Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES D'INFANTS
Núm. 3527
Bases específiques per a la cobertura temporal de vacant, per jubilació parcial i creació d’un borsí per a la cobertura temporal del lloc de feina vacant de Director/a Pedagògic/a del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Crear un borsí de feina per concurs oposició, per donar cobertura temporalment a la part de jornada vacant del lloc de feina de Director/a Pedagògic/a, que se produeixi per l’accés de la persona titular, a la situació de jubilació parcial, ja que es imprescindible cobrir mitjançant un contracte de relleu la part de jornada que se deixa de treballar durant dita situació.
Així mateix, també es podrà utilitzar aquest borsí per donar cobertura a les necessitats sobrevingudes, extraordinàries i circumstancials o d’increment del volum de feina que se puguin produir.
2.PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
Concurs-oposició, torn lliure
3. GRUP PROFESSONAL
Director/a pedagògic/a
4. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
A més de les establertes a les bases generals publicades al BOIB núm. 7 de 13 de gener de 2018, els següents:
4.1. Requisits específics per donar cobertura a les vacants produïdes per jubilacions parcials
D’acord a la normativa vigent en matèria de jubilació parcial, es necessari que la persona candidata en el moment de fer efectiva la contractació de relleu, estigui inscrita com a demandant de feina al Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
5. FUNCIONS
Dur a terme la direcció pedagògica, orientar, supervisar i coordinar l’activitat educativa de les escoles del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants (PMEI) i les altres pròpies del grup professional.
6. PUBLICITAT I TERMINI
La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), a la web de l’Ajuntament de Palma i als taulers d’anuncis del PMEI. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils (de 9 a 14 h) comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al BOIB.
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils es publicarà la llista de les persones admeses i de les excloses. La relació s’exposarà a la web de l’Ajuntament de Palma i al taulers d’anuncis del PMEI. Hi constarà el número de DNI o NIE i s’escau la causa de no admissió. Les persones interessades podran presentar al·legacions i documentació d’esmena, dins termini dels dos dies hàbils següents al de la publicació. Posteriorment es publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. En aquesta llista s’indicarà el lloc, la data i l’hora d’inici dels exercicis. No es faran notificacions personals.
7. COMPOSICIÓ DELS TRIBUNALS QUALIFICADORS
Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats/des per sorteig d’entre personal fix en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius/ves suplents. El secretari/a serà designat/da per votació d’entre els/les vocals.
8. SOL·LICITUDS
Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per el Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma, que se’ls facilitarà a les oficines del PMEI, situades a la Plaça Nova de la Ferreria, 2 de Palma (07002). Així mateix l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina:
https://www.palma.cat/portal/PALMA/contenedor1.jsp?seccion=s_floc_d4_v1.jsp&contenido=6711&tipo=1&nivel=1400&codResi=1&language=ca
Les sol·licituds degudament emplenades es lliuraran al Registre General del PMEI ubicades a Plaça Nova de la Ferreria, 2 de Palma (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores) o per qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions publiques. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent al Registre General del PMEI s’enviarà comunicació de la seva remissió dins les 24 hores següents a la finalització del termini (dins l’horari del registre general), al fax numero 971 o al correu escoletes@palma.es, acompanyant el full amb el segell de la presentació. Si es presenta la sol·licitud a una oficina de Correus, s’ha de fer mitjançant correu certificat en la forma que estableix el reglament de Correus.
Documentació que s’ha d’aportar juntament amb les sol·licituds
Requisits:
a) Fotocopia acarada del DNI o NIE.
b) Fotocopia acarada dels requisits mínims de titulació: Títol Llicenciatura o grau en Psicologia, Pedagogia, Psicopedagogia o equivalents.
c) Fotocopia acarada del títol català nivell C1.
Mèrits:
S’aportaran únicament per les persones candidates que hagin superat la fase d’oposició. A l’anunci de publicació dels resultats definitius de la fase d’oposició, s’obrirà termini de deu dies naturals per presentar els mèrits al·legats.
Els mèrits que es valoraran vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran d’acreditar mitjançant la presentació d’originals o fotocopies acarades.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems establerts. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants treballadors/es del PMEI podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius dels mèrits presentats per les persones que no hagin superat el procés de selecció, podran ser retirats per les persones aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment selectiu. En cas contrari seran destruïts.
L’admissió de la sol·licitud implica l’acceptació plena, de les persones aspirants, de les presents bases, amb autorització expressa pel tractament de les seves dades en els arxius del PMEI i publicació de resultats en els mitjans de comunicació que el PMEI consideri, conformement a l’establert a la Llei Orgànica 15/1999 , de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal LOPD), essent aquestes dades utilitzades exclusivament per la finalitat objecte d’aquestes bases.
9. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
Les persones aspirants s’hauran de presentar als exàmens amb el seu document nacional d’identitat, en qualsevol moment, el tribunal podrà requerir que acreditin la seva identitat.
Les persones aspirant seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives les que no hi compareguin, tret dels casos de força major, degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.
El primer exercici tindrà lloc el dia, en el lloc i l’hora que es determini a la resolució que aprovi la llista de persones admeses i excloses en el procés selectiu.
La publicació de l’anunci del segon i successius exercicis serà efectuada pel tribunal en a la web de l’Ajuntament de Palma i al tauló d’anuncis del PMEI i per qualsevol altres mitjans que el tribunal consideri oportuns per facilitar-ne la màxima divulgació, amb almenys vin-i-quatre hores d’antelació al començament de l’exercici.
10. FASE D’OPOSICIÓ
La fase d’oposició es realitzarà en el termini màxim de 30 dies naturals des de la publicació del llistat definitiu de persones admeses i excloses i constarà dels següents exercicis:
Puntuació màxima: 45 punts.
a) Primer exercici, prova de coneixements generals: de caràcter obligatori i eliminatori. Puntuació màxima: 20 punts.
Consistirà en respondre un qüestionari de cinquanta (50) preguntes amb respostes alternatives sobre el contingut del programa que figura com a annex I. Respecte a la puntuació, es valorarà la resposta correcta amb 0,40 punts; la incorrecta, tant si ho és per haver deixat les quatre opcions en blanc com per haver assenyalat més d’una resposta, no tindrà valoració; i la pregunta amb resposta errònia es penalitzarà amb un valor negatiu de 0,10 punts.
Es qualificarà de 0 a 20 punts, i per aprovar s erà necessari obtenir com a mínim 10 punts.
Temps màxim: 90 minuts.
b) Segon exercici, prova de coneixements específics: de caràcter obligatori i eliminatori. Puntuació màxima: 20 punts.
Consistirà en desenvolupar un tema de l’annex II a elegir per la persona candidata d’entre els dos que se’n proposin, mitjançant sorteig que es realitzarà en el mateix moment de la prova.
Es qualificarà de 0 a 20 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 15 punts.
En aquest exercici el tribunal valorarà la comprensió dels coneixements, la claredat d’idees i la qualitat de l’expressió escrita.
Aquest exercici haurà de ser llegit obligatòriament per la persona aspirant davant el tribunal.
Temps màxim: 120 minuts.
11. QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS
En el termini màxim de vint dies hàbils des de la data de celebració de les proves escrites, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat d’aquests, atorgant tres dies hàbils a les persones candidates perquè puguin presentar al·legacions, que seran resoltes pel Tribunal en el termini màxim de tres dies hàbils.
El Tribunal podrà acordar la realització d’ambdues proves de forma consecutiva al mateix dia. En aquest cas, la prova de coneixements específics s’iniciarà com a mínim 30 minuts després de la finalització de la prova de coneixements generals.
c)Entrevista: Puntuació màxima: 5 punts. Constarà d’una entrevista professional de caràcter obligatòria basada en les competències per ocupar el lloc de feina. La durada serà com a màxim de 30 minuts. Aquesta aprova es farà a les persones aspirants que hagin superat els dos exercicis escrits. Es realitzarà en el termini màxim de 20 dies hàbils des de la publicació del llistat definitiu de persones que han superat les proves escrites.
12. QUALIFICACIÓ DE L’ENTREVISTA
En el termini màxim de deu dies hàbils des de la data de celebració de l’entrevista, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat d’aquesta, atorgant dos dies hàbils a les persones candidates perquè puguin presentar al·legacions, que seran resoltes pel Tribunal en el termini màxim de tres dies hàbils.
13. FASE DE CONCURS
Mèrits. Puntuació màxima de la fase de concurs son 26 punts.
Consistirà en la valoració dels mèrits presentats per les persones candidates que hagin superat la fase d’oposició.
El mèrits a valorar seran els següents:
1. Experiència professional
1.1 Forma d’acreditació:
-Certificat original o fotocopia acarada d’empresa, en el qual ha de constar: jornada laboral, temps de treball, categoria/grup professional i funcions realitzades.
-Certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
1.2 Valoració
Experiència professional de grup professional igual o similar a la de la borsa convocada, i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0,15 punts per mes.
Per el còmput de contractes a jornada completa, aquest es realitzarà per als mesos o anys indicats al certificat de vida laboral. Per al còmput de les contractacions a temps parcial, es computarà la part proporcional corresponent, d’acord al percentatge indicat al certificat de vida laboral de la TGSS
Puntuació màxima: 12 punts
1.3. Titulacions acadèmiques oficials, diferents als requisits necessaris per la plaça i relacionades amb el lloc de feina.
1.3.1.Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, cultura i esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.3.2. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supósit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3.3. Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
1.4. Puntuació
1.4.1 Estudis de Postgrau.
a) Per cada títol de doctor/a: 4 punts.
b) Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
c) Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0.065 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.
En els supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficials, ó 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.
1.4.2 Estudis universitaris
a) Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari o equivalent: 4 punts.
b) Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o equivalent: 3,5 punts.
c) Per cada títol propi de grau: 3 punts.
1.4.3. Estudis no universitaris
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
La puntuació màxima és de 4,50 punts.
2. Cursos de formació i publicacions
a) Es valorarà la formació especifica i relacionada amb les funcions del grup professional corresponent a la borsa a la qual s’opta, llevat els cursos de l’àrea juridica administrativa, els d’informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de riscs laborals i els de l’àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas. El barem de valoració es el següent:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades, seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals, les universitats, les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.
Un crèdit equival a 10 hores de formació
La puntuació màxima és de 4,50 punts.
b) Publicacions
Les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions del grup professional objecte de la convocatòria s’han de justificar amb els originals o amb les còpies compulsades del títol del llibre o de la revista, de l’índex on figura el nom de l’autor/a o del coautor/a i si la publicació és un llibre amb la còpia de la contraportada on apareix el numero d’ISBN o dipòsit legal. S’exclouran les publicacions realitzades únicament a les xarxes socials.
Valoració:
La puntuació màxima és de 1,50 punts.
3. Docència impartida d’estudis acadèmics
Es valorarà la docència impartida d’estudis acadèmics oficials de les titulacions incloses en el apartat anterior.
a) Per cada crèdit LRU o, si n’és el cas, per cada 10 hores de docència: 0,15 punts.
b) Per cada crèdit ECTS o, si n’és el cas, per cada 25 hores de docència: 0,375 punts.
En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracte de crèdits LRU o ECTS, s’ha d’entendre que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior a raó de 0,15 punts per cada crèdit o pr cada 10 hores de docència.
La docència d’una mateixa matèria o contingut només s’ha de valorar una vegadda.
La puntuació màxima és de 2,50 punts.
4. Coneixements de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per l’EBAP o la Direcció general de Política Lingüística.
a) Coneixements superiors (certificat C2): 0,75 punt.
b) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts
La puntuació màxima és de 1 punt.
14. QUALIFICACIÓ DE MERITS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA
En el termini màxim de deu dies hàbils, des de la publicació dels resultats de la fase d’oposició, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat de la valoració dels mèrits, atorgant a les persones candidates tres dies hàbils per poder presentar al·legacions. Si es sol·licita la revisió presencial, se’ls citarà al numero de telèfon i adreça de correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè compareguin a tal efecte en el termini de dos dies hàbils següents –sense possibilitat de prorroga-.
15. RESULTAT FINAL DEL PROCÉS DE SELECCIÓ
El Tribunal publicarà el resultat final del procés de selecció en el termini màxim de tres dies hàbils següents un cop finalitzades les compareixences de les persones candidates que hagin sol·licitat la revisió presencial o en el seu cas, des de la finalització del termini d’al·legacions.
La qualificació final del procés serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a la fase d’oposició i a la fase de concurs.
L’ordre de classificació de les persones aspirants s’establirà en funció de la qualificació total obtinguda, ordenades de major a menor puntuació.
Integraran el borsí aquelles persones candidates que hagin obtingut puntuació igual o superior a la mínima requerida per superar les proves.
El funcionament del borsí es regularà d’acord al previst a l’apart 13 de les Bases generals que han regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla del personal del PMEI (BOIB núm. 7 de 13 de gener de 2018).
16. VIGÈNCIA
El borsí té una vigència màxima de 4 anys des de que es publiqui la resolució de les persones que han superat aquest procés selectiu. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps el borsí perd la vigència i no es pot reactivar.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l’article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 26/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la publicació al BOIB
ANNEX I. TEMARI GENERAL
ANNEX II. TEMARI ESPECIFI
7. Estatuts del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants
Palma, 28 de març de 2018
La Gerent del PMEI
Tina Horrach