Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 3085
Joventut - Bases de subvencions per a programes, projectes i activitats en matèria de joventut per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Àrea d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics, bases de subvencions per a programes, projectes i activitats en matèria de joventut per a l’any 2018.

BDNS: 389981

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions

(http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i en la pagina de l'Ajuntament de Palma

https://seuelectronica.palma.es/portal/PALMA/sede/se_contenedor2.jsp?seccion=s_ftra_d4_v1.jsp&contenido=70015&tipo=4&nivel=1400&codResi=1&language=ca

1r. Objecte i finalitat de la subvenció

a. L’objecte d’aquestes Bases és regular les subvencions per a donar suport als programes, als projectes i a les activitats que presentin entitats i associacions legalment constituïdes o agrupacions de persones que adrecin els seus objectius als joves, que es considerin d’utilitat pública o social i d’interès general i que siguin beneficioses per als ciutadans de Palma, dins l’àmbit de les competències de l’Àrea de Igualtat, Joventut i Drets Cívics.

b. Només es poden subvencionar les activitats corresponents al període comprés entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2018.

c. L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria és el municipi de Palma, de forma que es tramitaran les sol·licituds que tenen com a beneficiaris o destinataris als joves de Palma (de 14 a 30 anys i fins els 35 només a les sol·licituds de la modalitat 3), llevat de les agrupacions de persones que formen grups musicals juvenils.

d. Les ajudes econòmiques que s’obtenen s’han de destinar a cobrir les despeses necessàries per a dur a terme els programes, els projectes i/o les activitats sol·licitades.

e. Són objecte de la subvenció els projectes en els quals es recullen en tot o en part els següents objectius:

- Facilitar l’accés dels joves a unes activitats de lleure que afavoreixin el coneixement, l’aprenentatge i la pràctica d’un model educatiu de democràcia i participació, igualtat, diversitat, solidaritat i respecte cap als altres i cap a l’entorn.

- Fomentar el coneixement de la cultura pròpia de la nostra comunitat en aspectes com la llengua, el patrimoni historicoartístic, les festes populars, la música, etc.

- Fomentar i facilitar la participació dels usuaris en la gestió de la seva vida social i cultural.

- Fomentar la convivència entre els joves i/o altres grups generacionals, cercant espais i mecanismes d’interrelació.

- Fomentar l’educació per a un model de vida saludable, incidint especialment en els aspectes de prevenció de les drogodependències, en la promoció del benestar emocional i de la salut afectivosexual i en el treball de processos que puguin derivar en situacions de exclusió social, i esdevenir un recurs d’aprenentatge i d’inclusió social.

- Fomentar la creació i l’expressió culturals, musicals i artístiques dels joves.

- Facilitar l’accés igualitari de tots els joves als programes, projectes i/o activitats que s’organitzin.

- Educar per l’equitat de gènere i la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i l’eliminació de la discriminació, directa o indirecta, per raó de sexe.

2n. Entitats beneficiàries

Es consideren beneficiàries d’aquestes subvencions les persones jurídiques de dret privat o públic amb personalitat jurídica sense ànim de lucre, que compleixen els requisits i les obligacions previstes a la Llei 38/2003 i a l’art. 10 de l’Ordenança municipal, que realitzen o promouen actuacions o activitats en benefici de la joventut de la ciutat i que fonamenten l’atorgament de la subvenció d’acord amb el que preveu aquesta convocatòria.

També poden accedir a la condició de beneficiari de la modalitat 3 les agrupacions de persones físiques privades, les persones físiques privades o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o de patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, pugui dur a terme els projectes i les activitats o estigui en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Si es tracta d’agrupacions de persones físiques privades, sense personalitat jurídica, s’han de fer constar de manera explícita tant a la sol·licitud com a la resolució de la concessió els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació i l’import de la subvenció que s’assignarà a cada un dels membres, que també tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s’ha de nomenar un/una representant o apoderat/ada únic/ca de l’agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l’agrupació. Així mateix, l’agrupació no s’entendrà dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció prevists a l’article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que preveu que les infraccions i les sancions establertes en aquesta normativa i a l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions d’aquest Ajuntament prescriuen en el termini de quatre anys.

3r. Bases reguladores

Per a tot el que no preveuen aquestes bases són d’aplicació l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, d’12 de març de 2015 (edicte 4143); la Llei 38/2003, d’17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de la Llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; el Text refós de les bases d’execució del pressupost general corresponent a l'exercici de 2018 i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

4t. Quantía

Per a atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria hi ha crèdit adequat i suficient a la partida 20.337.10.489.01 del Pressupost general de despeses de l’Ajuntament de Palma dels anys 2018 i 2019.

La quantitat màxima destinada a aquesta convocatòria és de 49.000 € (quaranta-nou mil euros) distribuïts de la següent forma:

- 4.900 € (quatre mil nou-cents euros) a càrrec del pressupost del 2018

- 44.100 € (quaranta-quatre mil cent euros) a càrrec del pressupost del 2019

 Aquest pressupost no s’ha d’exhaurir forçosament.

5è. Documentació a presentar

Els diferents projectes per a una mateixa modalitat s’han de presentar mitjançant una sola sol·licitud. Només s’admetrà una sol·licitud per modalitat i entitat.

Els impresos oficials de la sol·licitud i els diferents annexos necessaris per a sol·licitar la subvenció són a disposició de les persones interessades a la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7A, 3r pis), al web del Centre d’Informació Jove Palmajove de l’Ajuntament (www.palmajove.cat) i al web de l’Ajuntament de Palma (www.palma.cat).

Presentar la sol·licitud suposa l’autorització perquè els serveis tècnics de l’Ajuntament puguin sol·licitar qualsevol altra documentació o demanar a altres administracions les dades i els informes complementaris adients per a tramitar l’expedient.

La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb la documentació següent:

Per a les modalitats 1 i 2 (models 1 i 2):

- Còpia del CIF de l’entitat sol·licitant i còpia del DNI del/de la representant legal que signa la sol·licitud

- Si és una persona jurídica, fotocòpia del document constitutiu de l’entitat i dels seus estatuts socials, degudament inscrits al registre corresponent (si no els va presentar a partir de la convocatòria de l’any 2014 o hi ha modificacions) i acreditació de la representació legal amb què actua

- Declaració expressa en què es fan constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (segons model)

- Declaració d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per la normativa vigent, i de no estar sotmès/sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador (segons model)

- Certificat bancari de les dades del compte corrent de l’entitat on se sol·licita que s’efectuï l’ingrés de la subvenció que, si s’escau, es concedeixi –la titularitat ha de ser de l’entitat sol·licitant– (segons model).

- Projecte explicatiu, aquest document ha de contenir, per aquest ordre i contemplant tots els continguts, els següents apartats:

o Presentació de l’entitat: cal aportar informació relativa a la experiència, l’estructura i l’organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament com a entitat.

o Nom del projecte.

o Responsable del projecte.

o Justificació i adequació del projecte a les necessitats dels joves als qui va dirigit.

o Objectius.

o Detall de cada activitat que inclogui:

- Descripció – Explicitar l’adequació de les activitats als objectius del projecte.

- destinataris (el nombre de participants s’ha de segregar per edats i sexes i s’ha de justificar l’adequació de les activitats al col·lectiu de destinataris)

- dates, horari, durada i lloc de realització

- recursos infraestructurals, humans i materials que s’hi destinaran

o Metodologia de treball:

- programació de les activitats

- participació dels joves en la programació de les activitats

- col·laboració amb altres entitats

o Seguiment i criteris d’avaluació del projecte i les activitats.

o Experiència en l’organització d’activitats similars a les del projecte:

- Si el projecte és la continuació d’un ja realitzat en anys anteriors caldrà justificar els motius de la seva continuïtat.

o Pressupost total del projecte, desglossat per activitats i partides, on es detalli la subvenció sol·licitada, altres ajudes o subvencions públiques, si s’escau, i l’aportació de recursos propis de l’entitat.

o En el cas de sol·licitar ajudes per formació, s’hauran d’especificar les persones que realitzaran la formació, la relació que tenen amb l’entitat, quins tipus de formació realitzaran i caldrà justificar els motius per a la realització de dita formació.

o En el cas de sol·licitar despeses de lloguer, s’hauran d’aportar les dades del local o l’espai en el que es realitzaran les activitats, la relació contractual, la conveniència de l’espia i el cost.

I en general, totes les dades que es creguin d’interès per a la seva valoració, d’acord amb els criteris establerts en aquestes Bases.

Per a la modalitat 3 (model 3 i/o model 4):

- Còpia del DNI o NIF de la persona sol·licitant i/o del/de la representant únic/única de l’agrupació de persones físiques i en el cas dels grups musicals, còpia del DNI o NIF de tots els membres del grup.

- En el cas de solistes o grups musicals, declaració jurada que no tenen cap contracte remunerat amb una discogràfica.

- En el cas d’una agrupació de persones, còpia acarada del document que acredita la persona que s’ha nomenat com a representant o apoderat/ada únic/ica de l’agrupació, i acreditació de la representació legal amb què actua.

- Declaració expressa en què es fan constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (segons model).

- Declaració d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per la normativa vigent, i de no estar sotmès/sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador (segons model).

- Certificat bancari de les dades del compte corrent del/de la sol·licitant i/o del/de la representant únic/única de l’agrupació de persones físiques on se sol·licita que s’efectuï l’ingrés de la subvenció que, si s’escau, es concedeixi (segons model)

- Projecte explicatiu que ha contenir, per aquest ordre i contemplant tots aquest continguts, els següents apartats:

o nom artístic

o responsable del projecte

o trajectòria artística (és important destacar les presentacions o actuacions que s’han duit a terme, així com edicions de material concursos als quals s’ha participat o els premis obtinguts durant els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud )

o descripció del projecte

o infraestructures i material necessaris per a dur a terme el projecte

o temporalització i calendari

o mitjans de difusió que es faran servir per a donar a conèixer el projecte

o coordinació, col·laboració i participació d’altres entitats, grups o joves creadors

o pressupost total del projecte, desglossat per activitats, on es detalli la subvenció sol·licitada, altres ajudes o subvencions públiques, si s’escau, i l’aportació de recursos propis (cal assenyalar fora del pressupost els ingressos obtinguts durant l’any 2017)

I en general, totes les dades que es creguin d’interès per a la seva valoració, d’acord amb els criteris establerts en aquestes Bases.

6è. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals comptats des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7è Aprovació de les bases i recursos

Les bases d'aquesta convocatòria de subvencions s'han aprovat per Acord de la Junta de Govern núm. JGL_20180314_01_15, de 14 de març de 2018.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà d'aquesta publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament, a les dependències o en les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa, sense perjudici, si escau, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà d'aquesta publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 15 de març de 2018

El cap de servei de l'Àrea d'Igualtat, Joventut i Drrets Cívics

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26 de febrer de 2014

(BOIB núm. 30 de 04-03-2014)

Bernat Pascual Riera