Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 3112
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de manera directa, de l’arrendament de dos locals situats al Carrer Abad i la Sierra, 46-48, d’Eivissa, per destinar-lo a oficines de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Exp. DGTPFP 56/2018 PATRIM,AMBDE 2018/258)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Dia 12 de gener de 2018, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va signar un informe en el qual justifica la necessitat d’arrendar dos locals, de forma directa, per poder ampliar la seva seu a la illa d’Eivissa, actualment ubicada al carrer Abad i la Sierra, 47, la qual ha quedat petita per tots els serveis que s,han d’oferir. 

2. Dia 7 de febrer de 2018 va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni l’ofici de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, amb documentació per tramitar un expedient d’arrendament per concertació directe de dos locals per destinar-lo a ampliar la seva seu a Eivissa.

3. Informe favorable de preu de mercat signat per el cap del Departament d’Arquitectura, de 5 de desembre de 2017. 

4. Proposta de la consellera de Serveis Social i Cooperació per la qual se sol·licita l’inici de l’expedient d’arrendament, de data 12 de gener de 2018. 

5. Forma part de la documentació presentada, la Proposta de resolució d’autorització i disposició del crèdit, el document RF 1700000635, un esborrany normalitzat del contracte, informe de despeses pluriennals de la Direcció General de Pressuposts i el certificat del cap del Servei de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

6. Es considera, a més, la documentació relativa a l’immoble i la seva titularitat, la que consta en l’arxiu de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, la relativa a les condicions contractuals i la comptable de rigor. 

7. El 12de febrer de 2018, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, va dictar la resolució d’inici de l’expedient d’arrendament dels locals referits. 

8. Es considera, a més, l’informe favorable emès pel personal tècnic de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni. 

9. Tenint en compte la quantitat esmentada, aquest expedient requereix la fiscalització prèvia de la Intervenció General.    

Fonaments de Dret  

1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87 i, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles. 

2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001. 

3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans. 

4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).

 5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol). 

6. El Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost). 

7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).

Resolució 

1. Aprovar i autoritzar la contractació, de manera directa, de l’arrendament d’uns immobles ubicats al carrer Abad i la Sierra, 46-48, locals 7 i 8,amb la Sra. Maria del Carmen Castelló Viñas, propietària dels locals, amb NIF 41427132S, com a part arrendadora, i l’Administració de la  Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per allotjar oficines de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a la illa d’Eivissa. 

2. Establir que el contracte tindrà efectes des de l’1 d’abril de 2018 fins al 31 de març de 2028, i es podrà prorrogar tàcitament pel mateix període que el contracte principal, si cap de les dues parts signants del contracte no fa un preavís en sentit contrari amb dos mesos d’antelació en acabar, o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a l’arrendadora i potestativa per a l’arrendatària. 

3. Disposar que es pacta una renda de 3.531,40 € mensuals, amb l’IVA inclòs, la qual no serà objecte de revisió de preus al llarg del contracte principal. 

4. Posar el local arrendat a disposició de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir l’immoble en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destina.  

5. Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament serà de 423.768,00€ (IVA inclòs), i, per tant, està subjecta a la fiscalització prèvia favorable de la Intervenció General; té caràcter pluriennal  i, pel que fa a l’any 2018, anirà a càrrec de la partida pressupostària 17101 G313K01 20200. Pel que fa a les anualitats següents, anirà a la mateixa partida assenyalada, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l’Administració de la  Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

6. Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7.Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, sense perjudici que s’hagi de tramitar el procediment economicofinancer corresponent i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos 

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

Palma, 19 de febrer de 2018                                      

El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni 

 José Luis Gil Martín

D’acord amb la proposta. En dict resolució.

 La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí