament a l’inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el plec se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi de dit termini a partir de l’endemà de la resolució de les reclamacions.

Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

REQUISITS

1.1. Ser persona física o jurídica.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu i complir la resta de requisits que assenyali l’Ordenança reguladora del servei d’autotaxi de Santa Eulària des Riu.

1.4. Explotar personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció de vehicle per part del titular de la llicència i no la seua gestió.

 1.5. Per a aquells qui optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d’una llicència municipal de taxi.

1.6. A més, els qui optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d’alta en l’impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d’acord amb la documentació que es detalla en l’apartat següent. En cap cas es considerarà que pugui complir-se aquest requisit si s’ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l’excepció de la jubilació contributiva.

1.7. Aquells qui opten com a assalariats del sector del taxi (d’acord amb el que preveu el procediment d’atorgament), a més dels requisits recollits en els apartats 1.1., 1.2. i 1.3. anteriors, hauran d’acreditar el fet d’haver estat contractats pel titular d’una llicència municipal de taxi de l’Ajuntament de Santa Eulària, almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l’inici del termini de presentació de instàncies, així com haver realitzat aquesta feina durant almenys dos mesos al llarg de l’any 2017.

1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tenguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment sempre que comptin amb  una antiguitat de 12 mesos en els últims tres anys, per passar a formar part de la quota de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobreixin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no es pogués formar la quota de reserva contemplada en els seues apartats 6 i 7.

 2. Sol·licituds i documentació a presentar

2.1. El termini de sol·licituds s’obrirà l’endemà de la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l’Alcaldia d’aquesta Corporació, en model recollit en l’annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d’inici (considerats ambdós dies inclosos).

En cas que l’últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al dia hàbil següent. Quan es publiquin anuncis de correcció d’errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de proposicions pressuposa l’acceptació, per part de la persona interessada, de les clàusules del present Pla.

Quan la documentació s’enviï per correu, s’haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l’enviament a l’oficina de Correus i anunciar-lo a la Corporació mitjançant fax al número 971 332959 o correu electrònic (secretaria@santaeularia.com) dins del mateix dia.

Sense la concurrència d’ambdós requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l’Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. No obstant l’anterior, transcorreguts tres dies naturals a la data de finalització del termini sense que l’Ajuntament hagi rebut la documentació, aquesta no s’admetrà.

També s’admetrà la documentació presentada d’acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits que s’hi estableixen, sempre que tenguin entrada a les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.

2.2. Cada sol·licitant presentarà la sol·licitud de conformitat amb l’annex I, acompanyada de la documentació següent:

a. Document nacional d’identitat i, si escau, l’escriptura d’apoderament degudament legalitzada, o les seues fotocòpies degudament autenticades.

b. Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present Pla regulador.

c. Declaració responsable de no estar incurs el licitador en les prohibicions per contractar recollides en l‘article 60 del TRLCSP.

d. Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. La prova d’aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans indicats en la normativa de desenvolupament del TRLCSP.

e. Certificat expedit per la Direcció Provincial de Trànsit, en el qual s’acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprovà el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març.

f. Compromís que s’adscriurà a la llicència temporal un vehicle de conformitat amb el que estableix el present Pla regulador.

g. Compromís d’aportar pòlissa d’assegurança per cobrir de forma il·limitada la seua responsabilitat civil pels danys que es causin amb ocasió del transport.

h. Declaració responsable en la qual s’indiqui la puntuació que li correspongui de conformitat amb el que estableix l’apartat 7 del present Pla. (Annexos II i III)

i. Permís municipal de conductor expedit per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

j. Indicació d’adreça electrònica o fax a efectes de notificacions quan sigui procedent.

k. Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.

En el cas de conductors assalariats, hauran d’aportar a més la documentació següent:

k) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

l) Declaració responsable en què indiquin l’antiguitat (no interrompuda) amb què compten, la qual haurà d’anar acompanyada d’una relació detallada dels titulars i els números de llicència on s’hagin prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d’inici i finalització dels serveis. (Conforme al model previst en l’annex III d’aquest plec).

A fi d’evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegi la documentació, una vez acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d’atorgament de llicències temporals.

Les persones que, com a titulars d’una llicència de taxi al municipi de Santa Eulària des Riu, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la seua sol·licitud el número de llicència de què són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d’autònoms al llarg dels últims vint mesos. Respecte al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l’Institut Nacional de la Seguretat Social. Els qui hagin optat per la modalitat de la jubilació contributiva hauran d’aportar certificat acreditatiu de tal extrem.

3. Reparació de deficiències

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l’Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a reparació de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.

A tals efectes l’Ajuntament exposarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que hagin de presentar.

L’endemà de la data de publicació d’aquesta relació al tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l’inici del còmput dels 3 dies hàbils per a la reparació.

Transcorregut aquest termini sense reparar les deficiències que s’haguessin trobat, la persona sol·licitant quedarà exclosa del procés d’adjudicació.

4. Llista provisional d’admesos

En cas que no hi hagi deficiències a reparar o, reparades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a l’efecte sense reparació, la Corporació elaborarà la llista provisional d’admesos, que serà exposada al públic a través del tauler d’anuncis municipal i de la pàgina web.

Publicada l’anterior llista provisional, s’obrirà un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin, si escau, al·legar el que convengui al seu dret.

5. Llista definitiva d’admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d’al·legacions sense que s’haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d’admesos que serà exposada al públic a través del tauler d’anuncis municipal i la pàgina web.

Aquesta llista classificarà els admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que es disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l’adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

6.- Classificació dels sol·licitants admesos

El procediment per a l’adjudicació de les llicències temporals estableix la classificació següent dels sol·licitants i distribució d’autoritzacions:

- Categoria A:  "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi

- Categoria B:  "Assalariats": assalariats del sector del taxi.

El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). Sobre la base d'això s'estableix un contingent de reserva d'atorgament de llicències a favor dels titulars d'un 80%, la qual cosa es tradueix en un total de 46 llicències temporals a atorgar a favor dels titulars de llicències ordinàries.

Les 12 llicències restants (20% del nombre total) s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi de Santa Eulària que compleixin els requisits previstos en el present Pla regulador, conforme al previst a l'apartat següent.

En cas que no s'adjudiquessin la totalitat de les llicències previstes per a cada categoria, la resta que quedi d'una categoria incrementarà el nombre de llicències a atorgar de l'altra categoria.

En el cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al que poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme a la puntuació obtinguda a l'apartat següent.

Si no es pogués constituir aquest contingent de reserva, es podrà constituir un contingent de reserva residual per cobrir el nombre de llicències temporals que quedessin vacants o les baixes que es poguessin produir i al que podran accedir aquells assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada a l'apartat 1.7.

7. Adjudicació de les llicències temporals

Las llicències temporals s’atorgaran a aquells sol·licitants que obtenguin una puntuació més alta atesos els criteris següents:

­-Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d’autotaxi de Santa Eulària des Riu (màxim 17 punts)

S’atorgarà la puntuació atenent els criteris següents:

- No haver tengut prèviament autorització estacional: 5 punts.

- Haver tengut autorització estacional, però no durant els anys 2016-2017: 2’5 punts.

- Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi al municipi de Santa Eulària des Riu: 0,5 punts por cada any d’antiguitat amb un màxim de 5 punts. Dita antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complits sense que es pugui tenir en compte la fracció o el decimal que pogués resultar de dit còmput.

- Aportació de vehicle híbrid: 5 punts

­- Aportació de vehicle  de menys de dos anys d’antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.

- Aportació d’un vehicle de menys de 5 anys d’antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5 punts.

- Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.

En cas d’empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s’efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

- Assalariats. (Màxim 17 punts)

S’atorgarà la puntuació atenent els criteris següents:

- No haver tengut prèviament autorització estacional: 3 punts.

- Haver tengut autorització estacional, però no durant els anys 2016-2017: 1’5 punts.

- Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en aquest municipi de Santa Eulària des Riu com a conductors assalariats dels titulars de llicències d’autotaxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i la vigència del permís de conductor expedit per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social. 0,35 punts per cada any d’antiguitat amb un màxim de 7 punts. Dita antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complits sense que es pugui tenir en compte la fracció o el decimal que pogués resultar de dit còmput.

L’esmentada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s’abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal d’atur derivada de la cessació involuntària en l’activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d’incapacitat temporal.

- Aportació de vehicle híbrid: 5 punts  

- Aportació de vehicle de menys de dos anys d’antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.

- Aportació d’un vehicle de menys de 5 anys d’antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5 punts.

- Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.

En cas d’empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s’efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

8.- Aprovació de la llista ordenada

La Corporació aprovarà mitjançant resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s’exposarà al tauler d’anuncis i a la web municipal a efectes de notificació individual a cada un dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb l’obligació d’aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d’autorització.

La publicació d’aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l’autorització estacional, l’eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l’interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s’assenyalen a continuació.

9.-  Adscripció per torns

El dia i hora que a aquest efecte s'hagi assenyalat en l'aprovació de la llista definitiva d'admesos, l'Ajuntament durà a terme un sorteig públic per adjudicar les llicències temporals, si es donen els supòsits contemplats a l'apartat anterior i adscriure als admesos al primer o segon torn. És a dir, hi haurà una llista de 29 adjudicataris provisionals del primer torn (15 de maig fins a 15 de setembre) i una llista diferent de 29 per al segon torn (15 de juny fins a 15 d'octubre).

Els torns s'invertiran el segon any de vigència, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn l'any 2018, resultaran adscrits al segon alterno l'any 2019 i al revés.

En cas de no arribar a cobrir-se completament el contingent de 58 autoritzacions estacionals previstes, aquestes s'adscriuran per la seva meitat a cadascun dels torns sempre que es cobreixin un mínim de 40 autoritzacions estacionals. En cas que no es cobreixi el mínim de 40 estacionals, de conformitat amb el previst als apartats anteriors, es concediran les autoritzacions per a un únic primer torn amb vigència des del 15 de maig fins al 15 d'octubre dels anys 2018 i 2019.

10.- Documentació a presentar per a l’adjudicació definitiva

L’eficàcia de l’atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix, abans de les dates següents:

- Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 10.1 següent): Deu dies naturals després de la publicació al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de la resolució d’adjudicació.

Termini màxim per al primer torn: 2 de maig de 2018

Termini màxim per al segon torn: 1 de juny de 2018

Aquest termini comptarà per a l'any 2018 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2019. Així, l'any 2019, per poder prestar el servei haurà de presentar-se novament a l'Ajuntament tota la documentació recollida als apartats que segueixen (excepte el dipòsit, que només es farà efectiu l'any 2018), amb un termini que s'obrirà en data 13 de març de 2019 i finalitzarà el 30 d'abril de 2019 (per al primer torn) i l'1 de juny de 2019 per al segon.

10.1. Acreditació d’haver efectuat un dipòsit (retornable en les condiciones que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) a la Tresoreria de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, que respondrà en cas de:

- Renúncia a l’obtenció de l’autorització definitiva.

- No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l’autorització.

- No complir l’obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l’Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d’un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per cada any o en els casos de substitució regulats en l’apartat V.

Transcorregut el període de vigència de l’autorització estacional per a la temporada 2016, i comprovat per l’Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s’emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2017, o 2018 en cas de pròrroga, a condició que se segueixin complint la resta de requisits establerts per al retorn del dipòsit.

10.2. Acreditació de disponibilitat d’un vehicle turisme, amb pas a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o leasing, que reuneixi les característiques tècniques següents: antiguitat màxima a la qual s’hagin compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d’aparell taxímetre, sistema de GPS autoritzat per l’Ajuntament, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior.

El vehicle haurà de dur en totes dues portes de davant una franja de 7 centímetres en vermell, pintada en les dues portes de davant, en sentit transversal de dreta a esquerra. A la part dreta davall de la línia transversal hi anirà l’escut del municipi de Santa Eulària des Riu, en els seus colors originals, i en la part superior esquerra de la línia transversal hi anirà el número de la llicència temporal. Els titulars de llicència disposaran del mateix número de llicència afegint-hi la paraula “estacional” i per als assalariats s’assignarà un número de llicència a partir del número 1001 d’acord amb la llista d’adjudicataris que s’aprovi (que es recollirà en la targeta de transports) i més avall haurà de figurar la llegenda "Taxi estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 125 punts d’ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm. La resta d’aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d’acord amb els annexos que acompanyen el present Pla regulador. L’antiguitat màxima per a l’adscripció d’un vehicle en aquestes llicències serà de vuit anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació. L’acreditació del compliment de tots els requeriments detallats, així com dels compromisos presentats pels sol·licitants, s’acreditarà mitjançant la presentació d’un certificat de conformitat expedit a l’efecte per l’estació de la Inspecció Técnica de Vehicles del Consell Insular d’Eivissa.

L’any 2019 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l’autoritzat per a l’any 2018, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 8 anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació, així com el compliment de les condicions que varen ser tengudes en compte per a l’adjudicació de la llicència temporal. L’any 2017 es podrà superar l’antiguitat màxima de 8 anys abans de dita data només en el cas d’aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l’any 2018.

9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d’euros) durant el temps de vigència de l’autorització (els quatre mesos de 2018 i els quatre mesos de 2019), la responsabilitat civil amb tercers amb ocasió de danys ocasionats per raó d’aquest servei.

9.4. Acreditació de disposar d’un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor.

9.5. Acreditació del pagament del cànon per import de 1.000€ per cada mes autoritzat.

 11. Procediment per cobrir renúncies d’adjudicataris

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciassin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l’Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l’ordre d’adjudicació resultant.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s’hagués constituït, l’import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l’exercici 2018, d’acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a l’efecte.

12. Emissió de targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l’atorgament d’una llicència temporal rebran per part de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d’acord amb el model incorporat en l’annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s’expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l’autorització: una targeta que acrediti la vigència de l’autorització durant els quatre mesos de l’any 2018 i una altra (emesa una vegada que la Corporació hagi comprovat el compliment dels requisits per a l’any 2019) que documentarà la vigència durant aquell any.

V.- Prestació del servei. Drets i obligacions

A. Exercici de l’activitat

1. La prestació d’aquest servei s’efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l’autorització estacional. No obstant això, es podran donar supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s’indiquen a continuació:

- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que durant la prestació del servei el titular de l’autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l’autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seues dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals (apartat 10.2).

A més, haurà d’acreditar, mitjançant certificat de la ITV, haver retirat tots els distintius externs del vehicle original i el seu pas a vehicle particular.

Comprovat l’anterior, l’Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent a tal efecte nova targeta de transport.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d’avaria o accident. En aquests casos, l’interessat haurà de sol·licitar-ho a l’Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d’altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l’apartat 10.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seua resolució.

En aquests casos excepcionals s’admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l’autorització i que el vehicle de substitució temporal tengui una antiguitat superior a 8 anys.

Igual que en el cas anterior, l’Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent a tal efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).

No obstant això, aquest supòsit, per l’excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l’autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l’interessat haurà d’acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.

Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d’aquesta substitució temporal, el titular de l’autorització haurà d’acreditar davant l’Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment i el seu pas a vehicle particular.

Aquesta acreditació s’haurà de produir en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, ambdós vehicles puguin simultaniejar la prestació.

2. Els titulars de les llicències temporals estacionals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per garantir la prestació del servei en les condiciones indicades en aquest pla.

3. Tots els conductors titulars d’una autorització estacional hauran d’acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conductor de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d’assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d’alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

Els titulars hauran d’assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l’autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l’establert en la normativa laboral d’aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d’aplicació pel que fa a temps màxims de conducció i descans per conductor.

Respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tendrà limitació horària.

6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l’activitat i d’acreditar-ho mitjançant la presentació a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu d’un certificat emès per la ITV a tal efecte en el termini màxim d’un mes després de la finalització del seu torn.

Una vegada acreditat el compliment d’aquesta exigència després del corresponent torn de l’any 2018, s’emetrà un informe per part dels serveis competents de l’Ajuntament per procedir en finalitzar la temporada 2019 a la devolució del dipòsit que es va efectuar amb ocasió de l’adjudicació de l’autorització estacional.

No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l’any 2019) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l’eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l’any 2018.

B. Règim tarifari

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d’aplicació seran les mateixes que siguin d’aplicació per a les llicències de caràcter ordinari.

C. Règim sancionador

L’incompliment per part del titular d’una autorització estacional de les condiciones de prestació del servei o la pèrdua d’alguna de les condicions exigides per a la seua obtenció determinaria el fet d’entendre que s’estaria realitzant l’activitat de transport públic de viatgers sense el títol habilitant preceptiu, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant l’expedient sancionador oportú tramitat a l’efecte, d’acord amb el que preveu la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L’incompliment del que recull l’Ordenança municipal reguladora de la prestació del servei públic d’autotaxis  determinaria la possibilitat de ser sancionat per l’Ajuntament d’acord amb el que estableix el capítol VI de l’ordenança indicada.

D. Revocació

L’Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà revocar l’autorització, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condiciones de prestació del servei, la qual cosa suposarà  la pèrdua de tots els drets vinculats a l’autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d’audiència a l’interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI.- Pla d’inspeccions

Durant la vigència d’aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu en coordinació amb el Consell Insular d’Eivissa i  amb les forces i els cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d’inspeccions específiques per controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s’acumuli una major presència d’intrusisme. Així, d’acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil a Eivissa, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d’inspecció de transports del Consell Insular d’Eivissa, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d’actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals amb relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.

 

ANNEX I: INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD

......................................................, amb DNI/CIF núm. ..................... i domicili a ......................... al carrer de ......................................................., ...................... codi postal ..................., telèfon ……………...…………

EXPÒS

Que reuneix tots i cada un dels requisits exigits en el Pla d’actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 aprovat per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu per acord de data ............ (BOIB n. ...... de data .......) i que per aquest motiu

SOL·LICIT

Poder participar en el concurs establert en l’esmentat Pla d’actuació per a l’atorgament d’una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condiciones que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyal (s’adjunta documentació acreditativa):

Santa Eulària des Riu, .........de .................... de 2018

Data:…………………………….

Firma………………………….

ALCALDE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

  

ANNEX II – DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL

Jo, …....…… amb DNI… i domicili a… 

Declar sota la meua responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l’adjudicació d’una llicència temporal és la següent

(* La puntuació indicada en aquests supòsits s’entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que haurà de complimentar, en cas de ser adjudicatari, de conformitat amb el que indica l’apartat 9 del present Pla regulador)

Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d’autotaxi

Puntuació

No haver tengut prèviament autorització estacional:

 

Haver tengut autorització estacional però no durant els anys 2016-2017

 

Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Santa Eulària des Riu (0,5 punts per cada any fins a un màxim de 5)

 

Aportació de vehicle híbrid

 

Aportació de vehicle de menys de 2 anys

*

Aportació de vehicle de menys de 5 anys

*

Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit

*

 

Categoria B: Assalariats

Puntuació

No haver tengut prèviament autorització estacional:

 

Haver tengut autorització estacional però no durant els anys 2016-2017

 

Per antiguitat com a assalariat a Santa Eulària des Riu (0,35 punts per cada any fins a un màxim de 7)

 

Aportació de vehicle híbrid

 

Aportació de vehicle de menys de 2 anys

*

Aportació de vehicle de menys de 5 anys

*

Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit

*

   

ANNEX III (declaració responsable per al còmput d’antiguitat)

L’antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complits sense que pugui tenir-se en compte la fracció o el decimal que pogués resultar de tal còmput

Jo, ……..… amb DNI…  i  domicili a ……….. terme municipal de Santa Eulària des Riu,

Categoria A. Titulars:

Declar sota la meua responsabilitat, que som titular de la llicència de taxi n. ….  del servei d’autotaxi del municipi de Santa Eulària des Riu, des de l’any ........… comptant amb una antiguitat com a titular de ...….. anys. 

Categoria B. Assalariats:

Declar sota la meua responsabilitat, que som conductor assalariat del servei d’autotaxi del municipi de Santa Eulària des Riu, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ...…. anys, per a la qual cosa adjunt la relació següent:

N. llicència

Titular de la llicència

Data inici

Data final

Antiguitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

ANNEX IV: LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME

Nom i llinatges del titular:

NIF:

Matricula del vehicle:

Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

Número de llicència temporal:

Vigència:

Concedida per Resolució d’Alcaldia en data ___ , en aplicació del que disposa el Pla regulador en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017 aprovat per acord del Ple  ..... de ......... de 2018 (BOIB n. ...... de ... de ....... de 2018), en desenvolupament de la competència municipal prevista en l’article 53.4 de la Llei 4/2014 de 28 de juny de 2014.

 

CONDICIONS D’ÚS DE LA LLICÈNCIA

- La prestació del servei s’efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal.

- Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i mitjançant la contractació d’un o més conductors assalariats.

- Els titulars hauran d’assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant l’establert en la normativa laboral d’aplicació respecte a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d’aplicació respecte al temps màxim de conducció i descans. En el cas d’existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades per l’Ajuntament corresponent.

- NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir del últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II.A del Pla d’actuació).

Davant del present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, d’acord amb l’establert en l’article 116 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d’un mes comptat a partir de l’endemà de la publicació, o impugnar-se directament davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la publicació de conformitat amb l’article 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Segon.- Determinar la urgència de la licitació, atesa la necessària posada en servei de les llicència objecto de licitació amb efectes a 15 de maig, de conformitat a l'establert en l'art. 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

Tercer.- En cas de presentar-se al·legacions, delegar en la regidora delegada en matèria de taxis la seva resolució, havent d'adonar de la mateixa en la següent sessió plenària que se celebri.

 

En Santa Eulària des Riu a 28 de març de 2018

L’alcalde,

Vicente Marí Torres