Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 3491
Bases de la convocatoria Borsa treball de diplomar universitari en infermeria per a la Residencia Reina Sofia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

És la constitució d’una borsa de treball de la categoria diplomat universitari en infermeria per a la Residència Reina Sofia, per a cobrir necessitats urgents, substitucions o places vacants, mitjançant contracte laboral temporal.

2. FUNCIONS.

Seran les pròpies d'infermeria de la Residència Reina Sofia de persones majors, i les relacionades amb el lloc de feina que li siguin encomanades pel regidor delegat de la Residència o la directora de la Residència.

3. REQUISITS DELS ASPIRANTS.

a. Ser espanyol o nacional d’un dels restants estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats als quals sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, en el termes prevists a la llei bàsica que reguli aquesta matèria i degudament acreditada.

També hi poden participar els estrangers amb residència legal a Espanya.

b. Haver complit 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, d’acord amb el que disposa la legislació bàsica en matèria de funció pública.

c. Tenir la titulació acadèmica de Diplomat Universitari en Infermeria. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, cal aportar l’homologació del corresponent Ministeri.

d. No patir malaltia ni defecte físic ni psíquic que impedeixi el desenvolupament de les funcions pròpies d’auxiliar clínica.

e. No haver estat separat del servei de l’administració pública mitjançant expedient disciplinari, ni estar inhabilitat per l’exercici de funcions públiques.

f. No estar sotmès en cap dels supòsits d’incapacitat ni afectat per cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s en el seu cas, a exercir l’oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfenesa.

g.   Certificat de nivell B2 o equivalent de coneixements de català.

Dits requisits s’hauran de reunir per les persones aspirants a la data d’expiració del termini per a la presentació de les sol·licituds/instàncies.

4. JORNADA LABORAL.

La jornada laboral serà de quaranta (40) hores setmanals.

5. RETRIBUCIONS.

Les retribucions brutes mensuals seran les previstes a la Plantilla de Personal del Pressupost Municipal.

6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ.

Les persones aspirants hauran de presentar en el registre general d’entrada, instància dirigida al batle-president, en el termini de 10 dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de convocatòria en el tauler d’edictes i pàgina Web de la Corporació.

Hauran de manifestar a la instància que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base 3ª de la convocatòria, referits sempre a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

A més, si n’és el cas, els aspirants hauran d’acompanyar els documents, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar a la fase de concurs. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no seran valorats.

Els aspirants hauran de facilitar necessàriament un telèfon, preferentment mòbil i a ser possible, designar una direcció de correu electrònic.

7. ADMISSIÓ D’ASPIRANTS.

Expirat el termini de presentació d’instàncies, la Batlia aprovarà la llista d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d’edictes i pàgina Web i es concedirà un termini màxim de 3 dies hàbils als efectes de poder formular esmenes o reclamacions. Una vegada examinades, en el seu cas, es publicarà la relació definitiva en el tauler d’edictes i a la pàgina WEB.

En el cas de no presentar-se’n, s’entendrà la llista aprovada definitivament sense necessitat de dictar nova resolució.

8. PROVES SELECTIVES.

El sistema de selecció, mitjançant concurs, serà el següent:

- Valoració dels mèrits prevists en el barem que figura a l´ANNEX I que s’adjunta a aquestes bases.

Aquesta prova es puntuarà amb un màxim de 100 punts.

Per poder valorar els mèrits s’hauran d’aportar, juntament amb la instància, els documents originals o còpies compulsades. Els mèrits no justificats o no presentats en la forma indicada no seran valorats.

L’ordre de prelació de les persones aspirants es determina per la puntuació total obtinguda en el procés selectiu. En cas d’empat, té preferència la persona aspirant que tingui més puntuació en l’apartat d’experiència professional a centres residencials o de dia públics de Tercera Edat. Si persisteix l’empat, s’ha de tenir en compte l’ordre de registre de la sol·licitud.

Les puntuacions atorgades, s’exposaran al tauler d’edictes i a la pàgina Web de la Corporació, per coneixement dels aspirants.

Les persones aspirants disposen d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la llista al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web de la Corporació, per fer les al·legacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

9. RELACIÓ D’APROVATS.

Acabada la classificació dels aspirants, el tribunal procedirà a fer públic el resultat en el tauler d’edictes i pàgina Web de l’Ajuntament. Tot això sense perjudici de l’establert per la borsa de treball.

10. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE.

L’aspirant proposat, haurà de presentar davant la Secretaria de l’Ajuntament, en el termini de tres dies, a comptar des del dia en què es faci pública la relació d’aprovats en el tauler d’edictes i pàgina Web de l’Ajuntament, els documents acreditatius de reunir les condicions i els requisits exigits a la base 3ª.

Cas de no fer-ho, l’aspirant no podrà ésser contractat i quedaran anul·lades totes les actuacions.

11.TRIBUNAL QUALIFICADOR.

L’òrgan de selecció serà el que figura a l’ANNEX III adjunt.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres.

El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre en tot el no previst en aquestes bases.

12. BORSA DE TREBALL.

A l'acta definitiva, el Tribunal inclourà una relació única, per ordre de puntuació. Els aspirants constituiran la borsa de treball als efectes de poder ser contractats interinament o temporalment per a la cobertura de les vacants que es puguin produir com diplomat universitari en infermeria.

No obstant, serà facultatiu per l'òrgan competent accedir a aquesta borsa de treball o convocar un nou procés selectiu.

Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida de la propera convocatòria de les places vacants. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu

Muro, 26 de març de 2018.

El batle, El secretari,

Martí Fornés Carbonell.  Francisco Sabater Mulet.

 

ANNEX I

BAREM DE MÈRITS

Fase de Concurs: Els aspirants seran valorats de conformitat amb el barem següent, amb un màxim de 100 punts.

1. Experiència professional en la categoria infermeria, fins un màxim de 50 punts:

a. Serveis prestats en centres públics residencials o de dia de Tercera Edat per a una empresa o per compte propi; 5 punts per any, amb un màxim de 25 punts (valorant-se les fraccions de forma proporcional)

b. Serveis prestats en centres privats residencials o de dia de Tercera Edat per a una empresa o per compte propi; 3 punts per any, amb un màxim de 15 punts (valorant-se les fraccions de forma proporcional)

c. Serveis prestats per compte propi o per una empresa, en altres centres o empreses; 2 punt per any treballat, amb un màxim de 10 punts (valorant-se les fraccions de forma proporcional).

Únicament es considerarà acreditada aquesta experiència professional si s’aporta certificació oficial dels períodes de cotització en el règim general de la seguretat social juntament amb els contractes de treball, el nomenament de personal laboral o funcionari interí i/o les nòmines que acreditin la relació contractual i la categoria profesional.

2.- Coneixements acreditats, cursos de formació que tinguin relació directa amb les funcions assignades al lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria, impartits per instituts públics, universitaris, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament dels funcionaris, fins a 50 punts:

2.1- Cursos, seminaris o jornades es valoraran conforme a la seva duració fins un màxim de 40 punts, i que serà de 0,05 punts per hora realitzada.

La formació s’acreditarà mitjançant aportació de certificació expedida pel centre que ho ha impartit, en el qual consti la durada de les hores i les matèries objecte del curs.

Quan no es pugui acreditar la durada es valorarà amb la puntuació mínima (1 hora).

2.2- Titulació en el coneixement de llengua catalana, superior a l’exigida, fins un màxim de 10 punts, segons el següent detall:

- Acreditar títol oficial Nivell C1 o C2 o E de català o equivalent: 10 punts

En el cas d’aportar més d’un títol, únicament es valorarà el de major puntuació.

ANNEX II

CRITERIS GENERALS PER A LA GESTIÓ DE BORSES DE TREBALL

A l’empara del que disposen els articles 10.2 i 55.2 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i els articles 15.3, 18.2 i 44 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, els procediments de selecció de personal funcionari interí i laboral temporal, a més d’atendre els principis constitucionals d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, han d’obeir a criteris de celeritat, eficiència i agilitat.

Els principis constitucionals que informen l’accés es garanteixen amb la formació de borses de treball, mentre que els criteris d’eficàcia s’asseguren mitjançant l’establiment reglamentari dels criteris de gestió d’aquestes.

INSTRUCCIÓ

Primer.- Criteris generals per a la gestió de les borses de treball de l’Ajuntament de Muro.

1- Produïda una vacant i si és necessari proveir-la, s’ha d’oferir als aspirants que formen part de les borses de treball seguint l’ordre de prelació establert per a la seva formació, d’acord amb les bases de cada convocatòria, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de feina en la Relació de Llocs de Feina.

2- Les citacions a les persones interessades, es realitzaran preferentment de forma telefònica i s’anotarà a l’expedient el dia i l’hora de les cridades telefòniques:

• S’haurà de trucar un mínim de tres vegades en un dia, i si no s’ha pogut localitzar l’aspirant o en cas de rebuig, es passarà al següent de la llista per ordre de puntuació. En tot cas, l’aspirant al qual s’hagués intentat l’oferiment i no s’hagués pogut realitzar, conservarà el seu número d’ordre a la borsa.

• En situacions de necessitats preferents i previsibles (maternitat, vacants, alliberaments sindicals, una comissió de serveis, etc.), s’haurà de trucar un mínim de tres vegades per dia, en dos dies distints i si no s’ha pogut localitzar o en cas de rebuig, es passarà al següent de la llista per ordre de puntuació. En tot cas, l’aspirant al qual s’hagués intentat l’oferiment i no s’hagués pogut realitzar, conservarà el seu número d’ordre a la borsa.

3- El rebuig d’un nomenament o contracte tindrà els efectes següents:

• Si es justificat per alguna de les causes de justificació relacionades en el punt 4, permetran a l’aspirant el manteniment del seu número d’ordre a la borsa.

El rebutj justificat s'haurà de presentar per escrit abans de 7 dies naturals, comptadors des de el dia següent al de l'oferiment de la oferta de feina.

• Si es injustificat el rebuig determinarà el desplaçament de l’aspirant al darrer lloc de la borsa. També determinarà desplaçament de l’aspirant al darrer lloc de la borsa el rebuig justificat per la causa relacionada a la lletra f) quan el contracte o nomenament rebutjat tingui prevista una durada inicial igual o superior a sis mesos o es tracti d’un contracte o nomenament d’interinitat per substitució de personal o per cobertura de lloc vacant.

• El rebuig injustificat de dos nomenaments o contractes motivarà la suspensió de l’aspirant de la borsa corresponent durant un període de 6 mesos.

4- Es consideren causes justificades de rebuig les següents:

a) Malaltia, o altres situacions que determinin la baixa mèdica, acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.

b) Compliment d’un deure inexcusable de caràcter públic i oficial.

c) Estar en alguna de les situacions que donen lloc a situacions d’excedència, permís o llicència per conciliació de la vida familiar i laboral.

d) Estar contractat o tenir un nomenament que el vinculi a l’Ajuntament de Muro.

e) Haver sol·licitat i obtingut la situació temporal de no disponibilitat, justificada documentalment.

f) Estar contractat o tenir un nomenament que el vinculi a altres entitats públiques o empreses públiques o privades.

La sol·licitud de no disponibilitat temporal s’haurà de presentar mitjançant escrit dirigit al Departament de Recursos Humans, amb la justificació documental corresponent, en el Registre General de l’Ajuntament de Muro.

La relació de feina de caràcter temporal a l’Ajuntament de Muro no determinarà al situació de “no disponibilitat” dels aspirants als afectes d’oferir-los una nova relació de feina que tengui la consideració de millora segons els criteris següents:

Dins la mateixa borsa, quan es tracti d’ofertes d’una durada prevista superior a quatre mesos o que impliquin millora retributiva.

Una vegada finalitzada la causa que dóna lloc a les situacions abans esmentades o produïda l’extinció de la relació de feina de caràcter temporal que determina la no disponibilitat de l’aspirant, aquest l’haurà de comunicar al Departament de Recursos Humans de l’Ajuntament de Muro. Fins que es produeixi aquesta comunicació l’aspirant es mantindrà en la situació de baixa temporal en la llista corresponent.

5. Es consideren causes d’exclusió dels aspirants:

a) No superació del període de prova en contractes laborals.

b) Acomiadament laboral per causes disciplinàries.

c) Revocació disciplinària del nomenament de funcionari interí

d) Rescissió del contracte de treball o del nomenament, per iniciativa de l’aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de feina dins el propi Ajuntament o a una altra administració.

e) Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.

f) Renuncia voluntària formalitzada per escrit.

g) Qualsevol altre causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret.

6. Quan la persona que formi part d’aquesta borsa finalitzi el contracte es reintegrarà a la Borsa en el seu lloc segons l’ordre de puntuació.

7. El període de vigència d’aquesta borsa serà de 2 anys a partir de la data de publicació de les puntuacions definitives al tauler d’edictes de la Corporació.

Segon.- Normes generals en relació amb les persones amb discapacitat.

S’ha d’oferir als aspirants amb discapacitat que formin part de les borses ordinàries o de les borses específiques de persones amb discapacitat, com a mínim el cinc per cent del total de llocs de feina que resultin vacants i, a aquest efecte, se’ls han d’oferir, de totes les categories en les que hi hagi persones amb discapacitat que puguin acreditar capacitat funcional, les vacants número 10 i les posteriors de vint en vint. És a dir, els llocs número 30, 50, 70, etc., i així successivament.

No obstant això, se’ls han d’oferir també llocs de feina no reservats quan, per la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els correspongui.

L’Administració ha d’assegurar l’adaptació dels llocs de feina que ocupen les persones amb discapacitat, sempre que no suposi una modificació extraordinària en el context de l’organització.

En tot cas l’Administració podrà requerir a la persona interessada la informació que consideri necessària amb vista a l’adaptació i a la compatibilitat amb l’exercici de les funcions del lloc concret que s’ha d’ocupar.

ANNEX III

TRIBUNAL QUALIFICADOR

- Presidenta, directora de la residencia Reina Sofia i llicenciada:

Sra. Antònia Maria Roig Ribas.

- Vocals:

Sr. Ruben Alemany McEwen, infermer.

Sr. Gabriel Ferriol Bennàssar, assistent social.

Sra. Yamil Chaban, metge.

- Observadores sindicals, amb veu però sense vot:

Titular: Sra. Laura Alhama Chacon.

Suplent: la persona que es designi a proposta del Comité d’Empresa.

- Secretari, empleat públic administratiu, amb veu i sense vot:

Sr. Joan Reynés Moragues,