Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2702
Informe, proposta de resolució i resolució del conseller de Treball, Comerç i Industria, president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual s’autoritza i disposa la despesa, es reconeix l’obligació i es proposa el pagament de beques i ajuts de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de les especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 28 de juliol de 2016, (BOIB núm.106, de 20 d’agost), s’obre la convocatòria per a la presentació de sol·licituds de beques i ajuts de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de les especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017.

2. D’acord amb el punt primer de l’annex 1 de la Resolució de la convocatòria  esmentada, aquestes beques i ajuts estan adreçades als treballadors desocupats, alumnes de les especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes durant el període 2016-2017, perquè puguin presentar les sol·licituds a les beques per assistència previstes en l’article 25 de l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, per la qual es desenvolupa el Reial Decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació en matèria de formació de l’oferta i s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions públiques destinades al seu finançament, així com els ajuts de transport  previstes en l’article 26.1 de la mateixa Ordre i les beques per a dones víctimes de violència de gènere regulades en l’article 7.b del Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el programa d’inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.

Aquesta Ordre TAS/718/2008, s’ha d’entendre vigent mentre no entri en vigor la normativa que desenvolupa el Reial decret 694/2017, d’acord amb el primer apartat de la seva Disposició Transitòria primera.

3. D’acord amb l’apartat 10 de l’Annex I de la Resolució de convocatòria esmentada, pel que fa a les beques d’assistència, el SOIB ha de tramitar la proposta de pagament una vegada finalitzada cada competència clau i s’ha de presentar el certificat d’aprofitament. Pel que fa als ajuts de transport i a la beca per a dones víctimes de violència de gènere s’ha de tramitar en acabar les accions formatives, una vegada computats els dies efectius d’assistència dels alumnes.

4. S’ha comprovat que els alumnes relacionats a l’annex estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Les obligacions que han de complir els beneficiaris consten en el punt 5 de la Resolució de convocatòria i en la resta de normativa aplicable.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient a la partida pressupostària 76101 322D06 48015 00 17020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.

Fonaments de dret

1. Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 28 de juliol de 2016, (BOIB núm. 106, de 20 d’agost) per la qual s’aprova la convocatòria informativa de beques i ajuts dirigida als alumnes de les especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017.  

2. L’article 2.2 del Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears ‎(BOIB núm. 77, de 23 de maig) estableix  que el SOIB, per a l’acompliment dels seus fins, pot dur a terme, entre altres, les funcions necessàries per gestionar les polítiques actives d’ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d’orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l’ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d’accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d’altri; l’adaptació de la formació i requalificació per a l’ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l’esperit empresarial, l’economia social i a millorar les condicions dels treballadors.

3. D’acord amb els apartats g i i de l’article 9.4 del Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, és funció del president del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del servei, així com concedir ajuts i subvencions.

4. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, té per objecte la regulació del règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques (BOE 276, de 18 de novembre).

5. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre); té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, la gestió de les quals correspon a l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.

6. La concessió d’aquestes beques i ajuts s’ha de fer de manera directa segons el procediment que estableix el Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional, prèvia sol.licitud e l’alumne/a, atès el que disposa l’article 28 de l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, en concordança amb l’article 22.2 en relació amb l’article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. D’acord amb l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les subvencions que es concedeixen en consideració a la concurrència d’una determinada situació en el perceptor, no requereixen cap altra justificació que l’acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la situació esmentada prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l’existència.

8. Ordre TAS 718/2008, de 7 de març, per la qual es desenvolupa el Reial Decret 395/2007, de 23 de març per el qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació, en matèria de formació d’oferta i s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la seva financiació. Aquesta Ordre TAS/718/2008, s’ha d’entendre vigent mentre no entri en vigor la normativa que desenvolupa el Reial decret 694/2017, d’acord amb el primer apartat de la seva Disposició Transitòria primera

9. La Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l’any 2015, en la disposició final setena modifica l’article 1 de la Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i el defineix com un organisme autònom dotat de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar, adscrit a la conselleria competent en matèria de treball. D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, les competències en matèria de treball estan atribuïdes a l’actual conselleria de Treball, Comerç i Industria.

Atès això,

Inform favorablement sobre la concessió de subvencions en concepte de beques adreçades als treballadors desocupats, alumnes de les especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes (CEPAS) durant el període 2016-2017 que han presentat les sol·licituds corresponents a beques per assistència així com ajudes de transport, per una quantitat de 20.312,50 € amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 48015 00 17020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017, així com autoritzar i disposar la despesa, reconèixer l’obligació i proposar-ne el pagament dels alumnes relacionats a l’annex.

Palma, 1 de desembre de 2017

El cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5

Gabriel Oliver Crespí

Atès l’informe favorable del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5, s’eleva a la consideració del conseller de Treball, Comerç i Industria, president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, la següent:

Proposta de resolució

Primer. Concedir una subvenció en concepte de beca als beneficiaris que figuren en l’annex d’aquesta Resolució en els termes següents:

a.   Beques per assistència

L’import total de la beca per assistència que correspon a cada alumne s’ha de calcular d’acord amb l’establert a l’apartat 7 a) de l’annex I de la Resolució de la convocatòria: 13 € per dia d’assistència, amb un màxim de 328,00 € per competència clau amb qualificació d’aprofitament.

b.   Ajuts per transport

L’import total de la beca per assistència que correspon a cada alumne s’ha de calcular d’acord amb l’establert a l’apartat 7 b) de l’annex I de la Resolució de la convocatòria: 1,5 € per dia d’assistència, en concepte de transport públic urbà; 4,5 € per dia d’assistència, en concepte de transport públic interurbà.

Segon. Autoritzar i disposar la despesa per un import total de 20.312,50 € a favor dels beneficiaris que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució, amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 48015 00 17020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017.

Tercer. Reconèixer l’obligació i proposar per un import total de 20.312,50  € a favor dels beneficiaris que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució, amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 48015 00 17020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017.

Quart. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d'haver-ne rebut la notificació, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril) i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre).

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

Palma, 4 de desembre de 2017

El director del Servei d’Ocupació de les Illes Balears

Pere Torrens Martín

Conforme amb la proposta, en dict resolució,

Palma, 4 de desembre de 2017

El conseller de Treball, Comerç i Indústria, president del SOIB

Per delegació de competències (resolució de 11/08/16, BOIB núm. 105 de 18 d’agost)

El director general d’Ocupació i Economia

Llorenç Pou Garcias

Annex

Beneficiaris de la subvenció

CEPA SA POBLA

Anglès (369/17)

Castellà (945/15)

Català (962/15)

Matemàtiques (966/15)            

NÚM. EXP.

CONCE

LLINATGES

NOM

TRANSPORT (1)

DIES CURS

369/17 (2)

IMPORT CURS

369/17

DIES CURS 945/15 (2)

IMPORT

CURS 945/15

DIES CURS 962/15 (2)

IMPORT CURS 962/15

DIES CURS 966/15 (2)

IMPORT CURS 966/15

IMPORT TOTAL SUBV.

BECC 3/2017

8318/17

Crespí Reynes

Antoni

Interurbà

30

463,00 €

-

-

-

463,00 €

BECC 5/2017

8401/17

Gavira Guisado

Juan Miguel

Urbà

-

37

383,50 €

33

377,50 €

39

386,50 €

1.147,50 €

BECC 6/2017

8329/17

Larrahondo Díaz

Franklin

Interurbà

28

454,00 €

-

-

-

454,00 €

BECC 7/2017

8330/17

Peña Martínez

María

Urbà

30

373,00 €

-

-

37

383,50 €

756,50 €

BECC 9/2017

8402/17

Ramírez Beltrán

Nora Elena

Interurbà

-

30

463,00 €

25

112,50 €

32

472,00 €

1.047,50 €

BECC 12/2017

8404/17

Santos de Jesús

Carlos Alberto

Interurbà

-

30

463,00 €

28

454,00 €

39

503,50 €

1.420,50 €

BECC 15/2017

8335/17

Slaoui Aarab

Mustapha

Interurbà

24

420,00 €

37

494,50 €

33

476,50 €

40

508,00 €

1.899,00 €

BECC 16/2017

8338/17

Socías Capó

Llorenç

Interurbà

30

463,00 €

-

-

-

463,00 €

BECC 17/2017

8339/17

Tomás Torrens

Antoni

Interurbà

30

463,00 €

-

-

-

463,00 €

1.   Transport urbà: 1,5 €/dia assistència

Transport interurbà: 4,5 €/dia assistència

2.   Assistència: 13 €/dia assistència amb un límit de 328 € per competència clau

CEPA SA BALANGUERA

Anglès (971/15)

Castellà (1126/15)

Català (969/15)

Matemàtiques (970/15)

NÚM. EXP.

CONCE

LLINATGES

NOM

TRANSPORT (1)

DIES CURS 971/15 (2)

IMPORT

CURS 971/15

DIES  CURS 1126/15 (2)

IMPORT

CURS 1126/15

DIES CURS 969/15 (2)

IMPORT CURS 969/15

DIES CURS 970/15 (2)

IMPORT  CURS 970/15

IMPORT TOTAL SUBV.

BECC 18/2017

8408/17

Bracero Ibáñez

Valentina

Urbà

-

47

398,50 €

-

45

395,50 €

794,00 €

BECC 20/2017

8409/17

Coll Borràs

Maria Antònia

Urbà

81

449,50 €

58

415,00 €

64

424,00 €

56

412,00 €

1.700,50 €

BECC 21/2017

8410/17

Cosgrove Munar

Javier

Urbà

-

-

55

410,50 €

-

410,50 €

BECC 22/2017

8411/17

Expósito de la Rosa

María Isabel

Urbà

-

57

413,50 €

49

73,50 €

59

416,50 €

903,50 €

BECC 23/2017

8412/17

Ferraris

Marisa Valeria

Urbà

70

433,00 €

-

-

-

433,00 €

BECC 24/2017

8416/17

Ferrer Seguí

Margarita

Urbà

76

442,00 €

59

416,50 €

63

422,50 €

59

416,50 €

1.697,50 €

BECC 25/2017

8413/17

García de Andoín Alday

María Almudena

Urbà

73

437,50 €

50

403,00 €

59

416,50 €

51

404,50 €

1.661,50 €

BECC 26/2017

8414/17

Gómez Segura

Nora Lucía

Urbà

65

425,50 €

-

-

-

425,50 €

BECC 29/2017

8417/17

Muñoz Guijarro

Angeles

Urbà

-

57

413,50 €

59

416,50 €

56

412,00 €

1.242,00 €

BECC 31/2017

8418/17

Sánchez Banzález

Juan Carlos

Urbà

81

449,50 €

55

410,50 €

65

425,50 €

55

410,50 €

1.696,00 €

BECC 32/2017

8420/17

Wade

Penda

Urbà

-

55

410,50 €

58

415,00 €

54

409,00 €

1.234,50 €

1.   Transport urbà: 1,5 €/dia assistència

Transport interurbà: 4,5 €/dia assistència

2.   Assistència: 13 €/dia assistència amb un límit de 328 € per competència clau