Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 3118
Àrea de model de ciutat, urbanisme i habitatge digne. Aprovació Junta de Govern encomana de gestió al PMH-RIBA operacions EDUSI PLP competència pròpia
Antecedents.
L’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (EDUSI) Pla Litoral de Ponent, aprovada pel Ple de l’Ajuntament de Palma de data 12 de gener de 2016, es conseqüència del Pla Estratègic de Palma 2016-2036 que impulsa una estratègia integrada per a la millora del desenvolupament urbà sostenible, fent front a reptes econòmics, medi ambientals, climàtics, socials i demogràfics de l’àrea urbana, d’acord amb el que estableix l’article 7 del Reglament (UE) Nº1301/2013.
Amb la “ resolución de 29 de septiembre de 2016, de la secretaría de estado de presupuestos y gastos, por la que se conceden las ayudas a la primera convocatoria para la selección de estrategias de desarrollo urbano sostenible e integrado que serán cofinanciadas mediante el programa operativo feder de crecimiento sostenible 2014-2020”, publicada en el BOE núm. 239, de 3 d’octubre de 2016, es va aprovar per a l’Estratègia DUSI Pla Litoral de Ponent de l’Ajuntament de Palma una subvenció de 12.710.000,00€, que suposa un 50% de la totalitat del pressupost proposat, 25.420.000,00 €, per al desenvolupament de la mateixa.
Dins l’estratègia es contemplen catorze línies d’actuació emmarcades dins quatre objectius temàtics:
Tal com es desprèn de l'apartat 7 del document que conté l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrada (EDUSI) Pla Litoral de Ponent, li pertany a l'Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digna la implementació, coordinació, el desenvolupament i el seguiment del pla d'acció de l'estratègia.
A més, mitjançant acord de junta de govern de data 14/06/207 s'aprova el següent:
1.- Ratificar la designació com unitat de gestió de l´organisme lleuger intermig, que és l´Ajuntament de Palma a efectes de l´ EDUSI Pla Litoral Ponent, a l´ Oficina de Fons Europeus i subvencions.
2.- Encarregar l´impuls, la coordinació i la cohesió de les operacions per conseguir els objectius i el compliment dels indicadors de l´ EDUSI del Pla Litoral Ponent a l´Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge y crear la Unitat de Coordinació Integral del Pla Litoral Ponent (UCI-PLP),al si de l´Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge, amb la finalitat de garantitzar la coherència, transversalitat e integralitat del projecte. (…)
(…)
5.- Designar àreas executoras de les operacions susceptibles de ser aprovadas a l EDUSI Pla Litoral Ponent a les Àrees municipals, directament o mitjançant els seus organismes autònoms o empreses mercantils, les quals duran a terme les següents funcions:
PMH-RIBA
El Patronat té com a funcions, entre d’altres, gestionar i prestar els serveis de competència municipal que li encomani l’Ajuntament de Palma, dins el què constitueix l’objecte social bàsic, entenent, per tant el caràcter de mitjà propi d’aquell organisme respecte de l’Ajuntament de Palma. Igualment, per l’Ajuntament de Palma és imprescindible maximitzar els recursos i estructures públiques existents.
En aquests moments es considera oportú, per raons d’eficàcia, encarregar al PMH-RIBA la realització de determinades actuacions que complementen altres que s’estan realitzant des de l’Àrea a la que està adscrita i/o d’altres serveis municipals, amb la finalitat de fer possible dur a bon termini la EDUSI PLA LITORAL PONENT.
A més a més s´ ha de tenir en compte que, en el projecte EDUSI Pla litoral Ponent, es dóna una vital importància al Patronat Municipal de l´ Habitatge i de Rehabilitació Integral de Barris en la coordinació del desenvolupament i seguiment del mateix.
Per ordenar aquest encàrrec, a continuació s’incorpora una memòria tècnica de les actuacions concretes a realitzar i una memòria econòmica.
Memòria tècnica.- Les tasques a realitzar, i que queden incloses en aquesta encomana de gestió, són:
Memòria econòmica.- Pel que fa al cost cal diferenciar:
Per això, vist el Decret de batlia d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i atesos tots aquests antecedents i l’article 11 de la Llei 40/2015 de’1 d’octubre, de Règim jurídic del Sector Públic, cal proposar a la Junta de Govern la següent proposta d’
ACORD:
PRIMER.- Aprovar l’encomana de gestió - de l’Ajuntament de Palma al Patronat Municipal de l’Habitatge i de Rehabilitació Integral de Barris- per la realització de les actuacions que es delimiten a continuació.
Aquesta encomana no suposa la cessió de la titularitat de les competències que puguin correspondre a l’Ajuntament. Per tant, haurà de ser l’Ajuntament qui dicti els actes o les resolucions d’ordre jurídic que considerin escaients i que es derivin de l’activitat material objecte d’aquesta encomana de gestió.
Els termes d’aquesta encomana de gestió són els següents:
a)Activitats encomanades.- Les tasques a realitzar, i que queden incloses en aquesta encomana de gestió, són:
b) Naturalesa.-
La naturalesa de les activitats encomandes és de caràcter tècnic, jurídic i administratiu.
c)Memòria econòmica.- Pel que fa al cost cal diferenciar:
d)Mitjans adscrits.- El Patronat s’obliga a assistir l’Ajuntament adscrivint els mitjans que en cada moment s’entenguin oportuns per a executar les funcions objecte d’aquesta encomana de gestió.
e)Poder de direcció.- El poder de direcció i supervisió sobre les tasques corresponen a l’Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge.
f)Duració- L’entrada en vigor s´ entén amb efectes retroactius a l’ inici de les actuacions (any 2017) i la seva durada es vincula al desenvolupament de cadascuna de les actuacions reflectides en la memòria tècnica i segons el termini d´elegibilitat establert a la “ resolución de 29 de septiembre de 2016, de la secretaría de estado de presupuestos y gastos, por la que se conceden las ayudas a la primera convocatoria para la selección de estrategias de desarrollo urbano sostenible e integrado que serán cofinanciadas mediante el programa operativo feder de crecimiento sostenible 2014-2020”, publicada en el BOE núm. 239, de 3 d’octubre de 2016.
g)Finançament.- El pressupost del Patronat per assumir l´ encomana de gestió ascendeix a la quantitat de CENT VUITANTA VUIT MIL EUROS (188.000€) com a consignació inicial de les aplicacions pressupostàries vinculades a l´ EDUSI. L´ Ajuntament aportarà l´ esmentada quantitat com així es reflecteix al pressupost del Patronat. Totes aquestes actuacions, tal i com es diu als antecedents, són susceptibles de ser financiades al 50% pels Fons FEDER a l´ empara de la “ resolución de 29 de septiembre de 2016, de la secretaría de estado de presupuestos y gastos, por la que se conceden las ayudas a la primera convocatoria para la selección de estrategias de desarrollo urbano sostenible e integrado que serán cofinanciadas mediante el programa operativo feder de crecimiento sostenible 2014-2020”,
Si es generen costos de naturalesa extraordinària i d’import rellevant, el Patronat ho posarà en coneixement de l’Ajuntament, que haurà de decidir sobre la procedència d’aquesta despesa i sobre l’habilitació, si s’escau, dels fons necessaris.
h)Revocació.- Sense perjudici del que preveu el punt anterior, l’Ajuntament es reserva el dret a revocar l’encomana de gestió. Aquesta facultat es podrà exercir en qualsevol moment i s’haurà de comunicar de manera expressa al Patronat.
SEGON.- Donar compte al proper Consell Rector del Patronat Municipal de l’Habitatge i de Rehabilitació Integral de Barris.
TERCER.- Comunicar el present acord a l’àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne.
QUART.- Publicar el present acord al BOIB i a la pàgina web de l´ Ajuntament de Palma
Palma, 16 de març de 2018
El Tinent de Batle de l´Àrea de Model de Ciutat,
Urbanisme i Habitatge Digne
José Hila Vargas