Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 3460
Convocatòria per a l’atorgament de subvencions per a la rehabilitació de parets de pedra seca, soterrament de línies elèctriques i/o telefòniques existents i intervencions en béns del patrimoni cultural de Formentera
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter ordinari de 16 de març de 2018, va adoptar, entre d’altres, l’acord d’obrir la convocatòria per a la concessió de subvencions encaminades a rehabilitar parets de pedra seca, a soterrar línies elèctriques i telefòniques i a realitzar intervencions de restauració, conservació, consolidació i rehabilitació en béns del patrimoni cultural en l’àmbit territorial de Formentera, conforme a l’establert a les bases que regeixen la present convocatòria publicades al BOIB núm. 34 de 21-03-2017.
L'import destinat a l'atorgament de les subvencions per a la realització de les actuacions previstes en aquesta convocatòria serà de 250.000 euros, distribuïts entre les diferents línies d’ajuda per a les anualitats 2018-2019 i s'imputaran amb càrrec a la partida pressupostària 336.78000 (Subvencions de pedra seca i altres elements) dels Pressupostos d'aquesta Corporació i es distribuiran a raó de 75.000€ per a l’anualitat 2018 i 175.000€ per a l'anualitat 2019. Per acord de la Comissió de Govern, aquest import inicial podrà ampliar-se en funció de les disponibilitats pressupostàries, la qual cosa podrà donar lloc a un increment de la quantia total de les subvencions.
Aquesta convocatòria es regirà segons les següents condicions:
1. Dotació pressupostària
Aquesta convocatòria s’estableix segons el que preveu l'article 57 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol), pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'import destinat a l'atorgament de les subvencions per a la realització de les actuacions previstes en aquesta convocatòria serà de 250.000 euros, distribuïts entre les diferents línies d’ajuda per a les anualitats 2018-2019 i s'imputaran amb càrrec a la partida pressupostària 336.78000 (Subvencions de pedra seca i altres elements) dels Pressupostos d'aquesta Corporació i es distribuiran a raó de 75.000€ per a l’anualitat 2018 i 175.000€ per a l'anualitat 2019.
D'acord amb el que estableix l'article 57 del Reglament de la Llei general de subvencions, en el cas que el crèdit pressupostari definitivament aprovat sigui superior a la quantia estimada (250.000 euros), el Consell Insular podrà decidir la seva aplicació prèvia tramitació del corresponent expedient de despesa abans de la resolució, i sense necessitat de realitzar nova convocatòria.
La concessió de les subvencions resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució d'atorgament.
2. Requisits per sol·licitar la subvenció i forma d’acreditar-los:
1. Per a poder optar a la subvenció serà necessari acreditar que el sol·licitant i les obres compleixin els requisits fixats en les Bases d’aquesta convocatòria (publicades al BOIB núm. 34 de 21-03-2017).
2. Podran sol·licitar subvencions per a la rehabilitació de parets de pedra seca i per dur a terme intervencions en elements del patrimoni cultural les persones físiques o jurídiques el règim de les quals sigui d’utilització tant en propietat com lloguer, o d’altres formes de gaudi.
Les relacions entre propietaris i llogaters dels habitatges llogats, sobre les quals s’efectuïn les actuacions previstes en les Bases, es regularan mitjançant conveni subscrit entre les parts interessades i en el seu defecte per allò que es disposa en la llei d’arrendaments urbans sobre les obres de conservació i millora.
3. Podran sol·licitar subvencions per al soterrament de línies elèctriques i/o telefòniques existents, les agrupacions d’afectats o interessats que es constitueixin com a tals i nomenin un representant per canalitzar les seves actuacions amb l’Administració. Cadascun dels membres de l’agrupació reunirà individualment els requisits per a ser beneficiari de la subvenció.
4. Queden excloses les societats que no hagin pogut formular balanç abreujat al tancament de l’últim exercici, d’acord amb el que estableix l’article 181 del Reial decret legislatiu 1564/1989, de 22 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de societats anònimes.
5. En qualsevol cas, les sol·licituds de subvenció s’hauran de presentar separadament per cada concepte.
3. Indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment:
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president del Consell convocarà la Comissió Avaluadora, que estarà formada per les següents persones:
- Un/a tècnic/a de l’àrea d’Urbanisme i Ordenació del Territori
- Un/a tècnic/a de l’àrea d’Infraestructures
- Un/a tècnic/a de l’àrea de Patrimoni Cultural
- La persona titular de la Intervenció del Consell o persona en qui delegui
- La persona titular de la Secretaria del Consell o persona en qui delegui
La Comissió Avaluadora valorarà els projectes d’acord amb els criteris establerts a l’article 6 d’aquestes bases i formularà proposta de concessió a la Comissió de Govern del Consell, que serà l’òrgan resolutori.
4. Termini i lloc de presentació de sol·licituds:
Les sol·licituds es presentaran en l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania, carrer Ramon Llull, 6, a través de l’oficina virtual (OVAC) www.consellinsulardeformentera.com o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) dins del termini de 30 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. Les sol·licituds que es presentin fora del termini anteriorment establert, seran excloses i s'arxivaran.
5. Termini de resolució i notificació:
1. La subvenció estarà condicionada a l’obtenció de la llicència municipal d’obres corresponent.
2. El termini fixat per a l’execució de les obres objecte de la subvenció serà el que consti en la corresponent llicència. El còmput del termini començarà a partir de l’endemà de la recepció de l’últim dels dos documents següents: la notificació de concessió de la subvenció o la llicència d’obres.
3. En qualsevol cas, el termini total no podrà superar els 24 mesos des de la data de sol·licitud de la subvenció, cas en el qual es considerarà que l’interessat ha desistit.
6. Documents i informacions que han d’acompanyar la petició:
1. Documentació a presentar:
Per a la rehabilitació de parets de pedra seca:
a) Instància normalitzada (de conformitat amb l’Annex I de les bases) degudament emplenada i signada.
b) Plànol de la situació de les parets de pedra seca que es rehabilitaran.
c) Fotografies de l’estat actual de les parets.
d) Dimensions de les parets que s’han de rehabilitar, longitud, amplada, i/o alçada.
e) Pressupost de l’import de la rehabilitació (calculat segons l’Annex II de les bases).
f) Documentació acreditativa del titular o sol·licitant.
g) En el cas d’agrupacions d’afectats o interessats, autorització firmada per tots perquè l’agrupació sol·liciti i rebi la subvenció.
Per al soterrament de línies elèctriques i telefòniques existents:
a) Instància normalitzada (de conformitat amb l’Annex I de les bases) degudament emplenada i signada.
b) Documentació acreditativa del titular o sol·licitant.
c) Pressupost d’execució previst (el pressupost subvencionable serà el definit al Projecte Tècnic)
d) Memòria succinta en la que se descriuran els objectius perseguits i es justificarà l’interès de l’obra per a la que es realitza l’ajuda.
Els sol·licitants hauran de presentar en el termini de 2 mesos a partir de la data de l’inici de la convocatòria publicada al BOIB, projecte tècnic. Transcorregut aquest termini sense haver presentat la documentació requerida es considerarà ha desistit de la sol·licitud de subvenció.
e) Plànol de situació E: 1/5000 i E: 1/1000.
f) En el cas de que existeixi una agrupació d’afectats hauran de nomenar a un representant per a que canalitzi els tràmits amb l’administració. Aquest representant haurà de ser membre de l’agrupació.
g) Característiques tècniques de l’obra.
Intervencions en elements del patrimoni cultural:
a) Instància normalitzada (de conformitat amb l’Annex I de les bases) degudament emplenada i signada.
b) Documentació acreditativa del titular o sol·licitant.
c) Pressupost estimat de l’obra. S’hi hauran d’especificar les partides i els materials. (el pressupost subvencionable serà el definit al Projecte Tècnic)
d) Projecte bàsic/memòria descriptiva (en funció de l’abast de les actuacions previstes), en els quals haurà de constar, com a mínim, justificació de l’interès de l’actuació de cara a la conservació, manteniment i posada en valor del bé, així com definir els materials i les solucions tècniques que es preveuen aplicar.
e) Localització del bé.
f) Documentació fotogràfica suficient per avaluar l’estat actual de conservació del bé.
2. Independentment, s’haurà de presentar la documentació necessària per sol·licitar la llicència d’obres corresponent, la concessió de la qual serà vinculant a l’hora d’atorgar la subvenció.
3. Els pressuposts estimats que s’aportin junt amb la sol·licitud de subvenció hauran de coincidir amb els que s’aportin per tramitar l’expedient de llicència d’obres.
7. Percentatges i imports màxims subvencionables
S'estableixen els següents percentatges i imports màxims subvencionables:
a) Per a la rehabilitació de parets de pedra seca i substitució de parets de materials poc adequats: fins a un 60% del cost de la intervenció (d'acord amb el previst a l'Annex II de les bases), i 40 €/m2 per les obres que siguin executades pel mateix propietari, amb un màxim de 15.000 €, en qualsevol des supòsits.
b) Per soterraments de línies elèctriques i telefòniques existents: fins a un 20 % del pressupost d’execució previst (d'acord amb el previst a l'Annex II de les bases), amb un màxim de 60.000 €.
c) Per a intervencions en béns del patrimoni cultural:
Béns declarats BIC, BC o amb protecció A en el Catàleg: fins a un 90% del pressupost de la intervenció(d'acord amb el previst a l'Annex II de les bases) , amb un màxim de 50.000 €.
Béns amb protecció B en el Catàleg: fins a un 60% del pressupost de la intervenció (d'acord amb el previst a l'Annex II de les bases), amb un màxim de 30.000 €.
Béns amb protecció C en el Catàleg: fins a un 50% del pressupost de la intervenció (d'acord amb el previst a l'Annex II de les bases), amb un màxim de 25.000 €.
Béns de l'Inventari: fins a un 40% del pressupost de la intervenció (d'acord amb el previst a l'Annex II de les bases), amb un màxim de 15.000 €.
A més dels costos derivats de l’execució de les obres, també es consideraran despeses subvencionables els imports derivats de redacció de projectes i de realització d’estudis històrics i de l’evolució constructiva dels immobles, en aquells casos que siguin exigibles d’acord amb la normativa vigent d’aplicació.
8. Criteris de valoració de les sol·licituds
El procediment per a l’atorgament de subvencions serà el de concurrència competitiva i els criteris generals que s’aplicaran per establir l’ordre de prioritat seran els següents:
1. Les sol·licituds de subvenció per rehabilitar parets de pedra seca s’ordenaran de major a menor puntuació obtinguda una vegada segons resulti de multiplicar els metres linials que es preveuen rehabilitar pel següent factor: 4 en cas que limitin amb carretera de xarxa primària; 3 si limiten amb carreteres de la xarxa secundària; 2 si limiten amb carreteres de la xarxa terciària; i 1 si limiten amb camins.
2. En el cas de les sol·licituds de subvenció per al soterrament de línies elèctriques i telefòniques existents, tindran prioritat les que afectin i es relacionin amb un major nombre d’afectats.
3. En el cas de les sol·licituds de subvenció per realitzar actuacions en béns del patrimoni cultural, aquestes s’ordenaran de major a menor puntuació obtinguda, fet que determinarà el seu grau de prioritat. Cada sol·licitud es valorarà sobre una puntuació màxima de 100 punts que resultarà de l’aplicació i la suma dels següents criteris:
Grau de protecció del bé en el qual es preveu intervenir (màxim de 20 punts). 20 punts per als elements declarats BIC o BC d’acord amb la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears; 15 punts per als elements amb protecció A del Catàleg; 10 punts per als elements amb protecció B del Catàleg; 5 punts per als elements amb protecció C de Catàleg; 0 punts per als elements inclosos en l’Inventari.
Estat de conservació del bé (màxim de 30 punts), amb una major puntuació per a aquells béns que es troben en pitjor estat de conservació però que encara es puguin considerar recuperables, i una menor puntuació per a aquells que es troben en millor estat.
Idoneïtat de la proposta d’actuació (màxim de 50 punts). Es valorarà especialment que la solució, els materials i les tècniques previstes s’ajustin el màxim possible als que s’utilitzaren en la factura original del bé, d’acord amb les directrius marcades pel Plan Nacional de Arquitectura Tradicional de l’Estat i altres plans Nacionals que puguin servir de referència, així com la repercussió que l’execució de l’actuació tendrà en la posada en valor del bé protegit.
9. Justificació i abonament de les subvencions
Les subvencions s’abonaran una vegada finalitzades les obres, després que les persones sol·licitants hagin presentat la següent documentació al Consell i l’òrgan competent d’aquest l’hagi aprovada:
1. En les rehabilitacions de parets de pedra seca la subvenció es rebrà una vegada finalitzades les obres i després d’aportar la següent documentació:
a) Fotografies de l’estat final una vegada realitzada la intervenció per la qual se sol·licita subvenció.
b) Factures justificatives de les despeses derivades de la intervenció.
c) Les obres que siguin executades pel mateix propietari, la persona beneficiària haurà de comparèixer davant la Secretaria del CIF als efectes d’emetre declaració responsable relativa a l’execució personal de les obres.
d) Certificat del compte bancari on s’hagi d’efectuar l’ingrés de la subvenció.
2. En les intervencions en elements del patrimoni cultural la subvenció es rebrà una vegada finalitzades les obres i després d’aportar la següent documentació:
a) Fotografies de l’estat final una vegada realitzada la intervenció per la qual se sol·licita subvenció.
b) Factures justificatives de les despeses derivades de la intervenció.
c) Llicència d’obres.
d) Certificat del compte bancari on s’hagi d’efectuar l’ingrés de la subvenció.
3. En els soterraments de línies elèctriques i/o telefòniques existents la subvenció es rebrà una vegada finalitzades les obres i després d’aportar la següent documentació:
a) Fotografies de l’estat del terreny després de la realització de les obres de soterrament
b) Factures justificatives de les despeses derivades del soterrament.
c) Llicència d’obres.
d) Certificat de direcció d’obra i/o instal·lació firmat per un tècnic competent i degudament visat.
e) Projecte tècnic visat per col·legi oficial.
f) Certificat del compte bancari.
g) Altra documentació complementària que pugui resultar procedent.
4. El Consell realitzarà les inspeccions que es considerin necessàries per assegurar-se de la correcta i efectiva realització de las obres. Tot això sense perjudici que, en els béns del patrimoni cultural, i d’acord amb el que preveu l’article 22.2 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre,del patrimoni històric de les Illes Balears, l'administració pugui realitzar les inspeccions i els controls que consideri oportuns per garantir que les obres s'ajusten a l'autorització concedida.
10. Obligació dels beneficiaris
Els beneficiaris d’aquestes subvencions es comprometen a posar en un lloc visible de la paret objecte de la subvenció, la placa que els lliuri el Consell Insular de Formentera. Aquesta obligació haurà de ser complerta en el termini màxim de 15 dies des de la inspecció definitiva. En cas de no complir aquesta obligació, podria ser motiu de denegació de la subvenció.
Formentera, 23 de març de 2018
El conseller de Presidència, Hisenda i Medi Rural,
Bartomeu Escandell Tur