Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 3276
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 19 de març de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen serveis i programes d’atenció social, d’orientació, de valoració i d’integració per al foment de la inclusió social i serveis d’atenció social adreçats a persones i famílies en risc d’exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 391015

L’article 30.15 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d’altres, l’acció i el benestar social, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials i les polítiques d’atenció a les persones dependents.

La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té per objecte configurar un sistema de serveis socials que doni resposta a les necessitats de les persones, tot potenciant-ne l’autonomia i la qualitat de vida. Així mateix, entre els principis rectors dels serveis socials es recull el foment de l’autonomia personal, en el sentit de facilitar que les persones disposin de les condicions adequades per desenvolupar els projectes vitals, dins la unitat de convivència que desitgin, d’acord amb la naturalesa dels serveis i llurs condicions d’utilització.

L’article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l’actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre d’altres, els objectius de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l’autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d’exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l’objectiu de promoure l’autonomia de les persones; detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.

L’article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d’iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions han de dirigir-se fonamentalment, entre d’altres, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials.

Aquesta convocatòria de subvencions s’adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, dins de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, desenvolupen actualment programes en matèria de serveis socials dirigits a les persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d’acord amb l’article 6 de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials, són objecte d’atenció prioritària.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d’acord amb l’article 12 d’aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n’hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

L’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

El Decret 6/2017, de 7 d'abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol). Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s’inclou la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de la qual depèn la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), atribueix, dins la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, entre d’altres, les competències de la planificació de la política de serveis socials, el pla de serveis socials comunitaris bàsics i altres programes socials, i també la tramitació i concessió de les ajudes i dels convenis que se’n deriven.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d’aquesta convocatòria s’engloben clarament dins de les finalitats que persegueix la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a través de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, i que, per tant, és l’òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D’altra banda, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria està prevista dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020, aprovat per l’Acord de Consell de Govern de dia 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018).

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 7 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012; a proposta del director general de Planificació i Serveis Socials; d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen serveis i programes d’atenció social, d’orientació, de valoració i d’integració per al foment de la inclusió social, així com l’execució de serveis d’atenció social adreçats a persones i famílies en risc d’exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques, com a annex d’aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d’aquesta convocatòria, que té un import màxim d’un milió vuit-cents mil euros (1.800.000,00 €), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2018

720.000,00 €

17401.313I01.48000.00

2019

720.000,00 €

17401.313I01.48000.00

2020

360.000,00 €

17401.313I01.48000.00

3. Autoritzar una despesa d’un milió vuit-cents mil euros (1.800.000,00 €), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2018

720.000,00 €

17401.313I01.48000.00

2019

720.000,00 €

17401.313I01.48000.00

2020

360.000,00 €

17401.313I01.48000.00

4. Designar la Direcció General de Planificació i Serveis Socials com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi notificat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 19 de març de 2018

La consellera de Serveis Socials i Cooperació
Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX
Bases de la convocatòria

1. Objecte

1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és l’establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d’atenció social, d’orientació, de valoració i d’integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d’atenció social adreçats a persones i famílies en risc d’exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques.

1.2. Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

2. Àmbit temporal

Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l’1 de gener de 2018, amb efectes retroactius, i el 31 de desembre de 2019.

3. Pressupost

L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 1.800.000,00 € d’acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2018

720.000,00 €

17401.313I01.48000.00

2019

720.000,00 €

17401.313I01.48000.00

2020

360.000,00 €

17401.313I01.48000.00

4. Requisits de les entitats beneficiàries

4.1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s’indiquen tot seguit:

1. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

2. Estar constituïdes legalment i inscrites, en la data de publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l’autorització i l’acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d’àmbit suprainsular.

3. Tenir com a objecte en els estatuts activitats en matèria de serveis socials i atenció a persones i famílies en risc d'exclusió social.

4. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

5. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

6. Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

7. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

8. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

9. El projecte presentat s’ha d’haver iniciat abans de la presentació de la sol·licitud.

4.2. S’exclouen d’aquesta convocatòria les entitats privades següents:

1. Entitats que, d’acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas siguin una unió d’associacions (article 3 f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació).

2. Fundacions que, d’acord amb l’escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

5. Obligacions de les entitats beneficiàries

5.1. D’acord amb l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a) Comunicar a l’òrgan competent que s’accepta la proposta de resolució o que s’hi renuncia en els termes de la Resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si, en el termini que determinen les bases, no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir als ajuts i, en especial, que es manté l’activitat subvencionada.

c) Acreditar, de la manera establerta reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s’està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

d) Comunicar a l’òrgan que concedeix les subvencions qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de trenta dies naturals comptadors des que s’origini la variació.

e) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

f) Comunicar a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació l’obtenció d’altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger.

g) Facilitar tota la informació que els requereixi l’òrgan de control financer corresponent.

h) Aportar una memòria justificativa de l’aplicació dels ajuts atorgats i que n’expliqui la realització.

i) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta norma i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.

j) Adoptar, en els termes establerts en la convocatòria corresponent, les mesures de difusió consistents a fer constar en les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si n’és el cas, el cofinançament amb fons de la Unió Europea i, més concretament, la imatge corporativa de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i, si pertoca, la imatge de la Unió Europea.

k) Trametre a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació una còpia de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.

5.2. L’entitat beneficiària ha de fer constar en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada la col·laboració de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, en un lloc destacat i amb l’autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.

5.3. L’entitat beneficiària ha d’executar la totalitat del projecte aprovat que ha fonamentat la concessió de la subvenció, amb independència de l’import concedit en la resolució de concessió.

6. Despeses subvencionables

6.1. Únicament són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit:

a. Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o les activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, material fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals.

b. Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local o dels locals on es duen a terme els serveis o les activitats: lloguer; subministrament d’aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; impostos de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja (material); manteniment de sistemes d’alarma i seguretat, i detecció i extinció d’incendis.

c. Les despeses del personal contractat per l’entitat i destinat a l’atenció directa als beneficiaris dels serveis.

d. Les despeses derivades d'assessoria jurídica o de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l’entitat directament relacionades amb l’activitat subvencionada.

e. Les despeses del personal de direcció, administració i serveis generals contractat per l’entitat relacionades directament amb l’activitat subvencionada i indispensables per a l’adequada preparació o execució, sempre que no superin el 10 % de l’import del projecte aprovat.

f. Les despeses destinades a formació del personal, que no poden ser superiors al 5 % de l’import del projecte aprovat.

g. Les entitats que desenvolupin el projecte exclusivament amb personal voluntari no podran justificar despeses corresponents als apartats c i e.

h. Ajuts econòmics puntuals per a persones en situació de necessitat per a cobrir despeses bàsiques.

6.2. L’import màxim a subvencionar, per cada entitat i projecte, és de 250.000,00 euros.

7. Documentació que cal presentar

7.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, d’acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat.

7.2. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar, sempre que no estigui en poder de l’Administració o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, la documentació següent:

a) Una fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat sol·licitant.

b) Una còpia compulsada de l’Acord constitutiu de l’entitat amb els Estatuts adjunts.

c) L’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (Acord de l’Assemblea general, apoderament, certificat d’habilitació, etc.).

d) L’acreditació de la inscripció de l’entitat en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.

e) Una declaració responsable que l’entitat sol·licitant no està inclosa en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció (imprès 2).

f) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3).

g) Una declaració responsable de complir les obligacions que estableix l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, i també les obligacions que estableix aquesta convocatòria (imprès 4).

h) Una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haber exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (imprès 4).

i) Una autorització expressa de la persona representant de l’entitat sol·licitant perquè l’òrgan instructor del procediment pugui expedir el certificat telemàtic justificatiu que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en cas contrari l'entitat sol·licitant haurà de presentar els certificats abans esmentats (imprès 5).

j) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, d’acord amb el model. En cas que el compte ja estigui d’alta a la Comunitat Autònoma, n’hi ha prou amb indicar on s’ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l’entitat o la persona sol·licitant de la subvenció (imprès 6).

k) Un certificat signat per la persona representant de l’entitat en el qual es faci constar l’adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears, així com dels altres locals dels quals disposa l’entitat, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local.

l) Una declaració responsable signada per la persona representant de l’entitat en la qual es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual se sol·licita la subvenció (imprès 7).

m) Un projecte tècnic, amb el model disponible al web (imprès 8).

7.3. Els tècnics del Servei de Planificació Social poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

7.4. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

7.5. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General Planificació i Serveis Socials perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

8. Nombre, lloc i termini de presentació de sol·licituds

8.1. Les entitats interessades poden presentar solament una sol·licitud per a aquesta convocatòria. En el cas que una entitat presenti més d’una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la primera d’acord amb l’ordre fixat pel registre d’entrada.

8.2. Les sol·licituds, emplenades degudament, s’han de presentar a la seu de la Direcció General Planificació i Serveis Socials (plaça de la Drassana, 4, 07012 Palma) de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, o als llocs que determinen l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà per data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, s’ha d’enviar per fax (971 17 60 18) o per correu electrònic (a l’adreça <planificacio@dgplafor.caib.es>) el full de la sol·licitud, amb el segell d’entrada dins el termini, a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per fax o correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents documents que s’han d’emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials. Quan en la sol·licitud s’inclogui un número de fax, s’entendrà que aquest número s’aporta a l’efecte de notificar els actes de tràmit, d’acord amb els articles 40 i 42 de la Llei 39/2015.

8.3. El termini per presentar les sol·licituds és des de l'endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins el 17 d'abril de 2018.

9. Examen de la documentació

9.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials han d’examinar les sol·licituds i la documentació que s’adjunta per tal de determinar si l’ajuda s’adequa al que estableix aquesta Resolució.

9.2. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació necessària, es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015.

10. Comissió Avaluadora

10.1. D’acord amb el que disposen l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

a) La presidenta: la cap del Servei Planificació Social de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials o persona en qui delegui.

b) Vocals:

- La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o persona en qui delegui.

- El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o persona en qui delegui.

- Dos tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.

c) Secretari: un dels dos tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials designats com a vocals.

10.2. La Comissió Avaluadora és l’encarregada d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i d’emetre un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la llista ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

11. Instrucció del procediment, resolució i notificació

11.1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació i Serveis Socials, que ha de dur a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d’acord amb el que estableix l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com per comprovar la justificació i l’aplicació efectiva de la subvenció concedida, d’acord amb l’article 42 del mateix text legal.

11.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l’entitat sol·licitant de la subvenció, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, una vegada transcorregut el termini de quinze dies, se’n produeix la caducitat. Si finalitza aquest termini i l’entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar l’arxivament de les actuacions a l’òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.

11.3. En tot cas, l’òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l’entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l’activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s’ha de demanar la conformitat de la persona o l’entitat sol·licitant, conformitat que s’ha d’entendre atorgada si la proposta formulada per l’òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l’entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de mantenir en els termes expressats per la persona o entitat sol·licitant en l’escrit inicial, sense perjudici de les correccions que, si n’és el cas, es desprenguin de l’escrit d’oposició que presenti.

11.4. D’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, el director general de Planificació i Serveis Socials, òrgan instructor del procediment, iniciarà, si escau, el tràmit d’audiència amb la formulació de la proposta de resolució provisional perquè, en un termini màxim de deu dies hàbils, els interessats puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes, o si escau, reformular el projecte. Una vegada finalitzat el tràmit d’audiència, l’òrgan instructor del procediment procedirà a formular, d’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, la proposta de resolució definitiva. Tant la proposta de resolució provisional com la proposta de resolució definitiva s’han de notificar individualment a les persones interessades o mitjançant la publicació.

11.5. Una vegada notificada o publicada la proposta de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien en el termini de cinc dies naturals. En tot cas, es considera que l’entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de cinc dies naturals comptadors des de l’endemà que s’hagi notificat.

11.6. L’òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera de Serveis Socials i Cooperació.

11.7. Les resolucions dictades en aquest procediment s’han de notificar individualment a cada persona beneficiària i exhaureixen la via administrativa. En relació amb l’article 43 de la Llei 39/2015, són vàlides les notificacions a través de mitjans electrònics, que s’entendran practicades en el moment en què s’accedeixi al contingut corresponent.

11.8. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l’endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

11.9. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l’apartat anterior s’han de considerar desestimades.

11.10. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

12. Criteris de valoració

12.1. D’acord amb el que disposa l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions, s’han de seleccionar les entitats beneficiàries mitjançant el procediment de concurs.

12.2. La concessió dels ajuts s’ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan o entitat que els atorga, i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.

12.3. Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen a continuació:

Bloc 1. Qualitat tècnica del servei (màxim 61 punts)

1.1. Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (fins a 3 punts).

1.2. Descripció de les situacions de necessitat sobre les quals es pretén actuar (fins a 3 punts).

1.3. Descripció acurada de característiques sociofamiliars dels usuaris. Factors de vulnerabilitat. Edat, sexe, discapacitat, dependència, situació sociofamiliar i altres (fins a 4 punts).

1.4. Definició del servei (fins a 2 punts).

1.5. Presentació de l’objectiu general de referència del servei (fins a 2 punts).

1.6. Presentació dels objectius específics (fins a 2 punts).

1.7. Estratègies d’entrada o acollida en el servei (fins a 2 punts).

1.8. Model o protocol de derivació al servei (1 punt).

1.9. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 3 punts).

1.10. Adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius (fins a 3 punts).

1.11. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).

1.12. Presentació d’un cronograma detallat d’activitats separat per mesos (de 0 a 2 punts).

1.13. Experiència de l’entitat en l’execució de projectes amb les mateixes característiques (0,5 punts per mes, màxim 30 punts). (Es valorarà a partir de la data que consti en el certificat dels anys de funcionament fins al moment de la publicació de la convocatòria.)

1.14. Previsió d’activitats de divulgació adreçades als associats o a la ciutadania en general (per cada activitat, 0,25 punts, màxim 2 punts).

Bloc 2. Capacitat operativa i tècnica de l’entitat sol·licitant (màxim 12 punts)

2.1. Estructura d’organització i funcionament. Descripció de l’entitat, inclòs el servei subvencionat (fins a 1 punt).

2.2. Descripció d’espais i mitjans materials que disposa l’entitat (de 0 a 2 punts).

2.3. Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte i ratios del personal/usuaris (de 0 a 2 punts).

2.4. Voluntariat en el servei (1 punt).

2.5. Previsió de formació del personal que ha de participar en el servei (de 0 a 1 punt).

2.6. Descripció d’espais de coordinació interna de l’equip tècnic (fins a 2 punts).

2.7. Previsió de coordinació amb altres recursos (de 0 a 3 punts). (Es valorarà l’aportació de protocols.)

Bloc 3. Documentació i registre de l’activitat (màxim 8 punts)

3.1. Aportació, com a annex, dels registres d’activitat de la intervenció (1 punt).

3.2. Explicació de l’ús del registre d’activitat (de 0 a 1 punt).

3.3. Aportació, com a annex, dels models d’expedient individual (1 punt).

3.4. Explicació de l’ús de l’expedient individual (de 0 a 1 punt).

3.5. Disposició d’un programa informàtic de registre d’intervencions (1 punt).

3.6. Ús de mesures de protecció de dades (0,5 punts per cada mesura, màxim 3 punts).

Bloc 4. Avaluació del servei (màxim 10 punts)

4.1. Definició dels indicadors d’avaluació segons els objectius plantejats i instruments d'avaluació d'acord amb els objectius plantejats (de 0 a 4 punts).

4.2. Utilització de l’ítem “enfocament de gènere de les accions previstes” (per cada actuació 0,5 punts, màxim 2 punts).

4.3. Utilització de l’ítem “ús de les noves tecnologies de la informació per part dels beneficiaris del projecte” (0,5 punts).

4.4. Utilització de l’ítem “prevenció de riscs laborals” (per cada mesura 0,10 punts, màxim 0,5 punts).

4.5. Previsió d’activitats per conèixer el grau de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes (1 punt).

4.6. Realització d’auditories externes o certificació de qualitat de l’any 2017 (de 0 a 2 punts).

Bloc 5. Pressupost del servei ( màxim 9 punts)

5.1. Presentació d’un pressupost desglossat per tipus de despesa: de personal, corrent i d’inversió (de 0 a 5 punts).

5.2. Indicació d’un cost mitjà per usuari atès (1 punt).

5.3. Presentació d’un pressupost realista i ajustat (de 0 a 3 punts).

13. Determinació de l’import de la subvenció

13.1. Per determinar l’import de la subvenció, s’ha de valorar cada projecte de 0 a 100 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 12 d’aquesta convocatòria.

13.2 La puntuació mínima necessària d’un projecte per accedir a la subvenció és de 50 punts.

13.3. La determinació de la quantia a subvencionar per cada projecte es farà entre els que concorrin a la convocatòria. Si la suma dels imports sol·licitats per a tots els projectes de la convocatòria no supera l’import màxim previst al punt 3, i sempre que les entitats hagin obtingut la puntuació mínima prevista en el punt 13.2 d’aquesta convocatòria, s’atorgarà a les entitats el 100 % de l’import sol·licitat, sempre que aquest import sigui inferior al 100% del cost total del projecte aprovat.

13.4. En el cas que la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes presentats a la convocatòria superi l’import màxim previst en el punt 3 d’aquesta convocatòria, s’aplicaran la regles següents:

a) L’import de la subvenció serà el resultat directe d’aplicar la puntuació obtinguda en el procés de valoració en forma de percentatge amb decimals a l’import del projecte sol·licitat, i s’atorgarà un mínim del 50 % de l’import sol·licitat,  sempre que les sol·licituds hagin obtingut una puntuació mínima de 50 punts, i un màxim del 100 % per a les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació màxima de 100 punts si l’import sol·licitat és inferior al 100 % del cost total del projecte.

b) S’ha de respectar la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges que s’han d’aplicar sobre l’import del projecte aprovat i que han de donar com a resultat la quantia de la subvenció.

c) En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l’import total del pressupost assignat, d’acord amb el límit pressupostari que consta en el punt 3 d’aquesta convocatòria, s’ha de prorratejar aquest import total entre les entitats beneficiàries tenint en compte l’ajut assignat inicialment.

13.5 Una vegada acabada la fase de determinació dels imports, i en cas de reformulació, es pot mantenir la subvenció proposada inicialment, amb independència del percentatge que representi sobre l’import del pressupost de l’activitat, d’acord amb el que estableix l’article 13 de les bases reguladores.

13.6. En el cas que el projecte disposi de finançament d’altres ens públics o privats, la quantia d’aquestes subvencions, de manera isolada o conjunta, no pot ser superior al cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

13.7. En cap cas, l’import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

14. Pagament dels ajuts i justificació

14.1. El primer pagament de la subvenció serà del 40 % de l’import concedit i es farà anticipadament, en concepte de bestreta, durant l'exercici 2018, eximint l’entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l’article 25.3 b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

14.2. Dins les anualitats 2019 i 2020 es faran pagaments d’un 20 % de l’import total concedit de la següent manera:

- El segon pagament del 20 % es realitzarà un cop l’entitat beneficiària hagi justificat les despeses corresponents de l’any 2018 i del primer quadrimestre de l’any 2019, sempre que aquesta justificació suposi, com a mínim, el 60 % del projecte aprovat. Aquesta justificació s’haurà de presentar abans del 30 de maig de 2019. Si l'entitat beneficiària no justifica el 60% de l'import del projecte presentat i aprovat, el segon pagament es reduirà de manera proporcional a l'import justificat.

- El tercer pagament del 20 % es realitzarà un cop l’entitat beneficiària hagi justificat les despeses corresponents al segon quadrimestre de l’any 2019, sempre que aquesta justificació suposi, com a mínim, el 80 % del projecte aprovat. Aquesta justificació s’haurà de presentar abans del 30 de setembre de 2019. Si l'entitat beneficiària no justifica el 80% de l'import del projecte presentat i aprovat, el tercer pagament es reduirà de manera proporcional a l'import justificat.

- El quart pagament del 20 % es realitzarà un cop l’entitat beneficiària hagi justificat les despeses corresponents al tercer quadrimestre de l’any 2019, sempre que aquesta justificació suposi el 100 % del projecte aprovat. Aquesta justificació s’haurà de presentar abans del 31 de març de 2020. Si l'entitat beneficiària no justifica el 100% de l'import del projecte presentat i aprovat, el quart pagament es reduirà de manera proporcional a l'import justificat.

14.3. La documentació justificativa que s’ha de presentar és la següent.

a) Una memòria tècnica justificativa de les activitats realitzades que ha d’incloure:

- Un certificat del representant legal de l’entitat que acrediti la realització parcial efectiva de l’activitat d’acord amb la sol·licitud presentada i l’aplicació parcial dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció.

Aquest certificat haurà d'acreditar la realització total efectiva de l'activitat i l’aplicació total dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció quan se presenti la darrera justificació parcial (abans de 31 de març de 2020).

- Un informe tècnic parcial del projecte executat (imprès 9.1)

Amb la darrera justificació parcial que s'ha de presentar abans de 31 de març de 2020, l'informe tècnic haurà de detallar i explicar la totalitat del projecte executat en el seu conjunt i haurà d'incloure una avaluació final, d’acord amb el model que facilita la Direcció General de Planificació i Serveis Socials (imprès 9.2, disponible al web <http://serveissocialsicooperacio.caib.es>).

b) Una memòria econòmica en la qual ha de constar:

- Un compte justificatiu degudament emplenat i signat pel representant de l’entitat que ha d’incloure la relació dels justificants imputats al projecte (amb una llista numerada dels documents justificatius) per a cada període, amb la data d’emissió i de pagament, i el percentatge d’imputació al projecte subvencionat tenint en compte els altres ajuts amb els quals compta l’entitat per fer l’activitat subvencionada. També s'haurà de remetre en format electrònic al correu corporatiu planificacio@dgplafor.caib.es.

- Una carpeta ordenada i amb un índex que contengui originals i fotocòpies de totes les factures, de les nòmines i altres documents de valor probatori equivalent que acreditin la realització de les activitats subvencionades per cada un dels tres períodes de justificació establerts en el punt 14.2, així com de tots els certificats bancaris i altres justificants de pagament que acreditin la data i l’import del pagament de les despeses derivades de l’execució de l’activitat o del projecte pel qual es va concedir la subvenció per cada un dels tres períodes de justificació establerts en el punt 14.2 compresos entre dia 1 de gener de 2018 i dia 31 de març de 2020. Es podran imputar a cada període despeses de períodes anteriors sempre que estiguin compreses entre dia 1 de gener de 2018 i dia 31 de març de 2020.

- Un balanç final del pressupost total del projecte aprovat que ha d'especificar les despeses que ha financiat el Govern de les Illes Balears, les que han financiat altres entitats o administracions públiques i les que s'han financiat amb fons propis. Aquesta documentació només s'haurà de presentar juntament amb la darrera justificació parcial abans de 31 de març de 2020.

- Si s’escau, la carta de pagament del reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats.

- Les factures han d’indicar les dades següents:

1. Raó social i NIF del proveïdor.

2. Raó social i NIF de l’associació.

3. Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.

4. Data d’emissió.

5. Data efectiva del pagament.

c) Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals figuri la col·laboració de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

d) Una declaració responsable actualitzada a la data de presentació de la justificació final de la subvenció, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat subvenció per a la mateixa finalitat o de les que se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3).

14.4. No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte aprovat, amb independència de l’import de la subvenció concedida.

14.5. Les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l’activitat realitzada hauran de tenir una data compresa dintre del període entre dia 1 de gener de 2018 i dia 31 de desembre de 2019, o bé dintre de la data d’execució de les accions que consti en la resolució de concessió de la subvenció, d’acord amb la sol·licitud presentada.

14.6. Malgrat el que estableix el punt 14.5, i d’acord amb el que disposa l’article 24 c de les bases reguladores, s’entendran justificades totes les despeses que, conforme a dret, s’hagin meritat a la data màxima de justificació de l’activitat, amb independència que s’hagin abonat o no als creditors corresponents. Els justificants de pagament de les factures, nòmines i els altres documents acreditatius de l’activitat realitzada hauran de tenir una data anterior a 31 de març de 2020.

14.7. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d’un termini màxim de quinze dies, a partir de l’endemà de la notificació per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

15. Ampliació del termini de justificació de la subvenció

- D’acord l’article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció poden demanar una ampliació d’aquest termini, que no pot excedir de la meitat del termini inicialment concedit.

- D’acord amb l’article 19 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d’ofici o a instància de part, per mitjà d’una resolució motivada de l’òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d’aplicació. Aquesta sol·licitud d’ampliació de termini s’haurà de presentar abans de dia 31 de març de 2020 i no podrà excedir de la meitat del termini inicialment concedit.

16. Formes de justificació admissibles

16.1. Es consideren despeses subvencionables i són formes de justificació admissibles les següents:

a) Personal contractat: nòmines, justificants d’ingrés de les quotes de la Seguretat Social i d’ingressos de les retencions de l’Impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF).

b) Col·laboracions de professionals a l’organització general de l’entitat: factura o rebut signat pel perceptor en el qual figuri el nom i els llinatges i el NIF del perceptor, la col·laboració prestada, el període de la prestació, l’import total i la retenció efectuada a càrrec de l’IRPF.

c) Despeses generals (telefonia fixa i mòbil, accés a Internet i correspondència).

d) Despeses d’assegurances del local on es desenvolupa el programa o les activitats: document de resguard de l’alta i la vigència de l’assegurança i document bancari o factura del pagament.

e) Subministraments de fungibles i d’altres béns no inventariables: factura o tiquet de caixa numerats, amb el NIF i amb especificació del nom de l’entitat que l’emet, la data i el concepte de la despesa, o certificat amb l’explicació del concepte de despesa.

f) Despeses d’assessoria jurídica, fiscal o comptable o de gestió de permisos, llicències i altres tràmits administratius: factures amb IVA o documents acreditatius del pagament davant de les institucions i els organismes, degudament legalitzades.

g) Assistència i participació en assemblees, cursos, conferències, actes i activitats similars, que s’encaminin a millorar la formació i la gestió de la qualitat dels recursos i les activitats de l’entitat o la coordinació en els diversos àmbits territorials: factura de despesa o rebut amb especificació dels conceptes i el NIF del receptor, degudament signats i amb el certificat d’assistència.

h) Campanyes de publicitat o difusió de l’existència de l’entitat i dels seus objectius: certificat de la realització de la campanya expedit pels mitjans utilitzats acompanyat de les factures corresponents i un exemplar del mitjà utilitzat en el qual ha de constar el suport de la Conselleria.

i) Edicions de revistes, llibres i altres elements de difusió de l’existència i els objectius de l’entitat: factures acompanyades de la còpia de l’edició en la qual ha de constar el suport de la Conselleria.

j) Estudis, informes, enquestes, creació i manteniment de webs i altres activitats similars: factures o rebuts amb l’IVA i descomptes de l’IRPF dels professionals o col·laboradors.

k) Mitjans de transport utilitzats per a la realització del servei: factures amb el NIF, l’especificació del nom de l’entitat que l’emet i l’entitat receptora del servei o del bé, i la data d’emissió i pagament.

l) Ajuts econòmics per a persones usuàries dels serveis: s’hauran de presentar rebuts signats per les persones usuàries, juntament amb les factures pagades mitjançant aquests ajuts econòmics, tenint cura de complir amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

m) Les despeses justificades amb la presentació de documentació obtinguda mitjançant banca electrònica (descàrregues de banca en línia) s'haurà de presentar degudament segellada per l'entitat bancària corresponent en els casos que l'òrgan gestor ho requereixi.

16.2. En tots els documents justificatius de la subvenció han d’aparèixer de forma clara i inequívoca, el nom i NIF de l’entitat beneficiària de la subvenció.

17. Subcontractació

La subcontractació és possible fins a un màxim del 100 % de l’import de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions en relació amb l’article 29 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

18. Avaluació i control

18.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

18.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat, sense perjudici de les responsabilitats que se’n puguin derivar.

19. Revocació dels ajuts concedits

19.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d’acord amb l’article 30 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’alteració, intencionada o no, de les condicions que s’han de tenir en compte per concedir la subvenció, l’incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

19.2. La revocació de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n’ha d’especificar la causa, així com la valoració del grau d’incompliment, i ha de fixar l’import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s’entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d’execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s’han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

20. Reintegrament dels ajuts concedits

20.1. L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l’interès de demora, en els casos establerts en l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

20.2. Les causes i l’import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s’han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

20.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

21. Compatibilitat

21.1. Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.

21.2. D’acord amb l’article 4 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’import de la subvenció no pot ser d’una quantia que, isoladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

22. Règim d’infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d’acord amb el procediment que recull l’article 62 del mateix text legal.

23. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria s’han d’aplicar l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refós de la Llei de subvencions.