Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 3501
Convocatòria de subvencions destinades a la realització d'activitats dins el programa d'atenció sociocultural de les persones majors del municipi de Calvià per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 La Junta de Govern Local aprovà, en sessió extraordinària del dia 21 de març actual, la convocatòria de subvencions destinades a la realització d’activitats dintre del programa d’atenció sociocultural de les persones majors del municipi de Calvià per a l’any 2018. De conformitat al que disposa en l’ article 9.3 de la Llei 38/03 de 17 de novembre, general de subvencions es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

Calvià, 22 de març de 2018

Tinent de batle delegada de Cohesió Social i Igualtat

Natividad Francés Gárate.

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS DINS EL PROGRAMA D’ATENCIÓ SOCIOCULTURAL DE LES PERSONES MAJORS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A L’ANY 2018

L’Ajuntament de Calvià, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca les entitats i associacions sense ànim de lucre amb seu social en el municipi de Calvià el col·lectiu de les quals estigui constituït per la Tercera Edat, a fi de sol·licitar els ajuts econòmics que s’indiquen, d’acord amb les següents

BASES

PRIMERA. OBJECTE

Aquesta convocatòria es fa amb la finalitat de regular la concessió de subvencions econòmiques que concedirà l’Ajuntament de Calvià durant l’any 2018 destinades a les associacions i entitats privades sense ànim de lucre, amb domicili social en el municipi de Calvià, que desenvolupen activitats que promouen la participació de les persones majors del municipi amb l’objectiu de millorar-ne el benestar i la integració social.

Constitueixen activitats o conceptes subvencionables els següents:

1. Activitats socioculturals

2. Activitats esportives

3. Activitats formatives

4. Activitats d’oci i temps lliure

5. Adquisició de material fungible i inventariable

6. Adquisició de material esportiu

7. Esdeveniments específics adreçats al col·lectiu de la Tercera Edat

S’exclouen expressament com a conceptes subvencionables les despeses de manteniment dels locals entre les quals hi ha electricitat, aigua, gas, telèfon i neteja dels locals, reparacions, quotes d’assegurances, així com productes alimentaris i similars.

Aquesta convocatòria es regeix per l'establert en les Bases d’execució del pressupost general d’aquesta corporació local i en allò no previst en aquestes s’ha d’aplicar supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

SEGONA. DESTINATARIS/ES

Aquesta convocatòria va adreçada a les associacions o entitats privades sense ànim de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament de Calvià, amb domicili social en el municipi, i en els estatuts de les quals es contempla com a objectiu la promoció d’activitats i manifestacions socioculturals, esportives, etc., adreçades a l’atenció i millora de les condicions de vida de les persones majors.

No poden obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En particular, cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament de Calvià i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

TERCERA. PROCEDIMENT

1. CRITERIS OBJECTIUS DE VALORACIÓ

1.1. Per a la concessió d’aquests ajuts, sempre que el sol·licitant compleixi els requisits exigits en la convocatòria, hagi justificat subvencions anteriors i no estigui inclòs en cap de les causes d’exclusió expressament previstes en aquesta convocatòria, s’ha de fer la valoració en funció dels criteris següents:

a) Del pressupost total d'aquesta convocatòria, que suma la quantitat devuit mil euros (18.000,00 €), tretze mil euros (13.000,00 €) es distribuiran proporcionalment entre totes les entitats o associacions que presentin la sol·licitud de subvenció i que compleixin els requisits de la convocatòria.

b) Els cinc mil euros (5.000,00 €) restants, es distribuiran equitativament en funció del nombre de socis que tengui cada entitat o associació.

1.2. La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable.

QUARTA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I TRAMITACIÓ

4.1. Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud degudament emplenada, d’acord amb el model que s’adjunta com a Annex 1, acompanyada de la següent documentació:

a) Estatuts originals o còpia compulsada d’aquests, relatius a l’associació o entitat sol·licitant de la subvenció.

b) Document nacional d'identitat del representant de l’associació o entitat.

c) Certificat del secretari de l’associació que acrediti la representació a la qual fa referència l’apartat anterior (Annex 2).

d) Declaració responsable del representant de l’entitat en la qual consti el nombre de socis d’aquesta (Annex 3).

e) Declaració responsable de les subvencions rebudes d'institucions públiques o privades per al programa objecte d'aquesta convocatòria de subvencions (Annex 4).

f) Certificat acreditatiu o declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (Annex 5).

g) Declaració de no trobar-se sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni a cap procediment sancionador (Annex 5).

h) Una memòria en la qual reflecteixi el calendari d'activitats anuals de l'entitat o associació (Annex 6).

i) Pressupost total i desglossat per partides de cadascuna de les activitats a realitzar amb indicació de la subvenció sol·licitada (Annex 7).

j) En el cas d'adquisició de béns inventariables, aportar una breu descripció dels mateixos i pressupost (Annex 8).

k) La sol·licitud es pot acompanyar de qualsevol altra documentació sobre el projecte o activitat que justifiqui la petició.

S’estableix expressament que no és necessari aportar la documentació que s’hagi presentat anteriorment en qualsevol convocatòria d’aquesta Corporació local, en el cas que dita documentació no hagi experimentat cap variació.

 

4.2. Presentació

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de la Corporació i en el web de l’Ajuntament de Calvià.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

CINQUENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS/IES

Les entitats perceptores de les subvencions són obligats a:

1. Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible, hi han de renunciar expressament i motivadament en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

2. Fer l’activitat o projecte per al qual es concedeix la subvenció, ajustant-se als termes previstos.

3. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se’ls requereixi.

4. Donar compte de les modificacions que hi pugui haver en la realització del projecte i justificar-les adequadament.

5. Comunicar l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l’associació beneficiària en cada cas i també tots els estats comptables i registres específics que s’exigeixen en les bases reguladores de la subvenció, amb la finalitat de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

7. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, a fi que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

SISENA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i en un termini no superior a deu dies naturals, s’ha de constituir una Comissió de Valoració que deliberarà i proposarà, en un termini no superior a cinc dies hàbils des que s’hagi constituït, la resolució d’aquesta convocatòria pública d’acord amb la puntuació obtinguda, segons els criteris de la base 3. La Comissió ha d’estar integrada pels següents membres:

a) Una presidenta: la tinent de batle de Cohesió Social i Igualtat, o persona en qui delegui.

b) Dues persones funcionàries adscrites al servei de Benestar Social. Una d'elles farà la funció de secretari/a.

La Comissió ha d’elaborar un informe o proposta de resolució en el qual constin les valoracions efectuades de conformitat amb aquestes bases, i elevar a la Junta de Govern Local la proposta d’atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva, amb dictamen previ de la comissió informativa corresponent, sense altre tràmit que la fiscalització prèvia de l’expedient que, en aquest cas, s’ha de limitar a controlar la competència de l’òrgan per aprovar la despesa i l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient.

SETENA. RESOLUCIÓ

La Junta de Govern Local, a la vista de les quantitats consignades en el pressupost vigent per a l'exercici de què es tracti i segons la proposta de la Comissió de Valoració, ha d’assignar objectivament i de forma individual els ajuts, ponderant en tot cas:

a) L’interès general de l'activitat.

b) El dèficit d’activitats anàlogues.

c) Els ajuts a les activitats que sense la subvenció serien de difícil execució.

Les quantitats assignades han d’anar en funció de la ponderació del criteris que s’especifiquen en la base 3.

 

VUITENA. CONDICIONS DE FINANÇAMENT, PAGAMENT DE LES SUBVENCIONS I JUSTIFICACIÓ

El pressupost total d’aquesta convocatòria és de DEVUIT MIL EUROS (18.000,00 €), amb càrrec a la partida 201 23202 4800001 del pressupost de l’exercici 2018.

L’Ajuntament de Calvià pot fer, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries respecte de la destinació i l’aplicació de les subvencions atorgades.

Les subvencions atorgades d’acord amb les prescripcions d’aquestes Bases han de justificar-se adequadament una vegada finalitzada l’activitat, servei o projecte origen de la subvenció atorgada. La instància d’aquesta justificació s’ha de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament, i ha d’anar acompanyada de la documentació exigida en la convocatòria de la subvenció de què es tracti i que, com a mínim, ha de ser la que es relaciona a continuació:

- Memòria detallada de l’activitat feta (Annex 9).

- Factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud. Han de ser originals o còpies compulsades, expedides a nom del beneficiari o beneficiària de la subvenció.

- Declaració responsable del beneficiari o beneficiària de la subvenció, mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades (hi ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius als quals es refereix) corresponen sens dubte a l’activitat subvencionada (Annex 9).

- Relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d’emissió i la data de pagament, amb inclusió del justificant d’aquest pagament (Annex 9).

Si no es justifica l’activitat, s’ha d’iniciar un expedient de devolució de la subvenció.

És requisit indispensable per al pagament de la quantitat subvencionada que l’entitat o associació hagi justificat, si n’és el cas, les subvencions rebudes amb anterioritat.

La justificació de les actuacions fetes no pot excedir de dia 31 de desembre de 2018.

NOVENA . REFORMULACIÓ

La Junta de Govern Local, una vegada atorgades les subvencions als beneficiaris o beneficiàries, i en aplicació del principi de proporcionalitat, pot modificar-ne l’assignació mitjançant resolució motivada, davant la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:

a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.

b) Si es justifica prèviament la causa que origina la impossibilitat d’executar l’activitat o projecte que va motivar la subvenció, es pot autoritzar el canvi de la destinació dels ajuts atorgats.

c) Es pot reduir la subvenció fins a arribar al 50 % de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors a la subvenció atorgada.

d) En el cas de donar-se la circumstància de l’apartat a) es pot procedir en darrera instància a revocar la subvenció.

 

Annex 1

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS DINS EL PROGRAMA D’ATENCIÓ SOCIOCULTURAL DE LES PERSONES MAJORS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A L’ANY 2018

Sr./Sra._______________________________, amb DNI núm. __________________, en representació de l’entitat _________________________________________________, CIF_______________, domicili a ____________________________________________, CP _________, telèfon __________, fax_________, e-mail _____________________, núm. d’inscripció a l’Ajuntament ________________, núm. d’inscripció a la CA ______________, i nombre de socis _______ .

Expòs

Que aquesta entitat compleix les condicions exigides per ser beneficiària de la concessió d’ajuts per a la realització d’activitats que promoguin la participació sociocultural de les persones majors del municipi que atorga l’Ajuntament de Calvià (Mallorca) per a l’any 2018.

Per això

Sol·licit

Que ens sigui atorgat l’ajut sol·licitat de ____________________€ per a la realització d’activitats segons es detalla en la documentació adjunta.

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura del sol·licitant] [Segell de l’entitat]

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ (MALLORCA)

 

Annex 2

CERTIFICAT DEL SECRETARI/A DE L'ASSOCIACIÓ D’ACREDITACIÓ DE REPRESENTACIÓ

Sr./Sra. ________________________________ amb DNI núm. __________ , com a secretari/ària de l'associació de la Tercera Edat de ___________________________, que es troba al carrer _____________________________ de __________________.

CERTIFIC que el Sr./ la Sra. ___________________________amb DNI ______________,

exerceix actualment el càrrec de president de la Junta Directiva de l’associació de Tercera Edat de _____________________________, i com a tal exerceix els poders que li atorguen els seus estatuts.

I perquè consti i als efectes oportuns, s’expedeix aquest certificat.

Calvià, _______ d _______________de 2018

 

Annex 3

Declaració responsable expedida pel responsable de l'entitat en la qual consti el nombre de socis i sòcies d'aquesta.

Sr./Sra._______________________________, amb DNI núm. __________________, en representació de l’entitat _________________________________________________, CIF_______________, domicili a ____________________________________________, CP _________, i telèfon __________.

Segons el llibre de socis i sòcies actualitzat des de gener de 2018, l'entitat està integrada per __________ socis, que són els que han abonat la quota anual per enguany.

En virtut del que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, manifest que les dades expressades són certes i que en el cas que l'Administració em requereixi l'acreditació d'aquesta documentació, es posarà a disposició d'aquesta.

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura]

Annex 4

Declaració responsable de les subvencions rebudes d'institucions públiques o privades per al programa objecte d'aquesta convocatòria de subvencions.

Sr./Sra._______________________________, amb DNI núm. __________________, en representació de l’entitat _________________________________________________, CIF_______________, domicili a ____________________________________________, CP _________, i telèfon __________.

Declar sota jurament / promesa que l’entitat que represent:

a) No ha sol·licitat subvencions a cap altre departament de l’Ajuntament de Calvià o Administració Pública per fer les mateixes activitats per a les quals va formular la petició d’ajut.

(Si no s’ha sol·licitat cap ajut, senyalar amb una X).

b) Ha sol·licitat, i es troben pendents de resolució, els ajuts públics que s’indiquen a continuació:

Entitat o Institució Quantia

c) Ha estat beneficiària, per fer el mateix programa d’activitats per al qual sol·licita subvenció, dels ajuts públics que es detallen a continuació:

Entitat o Institució Quantia

d) Es compromet a comunicar a l’Ajuntament de Calvià, immediatament després d’haver-se-li atorgat, qualsevol ajut públic no descrit en aquest document i que li sigui atorgat per executar les activitats per a les quals ha sol·licitat la subvenció.

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura]

Annex 5

Certificat acreditatiu o declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i declaració de no trobar-se sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

Sr./Sra._______________________________, amb DNI núm. __________________, en representació de l’entitat _________________________________________________, CIF_______________, domicili a ____________________________________________, CP _________, i telèfon __________.

Declar sota jurament / promesa que l’entitat que represent:

Està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social que estipula la normativa vigent i no es troba sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni a cap altre procediment sancionador.

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura]

 

Annex 6

Memòria en la qual es reflecteixi el calendari d'activitats anuals de l'entitat o associació.

MEMORIA ANUAL. CALENDARI D'ACTIVITATS

Relació d'activitats setmanals periòdiques.

Relació d'activitats anuals no periòdiques.

Calvià, de de 2018

 

 

Annex 7

PRESSUPOST TOTAL I DESGLOSSAT PER PARTIDES DE CADASCUNA DE LES ACTIVITATS A REALITZAR AMB INDICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ SOL·LICITADA

ASSOCIACIÓ: ___________________________________________________

ACTIVITAT

NOMBRE DE BENEFICIARIS

DATES DE REALITZACIÓ

MEDIS HUMANS

I MATERIALS NECESSARIS

PRESSUPOST

TOTAL SOL·LICITAT

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura del sol·licitant] [Segell de l’entitat]

 

Annex 8

EN CAS DE L'ADQUISICIÓ DE BÉNS INVENTARIABLES, APORTAR BREU DESCRIPCIÓ DELS MATEIXOS I PRESSUPOST

ASSOCIACIÓ: _____________________________________________________________

Béns inventariables a adquirir

Pressupost

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura]

 

Annex 9

JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ ATORGADA

NIF.: _________________

NOM: ___________________________________________________

CONCEPTE: SUBVENCIÓ 2018

MEMÒRIA DETALLADA DE LES ACTIVITATS I COMPRES REALITZADES:

IMPORT ATORGAT: _________________ €

RELACIÓ DETALLADA DE LES DESPESES I IMPORTS JUSTIFICATS:

CREDITOR

NÚM. FACTURA

IMPORT

DATA EMISSIÓ

DATA PAGAMENT

 

Annex 9

DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL BENEFICIARI DE LA SUBVENCIÓ

El Sr. / la Sra. _________________________________________________, com a representant de l’associació _________________________________________, acredita que les despeses relacionades corresponen sens dubte a l’activitat subvencionada.

Calvià, _______ d _______________de 2018

[Signatura]