Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3437
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 22 de març de 2018 per la qual s’autoritza la implantació del batxillerat d’arts a l’IES Llucmajor, a l’IES Calvià i a l’IES Marratxí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.  Mitjançant el Reial decret 595/1996, de 28 de març (BOE núm. 78, de 30 de març), es varen crear instituts d’educació secundària i residències mitjançant la conversió en un únic centre de diversos instituts existents al mateix municipi, entre els quals figurava l’IES Llucmajor (codi: 07008511).

2.  Mitjançant el Reial decret 720/1993, de 7 de maig (BOE núm. 126, de 27 de maig), es varen crear catorze instituts d’educació secundària mitjançant la conversió en un únic centre de diversos instituts de batxillerat i de formació professional, entre els quals figurava l’IES Calvià (codi: 07007899).

3.  Mitjançant l’Ordre conjunta del conseller d’Educació i Cultura, de la consellera de Turisme i Treball i de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 9 de setembre de 2010 (BOIB núm. 135, de 16 de setembre) es va modificar la configuració de l’IES Marratxí (codi: 07008818).

4.  El 10 de novembre de 2015, va tenir entrada una sol·licitud de l’IES Llucmajor d’autorització, a efectes administratius, del batxillerat artístic en aquest centre. La direcció del centre justifica la necessitat d’aquesta autorització exposant que la localitat de Llucmajor, dins la comarca de Migjorn, es troba a 25 km de Palma i a 34 km de Manacor, que són els nuclis de població més propers on actualment s’imparteix el batxillerat artístic.

5.  El 20 de novembre de 2015, va tenir entrada una sol·licitud de l’IES Calvià perquè es consideràs la viabilitat d’implantar-hi la modalitat de batxillerat artístic per al curs 2016-2017.

6.  El 25 de novembre de 2015, va tenir entrada una sol·licitud de l’IES Marratxí d’implantació, a efectes administratius, del batxillerat artístic en aquest centre. La direcció del centre justifica la necessitat d’implantar-hi aquesta modalitat exposant que, revisada la matrícula dels alumnes que el curs 2013-2014 varen fer quart d’ESO al centre, hi ha 12 alumnes matriculats als batxillerats artístics de Palma i Inca. Al mateix centre també hi ha 4 alumnes que fan el batxillerat d’humanitats i ciències socials perquè no han aconseguit plaça en l’altra modalitat o per problemes de desplaçament. Aquestes xifres aproximades es repeteixen any rere any.

7.  El 30 de novembre de 2015, el cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l’expedient d’autorització de la implantació del batxillerat d’arts a l’IES Llucmajor, a l’IES Calvià i a l’IES Marratxí.

8.  La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres té la competència d’autoritzar els ensenyaments que s’han d’implantar als centres educatius i, ateses les peticions esmentades, considera pertinent implantar en aquests centres aquesta modalitat de batxillerat.

Fonaments de dret

1.  La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2.  La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).

3.  La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).

4.  L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

5.  El Reial decret 1467/2007, de 2 de novembre, pel qual s’estableix l’estructura del batxillerat i se’n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 266, de 6 de novembre, i suplement en català núm. 34, de 7 de novembre).

6.  L’Ordre ESD/1729/2008, d’11 de juny, per la qual es regula l’ordenació i s’estableix el currículum del batxillerat (BOE núm. 147, de 18 de juny).

7.  L’Ordre EDU/554/2008, de 19 de desembre, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació i diversos aspectes organitzatius del batxillerat i l’adaptació d’aquest a les particularitats del batxillerat a distància i del batxillerat nocturn.

8.  El Decret 82/2008, de 25 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura i el currículum del batxillerat a les Illes Balears (BOIB núm. 107 ext., d’1 d’agost).

9.  L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 2 de febrer de 2009 sobre l’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat de batxillerat a les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 7 de febrer).

10.  L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 27 d’abril de 2009 sobre el desenvolupament del batxillerat a les Illes Balears (BOIB núm. 69, de 12 de maig).

11.  La Sentència del Tribunal Suprem de 2 de febrer de 2009, que declara la nul·litat de l’article 14.2 del Reial decret 1467/2007, de 2 de novembre, pel qual s’estableix l’estructura del batxillerat i se’n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 67, de 19 de març).

12.  El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), segons la redacció fixada pel Decret 18/2017, de 2 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015 (BOIB núm. 135, de 4 de novembre).

Per tot això, i d’acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 21 de març de 2018, dict la següent

Resolució

1.  Autoritzar, a efectes administratius des de l’inici del curs 2016-2017, la implantació del batxillerat d’arts a l’IES Llucmajor, a l’IES Calvià i a l’IES Marratxí.

2.  Establir que la Conselleria d’Educació i Universitat adopti les mesures oportunes per a la implantació dels ensenyaments que es disposen en aquesta Resolució.

3.  Determinar que, com a conseqüència d’aquesta modificació, els centres queden configurats de la manera següent:

Codi de centre: 07008511

Denominació genèrica: institut d’educació secundària

Denominació específica: Llucmajor

Domicili: c. de Gràcia, núm. 73

Localitat: Llucmajor

Municipi: Llucmajor

CP: 07620

Cicles formatius

ADG32 Tècnic superior en Administració i Finances

ENA31 Tècnic superior en Eficiència Energètica i Energia Solar Tèrmica

ADG21 Tècnic en Gestió Administrativa

IMA21 Tècnic en Instal·lacions de Producció de Calor

IMA22 Tècnic en Instal·lacions Frigorífiques i de Climatització

ELE21 Tècnic en Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques

IMP11 Títol professional bàsic en Perruqueria i Estètica

IMA12 Títol professional bàsic en Manteniment d’Habitatges

FME11 Títol professional bàsic en Fabricació i Muntatge

ELE11 Títol professional bàsic en Electricitat i Electrònica

Educació secundària obligatòria

De 1r a 4t d’ESO

2n d’ESO PMAR 2n d’educació secundària obligatòria amb PMAR

3r d’ESO PMAR 3r d’educació secundària obligatòria amb PMAR

Batxillerat

Modalitat d’humanitats i ciències socials

Modalitat de ciències

Modalitat d’arts

Codi de centre: 07007899

Denominació genèrica: institut d’educació secundària

Denominació específica: Calvià

Domicili: av. de Son Pillo, 1

Localitat: Santa Ponça

Municipi: Calvià

CP: 07180

Cicles formatius

HOT34 Tècnic superior en Direcció de Cuina

HOT31 Tècnic superior en Gestió d’Allotjaments Turístics

ADG32 Tècnic superior en Administració i Finances

HOT35 Tècnic superior en Direcció de Serveis en Restauració

ADG21 Tècnic en Gestió Administrativa

HOT21 Tècnic en Cuina i Gastronomia

HOT22 Tècnic en Serveis en Restauració

HOT21 Tècnic en Cuina i Gastronomia

HOT11 Títol professional bàsic en Cuina i Restauració

Educació secundària obligatòria

Batxillerat

Modalitat d’humanitats i ciències socials

Modalitat de ciències

Modalitat d’arts

Codi de centre: 07008818

Denominació genèrica: institut d’educació secundària

Denominació específica: Marratxí

Domicili: c. de l’Arbre de la Ciència, núm. 1

Localitat: Son Ramonell

Municipi: Marratxí

CP: 07141

Cicles formatius

SAN34 Tècnic superior en Higiene Bucodental

SAN22 Tècnic en Farmàcia i Parafarmàcia

SAN23 Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria

COM11 Títol professional bàsic en Serveis Comercials

Educació secundària obligatòria

De 1r a 4t d’ESO

2n d’ESO PMAR 2n d’educació secundària obligatòria amb PMAR

3r d’ESO PMAR 3r d’educació secundària obligatòria amb PMAR

Batxillerat

Modalitat d’humanitats i ciències socials

Modalitat de ciències

Modalitat d’arts

4.  Fer avinent als centres esmentats que resten obligats a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

5.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 22 de març de 2018

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà