Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 3003
Modificació preu públic número 1.3 Serveis prestats pel patronat municipal d'Escoles Infantils

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de Junta de Govern de data 14.03.18, s’acordà l'aprovació de la normativa específica que regula el Preu Públic 1.3 regulador dels serveis prestats pel Patronat d'Escoles Infantils de Ciutadella de Menorca.

PREU PÚBLIC NÚMERO 1.3

SERVEIS PRESTATS PEL PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS

NORMATIVA ESPECÍFICA

ARTICLE 1r OBJECTE I FONAMENT

De conformitat amb el que disposa l'article 41 de l'RDL 2/2004 pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest ajuntament acorda establir en aquest terme municipal el preu públic relatiu a serveis prestats pel Patronat Municipal d’Escoles Infantils.

Serà d'aplicació a aquest preu públic aquesta normativa dictada pel Patronat Municipal d'Escoles Infantils de Ciutadella, a l'empara del que disposen els articles que van del 41 al 48 de la Llei 39/1988, reguladora de les hisendes locals.

ARTICLE 2r OBLIGATS AL PAGAMENT

Estan obligats al pagament de les quanties contingudes en aquesta normativa:

1. Els pares, les mares o qui ostenti la tutoria dels infants que es beneficiïn dels serveis prestats pel Patronat Municipal d’Escoles Infantils.

2. O, si escau, qui pugui estar obligat al pagament dels aliments d'aquests conformement al que preveu el Codi Civil.

ARTICLE 3r QUANTIA

La quantia a exigir per la prestació dels serveis es determinarà en funció de les tarifes següents, segons els serveis que s’utilitzin:

1. Centres d’educació infantil:

1. Matrícula..............................…………….................. 50.- €

2. Mesades (10, 11 o 12 anuals):

CONCEPTES

10 MESADES

11 MESADES

IMPORT ANUAL

Aula de nadons (EI 1)

315,36

286,69

3.153,60

Aula horari parcial nadons (4 hores/dia)

206,35

187,59

2.063,47

Resta de fillets i filletes del centre (EI 2 i EI 3)

190,80

173,46

1.908,05

b) Espais Familiars:

Quota mensual activitats d’infància i família 2 h/setmanals........ 18.- €

c) Curs de massatges:

Quota cursos de massatges.......................... 18.- €

d) Menjador a les escoles d’Educació Infantil municipals:

  • Per tot el curs escolar, menú triturats 45,72.- € al mes (11 rebuts, l’agost no)
  • Per tot el curs escolar, menú sòlid 82,30.- € al mes (11 rebuts, l’agost no)
  • Quan es comptabilitzi per dies o el menjador no sigui utilitzat tot el curs escolar, el preu serà de 5,1 € per dia per menú sòlid i de 3,05€ per menú de triturats.
  • Quan es comptabilitzin setmanalment dos dies fixos durant tot el curs escolar els preus seran de 4,57 € per dia per menú sòlid i de 2,54 € per menú de triturats.

ARTICLE 4t LIQUIDACIÓ I INGRÉS

1. L’import de la matrícula es liquidarà anualment. Es realitzarà sempre abans de l’inici del curs escolar, excepte si l’alta es realitza amb el curs ja iniciat, quan es realitzarà en el moment de l’alta. Excepte casos excepcionals que impedeixin la incorporació a l’escoleta, no es retornarà l’import abonat en concepte de matrícula.

2. El cobrament s'efectuarà:

L’import total anual serà repartit de conformitat amb la direcció del centre (10 o 11 mesades, trimestres...). Als Espais Familiars i massatges, en els mesos en els quals funcioni i estigui actiu el servei.

3. Les quotes es liquidaran mensualment i anticipadament.

4. Les quotes s’abonaran mitjançant càrrec en compte bancari; amb aquesta finalitat, el subjecte passiu haurà d’estendre la corresponent ordre bancària, i domiciliar el pagament en el moment de la inscripció.

5. L’obligació de pagament persisteix fins que la persona usuària no causi baixa voluntària del servei i tindrà efectes el dia primer del mes següent. Aquesta obligació persisteix si per causes justificades no assisteixen al centre, ja que la matrícula inclou el compromís d’assistència al centre i el pagament de les quotes mensuals.

6. Es gestionarà la cobrança mitjançant la domiciliació bancària al llarg dels primers dies del mes.

7. En cas d’impagament o de retorn de rebuts domiciliats en els terminis establerts a aquest efecte es podrà procedir a la tramitació dels corresponents expedients de constrenyiment per a la recaptació de les quotes meritades.

8. Quan, per causes no imputables a l’obligat al pagament del preu públic, l’escola no es desenvolupi o celebri, es procedirà a la devolució de l’import corresponent o bé al canvi d’escola.

ARTICLE 5è AJUTS I BEQUES

1. Les bonificacions dels preus públics de les escoles infantils de Ciutadella s’estableixen d’acord amb el que disposa l’article 44.2 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, que permet la reducció de les quanties dels preus públics quan existeixin raons socials, benèfiques, culturals o d’interès públic que així ho aconsellin.

2. La concessió de les beques estarà sotmesa a la disponibilitat pressupostària que cada any s'aprovi juntament amb el pressupost. En cas que el crèdit pressupostari es trobi pròxim a l'esgotament i no hi hagi suficient consignació pressupostària, es prioritzaran els informats pels Serveis Socials Municipals i els que tenguin les rendes més baixes.

3. L’òrgan competent per a concedir les beques i els ajuts és la Comissió Executiva del Patronat Municipal d'Escoles Infantils, és qui determina la concessió de les bonificacions de les quanties dels diferents preus públics quan es donen els requisits establerts en els presents preus públics del Patronat Municipal d'Escoles Infantils.

4. Requisits econòmics per a la sol·licitud de les bonificacions:

a) Es podrà sol·licitar bonificació mitjançant la corresponent sol·licitud per escrit, per a aquells alumnes que es matriculin en les escoles infantils municipals. S'ha de sol·licitar cada bonificació de la quota per separat. Referent a la bonificació de les quotes corresponents a l'article 3.a) Centres d'educació infantil s'aplicaran l'indicat a l'apartat b). Referent a la bonificació de les quotes corresponents a l'article 3.d) Menjador a les escoles d'Educació Infantil municipals s'aplicaran l'indicat a l'apartat c). Quan els infants siguin menors d'1 any a més a més dels requisits econòmics hauran de complir els requisits que s'estableixen a l'apartat d).

b) El factor determinant serà el total de renda familiar disponible associat al nombre de membres de la unitat familiar. Per a establir la base de càlcul anual de la unitat familiar i saber en quin tram de bonificació es troba, es calcula la suma dels ingressos anuals que, per qualsevol concepte, percep aquesta unitat i es relaciona el total d'ingressos amb el nombre total de membres de la unitat familiar.

Es computaran com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l’any corresponent al darrer exercici fiscal liquidat en el moment de cada convocatòria.

A l'efecte del càlcul dels ingressos familiars, són membres computables de la unitat familiar:

- L’alumnat per al qual se sol·licita la bonificació.

- El pare i la mare o les persones tutores legals de l’alumnat (ingressos considerats al 100%) En cas de divorci o separació legal, si la guàrdia i custòdia de l'infant és compartida, es tindran en compte igualment les dues rendes. Si la guàrdia i custòdia de l'infant s’atribueix a una sola persona tutora, no serà membre computable aquell excònjuge que no convisqui amb l'infant.

- Els germans i les germanes solters menors de 25 anys que convisquin en el domicili familiar el 31 de desembre de l’any anterior (ingressos considerats al 50%).

- Els germans i les germanes majors de 25 anys només amb discapacitat física, psíquica o sensorial (els seus ingressos, en el seu cas, es consideren al 50%).

La renda es calcularà de la manera següent:

Per als membres de la família que hagin presentat declaració de l’IRPF, se sumarà la base imposable general amb la base imposable de l’estalvi, i se n'exclouran els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l’estalvi corresponent a exercicis anteriors.

Per als membres de la família que obtenguin ingressos propis però que no hagin presentat declaració de l’IRPF, que presentaran certificat d’imputacions d’Hisenda, se sumarà la base imposable general amb la base imposable de l’estalvi, i se n'exclouran els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l’estalvi corresponent a exercicis anteriors.

Sobre aquest càlcul dels ingressos per unitat familiar es podran aplicar una sèrie de factors de correcció en els casos següents:

- Quan hi hagi un infant en acolliment, es considerarà com a membre de la unitat familiar. En el cas de ser família nombrosa o monoparental, es deduirà de la renda com si fos un fill o una filla.

- Si existeixen casos de discapacitat superior al 33 o 65% es deduiran 1.811,00 o 2.881,00 euros, respectivament, per cada persona afectada.

Llindars de renda:

Els llindars de renda que no pot superar la unitat familiar per tenir dret a bonificació són els següents

Membres de la unitat familiar

Llindar màxim de renda (€/any)

2 MEMBRES

14.663,14€

3 MEMBRES

16.919,01€

4 MEMBRES

18.046,94€

5 MEMBRES

19.174,88€

6 MEMBRES

20.302,81€

7 MEMBRES

21.430,75€

8 MEMBRES

22.558,68€

Només en els casos en què la mateixa unitat familiar tingui escolaritzats 2 infants alhora al primer cicle d'educació infantil aquests llindars seran un poc majors atenent al fet que l'esforç econòmic de la família ha de ser major. Aquests llindars seran els següents:

Membres de la unitat familiar

Llindar màxim dos infants escolaritzats

2 MEMBRES

16.663,14€

3 MEMBRES

18.919,01€

4 MEMBRES

20.046,94€

5 MEMBRES

21.174,88€

6 MEMBRES

22.302,81€

7 MEMBRES

23.430,75€

8 MEMBRES

24.558,68€

A partir del vuitè membre de la unitat familiar, s’afegiran 2.000 euros per cada nou membre computable de la unitat familiar.

Tindrà el mateix efecte excloent l’existència d’activitats econòmiques de les quals siguin titulars els membres computables de la unitat familiar per les quals hagin tingut el darrer any fiscal un volum de facturació superior a 155.500 euros.

Quantia de les bonificacions per a escolarització i alimentació a les escoles infantils municipals:

Es determinen quatre tipus de bonificacions (100%, 75%, 50% i 25% ), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres d'aquesta. La renda familiar no pot superar les quantitats de la taula següent:

Membres de la unitat familiar

0% de la quota

25% de la quota

50% de la quota

75% de la quota

2 MEMBRES

7.332,04€

9.775,43€

12.219,29€

14.663,14€

3 MEMBRES

8.460,05€

11.279,34€

14.099,18€

16.919,01€

4 MEMBRES

9.024,05€

12.031,30€

15.039,12€

18.046,94€

5 MEMBRES

9.588,05€

12.783,25€

15.979,07€

19.174,88€

6 MEMBRES

10.152,05€

13.535,21€

16.919,01€

20.302,81€

7 MEMBRES

10.716,06€

14.287,16€

17.858,96€

21.430,75€

8 MEMBRES

11.280,06€

15.039,12€

18.798,90€

22.558,68€

Un cop determinat el percentatge de bonificació que li correspon en funció del tram assignat segons els ingressos familiars (ajustat a la baixa si hi ha persones amb discapacitats a la família), es farà un salt de tram si la persona beneficiària de la bonificació compleix algun dels requisits següents:

- Si té un infant en acolliment.

- Si coexisteixen dos germans matriculats en el mateix curs en les escoles infantils de Ciutadella.

c) En el cas dels infants matriculats a l'EI Francesc de Borja Moll, en la bonificació de la quota s'inclourà també el menjador. En la resta de casos es farà seguint tota la normativa explicitada a l'apartat b) exceptuant els llindars de renda que en el cas del menjador escolar seran els següents:

Llindars de renda:

Els llindars de renda anual que no pot superar la unitat familiar per tenir dret a bonificació de menjador escolar són els següents:

Membres de la unitat familiar

Llindar màxim de renda (€/any)

2 MEMBRES

9.775,43€

3 MEMBRES

11.279,34€

4 MEMBRES

12.031,30€

5 MEMBRES

12.783,25€

6 MEMBRES

13.535,21

7 MEMBRES

14.287,16€

8 MEMBRES

15.039,12€

Només en els casos en què la mateixa unitat familiar tingui escolaritzats 2 infants alhora al primer cicle d'educació infantil aquests llindars seran un poc majors atenent al fet que l'esforç econòmic de la família ha de ser major. Aquests llindars seran els següents:

Membres de la unitat familiar

Llindar màxim dos infants escolaritzats

2 MEMBRES

11.775,43€

3 MEMBRES

13.279,34€

4 MEMBRES

14.031,30€

5 MEMBRES

14.783,25€

6 MEMBRES

15.535,21

7 MEMBRES

16.287,16€

8 MEMBRES

17.039,12€

A partir del vuitè membre la unitat familiar, s'afegiran 2.000€ per cada nou membre computable de la unitat familiar.

Tindrà el mateix efecte excloent l'existència d'activitats econòmiques de les quals siguin titulars els membres computables de la unitat familiar per les quals hagin tingut el darrer any fiscal un volum de facturació superior a 155.500€.

Quantia de les bonificacions per a alimentació a les escoles infantils municipals:

Es determinem dos tipus de bonificacions (100% i 75%), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres d'aquesta. La renda familiar anual no pot superar les quantitats de la taula següent:

Membres de la unitat familiar

0%

25% de la quota

2 MEMBRES

7.332,04€

9.775,43€

3 MEMBRES

8.460,05€

11.279,34€

4 MEMBRES

9.024,05€

12.031,30€

5 MEMBRES

9.588,05€

12.783,25€

6 MEMBRES

10.152,05€

13.535,21€

7 MEMBRES

10.716,06€

14.287,16€

8 MEMBRES

11.280,06€

15.039,12€

d) Quan els infants siguin menors d'1 any a més a més dels requisits econòmics hauran de complir els següents requisits:

Han de justificar documentalment la impossibilitat dels/de les tutors/es legals per atendre els infants afectats en l'horari d'escolarització dels mateixos. Ho podran fer mitjançant contractes de treball, certificat d'horari de treball i vida labora. Si la necessitat d'escolarització és una altra que el treball dels familiars, s'haruà de justificar documentalment segons el cas:

- En cas de malaltia, certificat mèdic.

- En cas d'estudis, certificat de matrícula.

e) En els casos on existeixi informe de Serveis Socials, les persones sol.licitants tindran el 100% de bonificació. Sempre que l'informe social aconselli unes altres mesures, aquestes prevaldran sobre les mesures econòmiques proposades al primer apartat.

ARTICLE 6è TRAMITACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

a) Sol·licituds i documentació a presentar:

Sens perjudici d’allò que disposa l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les sol·licituds de bonificació s’hauran d’adreçar al Patronat en el moment de formalitzar la matrícula.

Si la bonificació se sol·licita per a més d’un membre de la família, es presentarà un imprès per a cada membre; però només caldrà lliurar un exemplar de la documentació adjunta, sempre que l’alumnat estigui matriculat en el mateix centre.

A la sol·licitud, caldrà adjuntar-hi l’original i la fotocòpia de la documentació següent:

1. Declaració anual de l’IRPF (amb segell de l’entitat bancària o certificat de presentació per Internet), o certificat d’imputacions de l’Agència Tributària corresponents al darrer exercici fiscal liquidat.

2. Fotocòpia del DNI, NIE o passaport de la persona sol·licitant.

3. Fotocòpia del llibre de família complet.

4. Fotocòpia del resguard de la matrícula.

5. Certificat de convivència.

En tots els casos, si procedeix:

a) Certificat que acrediti la discapacitat dels membres del nucli familiar i el grau de discapacitat.

b) Carnet de família nombrosa o monoparental vigent.

c) Sentència o conveni de separació o divorci.

d) Resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.

e) En cas que la família estigui atesa pels Serveis Socials, persona i centre que els atén (el Patronat sol·licitarà informe i valoració directament als Serveis Socials).

En casos d'infants menors d'1 any, si procedeix:

a) Justificants de treballs dels/de les tutors/es: contracte de treball, certificat d'horari de l'empresa i vida laboral.

b) En cas de malaltia d'algun tutor /a legal: Certificat mèdic.

c) En cas d'estudis d'algun tutor/a legal: certificat de matrícula.

Les persones sol·licitants hauran d'aportar la documentació requerida i podran afegir-hi altres documents que puguin justificar la seva situació. No s'acceptaran declaracions jurades ni justificacions de despeses.

ARTICLE 7è PROCEDIMENT

L'Oficina del Patronat Municipal d'Escoles Infantils revisarà les sol·licituds i la documentació presentada, comprovarà que l’imprès de sol·licitud ha estat correctament emplenat i que s’ha aportat la documentació requerida. En el moment de l'entrega del total de la documentació es facilitarà un càlcul provisional del percentatge de bonificació a atorgar a la persona sol·licitant en funció del compliment dels requisits econòmics.

En el supòsit que les dades siguin incompletes o manqui documentació, l'oficina del Patronat Municipal d'Escoles Infantils establirà un termini de deu dies hàbils per a efectuar les correccions pertinents i perquè les persones interessades puguin esmenar o completar les dades o adjuntar-hi la documentació no presentada inicialment.

En el cas de les persones interessades que, transcorregut aquest termini, no esmenin les errades esmentades es considerarà que desisteixen de la seva petició, la qual s’arxivarà sense cap més tràmit.

Les famílies o les persones interessades s’enduran còpia de la sol·licitud on consta la bonificació atorgada provisionalment.

Contra aquesta resolució en matèria d’ingressos de dret públic es podrà interposar recurs d’alçada davant de l’alcalde, amb efectes de reposició, en el termini d’un mes, tot aplicant-se el règim jurídic del recurs regulat a l’article 14è del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

ARTICLE 8è INCOMPATIBILITATS

- No es podrà gaudir d’altres bonificacions, ajuts o subvencions pel mateix concepte, atorgats per altres administracions públiques o ens públics o privats.

ARTICLE 9è SUPÒSITS DE REVISIÓ DELS AJUTS I LES BEQUES

Els requisits econòmics de les bonificacions, establerts amb caràcter general o en cada preu públic en concret, s’hauran d’acreditar en el moment de formalitzar-se la matrícula, i únicament es podran revisar amb posterioritat, quan es doni alguna de les circumstàncies següents:

- Canvi de la situació familiar per causa de decés d’algun progenitor o tutor/a legal dels menors no emancipats; en aquest cas, s’haurà de presentar la sol·licitud juntament amb la còpia del certificat de defunció.

- Canvi de la situació familiar per causa de divorci o separació legal. Si el divorci o la separació legal considera la guàrdia i custòdia compartida, es computaran les rendes dels dos tutors legals (pare i mare) i no hi haurà revisió de les bonificacions. Si la guàrdia i custòdia de l'infant s’atribueix a un sol tutor, no serà membre computable aquell excònjuge que no convisqui amb l'infant, però tanmateix sí que serà membre computable el nou cònjuge unit per anàloga relació, així com la seva renda. En aquest supòsit, s’haurà d’adjuntar a la sol·licitud la sentència o el conveni de divorci i/o separació.

- Contingències econòmiques sobrevingudes posteriors a la matrícula reflectides en un informe de Serveis Socials on es posi de relleu el canvi socioeconòmic de la unitat familiar i s’estableixi el corresponent grau de qualificació de la situació, sempre que es donin els requisits de llindar de renda establerts en l’apartat 3 de l’article 5 de la present regulació en el moment d’emetre aquest nou informe. Els efectes de la revisió de la corresponent bonificació seran els de la data de presentació de la nova sol·licitud de bonificació, acompanyada de l’informe de Serveis Socials, així com de tota aquella documentació que sigui necessària per acreditar els llindars de renda de les dues persones tutores de l’exercici en curs (fulls de salari de tots els mesos, les pagues extra inclusivament; indemnització per acomiadament, si escau; certificat de cobraments o drets de cobraments fins al final de l’any de rendes d’inserció; prestació d’atur, de viudetat o no contributives, així com altra documentació que pugui requerir l’Administració a l’efecte d’acreditar la nova renda familiar disponible).

- Infants en acollida en centres de serveis socials especialitzats, on s’haurà de tramitar la sol·licitud amb còpia de la sentència judicial, la resolució administrativa o l'informe de l'organisme competent que determina la tutoria de l'infant als serveis socials.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Els infants que en la data d'entrada en vigor d'aquesta normativa estiguin matriculats a l'EI Francesc de Borja Moll i tenguin concedida una bonificació d'acord amb la normativa publicada al BOIB 112, de 10 d'agost de 2013, se'ls mantindrà la bonificació que tenguin concedida mentre continuïn matriculats al centre.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Tot el que no estigui previst en aquesta ordenança es regirà pel text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, així com la Llei general tributària i el Reglament general de recaptació.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta normativa específica s'aplicarà per als centres d’Educació Infantil i Espais Familiars a partir del dia de la seva publicació al BOIB per tots els nous matriculats i pels ja escolaritzats pel curs 2018-2019, i estarà en vigor mentre el Consell del Patronat Municipal d'Escoles Infantils no n'acordi la modificació o derogació.

 

Ciutadella de Menorca, a 15 de març de 2018

L’Alcaldessa,

Joana Gomila Lluch