Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 3233
Aprovació del Pla d’Actuació en transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de Sant Antoni de Portmany, a la sessió ordinària celebrada el 14 de març de 2018, aprovà el següent

PLA D'ACTUACIÓ EN TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2018 i 2019 DEL MUNICIPI DE SANT ANTONI DE PORTMANY

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector a l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l’època assenyalada.

En les temporades estivals dels darrers anys, s'ha constatat que hi ha una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran mesura pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat, sobretot en les darreres temporades estivals, un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers, que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de l'illa i produeix altres distorsions, com ara l'afectació de la seguretat viària.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seua competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins el territori de les illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005, de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d'Eivissa, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa.

Mitjançant l'aprovació del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar els ajuntaments de l'illa d'Eivissa per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la comunitat autònoma no legislàs en matèria de transports urbans.

Basant-se aquesta habilitació legal, l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany va aprovar un pla d'actuació en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013, un altre per als anys 2014 i 2015 i un altre per al 2016 i 2017.

De conformitat a la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, l'article 48 de la qual atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació al servei d'autotaxi.

La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'autotaxi i preveu la llicència municipal com a títol per a prestar el servei. Distingeix entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal i fa notar que aquestes darreres s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari, establint que per a atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, han d'aprovar un pla regulador que determini la seua adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adients o necessàries.

Pel que fa al nombre d'autoritzacions atorgables, ateses les necessitats de llicències municipals del servei de taxi de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, entre d'altres, l'extensió del municipi, el creixement poblacional dels darrers anys, el nombre de places turístiques i l'oferta turística existent al municipi, es constata la necessitat de disposar com a mínim de 94 llicències temporals durant els mesos d'estiu, durant el període comprès entre el 15 de maig i el 15 d'octubre de 2018 i 2019.

En relació al sistema d'adjudicació de les autoritzacions temporals, com s'ha indicat anteriorment, la llei preveu que s’atorguin amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries. Es reserva, per tant, un major percentatge d'autoritzacions temporals per atorgar als titulars de llicències ordinàries de taxi de Sant Antoni de Portmany i s’estableix un percentatge menor per a aquells assalariats que, complint els requisits establerts en aquest Pla, vulguin accedir-hi.

En definitiva, aquest Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.

I. Objecte del Pla d'actuació

I.1. Aquest Pla d'actuació és un document que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les autoritzacions temporals d'àmbit municipal, sens perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2018 i 2019.

I.2. La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seua estacionalitat aplicable als dos anys de durada.

I.3. El titular d'una autorització temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals, com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

II.- Característiques de les autoritzacions temporals.

Les autoritzacions temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:

Estacionals: Determinada per la temporalitat de la seua vigència que es limitarà als mesos estivals, del 15 de maig al 15 d'octubre.

Biennals: Aquest pla regulador tendrà una vigència de dos anys consecutius, 2018 i 2019.

Personal: L'autorització tendrà caràcter personal i per tant estarà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només es pot obtenir una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: No es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany la podrà revocar per la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits o pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, així com per l'incompliment de qualsevol de les circumstàncies que hagin estat tingudes en compte per a l'adjudicació de les autoritzacions objecte aquest Pla.

Àmbit municipal: Només habiliten per a la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Sant Antoni de Portmany, sens perjudici de la possible autorització del Consell Insular d'Eivissa per a prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment de l'Ajuntament.

III. Determinació del nombre màxim d'autoritzacions.

Aquest pla d'actuació estableix un total de 94 autoritzacions atorgables, com a nombre màxim, de les quals el 70 % es reserven per als titulars de llicència i el 30 % per als assalariats.

Realitzat el càlcul, els decimals resultants s'han d’arrodonir en favor dels assalariats.

IV. Procediment d'autorització.

IV.1. Inici.

Ja aprovat aquest Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i el sendemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 10 dies naturals. Així mateix, es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web municipal www.santantoni.net l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.

Tenint en compte la necessària posada en servei de les autoritzacions objecte de licitació a partir del 15 de maig, l'expedient de licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides a l'art. 112 del TRLCSP.

De conformitat amb el que disposa l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, s'ha de sotmetre a exposició pública durant un termini de cinc dies naturals aquest pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins el termini esmentat es produeixen reclamacions contra el plec, se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que resti d'aquest termini a partir del dia següent al de la resolució de les reclamacions.

IV.2. requisits:

1. Ser persona física o jurídica.

2. Complir amb les obligacions administratives, fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.

3. Disposar del permís de conduir de classe B o superior i del Permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i complir la resta de requisits que assenyali l'Ordenança reguladora del servei d'autotaxi de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

4. Disposar d'instruments necessaris (datàfon) per al cobrament amb targetes de crèdit dels serveis prestats als usuaris.

5. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència d'autotaxi de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i que el titular d'aquesta llicència l'ostenti amb una antiguitat de, almenys, dotze mesos (comptadors fins a la data d'inici de presentació de sol·licituds), complir amb l'obligació de l'explotació personal i mitjançant conductors assalariats i la plena i exclusiva dedicació i la incompatibilitat amb una altra professió.

Per als qui optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència.

6. No es podrà sol·licitar més d'una autorització estacional per cada domicili, d'acord amb les dades que constin en els nostres registres i bases de dades en la data de la sol·licitud. En cas contrari es concedirà a la persona que ho sol·liciti en primer lloc segons consti en el registre general d'entrada.

7. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal d’estar donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que poden complir aquest requisit les persones que es troben en situació de jubilació parcial.

8. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el que preveu el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits en els apartats 1, 2 i 3 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal d'autotaxi de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, almenys durant trenta mesos en els sis anys anteriors el dia d'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver realitzat aquest treball durant almenys tres mesos al llarg de l'any 2017. S'assimilarà a l'anterior condició a aquells que estiguin donats d'alta en el règim de la Seguretat Social com a autònoms familiars. En aquest cas, hauran d'acreditar el temps de treball efectiu, com a conductor d'autotaxi, acompanyant un certificat expedit, almenys, per dues de les associacions del taxi d'aquest municipi, sempre que una d'elles sigui la d’assalariats, o per qualsevol altre mitjà admissible en dret, que pugui aportar la persona interessada, i no bastarà amb el justificant només de la cotització a la Seguretat Social.

9. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tenguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per passar a formar part de la quota de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en aquest Pla i no pogués formar-se la quota de reserva prevista en aquest.

IV.3. Sol·licituds i documentació que cal presentar.

IV.3.1. El termini de sol·licituds s'obrirà el sendemà de la publicació en el BOIB d’aquest Pla regulador, en instància dirigida a l'Ajuntament d'aquesta Corporació, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats ambdós dies inclosos).

IV.3.2. En cas que el darrer dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

IV.3.3. La presentació de la sol·licitud pressuposa el coneixement íntegre, i l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules d’aquest Pla.

IV.3.4. Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de la tramesa a l'oficina de Correus i anunciar-ho a la corporació mitjançant fax al número 971344175 o correu electrònic a amolina@santantoni.net dins el mateix dia.

IV.3.5. Sense la concurrència d'ambdós requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. No obstant això, transcorreguts tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació a l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.

IV.3.6. També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits que s'hi estableixen, sempre que tenguin entrada a les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat en el paràgraf que precedeix, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

IV.3.7. Cada sol·licitant presentarà la sol·licitud d'acord amb l'annex I, acompanyada de la següent documentació:

a. Document nacional d'identitat, permís de conduir o passaport, i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seues fotocòpies degudament autenticades.

b. Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en aquest pla regulador.

c. Declaració responsable de no estar incurs el licitador en les prohibicions per contractar recollides a la normativa que regeix els contractes públics.

d. Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries (inclòs amb la hisenda municipal), i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. La prova d'aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans indicats en la normativa de desenvolupament en matèria de contractació.

e. Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, acreditant que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

f. Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle d'acord amb el que estableix aquest pla regulador.

g. Compromís d'aportar una pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada o com a mínim amb 50 milions d'euros la seua responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.

h. Compromís de conduir el vehicle adscrit a la llicència (fixa), cinc dies a la setmana quatre hores (almenys) cada dia.

i. Declaració responsable en què s'indiqui la puntuació que li correspongui de conformitat amb el que estableix l'apartat V.5 d’aquest Pla. (Annexos II i III).

j. Permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

k. Indicació de l'adreça electrònica o fax a l'efecte de rebre notificacions.

l. Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.

En el cas de conductors assalariats hauran d'aportar, a més, la següent documentació:

m. Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

n. Declaració responsable en la qual s’indiqui l'antiguitat (no interrompuda) amb què compten i a la qual han d'adjuntar una relació detallada dels titulars i números de llicència en què s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels serveis. (D'acord al model previst en l'annex III d'aquest plec).

o. Acreditació de disposar de datàfon, adscrit a l'autorització.

IV.3.8. Per tal d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegi la documentació, un cop acreditat aquest extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.

IV.3.9. Les persones que, com a titulars d'una llicència d'autotaxi en el municipi de Sant Antoni de Portmany, optin a l'autorització temporal, hauran de fer constar a la sol·licitud el número de llicència de què són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament dels darrers dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms. Pel que fa al requisit de no haver percebut cap tipus de jubilació, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en aquesta circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social.

V. Procediment d'autorització.

V.1. Esmena de deficiències

Exhaurit el termini de presentació, s'obrirà un termini de tres dies hàbils per a l'esmena de deficiències per a aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits, que començarà a partir del dia següent a l'exposició pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web municipal dels interessats que es trobin en aquest cas, amb indicació dels defectes que s'han d'esmenar.

Transcorregut aquest termini sense que s'hagin esmenat les deficiències, el sol·licitant quedarà exclòs del procediment d'adjudicació.

V.2. Llista provisional d'admesos

Després del període d'esmena es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web municipal, la llista provisional dels admesos al procediment d'adjudicació i s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats, si escau, puguin formular al·legacions a l'esmentada llista provisional.

V.3. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini d'al·legacions a la llista provisional es publicarà, prèvia resolució d'aquestes, la llista definitiva d'admesos al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web municipal. Aquesta llista de classificarà els admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que disposa l'apartat següent i ha d'assenyalar dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les autoritzacions temporals, per al cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

V.4. Classificació dels sol·licitants admesos.

El procediment per a l'adjudicació de les autoritzacions estacionals estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d’aquelles:

- "Titulars": titulars de llicència municipal d'autoaxi (categoria A).

- "Assalariats": assalariats del sector de l’autotaxi (categoria B).

El procediment d'adjudicació es regirà pels percentatges per a titulars i assalariats que s'especifiquen en l'apartat III d'aquestes bases.

Per al supòsit que es presentin més sol·licituds que nombre de llicències per atorgar, es constituirà una quota de reserva, per a ambdues categories, al qual poder acudir en cas de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris d'adjudicació que en l'apartat següents es descriu.

En el cas que en el grup dels titulars (categoria A) no s'adjudiqui la totalitat de les autoritzacions estacionals pendents d'atorgar, seran adscrites als sol·licitants del grup dels assalariats (categoria B), incrementant-se en aquest darrer supòsit, el nombre de llicències estacionals a atorgar.

Si no es pogués constituir la quota de reserva per falta de sol·licituds, es podrà constituir una quota de reserva residual per cobrir el nombre d'autoritzacions temporals que quedin vacants o les baixes que es puguin produir i a la qual podran accedir aquells assalariats o titulars que hagin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la requerida.

V.5. Adjudicació de les autoritzacions temporals.

V.5.1. Les autoritzacions temporals s'atorgaran als sol·licitants que obtenguin una major puntuació.

V.5.2. S'atorgaran 3 punts als que adquireixin el compromís d'aportar per al servei un vehicle híbrid, elèctric, de gas o tecnologies similars, que s’hauran de mantenir durant el temps de durada d'aquest pla.

A aquesta puntuació se sumaran les següents, segons la categoria de l'autorització a la qual s'opti:

1. Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'autotaxi de Sant Antoni de Portmany.

Es valorarà per a la determinació de l'ordre d'accés, l'antiguitat demostrada en l'obtenció de la llicència municipal d'autotaxi, a nom del sol·licitant, al municipi de Sant Antoni de Portmany, a raó d'1 punt per any d'antiguitat.

En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que autoritzacions temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

2. 2. Categoria B: Assalariats.

S'atorgaran les puntuacions atenent als següents criteris:

Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en aquest municipi de Sant Antoni de Portmany com a conductors assalariats dels titulars de llicències d'autotaxi que prestin el servei en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de conductor expedit per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social, 1 punt per cada any d'antiguitat. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts (365 dies) sense que pugui tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.

L'esmentada continuïtat es considera interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per un termini superior a sis mesos o 180 dies.

No es considera interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal d'atur derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal. En aquestes situacions i a l'efecte de calcular l'antiguitat es computarà el temps de permanència en aquestes circumstàncies, i el límit màxim del còmput per a la situació legal de desocupació serà de dos anys consecutius

No computarà a efectes d'antiguitat en la condició de conductor assalariat del taxi els períodes en què s'hagi exercit aquesta activitat a temps parcial, ja sigui cotitzant en el Règim General de la Seguretat Social o en el Règim Especial de Treballadors Autònoms.

L'antiguitat es pot acreditar per qualsevol mitjà admissible en Dret. En el cas de les persones que hagin de acreditar-la com a autònoms familiars, han de tenir en compte el que estableix l'apartat IV.2.9 (segon paràgraf) dels antecedents.

En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

V.6. Aprovació de la llista ordenada.

V.6.1. En la data i l'hora assenyalades a la publicació de la llista provisional d'admesos es farà un sorteig públic per adscriure els adjudicataris provisionals a cada torn concret. És a dir, hi haurà una llista d'adjudicataris provisionals del primer torn (del 15 de maig al 15 de setembre) i una llista diferent del segon torn (del 15 de juny al 15 d'octubre).

V.6.2. Els torns s'invertiran en el segon any de vigència del Pla, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn en l'any 2018 resultaran adscrits al segon torn en l'any 2019 i a l'inrevés.

V.6.3. La Corporació aprovarà mitjançant resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s'exposarà al tauler d'anuncis i web municipal com a notificació individual a cadascun dels adjudicataris, i es donarà un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

V.6.4. La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.

V.7. Documentació a presentar per a l'adjudicació.

V.7.1. L'eficàcia de l'atorgament de l'autorització temporal estarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:

Termini màxim per a la realització del dipòsit: Deu dies naturals després de la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació.

La resta de documentació:

- Termini de presentació per al primer torn: fins al dia 20 d'abril de 2018.

- Termini de presentació per al segon torn: fins al dia 20 de maig de 2018.

Aquest termini comptarà per a l'any 2018 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2019 mitjançant l'adopció del corresponent acord per la Junta de Govern Local. Així, l'any 2019, per poder prestar el servei s'ha de presentar novament a l'Ajuntament tota la documentació recollida en els apartats que segueixen, amb un termini que s'obrirà el dia 1 d'abril de 2019 i finalitzarà el dia 1 de maig de 2019 per al primer torn, i el dia 1 de maig de 2019 fins al dia 1 de juny de 2019 per al segon torn.

V.7.2. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (a retornar en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) a la Tresoreria de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, que respondrà en cas de:

- Renúncia a l'obtenció de l'autorització temporal definitiva.

- No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per a poder obtenir definitivament l'autorització temporal.

- El no compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar davant del municipi) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució regulats en l'apartat VI.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització temporal estacional per a la temporada 2018, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit un cop finalitzi la temporada 2019, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per al retorn del dipòsit.

V.7.3.1. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb pas a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, arrendament financer o arrendament de vehicle per empresa autoritzada, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: instal·lació d'aparell taxímetre, GPS, emissor receptor de ràdio (o element de telecomunicació incorporat al vehicle), color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior i altres condicions exigibles en l'Ordenança municipal reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers (BOIB núm. 133, de 8 de setembre de 2015).

V.7.3.2. El vehicle ha de portar en ambdues portes davanteres l’establert en relació a la identificació externa (banda transversal, franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d'identificació que els vehicles emparats per la llicència municipal de taxi. Així mateix, ha de portar en ambdues portes davanteres l'escut de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany inscrit en un rectangle de 10x10 centímetres, en model oficial amb les mesures exigides per l'Ajuntament en l'Ordenança municipal reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers abans esmentada. A l'altre costat de la banda transversal (o davall de la franja horitzontal en el seu cas), figuraran en color vermell el nombre d'autorització temporal assignat per l'Ajuntament. Començaran a comptar a partir de 1001 els vehicles dels adjudicataris de la categoria "assalariats" d'acord amb la llista ordenada que s'aprovi i els titulars disposaran del mateix número de la seua llicència ordinària. En tots dos casos i més avall haurà de figurar la llegenda "Taxi estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm.

V.7.3.3. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen aquest Pla regulador. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle a aquestes autoritzacions serà de 6 anys, comptadors des de la data de la matriculació fins a la data límit de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit en aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d'Eivissa.

V.7.3.4. L'any 2019 es pot acreditar el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2018 i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 6 anys comptadors des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació. L'any 2019 es podrà superar l'antiguitat màxima de 6 anys abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2018.

V.7.3.5. S’acreditarà que el vehicle autoritzat disposarà de dispositiu/s necessaris (datàfon) per poder realitzar el cobrament dels serveis prestats mitjançant targetes de crèdit.

V.7.4. Tenir assegurada de forma il·limitada o com a mínim per import de 50 milions d'euros durant el temps de vigència de l'autorització (els quatre mesos de 2018 i els quatre mesos de 2019), la responsabilitat civil amb tercers amb ocasió de danys ocasionats per raó d’aquest servei.

V.7.5. Acreditació de disposar d'un mínim de dos conductors assalariats, amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i Permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, per a la prestació del servei (d'acord amb el que s'especifica en els apartats continguts en els paràgrafs VI.A.2., d'aquestes bases).

V.7.6. Acreditació del pagament del cànon per un import de mil (1.000) euros mensuals.

V.8. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris

V.8.1. Si una vegada dictada la resolució de les llistes ordenades, els adjudicataris renunciessin a l'autorització temporal o, si s'escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta autorització quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta pel sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant tant dels titulars com dels assalariats.

V.8.2. La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2018, de acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a l'efecte.

V.9. Emissió de targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i assoleixin la concessió d'una autorització temporal rebran de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany un document acreditatiu del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat a l'annex IV, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle. Aquest document s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització temporal: una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant els quatre mesos de l'any 2018 i una altra, emesa un cop la Corporació hagi comprovat el compliment dels requisits per l'any 2019, que documentarà la vigència durant aquest any.

VI. Prestació del servei. Drets i obligacions:

VI.A. Desenvolupament de l'activitat.

VI.A.1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització temporal. No obstant això, poden donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que es detallen a continuació:

1. Substitució definitiva: En el supòsit que durant la prestació del servei el titular de l'autorització temporal vulgui substituir el vehicle adscrit a l'autorització temporal atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament, acreditant la disponibilitat d'un nou vehicle, amb les seues dades, model i matrícula i l'acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió d'autoritzacions estacionals, i una antiguitat menor de sis anys des de la primera matriculació.

2. A més, s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de la ITV la retirada de tots els distintius externs del vehicle original.

3. Comprovat l'anteriorment exposat, l'Ajuntament emetrà la resolució autoritzant la substitució.

4. Substitució temporal: Excepcionalment es podrà accedir a una substitució temporal del vehicle adscrit a l'autorització temporal atorgada en casos d'avaria o accident. En aquests supòsits, l'interessat haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament mitjançant una instància a què acompanyarà l'acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 7.2 i certificació del taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seua resolució.

5. En aquests casos excepcionals la substitució temporal no podrà tenir una vigència superior a 20 dies naturals, i s’admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el titular de l'autorització temporal i que el vehicle de substitució temporal tengui una antiguitat superior a 5 anys. Transcorregut el termini màxim de 20 dies naturals per a la substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament la retirada dels distintius externs del vehicle temporal dins el termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la finalització dels 20 dies naturals, sense que en cap cas es pugui simultaniejar la prestació de tots dos vehicles.

6. Si el termini previst per a la resolució de l'avaria o l'accident és superior a 20 dies naturals, el titular de l'autorització temporal haurà d'acudir al procediment regulat per a la substitució definitiva del vehicle.

VI.A.2. Els titulars de les autoritzacions estacionals poden prestar el servei personalment i mitjançant la contractació de dos conductors assalariats, almenys, per a la prestació del temps de servei, i ha de comunicar per escrit a l'Ajuntament la identitat d'aquests, amb antelació a l'inici de la conducció, després de la seua contractació, així com tots els canvis que d'aquests conductors es facin.

VI.A.3. Tots els conductors hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís de classe B o superior i del permís municipal de conducció de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

VI.A.4. Els titulars de les autoritzacions estacionals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

VI.A.5. Els titulars han d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència i, en tot cas:

a. Des del dia 15 fins al 31 de maig i des del dia 1 fins al 15 d'octubre, de cada any, haurà de prestar servei, com a mínim, des de les 21,00 fins a les 9,00 hores de cada dia.

b. Des del dia 1 de juny fins al 30 de setembre, de cada any, s'haurà de prestar-quatre hores de cada dia.

VI.A.6. Un cop conclòs el període de vigència de l'autorització temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i a acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del període per al qual s'atorga la llicència. Això, com ja s'ha dit, s'ha de fer el 2018 de la mateixa manera que es farà en el moment de l'extinció de l'autorització bianual en 2019.

VI.A.7. No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2019) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2018.

VI.B. Règim tarifari.

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que ho siguin per a les llicències de caràcter ordinari.

VI. C. Règim sancionador.

L'incompliment per part del titular d'una autorització temporal de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per obtenir determinaria el fet d'entendre que estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, per la qual cosa podrà ser sancionat d'acord amb el que preveu la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L'incompliment del que recull l'Ordenança municipal abans esmentada determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament corresponent d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.

VI.D. Revocació.

L'Ajuntament podrà revocar l'autorització temporal (que no tendrà caràcter de sanció):

- Per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits,

- Pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei,

- Per l'incompliment de les condicions que varen ser tingudes en compte com a criteri d'adjudicació o pel falsejament de les dades o documentació aportada al procediment d'autorització. Si s'acredités o constatés tal extrem, un cop adjudicades les autoritzacions objecte d’aquest pla suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava.

Abans de resoldre la revocació d'una autorització temporal, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VII. Pla d'inspeccions.

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament en coordinació amb les forces i cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i de l'Administració General de l'Estat i amb el servei d'inspecció de Transports del Consell Insular d'Eivissa (ITV).

 

Sant Antoni de Portmany, 20 de març de 2018

L'alcalde,

José Tur Torres

  

ANEXO I: INSTANCIA DE SOLICITUD

En / Na ...................................................…………………………...........................… amb DNI/NIF núm……………...……………..

amb domicili a (població) …………………………….……………………….……………................................................................…

carrer i num ...........................…………………......……………..…………......................................… códi postal………...….………

telèfon núm. ........………....................... adreça electrònica……………………….………………………………………………………

EXPÒS

Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 aprovat per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany per acord de data ........ de ....................... de 2018, BOIB núm .............. de data .......... de ............................... de 2018 i que per aquest motiu

SOL·LICIT

Poder participar en el procediment establert en l'esmentat Pla d'actuació per a la concessió d'una autorització temporal municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyal (s’adjunta documentació acreditativa):

(Marcau la casella si escau)

□ Autoritzo l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions fiscals a què es refereix el Pla.

Sant Antoni de Portmany, ............ .. de .................................. de 2018.

Signatura..................................................................................

SR. ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT SANT ANTONI DE PORTMANY

 

ANNEX II - DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL

En / Na ...................................................…………………………...........................… amb DNI/NIF núm……………...……………..

amb domicili a (població) …………………………….……………………….……………................................................................…

carrer i num ...........................…………………......……………..…………......................................… códi postal………...….………

telèfon núm. ........…......……................. adreça electrònica……………………….………………………………………………………

Declar sota la meua responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una autorització temporal és la següent

(*La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que ha d'emplenar, en cas de ser adjudicatari, d'acord amb el que indica el present pla regulador)

Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'autotaxi

Puntuació

Anys d'antiguitat i activitat amb la llicència ...

*

*

*

*

*

*

*

Categoria B: Assalariats

Puntuació

Anys d'antiguitat i activitat d'assalariat al municipi ....

*

*

*

*

*

*

*

El que responsablement declaro.

Sant antoni de Portmany, a .......... de ........................ .. de 2018.

Signatura ................................................. .................................

ANEXO III (declaración responsable para el cómputo de antigüedad)

En / Na ...................................................…………………………...........................… amb DNI/NIF núm……………...……………..

amb domicili a (població) …………………………….……………………….……………................................................................…

carrer i num ...........................…………………......……………..…………......................................… códi postal………...….………

telèfon núm. ........……......…................. adreça electrònica……………………….………………………………………………………

Principio del formulario

Categoria A. Titulars:

Declar sota la meua responsabilitat que som titular de la llicència de taxi núm ......... del servei d'autotaxi del municipi de Sant Antoni de Portmany, des de l'any ............ i compt una antiguitat com a titular de ..….......... anys.

Categoría B. Assalariats:

Final del formulario

Declar sota la meua responsabilitat que som conductor assalariat del servei d'autotaxi del municipi de Sant Antoni de Portmany, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ..........… anys i per a això adjunt la següent relació:

Núm. de Llicència

Titular de la Llicència

Data Inici

Data Fi

Antiguitat

…/...

Núm. de Llicència

Titular de la Llicència

Data Inici

Data Fi

Antiguitat

(*) L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput

El que responsablement declar.

Sant Antoni de Portmany, a .......... de ........................ .. de 2018.

Signatura ................................................. .................................

 

 

ANEXO IV: MODEL DE LA AUTORITZACIÓ TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHÍCLE TURISME

AUTORITZACIÓ ESTACIONAL

DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS

EN VEHICLE TURISME

Núm. d'autorització:

Vigència

<VIGENCIA>

Nom i llinatges del titular:

<TITULAR>

NIF:

<Nº DNI / NIE>

Matrícula del vehícle:

<

Nombre d'identificació

<I>

Marca

<VEHICULO INSCRITO>

Model

<>

Data de matriculació

<>

Concedida en aplicació del que disposa el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 aprovat per acord de la Junta Govern Local ..................... (BOIB núm (num) de (fecha).