Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 2831
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 8 de març de 2018, per la qual es regula el procediment selectiu d’aplicadors-correctors per a l’avaluació de diagnòstic del curs 2017-2018 als centres docents no universitaris de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments de sisè curs d’educació primària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 21 de desembre de 2017 que regula la realització de les avaluacions de diagnòstic del curs 2017-18 i el seu procediment d’aplicació als centres docents no universitaris de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments d’educació primària, especifica que aquesta avaluació ha d’aportar informació en l’avaluació del seu sistema educatiu i complementar l’obtinguda pels centres a partir dels processos d’avaluació interna.

2. A l’annex d’aquesta Resolució, entre les directrius a seguir per a la realització de les proves, es concreta que s’ha de realitzar una aplicació de les proves d’avaluació de diagnòstic en una mostra d’alumnes escolaritzats en 50 centres d’educació primària, formada per 75 grups classe i que ha de ser representativa de l’alumnat de sisè d’educació primària de les Illes Balears, per tal d’oferir-los uns referents que proporcionin una visió completa i contextualitzada dels resultats obtinguts en l’avaluació censal.

3. A fi de possibilitar l’aplicació i la correcció estandarditzades de la mostra de contrast, d’acord amb les exigències tècniques que requereix la seva realització, cal disposar de professorat amb un grau de preparació que garanteixi la qualitat del procés. Sembla procedent, per tant, convocar un procediment selectiu entre el personal funcionari del cos de mestres que imparteixin docència a l’etapa d’educació primària, coherent amb la naturalesa de les proves que, amb la deguda formació específica a càrrec de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), puguin procedir a la realització de les tasques d’aplicació, de correcció de les proves i d’entrada a l’aplicació informàtica, de les respostes i de  les puntuacions de les proves corresponents a la mostra de contrast establerta.

Fonaments de dret

1. Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de desembre de 2017, per la qual es regula la realització de l’avaluació de diagnòstic del curs 2017-2018 als alumnes de sisè curs d’educació primària i el procediment d’aplicació als centres docents no universitaris de les Illes Balears en els quals s’imparteixen aquests ensenyaments.

Així doncs, per tal de tancar els processos corresponents per a l’aplicació de l’avaluació mostral de diagnòstic a sisè d’educació primària dins els terminis prevists, i en virtut de la facultat que m’atribueix l’apartat quart de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de desembre de 2017, dict la següent:

Resolució

1. Convocar, d’acord amb les condicions de l’annex I d’aquesta Resolució, un procediment per seleccionar els mestres aplicadors-correctors externs necessaris que han de dur a terme l’aplicació de l’avaluació mostral als alumnes de sisè curs d’educació primària en els centres de la mostra. Així mateix, aquests mestres seran els responsables de la correcció i de la introducció de les respostes i puntuacions dels alumnes de la mostra, a l’aplicació informàtica GESAVA.

2. Les característiques i la distribució territorial d’aquests aplicadors–correctors s’especifiquen a l’annex II d’aquesta Resolució. Concretament, l’aplicació es realitzarà a 75 grups d’alumnes de sisè corresponents a 50 centres que constituiran la mostra, seleccionats aleatòriament entre centres públics, centres concertats i centres privats, distribuïts territorialment de la manera següent: 8 centres a Eivissa, 1 centre a Formentera, 35 centres  a Mallorca i 6 centres a Menorca.

3. Aprovar el model de sol·licitud que figura com a annex III d’aquesta Resolució.

4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al BOIB, segons el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 de març  de 2018

El Director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antoni Morante Milla

 

ANNEX I

1. Mestres encarregats de l’aplicació, la correcció de les proves i l’entrada de dades a l’aplicació informàtica GESAVA.

1.1. Poden participar en aquest procediment selectiu els funcionaris del cos de mestres que imparteixin docència a l’etapa d’educació primària en el moment de la publicació d’aquesta Resolució, que estiguin en actiu en un centre docent a les Illes Balears i que compleixin els requisits següents:

a) Pertànyer al cos de mestres.

b) Impartir, durant aquest curs, a l’educació primària, àrees directament associades a les competències objecte de l’avaluació (anglès, llengua castellana, llengua catalana, matemàtiques o ciències naturals).

c) Estar destinat a l’illa de referència.

d) No estar sotmès a expedient disciplinari.

1.2. El nombre d’aplicadors–correctors necessaris per dur a terme l’avaluació mostral als alumnes de sisè curs d’educació primària, per illa i competència avaluada, és el que s’especifica a l’annex II d’aquesta Resolució.

2. Termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s’han de presentar en un termini màxim de quinze dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB.

3. Tramesa de documentació

Els aspirants han de remetre a l’IAQSE la sol·licitud corresponent, d’acord amb el model que figura a l’Annex III d’aquesta convocatòria. No serà necessari que acreditin les dades professionals que figuren al portal de personal de la Conselleria d’Educació i Universitat.

Les sol·licituds s’han de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a Correus, o a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la. Per establir l’ordre d’entrada de les sol·licituds que no hagin estat presentades als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, es consideraran presentades a les 24:00 hores del dia d’entrega.

Una vegada enregistrada la sol·licitud i abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, se n’haurà d’enviar una copia per correu electrònic (aijimenez@iaqse.caib.es) o per fax (971176902) a l’IAQSE. Si no s’envia aquesta còpia, l’aspirant no apareixerà al llistat provisional de seleccionats, sense perjudici que pugui aparèixer al llistat definitiu si s’estima la seva reclamació.

4. Procés de selecció dels aplicadors-correctors

4.1 Criteris de selecció

Entre els aspirants que compleixin tots els requisits, se seleccionarà, per estricte ordre d’entrada al registre, el nombre suficient per cobrir les places d’aplicadors-correctors de cada illa. Dins cada illa es prioritzarà l’assignació de centres a aplicadors-correctors, segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la proximitat al centre de destinació.

4.2. Suplències

Els aspirants no seleccionats romandran adscrits a una llista que permetrà a l’Administració educativa, en el cas que no hi renunciïn expressament, cobrir les necessitats d’aplicadors-correctors que puguin presentar-se eventualment en l’aplicació d’aquesta convocatòria.

4.3. Nombre de mestres que es poden seleccionar de cada centre.

Amb la finalitat de no pertorbar la tasca ordinària dels centres, solament es podrà seleccionar un mestre dels centres d’una o de dues línies. Dels centres de més de dues línies, se’n podran seleccionar un màxim de dos.

4.4. Resultats de la selecció

El llistat provisional de seleccionats i d’aspirants exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió, es publicarà mitjançant una Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres a la pàgina web de l’IAQSE (http://iaqse.caib.es). Es disposarà de dos dies hàbils, des de l’endemà de la publicació del llistat, per a possibles reclamacions, que s’hauran de remetre per correu electrònic a l’IAQSE

(aijimenez@iaqse.caib.es)).

Una vegada revisades les reclamacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres, dictarà una Resolució per aprovar el llistat definitiu de seleccionats, que es publicarà igualment a la web de l’IAQSE.

5. Compromisos adquirits pels mestres seleccionats

5.1. Els funcionaris docents seleccionats realitzaran les funcions següents: Aplicació de les proves de la competència en comunicació lingüística (anglès, castellà i català), de la competència matemàtica i de les competències bàsiques en ciència i tecnologia; així mateix, també realitzaran la correcció de les proves i la introducció de les respostes i puntuacions de les proves, d’acord amb la seva especialitat. Els dies d’aplicació de les proves, els funcionaris docents seleccionats s’hauran de desplaçar pels seus mitjans al centre que li assigni l’IAQSE per dur a terme l’aplicació. Les feines derivades de la correcció i de la introducció de dades de les proves en la plataforma digital GESAVA s’han de realitzar fora de l’horari laboral en el termini que estableixi l’IAQSE.

5.2. Un cop començat el procés d’avaluació, no s’hi podrà renunciar.

5.3. S’ha d’assistir a les reunions preparatòries i seguir les instruccions d’aplicació del procés i de correcció de les proves que faciliti l’IAQSE.

5.4. S’han de realitzar les tasques que l’IAQSE els assigni en relació amb l’aplicació i la correcció de les proves i la introducció de les dades de les proves en la base de dades que s’indiqui.

5.5. S’han de complir amb exactitud el calendari i els horaris del procés de l’avaluació mostral als alumnes de sisè d’educació primària.

5.6. S’han de desplaçar pels seus mitjans a la reunió informativa prèvia a l’aplicació, al centre els dies d’aplicació de les proves i als llocs designats per deixar i recollir els fulls de resposta de l’alumnat, per poder procedir a la correcció, d’acord amb la distribució operativa que hagi fet l’IAQSE.

5.7. Han d’efectuar l’aplicació de les proves de competència en llengua anglesa, llengua castellana, llengua catalana, de la competència matemàtica i de la de ciència i tecnologia al centre educatiu assignat per l’IAQSE.

5.8. Han de mantenir la confidencialitat sobre les proves i els resultats. En aquest sentit, hauran de signar el document de compromís de confidencialitat que els facilitarà l’IAQSE. Pel que fa al trasllat de la documentació (proves realitzades i llistats) i a les dades personals de l’alumnat, els aplicadors–correctors han d’ajustar-se al que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

6. Compensació econòmica

Els seleccionats percebran, en els termes que estableix la legislació vigent, una compensació econòmica en concepte de gratificació per la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o jornada habitual de treball. Aquesta compensació es farà en concepte de correcció de les proves i, a causa de la particular naturalesa de les proves i de les feines derivades de la seva correcció, etapa i nivell educatiu, serà d’un euro i mig (1,5 €) per prova corregida.

7. Manca de sol·licituds

En el supòsit que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre d’aplicadors–correctors necessaris per poder realitzar amb garanties l’aplicació i la correcció de les proves, l’IAQSE pot designar funcionaris docents, sempre que compleixin els requisits del punt 1 de l’annex I d’aquesta Resolució per dur a terme les tasques d’aplicador-corrector de l’avaluació mostral de sisè curs d’educació primària del curs 2017- 2018.

 

ANNEX II
Nombre d’aplicadors-correctors de les proves d’avaluació de diagnòstic a la mostra de contrast

Mallorca (35 centres)

35 mestres

  • 7 aplicadors-correctors de la prova de competència comunicativa en anglès.

  • 7 aplicadors-correctors de la prova de competència comunicativa en castellà.

  • 7 aplicadors-correctors de la prova de competència comunicativa en català.

  • 7 aplicadors-correctors de la prova de competència matemàtica.

  • 7 aplicadors-correctors de la prova de competències bàsiques en ciència i tecnologia.

Menorca (6 centres)

6 mestres

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència comunicativa en anglès.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència comunicativa en castellà.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència comunicativa en català.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència matemàtica.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competències bàsiques en ciència i tecnologia

  • 1 aplicador-corrector de la prova de qualsevol competència avaluada.

Eivissa (8 centres)

8 mestres

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència comunicativa en anglès.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència comunicativa en castellà.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència comunicativa en català.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competència matemàtica.

  • 1 aplicador-corrector de la prova de competències bàsiques en ciència i tecnologia

  • 3 aplicadors-correctors de la prova de qualsevol competència avaluada.

Formentera (1 centre)

1 mestre

  • 1 aplicador-corrector de la prova de qualsevol competència avaluada.

(Tots els mestres seleccionats com aplicadors-correctors corregiran un mínim de proves de la seva especialitat de quatre centres mostrals.)

 

ANNEX III
Model de sol·licitud per participar en el procediment selectiu d’aplicadors-correctors de l’avaluació mostral de diagnòstic de 6è d’educació primària del curs 2017-2018,  convocada per Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de desembre de 2017  (BOIB núm. 158, de 26 de desembre de 2017)

DADES DEL SOL·LICITANT / DE LA SOL·LICITANT

Nom i llinatges:

NIF:

NRP:

Adreça:

Localitat:

Codi postal:

Telèfon de contacte:

Correu electrònic:

Situació administrativa:

Càrrec:

Cos:

Especialitat/Habilitació:

Centre de destinació:

Localitat del centre de destinació:

CP del centre de destinació:

Telèfon del centre de destinació:

Observacions:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Data:

Signatura

Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE).