Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 2769
Convocatoria i bases de les proves avaluadores per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives d'Eivissa, per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

EL SECRETARI GENERAL DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

CERTIFICA:

Que a la reunió ordinària de data 9 de març de 2018 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, els seus membres acordaren aprovar per unanimitat, la següent proposta:

«(...)

4. Proposta de la consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, en relació amb l'aprovació de les bases de la convocatòria de les proves avaluadores per a la obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives d'Eivissa per a l'any 2018, exp. núm. 2018/00002005B.

Havent-se presentat la següent proposta, prèvia declaració d'urgència:

«Vista la providència d’inici de la Consellera Executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals de data 21 de febrer de 2018, per la qual s’ordena que es duguin a terme tots els tràmits administratius necessaris per a l'aprovació de les convocatòries de les proves avaluadores per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives a la Illa d'Eivissa per a l'any 2018.

Vist que les bases estan informades jurídicament per a la lletrada de la secció d'Indústria en data 2 de març de 2018.

Vist l'informe emès per la cap de secció d'Indústria de data 28 de febrer de 2018.

Atesa la Llei 7/2013, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, la qual estableix la figura de la titulació del servei d'admissió.

Atès que l'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria d'indústria s'atribueix al Departament d'interior, Comerç, Indústria i Relacions institucionals en virtut del Decret de Presidència de data 6 de juliol de 2015 d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 103, de 10 de juliol de 2015).

Vist el Decret de Presidència de data 8 de juliol de 2015 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 103, de 10 de juliol de 2015), el qual estableix en el seu punt segon apartat m que correspon al Consell Executiu la resta d'atribucions no incloses en els apartats anteriors sobre competències pròpies que no estiguin atribuïdes a altres òrgans.

Vist el que preveu l'article 15 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador del serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (BOIB núm. 67 de 5/5/2011), segons els cuals els consells insulars han de garantir una convocatòria amb una periodicitat mínima anual de la prova avaluadora per tal d'obtenir l'acreditació com a personal dels serveis d'admissió i de control d'ambvient intern, mitjançant una resolució, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ES PROPOSA AL CONSELL EXECUTIU

Primer.- Aprovar l'expedient de la convocatòria de 2018 per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.

Segon.- Aprovar les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2018, que s'adjunten i que han de regir l'esmentada convocatòria.

Tercer.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'aquesta convocatòria així com les seves bases reguladores.

Eivissa, 8 de març de 2018

El secretari tècnic d'Economia, Hisenda, Indústria iComerç,
Sergio Sorá Pascual

 

ANNEX
Bases de la convocatòria per a la obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2018

1. Convocatòria de proves avaluadores

Es convoca, per a l’exercici de 2018, les proves avaluadores a l'illa d'Eivissa per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.

2. Requisits dels aspirants

2.1. Per a ser admesos a les proves, els aspirants hauran d'aportar la documentació indicada a l’article 15.3 del Decret 41/2011, de 29 d’abril de 2011, regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 5 de maig de 2011) i complir els següents requisits de l'article 8 de l'esmentat Decret:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun dels Estats Membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball a Espanya.

c) No tenir antecedents penals.

d) Tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l'exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial.

e) Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre al públic que s'hi adreci en aquests llengües.

f) Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern.

2.2. Haver realitzat l’abonament de la taxa corresponent al pagament del drets d’examen de 77,73€ (setanta set amb setanta tres euros).

Tots aquests requisits s’han de complir el dia de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i han de mantenir-se en el moment d’expedir l’acreditació professional corresponent.

3.Sol·licituds i termini de presentació

Per prendre part en aquestes proves s'haurà de presentar una declaració responsable dels requisits amb la documentació necessària segons el model de l’annex 4 del Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011). Aquest model estarà disponible al Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa, ubicat a l’avinguda d’Espanya núm. 49 d’Eivissa, o l’oficina d’atenció als ciutadans del mateix Consell Insular.

A la declaració responsable s’ha d’adjuntar la següent documentació corresponent a cada persona interessada:

a. Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b. Una fotografia recent en format digital o convencional model DNI.

c. Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d’aptitud psicològica i de salut mèdica.

d. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen (els antecedents penals del país d'origen l'han de presentar els estrangers residents a Espanya). En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial. Es podrà autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per aconseguir aquesta documentació en el cas de certificat d'antecedents penals espanyol, segons model que figura com a Annex II.

e. Justificant del pagament de la taxa corresponent.

La presentació de la declaració responsable, juntament amb la documentació anteriorment assenyalada, s’ha de fer preferiblement en el registre del Consell Insular d’Eivissa, ubicat a l’avinguda d’Espanya núm. 49, d’Eivissa, o en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Únicament en el cas que s'hagi d'aportar documentació emesa per altres Estats s'acceptarà la referida documentació fins el darrer dia hàbil anterior a les proves, sempre que el document s'hagi emès per l'autoritat competent dins del termini general de presentació de documentació.

El termini per a la presentació de la declaració responsable per a la inscripció a les proves avaluadores previstes per l’any 2018 serà el següent:

Primera prova avaluadora: des del dia 03 d'abril al 13 d'abril de 2018 ambdós inclosos.

Segona prova avaluadora: des del dia 07 de setembre al 17 de setembre de 2018 ambdós inclosos.

La falta de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l’exclusió de la persona aspirant.

4.Tribunal qualificador

D’acord amb l’article 15.2 del Decret 41/2011, de 29 d’abril de 2011, per a la convocatòria present es nomena el tribunal següent:

President/a: Sra. Maria Torres Bonet

President/a suplent/a: Sra. Lourdees Ferrer Ripoll

Secretari/a: Sra. Eulalia Guasch Torres

Secretari/a suplent/a: Sra. Rebeca Miguel Climent

Vocals:

- Un/a tècnic/a: Sra. Olga Torres Ribas

- Un/a psicòleg/a: Sra. Josefa Catany Prats

- Un/a infermer/a: Sra. Marina Merino Garcia

Vocals suplents:

- Un/a tècnic/a: Sr. Juan A. Torres Planells

- Un/a psicòlega: Sra. Carolina Delgado de la Torre

- Un/a auxiliar de clínica: Sr. Juan A. Roig Riera

Després d'aprovar-se la convocatòria, s’ha de constituir el tribunal respectiu, amb l’assistència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d’acordar totes les decisions que corresponguin amb vista al desenvolupament correcte de les proves.

A partir de la constitució, per tal que el tribunal pugui actuar vàlidament, requerirà la presència al manco de tres dels seus membres, amb la presència obligatòria del president i el secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.

El tribunal pot disposar la incorporació d’assessors especialistes, els quals han d’actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d’aquests assessors s’han de reflectir en les actes.

A les proves avaluadores, hi ha de ser present, com a mínim, un dels membres del tribunal, acompanyat dels vigilants i/o col·laboradors que es considerin oportuns.

5.Dades d’examen

Per a l’exercici de 2018 es convoquen dos proves avaluadores per personal d’admissió i control intern pels dies:

Primera convocatòria: 14 de maig de 2018

Segona convocatòria: 19 d’octubre de 2018

6. Admissió d’aspirants

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el tribunal qualificador ha d’aprovar i fer públic, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals d’admesos i exclosos, amb la indicació individualitzada de les causes d’exclusió dels interessats que no hagin estat

admesos. En les llistes han de constar, en tot cas, els llinatges, el nom i el número del document nacional d’identitat, o un document identificatiu equivalent, de tots i cada un dels interessats. Aquestes s’hauran d’exposar al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa on es podran consultar l’admissió o l’exclusió provisional a la prova avaluadora, així com a la web del consell insular d’Eivissa www.conselldeivissa.es.

Els aspirants exclosos provisionalment, així com els qui no figurin en la relació d’admesos ni d’exclosos, disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se’n les llistes provisionals al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa, per esmenar el defecte que n’ha motivat l’exclusió o la no-inclusió expressa. En cas de no poder aportar el document exigit per tal esmenar el defecte, s’haurà d’aportar justificant de la seua sol·licitud per tal d’obtenir-lo, estant requisit ineludible i necessari estar en possessió del document de que es tracti en el moment de la celebració de la prova, en cas contrari, la persona aspirant quedarà exclosa.

En el termini màxim de deu dies hàbils amb relació a l’acabament del període d’esmena, el tribunal qualificador ha d’aprovar les llistes definitives d’admesos i exclosos en la convocatòria de l’acreditació professional, en la que s’indicarà, en tot cas, l’admissió condicionada respecte al que s’ha dit al paràgraf anterior, així mateix, aquestes llistes es publicaran pels mateixos mitjans que s’han esmentat.

7.Desenvolupament de l’examen

En les llistes definitives d’admesos i exclosos, el tribunal qualificador hi ha de fer constar, així mateix, les hores i els llocs en què s’han de fer els exàmens corresponents.

El contingut dels exàmens, ha de versar sobre les matèries i temari específic que s’indiquen com a continguts i condicions del curs bàsic de personal d’admissió i control intern.

En el cas de què una convocatòria no tingués al mínim 10 aspirants, quedarà suspesa i es convocarà als aspirants a la següent convocatòria.

TEMARI

Matèries jurídiques

TEMA 1. Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.

TEMA 2. El dret d’admissió en activitats d’espectacles públics i recreatives. Títol II i Títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre; Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost; Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern; nocions bàsiques sobre normativa de consum; i nocions bàsiques sobre la Llei orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana.

TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d’armes en locals de concurrència pública.

TEMA 4. Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.

TEMA 5. Autoritats competents en matèria d’activitats d’espectacles públics i recreatives.

Matèries de psicologia:

TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.

TEMA 7. L’autocontrol: El pànic i el seus efectes. L’estrès i el comportament en situació de perill o de riscs col·lectius. Tècniques d’autocontrol

TEMA 8.Les relacions humanes i la seguretat:

- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.

- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d’embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.

- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o emergències.

Matèries tècniques de seguretat:

TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscs col·lectius.

TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d’autoprotecció i d’emergències.

TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d’emergència front a riscos col·lectius.

TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.

TEMA13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, que regula la seguretat privada.

Matèries tècniques sanitaris:

TEMA14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d’assistència sanitària immediata.

TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d’alcohol, el consum de tabac, el consum de drogues

TEMA 16.Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.

L’examen constarà de dos proves eliminatòries; un test psicotècnic i d’un test teòric de 40 preguntes del temari específic. Cada pregunta englobarà 4 possibles respostes. Les preguntes seran sobre les matèries esmentades.

Es puntuarà a un 1 punt per pregunta completament correcta i restarà 0.50 punts per cada resposta contestada incorrectament. En cas que en una pregunta es deixen en blanc totes les respostes, no restarà.

Per fer les proves assenyalades no es pot usar cap tipus de documents, ni calculadores, ni similars.

El tribunal qualificador corresponent ha de determinar l’enunciat o contingut de les preguntes.

Els aspirants han d’anar proveïts, per a cada exercici, del document nacional d’identitat o d’un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir als aspirants perquè acreditin la seva personalitat.

8.Qualificació dels exercicis

Els exercicis d’aquestes proves s’han de qualificar com a aptes o no aptes, per tenir la classificació de apte a la prova teòrica s’ha de obtenir 20 o mes punts.

9.Llista d’aprovats

El tribunal qualificador ha de publicar en cada convocatòria la relació provisional dels aspirants que resultin aptes i no aptes a la prova avaluadora, incloent els admesos no presentats als exàmens.

A la llista s’ha d’indicar el document nacional d’identitat o un document identificatiu equivalent en vigor i la qualificació obtinguda de tots i cada un dels presentats. En aquesta llista s’ha d’explicitar el termini perquè els interessats puguin sol·licitar, per escrit, la revisió de l’examen que no podrà ser superior a un termini de 5 dies, i el lloc, els dies i l’horari en què es poden fer aquestes revisions. Les llistes esmentades s’han d’exposar al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa. Així mateix, es poden consultar al tauler d'anuncis de la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa, www.conselldeivissa.es.

Finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador ha d’elevar a la Presidència de la Corporació, en cada convocatòria, la relació definitiva d’aptes, i l’ha de fer-la pública mitjançant el tauler d’anuncis de la Corporació, així com mitjançant la publicació en el BOIB.

10.Impugnació bases i reclamacions administratives

Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, dins del termini de un mes, comptador a partir de dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb allò que es preveu a l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que se’n derivin de l’actuació del tribunal, en el termini la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o bases, un cop publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els drets d’examen seran reintegrats a les persones aspirants excloses de la participació de la convocatòria, sempre que formulin la reclamació corresponent.

 

ANNEX I
Declaració responsable per a la inscripció a la prova avaluadora

DECLARANT:

Nom i llinatges: ..................................................................……………………………...

DNI o passaport: ..........................................................................................................

País de naixement: ......................................................................................................

Nacionalitat: .................................................................................................................

Sexe: .............................................................................................................................

ADREÇA DE NOTIFICACIO:

Carrer/av./pl.: ...............................................................................................................

Localitat: .................................................. Codi postal: ................................................

Municipi: .......................................................................................................................

Província: .....................................................................................................................

País: .............................................................................................................................

Telèfon: ........................................................ Fax: .......................................................

Adreça electrònica: ......................................................................................................

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, especialment de l’article 10 (“El responsable del fitxer i els qui intervenguin en qualsevol fase del tractament de les dades de caràcter personal estan obligats al secret professional pel que fa a les dades i al deure de guardar-les”).

De conformitat amb el Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives,

Sol·licit:

Ser admès/esa per participar a la prova avaluadora per obtenir l’acreditació professional com a personal del servei d’admissió i de control d’ambient intern d’activitats d’espectacles públics i recreatives.

DOCUMENTS ADJUNTS:

a) Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b) Una fotografia digital o convencional model DNI.

c) Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d’aptitud psicològica i salut mèdica.

d) Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen. En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.

e) Justificant del pagament de la taxa corresponent.

f) Certificat d'haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admisió i control d'ambient intern.

DECLAR:

1.Que compleix els requisits estipulats en l’article 8.2, excepte el de l’apartat g del Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.

2.Que tenc la documentació que ho acredita.

3.Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de l’acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.

..................................., ........ d ............................... de 20...........

(signatura)

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

 

ANNEX II
Convocatòria per a la obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2018

Autorització de sol·licitud de certificació d'antecedents penals espanyols

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Declar responsablement a l’òrgan instructor:

(  ) Autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

(  ) No autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant es no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

La persona interessada,

Eivissa, ____ d ______________________ de 2018

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA”

I perquè així consti i obri a l'expedient, amb l'advertència i reserva dels termes que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, expedeix i sing aquest certificat.