Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2740
Pacte de la Mesa Sectorial de Sanitat pel qual es regula la mobilitat interna voluntària en l’àmbit de la Gerència de l’Hospital de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Parts

Per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el director de Funció Pública i Administracions Públiques i el director gerent de l’Hospital de Manacor —o les persones que hagin delegat—, de conformitat amb l’article 2 de l’annex de l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat que consten com a signants d’aquest pacte.

Antecedents

1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, té per objecte establir les bases reguladores de la relació funcionarial especial del personal estatutari dels serveis de salut que formen el Sistema Nacional de Salut. Aquesta norma estableix el marc jurídic principal aplicable al personal que presta serveis professionals a centres i institucions sanitàries.

2. L’article 12.2 de la norma esmentada —que regula la planificació dels recursos humans— disposa que, havent-ho negociat prèviament en les meses corresponents, cal adoptar les mesures necessàries per a la planificació eficient de les necessitats de personal i de les situacions administratives derivades de la reassignació d’efectius, i també per a la programació periòdica de les convocatòries de selecció, promoció interna i mobilitat.

3. D’altra banda, l’article 29 —relatiu als criteris generals de provisió— estableix que aquesta s’ha de regir per determinats principis bàsics, entre els quals destaquen la igualtat, el mèrit, la capacitat i la publicitat en la selecció, la promoció i la mobilitat del personal dels serveis de salut.

4. Actualment, la Gerència de l’Hospital de Manacor no disposa de cap pacte de mobilitat interna voluntària. De fet, el darrer procés de mobilitat interna voluntària duit a terme a l’Hospital de Manacor va ser el febrer de 2011, quan el règim jurídic del centre hospitalari era el de fundació.

5. De conformitat amb l’article 7 del Reglament d’estructura, organització i funcionament dels hospitals gestionats per l’Institut Nacional de la Salut (aprovat pel Reial decret 521/1987, de 15 d’abril); per l’article 32.3 del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, i per l’article 20 del Decret 81/2015, de 25 de setembre, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, correspon al director gerent l’ordenació dels recursos humans, físics i financers de l’hospital per mitjà de la programació, la direcció, el control i l’avaluació del seu funcionament en el conjunt de les seves divisions i respecte als serveis que presta.

6. Per tot això convé establir unes normes que garanteixin que els proce­diments es duen a terme en les millors condicions i respectant els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. Aquest pacte és un mecanisme àgil, transparent i objectiu, alhora que motivador i incentivador per al personal, que permet una adequació més gran entre els treballadors i els llocs de feina i facilita la conciliació de la vida laboral i la familiar, amb la qual cosa millora la qualitat assistencial dels serveis.

En conseqüència, les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal per subscriure el següent

Pacte

1. Objecte

L’objecte d’aquest pacte és regular la mobilitat interna voluntària dins la mateixa categoria a fi de garantir una cobertura correcta en els serveis o en les unitats de l’àrea especialitzada del Sector Sanitari de Llevant i d’aquesta manera aconseguir una adequació més gran entre treballadors i llocs de feina, millorar la qualitat assistencial i dotar de publicitat, objectivitat i transparència el procés de mobilitat interna voluntària.

2. Àmbit d’aplicació i vigència

2.1. Aquest procediment és aplicable al personal estatutari de la Gerència de l’Hospital de Manacor.

2.2. Aquest pacte entra en vigor l’endemà en què se signi en el si de la Mesa Sectorial de Sanitat i serà vigent mentre no sigui modificat o derogat per un altre pacte, o bé fins que la Mesa Sectorial de Sanitat subscrigui un acord general sobre mobilitat interna voluntària.

2.3. L’acord es pot revisar, si cal, després de la conclusió del procés de mobilitat interna voluntària.

3. Requisits dels participants

3.1. Personal estatutari amb nomenament fix i en situació de servei actiu o de reserva de lloc de treball en la categoria corresponent a la Gerència de l’Hospital de Manacor. També hi pot participar el personal estatutari interí en actiu, però només pot optar a participar en el procés de mobilitat interna voluntària quan aquesta no sigui coberta per personal estatutari fix. Com a norma general, el personal amb nomenament temporal interí no pot desplaçar el personal amb nomenament fix en la situació de reingrés provisional.

3.2. Permanència mínima d’un any ininterromput en el mateix servei.

3.3. Capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del procés de mobilitat interna voluntària, que s’ha d’acreditar abans de l’adjudicació de la mobilitat interna voluntària, per a la qual cosa el Servei de Prevenció de Riscos Laborals ha d’expedir un certificat que acrediti que el candidat és apte per acomplir les tasques del lloc de feina.

4. Procediment

4.1. Inscripció

La sol·licitud per participar en el procés de mobilitat interna voluntària s’ha de presentar en el Registre de l’Hospital de Manacor o bé per qualsevol de les vies que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015 en el termini de 14 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de cada convocatòria de mobilitat interna voluntària. En la sol·licitud pot optar fins a un màxim de tres serveis, prioritzant-los, per a la qual cosa s’habilitarà una aplicació informàtica a la intranet.

4.2. Baremació

a) Amb caràcter general, es baremarà l’antiguitat en el mateix servei de la gerència en la qual l’interessat presti servei en el moment de la sol·licitud i en la categoria corresponent, amb un límit de 15 anys. El còmput serà d’un punt per cada mes de treball al mateix servei.

b) En el supòsit que un candidat estigui en un servei després d’un procés registrat de mobilitat forçosa, es computarà a raó de dos punts per mes de treball al servei mogut de manera forçosa, amb un màxim de 12 mesos, de conformitat amb l’annex 1 d’aquest pacte.

4.3. Criteris de desempat

a) En cas d’empat, es baremarà l’experiència específica per al lloc de feina al qual s’opta. En aquest sentit, es comptarà un punt per mes treballat al servei específic en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta.

b) Si l’empat persisteix, es valoraran els serveis prestats en la mateixa categoria en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta. El còmput serà d’un punt per cada mes de treball en la mateixa categoria.

c) Si és necessari aplicar aquests criteris de desempat, l’Administració contactarà amb els candidats afectats perquè aportin l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que acrediti els serveis prestats requerits per desempatar.

d) Si així i tot l’empat es manté, es convocarà la Comissió de Seguiment.

e) Com a norma general, els llocs de feina no es consideraran específics. No obstant això, en els supòsits en què es considerin necessaris uns requisits concrets per accedir a un lloc de feina, es presentarà a la Comissió de Seguiment perquè els aprovi, si escau.

4.4. Llistes provisionals

Es publicarà a la intranet la llista provisional d’admesos i exclosos, amb la puntuació obtenguda. Els candidats disposaran d’un termini de 5 dies hàbils comptador des de l’endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, adreçades a la Gerència.

4.5. Llistes definitius. Resolució

El director gerent dictarà una resolució —que es publicarà en la intranet— per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades contra la puntuació provisional obtenguda i establirà la llista definitiva de candidats de la convocatòria de mobilitat interna voluntària i la puntuació, i indicarà l’adjudicació.

4.6. Incorporació

a) La incorporació al lloc de feina adjudicat com a resultat del procés de mobilitat interna voluntària s’efectuarà amb la celeritat que permetin les necessitats del servei. Una vegada publicada la resolució d’adjudicació, el període per incorporar-se al lloc de feina assignat no superarà els 30 dies des de la data de la resolució, sense perjudici de les necessitats del servei en el període de vacances.

b) Així mateix, es valorarà la possibilitat de gaudir de les vacances autoritzades prèviament.

c) Abans d’incorporar-se al lloc de feina adjudicat, el treballador ha d’aportar al Departament de Recursos Humans el certificat emès pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals que acrediti l’aptitud per acomplir les funcions del lloc de feina.

d) Si en el certificat es qualifica el treballador com a “no apte” o les restriccions són incompatibles amb el servei, no es podrà fer efectiu el procés de mobilitat interna voluntària. A l’efecte, el candidat ha de comparèixer el dia i a l’hora que sigui citat pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals.

4.7. Renúncia

Renunciar al procés de mobilitat interna voluntària després de la publicació de la llista provisional suposa la penalització de no poder sol·licitar un nou procés de mobilitat durant dos anys naturals, llevat que hi hagi una causa justificada, que la Comissió de Seguiment valorarà.

5. Convocatòria

5.1. La Direcció de la Gerència convocarà un procés ordinari de mobilitat interna amb caràcter anual, però havent informat prèviament la Comissió de Seguiment pot convocar processos de mobilitat interna voluntària amb caràcter extraordinari.

5.2. Es publicarà a la intranet de la Gerència i s’obrirà un termini de 14 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació, perquè els interessats puguin sol·licitar la mobilitat interna voluntària.

5.3. En la convocatòria quedaran determinats el servei i el lloc de feina i, si n’hi ha, els criteris específics del procés de mobilitat interna voluntària.

5.4. Si la incorporació als llocs convocats implica el desplaçament del servei d’un treballador i hi ha més d’una possibilitat se seguirà el criteri de prioritat per ordre invers de la borsa vigent de la categoria corresponent.

5.5. Aquests són els llocs de feina susceptibles de formar part del procés de mobilitat interna voluntària:

a) Les vacants de plantilla que es generin: jubilacions, renúncies voluntàries, etc.

b) Els reingressos provisionals de menys de 12 mesos d’antiguitat.

c) Els llocs de feina ocupats per personal amb nomenament temporal interí de menys de 12 mesos d’antiguitat.

d) Els llocs de feina sense reserva de lloc ocupats per personal amb nomenament de substitució de menys de 12 mesos d’antiguitat.

e) Altres llocs de feina que es considerin, després de presentar la proposta a la Comissió de Seguiment.

5.6. Nombre de places que es convoquen en el procés de mobilitat interna voluntària:

a) Amb caràcter general, el nombre de places per procediment de mobilitat interna voluntària ha de ser com a màxim del 50 % de les places del servei.

b) De la mateixa manera, amb caràcter general s’estableix que les places oferides més els desplaçaments generats pel procés de mobilitat interna voluntària no poden superar el 50 % de les places del servei.

5.7. Resultats

a) Una vegada resolt el procés de mobilitat interna voluntària, les vacants que en primera instància s’hi generin s’adjudicaran en el mateix procés segons els criteris establits en aquest pacte.

b) Conclòs el procés de convocatòria de mobilitat interna voluntària, es cancel·laran les sol·licituds de les categories referides al procés.

6. Comissió de Seguiment

6.1. Els representants dels treballadors de la Mesa Sectorial han de tenir accés a la informació que generi el procés de mobilitat interna voluntària (sol·licituds dels participants, convocatòries, resolucions, etc.). A més, per aplicar aquest pacte cal constituir una comissió de seguiment.

6.2. Composició de la Comissió de Seguiment:

a) President: el titular de la Direcció Gerència o la persona que delegui, que tendrà vot diriment.

b) Vocals:

Un membre de cada organització sindical amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat.

Igual nombre de representants de la Gerència que el de vocals sindicals amb dret a vot.

c) Secretari: un empleat públic designat per la Gerència, amb veu però sense vot.

6.3. Funcions de la Comissió de Seguiment:

a) Tenir accés a les llistes provisionals i definitives de baremació i d’assignació de llocs de feina.

b) Ser informada dels llocs de feina que la Direcció Gerència consideri que no es poden convocar en aquell moment per motius de servei o organització.

c) Ser informada de l’ampliació —en casos excepcionals— del termini previst per a les incorporacions.

d) Interpretar i resoldre les qüestions que es plantegin amb relació a aquest pacte i vetlar perquè es compleixi.

6.4. La Comissió de Seguiment s’ha de reunir amb caràcter ordinari cada vegada que hi hagi alguna convocatòria de processos de mobilitat interna voluntària, i amb caràcter extraordinari a proposta de l’Administració o quan ho sol·liciti la majoria simple ponderada de la part social. Pel que fa al funcionament, es regeix per la normativa dels òrgans col·legiats aprovada per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

6.5. La Comissió de Seguiment es reuneix vàlidament quan hi són presents el president, el secretari i la majoria absoluta dels vocals de l’Administració i la majoria absoluta ponderada dels representants de les organitzacions sindicals, depenent de la representació de cada organització a la Mesa Sectorial de Sanitat.

7. Procediment extraordinari de mobilitat interna voluntària

7.1. Tenint en compte el temps transcorregut des que a l’Hospital de Manacor es va convocar el darrer procés de mobilitat interna i aquest acord, es considera convenient incloure un procediment extraordinari que tengui en compte l’absència de convocatòries durant aquest temps, cosa que no ha permès al personal estatutari optar a ocupar altres llocs de feina.

7.2. Per això, el primer procés de mobilitat interna voluntària que es convocarà després de l’entrada en vigor d’aquest acord es regirà per les normes establides ut supra, amb l’excepció de l’apartat 5.5, que queda substituït en cada categoria que es convoqui, i només per una vegada, per això altre:

Els llocs de feina susceptibles de formar part del primer procés de mobilitat interna voluntària són els següents:

a) Les vacants de plantilla que es generin: jubilacions, renúncies voluntàries, etc.

b) Els reingressos provisionals de menys de 18 mesos d’antiguitat.

c) Els llocs de feina ocupats per personal amb nomenament temporal interí de menys de 18 mesos d’antiguitat.

d) Els llocs de feina sense reserva de lloc ocupats per personal amb nomenament de substitució de menys de 18 mesos d’antiguitat.

e) Altres llocs de feina que es considerin, després de presentar la proposta a la Comissió de Seguiment.

Palma, 5 de març de 2018

Per l’Administració Per la part social

 

Annex 1
Barem

Dades del sol·licitant

Primer llinatge   Segon llinatge  

Nom  Núm. doc. identitat  

Categoria  

Experiència professional (màxim, 180 punts)

Es barema l’antiguitat en el mateix servei de la Gerència i en la categoria corresponent, amb un límit de 15 anys

1punt per cada mes de servei prestat en el mateix servei i en la mateixa categoria corresponent a la Gerència de l’Hospital de Manacor com a personal estatutari, funcionari o laboral

Mobilitat forçosa

1 punt per cada mes de treball en el servei immediatament anterior al procés de mobilitat forçosa

2 punts per cada mes de treball en el servei mogut de manera forçosa, amb un límit de 12 mesos

1 punt per cada mes de treball en el servei mogut de forma forçosa a partir dels 12 mesos

Total

SOL·LICIT:

Participar en el procés de mobilitat interna voluntària convocat amb data ____ /____ /20__.

 ,   de   de 20

[rúbrica]

GERÈNCIA DE L’HOSPITAL DE MANACOR

Annex 2
Autobaremació

Dades del sol·licitant

Primer llinatge   Segon llinatge  

Nom  Núm. doc. identitat  

Categoria  

Desempat

Primer criteri: es computa el temps de serveis prestats en la categoria i en el servei específic convocat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral, a raó d’1 punt per cada mes treballat.

Per cada mes de servei prestat en el servei específic convocat i en la categoria corresponent en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral (1 punt per mes)

Total

Segon criteri: si l’empat persisteix, es computa el temps de serveis prestats en la mateixa categoria convocada en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral, a raó d’1 punt per cada mes treballat.

Per cada mes de servei prestat en la mateixa categoria convocada en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral (1 punt per mes)

Total