Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-

Núm. 3029
PalmaActiva.- Anunci de les bases reguladores i convocatòria de les subvencions de comerç a la ciutat de Palma 2018. (Publicat extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions ID389325)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La junta de Govern, en sessió de dia 14 de març de 2018, aprovà les bases i la convocatòria pública de subvencions per concurrència competitiva per a la concessió de subvencions destinades a fomentar la implantació, la modernització, i la innovació de les  microempreses i petites empreses comercials, ubicades al terme municipal de Palma de l’any 2018. Es publiquen les esmentades bases per a general coneixement.

 

Palma, 15 de març de 2018

La gerent
Susana Rincón Otero

BASES

1. OBJECTE I ÀMBIT D’APLICACIÓ

L’objecte d’aquestes bases és la regulació de les condicions que han de regir la concessió d’ajuts econòmics dirigits a fomentar la implantació, la modernització i la innovació de les microempreses i petites empreses comercials ubicades al terme municipal de Palma, dins els límits pressupostaris previstos, en règim de concurrència competitiva i convocatòria oberta, segons estableix l’Ordenança Municipal de Subvencions de l’Ajuntament de Palma aprovada pel Ple en data 26 de febrer de 2015.

2. RÈGIM JURÍDIC

La concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva d’acord amb allò que disposa l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, art. 59 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, reglament de la llei de subvencions, Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, text refós de la llei de subvencions de la CAIB, l’Ordenança Municipal de Subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015 (BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015) i bases d’execució del pressupost per l’any 2018. Es tracta d’una convocatòria oberta. La convocatòria està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat i transparència, concurrència i objectivitat. L’atorgament de les subvencions es condicionen al compliment de la finalitat d’interès general.

L’òrgan competent per a l’autorització i la concessió de la subvenció serà la Junta de Govern, en aquest cas l’autorització i la concessió serà promoguda pel Consell Rector de PalmaActiva, a proposta de la Gerent per a la seva aprovació per Junta de Govern, segons la base 40 del text Refós de les Bases d’Execució del Pressupost General de l’Ajuntament de Palma.

3. CRÈDITS PRESSUPOSTARIS

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb un pressupost màxim de 100.000,00€. Les obligacions econòmiques derivades de la concessió de subvencions d’aquesta convocatòria van a càrrec de l’aplicació pressupostaria 40433307700000 del pressupost de despeses de PalmaActiva de l’any 2018.

S’estableixen 2 períodes de valoració de sol·licituds que són: sol·licituds presentades fins al dia 15 de maig 2018 (primer període) que compta amb un pressupost 50.000€ i sol·licituds presentades fins al dia 10 de setembre de 2018 (segon període) que compta amb un pressupost de 50.000,00€ .

L’import màxim de subvenció que es pot atorgar per a cada sol·licitud és del 80 % del cost total de la actuació (IVA exclòs), amb un màxim de 2.300€ per a totes les accions subvencionables excepte per a les actuacions que es duguin a terme dins l’actuació subvencionable “accessibilitat (suprimir barreres arquitectòniques)” en les quals l’import màxim podrà ser de fins a 4.600€.

S’admet la presentació dins la mateixa sol·licitud de diferents inversions i en el cas que s’opti per presentar inversions destinades a  supressió de barreres arquitectòniques o accessibilitat i juntament altres inversions subvencionables es podran sumar els imports de les mateixes fins al topall de 6.900€.

4. ALLIBERAMENT DE CRÈDIT

Si en el primer període de valoració no s’exhaurís el crèdit assignat, s’acordarà la incorporació de la part no disposada al període de valoració següent. També, s’incorporaran les disposicions de crèdits no abonades per no haver estat justificades pels beneficiaris o per renúncia.  

Aquelles sol·licituds que en el primer període quedin fora per qüestió d’exhauriment del crèdit  o perquè el crèdit que queda no sigui suficient per cobrir la subvenció, poden optar a participar al període següent. Per això, els beneficiaris han de sol·licitar-ho de forma expressa i en aquest cas no serà necessari presentar nova sol·licitud, no es tornarà a valorar, la puntuació obtinguda serà la que es tindrà en compte, es mantindrà la seva data de presentació i s’ordenaran segons la seva puntuació juntament amb la resta de sol·licituds un cop finalitzi el segon termini de presentació.

Una vegada finalitzat els terminis, aquelles sol·licituds que hagin complert les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiaris, però no se’ls ha concedit la subvenció perquè la seva puntuació era inferior a les dels seleccionats i no tenien cabuda per exhauriment del crèdit, queden en llista d’espera (seguint l’ordre de puntuació obtingut) per al cas que algunes de les subvencions concedides quedin sense efecte per renúncia o manca de justificació, o per l’alliberació de crèdit, en aquests casos :

-Se’ls podrà atorgar la subvenció sol·licitada sempre que s’hagi alliberat crèdit suficient per atendre almenys una de les sol·licituds denegades (segons l’ordre de la llista d’espera) i així ho accepti de forma expressa, en el termini de 5 dies hàbils, la persona beneficiària un cop notificada.

-Si el crèdit alliberat no fos suficient per atendre almenys una de les sol·licituds, els beneficiaris als quals correspongui segons llista d’espera, un cop se’ls notifiqui, podran modificar la seva sol·licitud per tal d’adaptar-la al crèdit existent, comunicant a l’Òrgan competent (PalmaActiva) aquesta modificació en el termini de 5 dies hàbils.

Sempre que no hagi conclòs el termini per executar la subvenció, i que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció. 

Si un cop conclosos els terminis i repartides les subvencions atorgades, quedés un romanent aquest es podrà alliberar i revertir en altre línees de subvenció promogudes per PalmaActiva per al foment del comerç, on hi hagués llista d’espera per exhauriment del crèdit. 

5. DESTINATARIS I REQUISITS DE LES PERSONES I ENTITATS BENEFICIÀRIES DE LA CONVOCATÒRIA

Els beneficiaris poden ser persones físiques o jurídiques amb activitat mercantil, excepte les comunitats de béns, que iniciïn o siguin titulars d’una activitat comercial situada a peu de carrer al municipi de Palma que compleixen els requisits següents:

- Establiments comercials de la ciutat ubicats a peu de carrer.

- Que estigui ubicat al terme municipal de Palma (plànol d’emplaçament)

- Microempresa i Petita empresa:

- Microempresa: entenent com a tal la que ocupi a 10 o menys de 10 treballadors i tingui un balanç general anual que no superi els 2 milions d’euros (TC2 i còpia acarada dels darrers comptes anuals presentats al registre mercantil i/o impost de societats per a les entitats amb personalitat jurídica,  darrera declaració de la renda per als autònoms).

- Petita Empresa entenent com a tal la que ocupi a 25 o menys treballadors i el balanç general anual no superi els 5 milions d’euros (TC2 i còpia acarada dels darrers comptes anuals presentats al registre mercantil i/o impost de societats per a les entitats amb personalitat jurídica,  darrera declaració de la renda per als autònoms).

- Per el càlcul del promig de plantilla es consideraran els treballadors i les treballadores per any a jornada completa. En el cas de persones treballadores amb jornada parcial el seu còmput serà proporcional a les hores treballades.

- Que la superfície comercial de l’establiment no superi els 500 metres quadrats de superfície de venda (per a més d’un local es tindrà en compte que cada un dels locals no superi els 500 metres quadrats de venda, per al càlcul de les superfícies s’estarà al que consti a l’IAE).

- Que no estigui vinculada o participada en més d’un 25 % per empreses que no reuneixin algun dels requisits anteriorment exposats (escriptura de constitució i estatuts).

- La seva activitat principal ha d’estar emmarcada dins un dels epígrafs següents:

- 64 Comerç menor productes alimentaris, begudes i tabac (establiments permanents) excepte: mercats municipals, 646 comerç al por menor de labors de tabac i d’articles de fumador, 6475 productes alimentaris i begudes màquines.

- 65 Comerç menor productes industrials no alimentaris (establiments permanents) excepte: 6521 farmàcies, 654 comerç al por menor de vehicles terrestres, aeronaus, embarcacions i maquinària i accessoris, 655 comerç al por menor de combustibles, carburants i lubricants.

- 972.1 Servei de perruqueria senyores i senyors.

- 972.2 Salons i Instituts de bellesa.

No obstant això, en cap cas serà subvencionable una empresa que desenvolupi en el seu local comercial almanco una activitat recollida a l’epígraf de IAE 761.

- Que no estigui exclosa de l’accés a subvencions públiques per la comissió d’infraccions, art. 10 de l’Ordenança Municipal de Subvencions.

- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l’art. 13.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

Les persones físiques o jurídiques que iniciïn una activitat comercial, sempre que prèviament a la presentació de la sol·licitud de la subvenció s’hagi comunicat a l’Ajuntament l’alta de l’activitat econòmica en aquest municipi (alta de IAE, declaració responsable, llicència d’obertura).

6. ACCIONS SUBVENCIONABLES, EXECUCIÓ I PAGAMENT

Són subvencionables les despeses destinades a la innovació, millora i modernització dels comerços ja existents i també la implantació de nous comerços ubicats al terme municipal de Palma per:

1.- Renovació i millora tecnològica de la petita i micro empresa comercial, s’exceptuen la creació i el manteniment de les pàgines web i l’adquisició de programes informàtics, llicències, etc.

2.- Actuacions destinades a garantir la seguretat a la micro i petita empresa comercial (sistemes d’alarma, detectors, càmeres de seguretat).

3.- Actuacions destinades a la incorporació i implantació del disseny per a la millora de la imatge de l’establiment (s’exclouen els costos dels projectes i estudis tècnics).

4.- Retolació comercial interior i exterior, sempre ha d’anar acompanyada de la prèvia llicència municipal i també del rebut del pagament de les taxes.

5.- Adequació física de l’establiment destinada a la millora de l’accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques (s’exclouen els costos dels projectes i estudis tècnics), ha d’anar acompanyada de la llicència municipal si escau  i del rebut de pagament de les taxes.

6.- Actuacions dirigides a potenciar una economia baixa en carbono i la millora energètica i sostenibilitat (il·luminació de baix consum, instal·lació o substitució d’aparells de climatització per aparells de tipus A...), se n’exceptua l’adquisició de bombetes, leds o altres béns que no es considerin inversió. 

7.- L’adquisició i la instal·lació de sistemes que possibilitin el reciclat, la reducció, l’eliminació de residus, com maquinària de premsat i compactació.

Les dades d’execució i pagament de les inversions ha de ser des del dia 1 de gener de 2018 i

- Fins al dia 16 de juliol de 2018 per a les sol·licitud presentades dins el primer període.

- Fins al dia 20 de novembre de 2018 per a les sol·licituds presentades dins el segon període.

- Fins al dia 15 de desembre de 2018 per a les sol·licituds que un cop finalitzats els terminis se’ls pugui atorgar subvenció per alliberament de crèdit.

S’exigeix com a requisit que aquests actius romanguin a l’empresa/comerç com a mínim 2 anys des de la data de la seva adquisició o execució, i 5 anys si es tracta d’obres. No es considera incomplerta la l’obligació de destinació aquí referida si són substituïts per d’altres que serveixin en condicions anàlogues per al fi per al qual es va concedir la subvenció i aquest ús es mantingui fins a completar el període establert.

La sol·licitud pot incloure una o més despeses subvencionables per a un o per a més locals propietat del beneficiari. Sols s’admet una sol·licitud per beneficiari, no es subvencionarà la mateixa despesa per a un mateix local encara que la presentin dos beneficiaris diferents. 

Els sol·licitants poden presentar factures o pressupostos, en la mesura que sigui possible fins a un màxim de 5, per justificar les inversions de les subvencions sol·licitades, no s’admeten pagaments en efectiu.

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

- Els costos de transports, assegurances, taxes per autoritzacions administratives, llicències o similars, ni el pagament de cap impost o tribut.

- Les inversions dutes a terme mitjançant fórmules d’arrendament financer o similar.

- L’adquisició de béns immobles o inscriptibles a un registre públic (compra, lloguer, etc.).

- Els projectes d’obra, estudis i /o projectes tècnics.

7. CRITERIS DE VALORACIÓ

La Comissió Tècnica valorarà les sol·licituds presentades segons els criteris següents de puntuació, amb una puntuació màxima de 120 punts. El sol·licitant ha de presentar, juntament amb la sol·licitud de la subvenció, el full de valoració de criteris signat i indicant quins criteris  compleix, també ha de presentar els documents que acreditin el seu compliment:

- Empreses/comerços que faci més de 50 anys que estiguin implantats de forma ininterrompuda i amb la mateixa activitat 20 punts; més de 20 anys, 15 punts; més de 5 anys, 10 punts. Es justificarà mitjançant l’aportació de fotocòpia de llicència d’obertura, altra documentació que ho acrediti de forma fefaent pels casos de locals amb implantació igual o superior als 20 anys. (punts no acumulables)

- Empreses/comerços que tinguin a la plantilla una o més persones amb discapacitat (acreditació mitjançant el corresponent contracte i certificat de la discapacitat) 15 punts.

- Per inversions destinades a la millora de l’accessibilitat al comerç (supressió de barreres arquitectòniques, adaptació a la normativa d’accessibilitat). 15 punts.

- Implantació de nous comerços dins l’any 2018, s’acredita mitjançant la presentació de la data d’alta IAE i la sol·licitud de la llicència d’obertura dins l’any 2018, declaració responsable d’inici de l’activitat registrada per l’Ajuntament. 10 punts.

- Implantació de nous comerços, d’obertura dins l’any 2018, per persones majors de 45 anys, que els compleixin dins l’any 2018.  10 punts.

- Comerços que aportin com a valor afegit comerç just, comerç km 0, venda de  productes sostenibles o reciclats . Que figuri entre els productes que comercialitzen de forma habitual l’etiquetatge de comerç just (segell de producte de comerç just / segell d’organitzacions de comerç just ), 10 punts.

- Comerç que hagi complert les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiaris en anterior convocatòries de comerç de PalmaActiva, però no se’ls ha concedit la subvenció perquè la seva puntuació era inferior a les dels seleccionats i no tenien cabuda per exhauriment del crèdit 10 punts.

- Comerços dirigits per dones o que la seva plantilla sigui del 50 % o més de personal femení. 10 punts

- Comerços que durant els anys 2017 i 2018 hagin contractat personal fix, o hagin reconvertit personal temporal en fix, que continuï a la empresa. 10 punts

- Comerç que no hagi rebut cap subvenció per al mateix objecte (despeses per la millora del comerç) dins els darrers 5 anys. 5 punts.

- Comerços adherits a les patronals de comerç o a associacions de comerç inscrites al REMEC. 5 punts .

Les subvencions s’atorguen en base al nombre de punts obtinguts que serveix per establir l’orde de prevalença, fins a exhaurir el crèdit pressupostat, en cas d’empat prevaldrà la data de presentació de la sol·licitud

8. COMPATIBILITATS

Les subvencions regulades a aquestes bases són compatibles amb altres ajuts que tinguin la mateixa finalitat. L’import de la subvenció atorgada i les altres que hagi pogut obtenir pel mateix concepte no pot superar – en cap cas- el cost total real de la inversió subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 19.3 de la Llei general de subvencions. A aquests efectes, conformement a l’art 14.1.d de la Llei general de subvencions, el beneficiari ha de comunicar a PalmaActiva l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin la inversió subvencionada i qualsevol altre modificació d’igual naturalesa que afecti el pressupost de la inversió presentat i aprovat. 

9. SOL·LICITUDS I TERMINIS

S’estableixen 2 períodes de valoració de sol·licituds que són des del dia desprès de la publicació de les bases al BOIB i fins al 15 de maig de 2018, primer termini, i des del 16 de maig i fins al 10 de setembre de 2018, segon termini. A cada període es valoraran mitjançant una sola resolució totes les sol·licituds presentades des de la finalització de l’anterior període fins a les 14 hores dels dies indicats abans.

Es podran presentar de forma presencial, al registre de PalmaActiva o a qualsevol altre registre habilitat, art 2.1 de la Llei 39/2015, mitjançant el model normalitzat ANNEX I Sol·licitud d’ajuts dirigides a fomentar la implantació, la modernització i la innovació de les microempreses i petites empreses comercials de la ciutat de Palma, que es facilita a les oficines del registre general de PalmaActiva, C/ Socors, 22, CP 07002 de Palma, també es pot descarregar a la pàgina web www.palmaactiva.com , signada pel representant legal o persona facultada.

Les persones jurídiques podran fer ús del canal d’accés que es preveu a l’art 12 i 14 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú mitjançant el correu electrònic comerc@palma.es mitjançant el model normalitzat ANNEX I Sol·licitud d’ajuts dirigides a fomentar la implantació, la modernització i la innovació de les microempreses i petites empreses comercials, de  la ciutat de Palma.

Aquells sol·licitants que presentin la seva sol·licitud per correu ordinari, han d’avisar a PalmaActiva mitjançant missatge de correu electrònic a comerc@palma.es  adjuntant la còpia del resguard de Correus de l’enviament, en el cas contrari, si no arriben dins els terminis establerts es tindran per presentats fora de termini. 

Les sol·licituds s’ordenaran per puntuació atorgada i en el cas d’empat tenen preferència per ordre d’entrada, fins exhaurir-se el crèdit aprovat a la convocatòria.

La presentació de sol·licitud per part dels interessats implica l’acceptació del contingut d’aquestes bases. 

10. DOCUMENTACIÓ PRECEPTIVA

1. Sol·licitud (Annex I).

2. Declaració Responsable (Annex II)

3. Documentació (es presentaran originals  que seran digitalitzats d’acord amb el previst als articles  16 i següents de la Llei 39/2015)

- En el cas de persones físiques:

- DNI.

- Darrer rebut d’autònom.

- Darrera declaració de la renda.

- En el cas de persona jurídica:

- NIF/CIF de l’entitat.

- DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud o del representant de l’entitat.

- Escriptura de constitució de l’empresa i - Estatus.  

- Darrera declaració de l’Impost de societats.

A més, tant les persones físiques i jurídiques:

-Llicència d’obertura del comerç.

-En el cas de tenir personal assalariat: TC2 del darrer mes, rebut del pagament d’autònom, si escau.

-Per a la implantació de noves empreses/comerços, declaració responsable d’inici i exercici de l’activitat (model A8 Ajuntament de Palma) sol·licitud de la llicència d’obertura.

-Per a obres d’adequació, millora de l’accessibilitat, etc. fotocòpia del títol de propietat o  contracte d’arrendament de l’establiment en el qual consti l’expressa autorització per part del propietari. En el cas que no aparegui de forma explicita al contracte d’arrendament, autorització de la persona arrendadora a efectuar obres de rehabilitació i millora.

-Per a les obres de adequació, millora i accessibilitat: fotocòpia del projecte d’obra visat i llicència, si escau.  

-Plànol d’ubicació del comerç.

11. ESMENA DE DEFICIÈNCIES

Presentada una sol·licitud, si s’observés deficiència o manca de documentació, de conformitat amb el previst a l’art 68 de la Llei 39/15 de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú, es requerirà a l’interessat perquè l’esmeni en el termini improrrogable de 10 dies hàbils. Finalitzat el termini, si no ha procedit a esmenar-ho se’l té per desistit en la seva sol·licitud amb els efectes previstos a l’art 93. i ss del mateix text legal.

Totes les comunicacions i notificacions es faran preferentment de forma telemàtica a l’adreça de correu electrònic que indiqui el sol·licitant.

12. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INSTRUCCIÓ

La instrucció del procediment correspon a la persona titular del serveis administratius del centre gestor de la subvenció, aquest realitza d’ofici les actuacions i les activitats que consideri necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor realitza una preavaluació, el resultat de la qual es concreta en un informe que s’inclou a l’expedient el qual verifica que les persones o entitats beneficiaries compleixen tots els requisits necessaris per adquirir tal condició.

Un cop finalitzada la fase de preavaluació i esmenades les deficiències, si procedeix, es tramet l’expedient a la l’Àrea de Promoció Econòmica- Comerç- per a la valoració de les sol·licituds. El personal tècnic d’aquesta àrea ha d’emetre un informe motivat, segons els criteris de valoració del punt 5è, que ha de servir de base a l’òrgan instructor per a elaborar la proposta provisional de concessió de subvencions.

13. TERMINIS DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe del personal tècnic, efectua la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la pag web de PalmaActiva i es concedirà un termini de 10 dies hàbils, des de la publicació, per a presentar al·legacions.  

Examinades les al·legacions, es formula, proposta de resolució definitiva, en el termini màxim de 15 dies, en la qual s’ha d’indicar el sol·licitant o relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, la quantia d’aquesta, l’avaluació duta a terme i els criteris de valoració.

La proposta de resolució definitiva s’ha de comunicar als beneficiaris perquè en el termini de 5 dies hàbils comuniquin la seva acceptació. Transcorregut aquest termini s’entendrà que accepten la proposta.  

Les resolucions definitives de concessió o denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i s’han de notificar als interessats segons els art 40 i següents la Llei 39/15 LRJPA-PAC i s’ha de publicar a la web de PalmaActiva.

14. JUSTIFICACIÓ

Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar l’aplicació de la subvenció atorgada a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció i d’haver dut a terme les activitats per a les quals es va sol·licitar. No s’entén íntegrament justificada la subvenció atorgada si no s’acredita com a mínim l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció d’acord amb la memòria econòmica presentada.

El termini per justificar l’activitat subvencionada, és com a màxim per a les sol·licituds presentades dins el primer termini fins al dia 16 de juliol, i per a les sol·licituds presentades dins el segon termini fins al 20 de novembre de 2018, s’entén com a data de finalització/execució d’activitat subvencionada o projecte la data efectiva en què quedi constància que s’han dut a terme les mesures i/o obres objecte de la subvenció.  

En el cas que s’hagi pogut alliberar crèdit i aquest s’atorgui a aquelles sol·licituds que es trobin en llista d’espera i els correspongui per ordre, els beneficiaris que acceptin la subvenció podran justificar la seva inversió fins al dia 15 de desembre de 2018.

Per justificar la subvenció cal presentar a PalmaActiva, COMPTE JUSTIFICATIU annex III que ha de contenir:

-Memòria d’actuació justificativa del compliment de l’activitat (doc A). Ha de contenir una relació descriptiva i memòria gràfica (fotografies) de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts subvencionats.

-Memòria econòmica o compte justificatiu (doc B). Art 43 Ordenança Municipal. S’ha de presentar:

B.1.- Relació classificada del les despeses i inversions de l’activitat subvencionada amb identificació del creditor i del document, import, data d’emissió, i en el seu cas data de pagament. La declaració de justificació de les despeses i la relació ordenada i numerada dels justificants de les despeses incorregudes en la realització de l’activitat subvencionada acompanyada de les factures originals i dels pagaments. Relació de factures i la documentació acreditativa del pagament.

B.2.- Relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb la indicació de l’import i procedència

B.3.-. Certificats d’estar al corrent de d’obligacions tributàries i amb la Seguretat social, i amb l’Ajuntamemt de Palma, en el cas que els presentats amb la sol·licitud hagin caducat

-Certificat d’estar al corrent de pagaments a la Seguretat Social (específic per a sol·licitar subvencions).

-Certificat d’estar al corrent de pagaments a Hisenda (específic per a sol·licitar subvencions).

-Certificat de l’Ajuntament que no té deutes pendents (específic per a sol·licitar subvencions). Es podrà substituir per l’autorització expressa a Palmaactiva  per a l’obtenció d’aquesta dada.

Sols s’admetran justificants bancaris per poder justificar l’inversió. No s’admetran justificants bancaris de pagament que no recullin les dades mínimes per a poder identificar clarament que el pagament de la factura s’ha dut a terme per l’empresa sol·licitant a la proveïdora. Tampoc s’admeten els obtinguts mitjançant Internet si no estan validats per l’entitat bancària. No s’admeten pagaments en efectiu.

15. PAGAMENT

Conforme amb l’art. 41 de l’Ordenança Municipal de subvencions i les bases d’execució del pressupost, l'import de les subvencions s'abona una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir. L’abonament de la subvenció es fa en un sol pagament.

Cal presentar els certificats d’estar al corrent amb les obligacions tributàries, de Seguretat Social i de no tenir deutes pendents amb l’Ajuntament de Palma (específics per a poder rebre subvencions de l’administració), abans de l’ordenació del pagament.

 

16. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

a) Les previstes als arts. 11 i següents de l’Ordenança Municipal de Subvencions de data 26 de febrer de 2015, BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015.

b) Acceptar la concessió de la subvenció en els termes de la resolució de concessió i comunicar aquesta acceptació a PalmaActiva. En tot cas, si en el termini de 5 dies no es produeix aquesta comunicació s’entén que l’accepta.

c) Complir l’objectiu, executar el projecte, realitzar l’activitat subvencionada o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

d) Justificar davant l’òrgan atorgant el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l’activitat subvencionada i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar l’òrgan concedent, si escau, i a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant estatals com comunitaris, amb l’aportació de tota la informació que li sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors.

f) Permetre el seguiment de les activitats i a la petició d’informació que PalmaActiva pugui fer per a comprovar l’ús que es fa de l’ajut rebut.

g) Comunicar per escrit a PalmaActiva, tots els canvis, les anul·lacions o qualsevol eventualitat que afectin el projecte  o l’activitat presentada.

h) Acudir a les reunions convocades per la persona responsable del seguiment de les subvencions atorgades.

i) Comunicar a PalmaActiva la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.

j) Acreditar, abans que es dicti la proposta de resolució, certificació que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i l’Ajuntament de Palma.

k) Portar els llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial, aplicable a la persona beneficiària en cada cas, i deixar-hi constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció.

l) Conservar els documents justificatius de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant cinc anys i posar-los a la disposició de PalmaActiva quan els sol·liciti.

m) Donar publicitat a la subvenció atorgada, qualsevol que sigui l’import, fent constar el patrocini de PalmaActiva i incloure el seu logotip en tot el material de promoció i altre que es generi en la realització l’activitat/projecte i si aquest ja ha estat realitzat, a la seva web o altres mitjans de comunicació o publicitat ordinaris de què en disposi: revistes, comunicats, etc.

n) Si es trobés en situació d’alguna de les causes de reintegrament, reintegrar el fons percebuts segons el previstes al títol IV de l’Ordenança Municipal de Subvencions.

17. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

PalmaActiva procedirà a la anul·lació i revocació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada, sense perjudici de l’exigència d’altre tipus de responsabilitats, art 52 i següents de la Ordenança Municipal de Subvencions, en els supòsits següents:

-Falsedat o ocultació en les dades aportades que hagin motivat l’atorgament de la subvenció.

-L’incompliment de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció.

-L’incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció fou atorgada.

-L’incompliment de l’obligació de justificació en el termini establert o la justificació insuficient.

-L’incompliment de condicions de la resolució de concessió, incloses les de difusió.

-L’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents.

-La resistència, l’excusa, l’obstrucció o la negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan tutor de la subvenció.

-Altres causes previstes als articles 37 de la Llei 38/2003 i art. 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

18. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment d’aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, títol V de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, capítol V del règim sancionador de l’Ordenança Municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

19. PUBLICACIÓ

Aquestes bases s’han de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Base de Dades Nacional de Subvencions i a la pàgina web de PalmaActiva, i entraran en vigor al dia següent de la publicació al BOIB.

Segons l’art. 117 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant l’òrgan que ha dictat la resolució en el termini d’un mes, o, segons l’art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats en ambdós casos des de l’endemà que s’hagi publicat.