Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 3361
Aprovació de les bases i la convocatòria per a la concessió d'ajuts a esportistes estudiants en centres de tecnificació esportiva o dins el Pla Nacional de Tecnificació esportiva de Balears 2017/2018 que resideixen fora de l'illa de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 19 de febrer de 2018, va adoptar el següent acord:

Aprovar la convocatòria d'ajuts del CIM per a esportistes estudiants en centres de tecnificació esportiva o dins el Pla Nacional de Tecnificació Esportiva Balear 2017-2018 que resideixen fora de l'illa de Menorca, per a l'any 2018, que es regirà per les bases de l’any 2017 (BOIB núm. 41, de 6 d’abril de 2017) d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i els imports màxims que s’indiquen més avall:

Partida pressupostària

Quantia màxima

34100. 4890022

10.000,00 euros

Aquest import únicament es podrà ampliar en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) Termini de presentació de sol·licituds: 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L’òrgan instructor serà la tècnica d’Esports del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

BASES QUE REGULEN EL PROGRAMA D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A ESPORTISTES ESTUDIANTS EN CENTRES DE TECNIFICACIÓ ESPORTIVA O DINS EL PLA NACIONAL DE TECNIFICACIÓ ESPORTIVA A BALEARS 2017-2018 QUE RESIDEIXEN FORA DE L’ILLA DE MENORCA, PER A L’ANY 2018

Finalitat dels ajuts

El Pla Estratègic de Subvencions de l'exercici 2018 del Consell Insular de Menorca inclou aquesta línia d'ajuda per a esportistes estudiants en centres de tecnificació esportiva que resideixen fora de l'illa de Menorca.

La Llei 14/2006, de l’esport balear, en l’exposició de motius, destaca que l’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes Balears tengui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.

Aquesta llei pretén proporcionar un marc legal adequat a aquesta situació i als ideals esportius de la nostra comunitat autònoma, perquè mitjançant l’esport i la seva pràctica tant en l’àmbit competitiu com en els àmbits bàsic, elemental, formatiu i casual, la societat i els éssers humans augmenten la seva consideració cultural i social.

L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.

La dimensió educativa i formativa de l'esport propicia el desenvolupament complet i harmònic de l’ésser humà.

El Consell Insular de Menorca, mitjançant el seu Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, vol fomentar la major preparació dels esportistes menorquins de màxim nivell amb aquest programa d’ajudes.

El fet de poder mantenir un alt nivell de preparació esportiva a les nostres illes suposa unes elevades despeses econòmiques per a uns esportistes la majoria dels quals no són professionals; i allotjar-se fora de l'illa de Menorca per estar en centres de tecnificació requereix esforços personals i econòmics que aquest departament vol ajudar a sufragar.

1. Objecte

L’objecte de les ajudes és col·laborar i donar suport a les famílies i als esportistes / estudiants en centres de tecnificació esportiva, centres d'alt rendiment o dins el Pla Nacional de Tecnificació Esportiva a les Balears 2017-2018 que resideixen fora de l’illa de Menorca per formar-se, mantenir un alt nivell de preparació i promoure la seva tecnificació en l'esport que practiquen durant l’any 2018.

2. Finançament i import màxim

L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases seran les que s'estableixen a la convocatòria.

Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

3. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

4. Activitats subvencionades. Requisits i condicions de les persones beneficiàries

La persona beneficiaria d'aquest ajut ha de complir els requisits següents:

- Tenir la condició d'esportistes/estudiants de l’illa de Menorca.

- Estar inscrit a qualsevol centre de tecnificació esportiva o centre d’alt rendiment o estar dins el Pla de Tecnificació Nacional a Balears i residir fora de l’illa de Menorca.

- Cursar estudis durant el curs acadèmic 2017/2018.

En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l'apartat següent s'han de presentar dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques, per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública, també per mitjans no electrònics, en el Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altrerRegistre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3, de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Documentació que cal presentar

6.1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.

6.2. L’imprès de sol·licitud anirà acompanyat dels documents següents:

6.2.1. Certificat federatiu de la seva inscripció i participació en un centre de tecnificació o d’alt rendiment o en un pla nacional de tecnificació a Balears fora de l’illa de Menorca .

6.2.2. Certificat del centre d’estudis on realitza el curs acadèmic 2017/2018.

6.2.3. Relació d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada on consti l'aportació de la Direcció General d'Esports, aixi com d'altres subvencions concedides o rebudes, o, si s'escau, del finançament propi.

6.3. S’ha d’adjuntar a la sol·licitud:

a) Certificat del Padró Municipal per acreditar la residència a l’illa de Menorca.

b) Còpia del DNI de la persona interessada. En el cas de ser menor d’edat, s’ha de presentar també una còpia del DNI del pare/mare o tutor del sol·licitant.

c) Declaració jurada de les ajudes sol·licitades per la mateixa activitat (vegeu annex 2).

d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003). Aquesta declaració inclou en el punt f estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social (annex 1) .

e) Document de designació de compte bancari de l'esportista o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 3), llevat que ja consti a la Tresoreria general del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats b i e en el cas que aquesta consti als arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament a la sol·licitud.

6.4. Si l’esportista amb dret d’ajuda econòmica és menor d’edat la persona sol·licitant serà el seu pare/mare o tutor/a.

Les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivades de la qualitat de la còpia, el CIM podrà sol·licitar de manera motivada la compulsa de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa es podrà requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Es presumeix que, pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria, la persona interessada presta el consentiment perquè el CIM pugui comprovar la veracitat de la documentació presentada o d'aquella que eventualment no s'hagi volgut presentar acollint-se al dret de no fer-ho, o bé perquè es pugui trobar en poder del CIM o perquè hagi estat elaborada per les administracions públiques.

7. Termini per a la subsanació i millora de la sol·licitud

Si la sol·licitud o la documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

8. Determinació de l’import de la subvenció

L’import màxim dels ajuts serà de 1.000 euros.

L’import de l’ajut resultarà de repartir la quantitat total del finançament dels ajuts, que figura a la convocatòria,entre el nombre de beneficiaris.

9. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

9.1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

9.2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

9.3. La instrucció correspondrà a la tècnica del Servei d’Esports que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

9.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la instructora de l’expedient.

9.5. Una vegada examinades les sol·licituds per la instructora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n’elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

9.6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions.

10. Resolució definitiva i comunicació a les persones interessades

La resolució definitiva serà aprovada pel Consell Executiu, en el termini màxim de 3 mesos una vegada acabats els corresponents terminis de presentació de sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’entendran desestimades totes les sol·licituds.

La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

11. Recursos

La resolució de la concessió o de la denegació de la sol·licitud no esgota la via administrativa i es podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca en el termini d’un mes a partir de la recepció de la notificació.

12. Abonament dels ajuts

Per al pagament de les ajudes previstes en aquesta convocatòria serà necessari presentar la documentació sol·licitada en l’apartat 6 d’aquestes bases al Servei d’Esports, sense perjudici de les facultats de comprovació de les subvencions del CIM.

El pagament als beneficiaris es realitzarà una vegada el Consell Executiu hagi aprovat la resolució definitiva, en el termini màxim de 60 dies, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.

13. Justificació de les despeses

Tota la referent al punt sisè d'aquestes bases

14. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions de les persones beneficiàries dels ajuts:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

15. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliments

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment; que haurà de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s'ha degut a actuacions doloses o negligents, i si hi ha hagut bona o mala fe.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts a l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i és d’aplicació la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

16. Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases donarà lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.

17. Normativa aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables en el Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)

18. Publicació

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

ANNEX: Sol·licitud d'ajuts a esportistes /estudiants en centres de tecnificació esportiva que resideixen fora de l'illa de Menorca l'any 2018 (consta en l'expedient)

ANNEX 1: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX 2: Declaració responsable de les ajudes sol·licitades i rebudes a l'any 2017 (consta en l'expedient)

ANNEX 3: Document de designació de compte bancari (consta en l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 (Data de signatura: 16/03/2018)

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón