Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 3079
Joventut - Bases de subvencions per a federacions i agrupaments d’entitats juvenils de Palma per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Àrea d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics, bases de subvencions per a federacions i agrupaments d’entitats juvenils de Palma per a l’any 2018.

BDNS: 389988

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i en la pagina de l'Ajuntament de Palma

https://seuelectronica.palma.es/portal/PALMA/sede/se_contenedor2.jsp?seccion=s_ftra_d4_v1.jsp&contenido=70015&tipo=4&nivel=1400&codResi=1&language=ca

1r. Objecte i finalitat de la subvenció

És objecte d’aquestes Bases regular les subvencions per a donar suport a les federacions i agrupaments d’entitats juvenils sense ànim de lucre que actuïn dins l’àmbit juvenil a la ciutat de Palma, per a dur a terme projectes i activitats d’interès general dins la línia de la dinamització, la prevenció i la informació, en un marc ampli d’educació integral de la persona i donant resposta a les necessitats socioculturals dels joves d’entre 14 i 30 anys de Palma, en el termini comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2018 i ens l’àmbit de les competències de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics.

Els projectes presentats hauran de recollir tots o part dels següents objectius:

a) Facilitar l’accés dels joves a unes activitats de lleure que afavoreixin el coneixement i l’aprenentatge d’un model educatiu de democràcia i participació, igualtat, solidaritat, diversitat i respecte cap as altres i cap a l’entorn.

b) Fomentar el coneixement de la cultura pròpia de la nostra comunitat en aspectes com la llengua, el patrimoni historicoartístic, les festes populars, la música, etc.

c) Potenciar la participació dels usuaris en la gestió de la seva vida social i cultural.

d) Fomentar la convivència entre els joves i/o altres franges intergeneracionals cercant espais i mecanismes d’interrelació.

e) Fomentar l’educació per a un model de vida saludable, incidint especialment en els aspectes de prevenció de les drogodependències, en la promoció del benestar emocional i de la salut afectivosexual i en el treball de processos que puguin derivar en situacions de exclusió social i esdevenir un recurs d’aprenentatge i d’inclusió social.

f) Educar per a l’equitat de gènere i la igualtat d’oportunitats i tracte entre dones i homes, i l’eliminació de la discriminació, directa o indirecta, per raó de sexe.

g) Facilitar l’accés igualitari de tots els joves als programes, projectes i/o activitats que s’organitzin.

 

2n. Entitats beneficiàries

Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions les persones jurídiques de dret privat o públic, l’activitat de les quals sigui de caràcter cultural o educatiu i que constitueixin entitats sense ànim de lucre, si la seva naturalesa com a federació, agrupament o moviment escolta és la d’entitat que presta serveis per a joves dins l’àmbit del lleure, que gestiona i/o presta serveis a altres grups, centres d’esplai, clubs o entitats menors, determinant una línia comuna d’actuació.

3r. Bases reguladores

Per a tot el que no preveuen aquestes bases són d’aplicació l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, d’12 de març de 2015 (edicte 4143); la Llei 38/2003, d’17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de la Llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; el Text refós de les bases d’execució del pressupost general corresponent a l'exercici de 2018 i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

4t. Quantía

Per a atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria hi ha crèdit adequat i suficient a la partida 20.337.10.489.02 del Pressupost general de despeses de l’Ajuntament de Palma dels anys 2018 i 2019.

La quantitat màxima destinada a aquesta convocatòria és de 49.000 € (quaranta-nou mil euros) distribuïts de la següent forma:

- 4.900 € (quatre mil nou-cents euros) a càrrec del pressupost del 2018

- 44.100 € (quaranta-quatre mil cent euros) a càrrec del pressupost del 2019

 Aquest pressupost no s’ha d’exhaurir forçosament.

5è. Documentació a presentar

Els impresos oficials de la sol·licitud i els diferents annexos necessaris per a poder sol·licitar la subvenció són a disposició de les persones interessades a la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7 A, 3r pis), al web del Centre d’Informació Jove Palmajove de l’Ajuntament (www.palmajove.cat) i també al web de l’Ajuntament de Palma (www.palma.cat).

La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb la següent documentació:

- còpia del DNI, CIF o NIF del representant de l'entitat

- CIF de l'entitat

- si és una persona jurídica, fotocòpia del document constitutiu de l’entitat i dels seus estatuts socials, degudament inscrits al registre corresponent (si no els va presentar a partir de la convocatòria de l’any 2014 o hi ha modificacions), i acreditació de la representació legal amb què actua,

- projecte explicatiu (redactat segons els models annexos) segons les modalitats a què es presenti (per a cada modalitat s’ha de presentar un projecte)

- declaració expressa en què es facin constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (segons model)

- declaració d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per la normativa vigent, i de no estar sotmès/sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador (segons model)

- certificat bancari de les dades del compte corrent de l’entitat on se sol·licita que s’efectuï l’ingrés de la subvenció que, si s’escau, es concedeixi –segons model– (la titularitat ha de ser de l’entitat sol·licitant)

- pressupost detallat, amb recull d’ingressos i despeses

- d’altra documentació que la persona sol·licitant cregui d’interès aportar

Per a cada sol·licitud s’ha de presentar un projecte explicatiu amb els següents continguts mínims, d’acord amb els models annexos:

Modalitat A. Manteniment general de l’associació/entitat

- breu descripció dels programes/serveis/actuacions als quals es destinen les despeses de manteniment

- llista d’adquisicions de material previstes

- llista d’altres despeses per a les quals es sol·licita subvenció: lloguers, reparacions, subministraments i contractacions de serveis

- pressupost de totes les despeses relatives als conceptes d’aquest apartat

- organigrama del personal contractat, amb funcions i horaris

Modalitat B. Projectes i activitats

- projecte que es presenta

- justificació i adequació d’aquest a les necessitats del seu àmbit d’actuació

- objectius

- detall de cada activitat que inclogui:

− descripció

− nombre, edats i tipologia dels destinataris

− dates, horari, lloc de realització i altres dades d’interès

− recursos humans i materials que s’hi destinaran

- metodologia de treball:

− programació de les activitats

− participació dels joves en la programació de les activitats

− col·laboració amb altres entitats del barri o sector

- seguiment i avaluació de les activitats

- experiència en l’organització d’activitats similars a les del projecte.

- valoració de la memòria de les activitats de 2017, amb dades rellevants d’aquesta que s’han tingut en compte per a la programació de 2018

- pressupost total del projecte, desglossat per activitats, on es detalli la subvenció sol·licitada, altres ajudes o subvencions públiques, si s’escau, i l’aportació de recursos propis de l’entitat

-  quadre resum de les dades de les activitats/projectes

Per als projectes dels agrupaments, clubs o entitats menors, la federació o agrupament ha de presentar, a més, una relació de grups associats i/o federats i una declaració jurada en la qual s’expliciti aquesta relació.

6è. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals comptats des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7è Aprovació de les bases i recursos

Les bases d'aquesta convocatòria de subvencions s'han aprovat per Acord de la Junta de Govern núm. JGL_20180314_01_16, de 14 de març de 2018.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà d'aquesta publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament, a les dependències o en les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa, sense perjudici, si escau, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà d'aquesta publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

   

Palma,  15 de març de 2018

El cap de servei de l'Àrea d'Igualtat, Joventut i Drrets Cívics,
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26 de febrer de 2014
(BOIB núm. 30 de 04-03-2014)
Bernat Pascual Riera