Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 2644
Extracte de la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 27 de febrer de 2018, per la qual s’aprova la convocatòria SOIB Jove Beques d’Èxit per a l’estudi del programa de segona oportunitat per a persones desocupades d’entre 16 i 29 anys inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, finançada pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil, per al període 2014-2020 i de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, per al període 2018-2019
Versió PDF
BDNS (Identif.): 388236
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria el text de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pat.minhap.gob.es/bdnstrans/index):
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte establir la convocatòria de beques d’èxit adreçada a les persones joves desocupades que cursin alguna de les accions educatives/formatives següents:
- Cursos de segon, tercer o quart d’educació secundària de persones adultes (ESPA) en els centres educatius de persones adultes de les Illes Balears (els cursos quadrimestrals octubre-febrer i febrer-juny en el cas d’ESPA).
- Cicles de formació professional presencial de grau mitjà o de grau superior sostinguts amb fons públics de la CAIB durant el curs acadèmic 2018-2019 per incentivar el retorn al sistema educatiu.
- Especialitats formatives de l'àmbit laboral que financi el SOIB. Poden cursar especialitats formatives completes no conduents a certificats de professionalitat i mòduls formatius de certificats de professionalitat, inclòs el mòdul de pràctiques no laborals.
S’entén per acció formativa cadascun dels mòduls formatius conduents a un certificat de professionalitat.
Aquestes beques adopten la forma de barems estàndards de costs unitaris, atès el que disposen els articles 67 i 68 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 i l’article 14 del Reglament (UE) núm. 1304/2013 sobre el Fons Social Europeu.
2. Finalitat
La finalitat d’aquesta convocatòria és concedir beques per dur a terme estudis de programes de segona oportunitat i d'especialitats formatives en l'àmbit laboral, esmentades en el punt anterior. Mitjançant aquestes beques d’èxit, es pretén incentivar el retorn al sistema educatiu d’aquelles persones joves desocupades que abandonaren de manera primerenca els estudis i que no disposen del títol d’educació secundària obligatòria (ESO) o que volen reincorporar-se al sistema educatiu estudiant algun cicle d’FP de grau mitjà o superior o que es volen requalificar mitjançant accions formatives de l'àmbit laboral finançades pel SOIB. Igualment, aquestes beques també tenen com a finalitat augmentar la probabilitat de finalització amb èxit aquests estudis alhora que se’n redueix l’abandonament per causes econòmiques.
3. Crèdit
1. El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 3.000.000,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 capítol 4 19114 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest crèdit està distribuït de la manera següent:
- Any 2018: 800.000,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 capítol 4 19114 de l'exercici de 2018 sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. Amb càrrec a l'any 2018 només s'han de pagar beques d'èxit corresponents a sol·licituds d'accions formatives finançades pel SOIB presentades abans de l'15 de setembre de 2018.
- Any 2019: 2.200.000,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 capítol 4 19114 de l’exercici de 2019 sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.
2. Del crèdit total assignat a aquesta convocatòria, 800.000,00 euros corresponen a les beques per a alumnes que cursin ESPA amb la desagregació temporal següent: 400.000,00 euros per al curs quadrimestral d’octubre de 2018 a febrer de 2019 i 400.000,00 euros per al curs quadrimestral de febrer a juny de 2019. Si existís romanent en qualsevol dels dos quadrimestres ha de passar a incrementar el crèdit de l’altre període fins que s’exhaureixi el crèdit destinat per a cada curs quadrimestral. En el cas que existís romanent en el global dels dos cursos quadrimestrals aquest ha de passar a incrementar el crèdit destinat als alumnes que cursin cicles d’FP.
De la part del crèdit restant, 2.200.000,00 euros, correspon a les beques per a alumnes que cursin cicles de formació professional de grau mitjà o superior la quantitat de 900.000,00 euros. Si existís romanent ha de passar a incrementar el crèdit de les beques dels alumnes que cursin ESPA i si també existís romanent, aleshores aquest ha de passar a incrementar el crèdit destinat als alumnes que cursin especialitats formatives de formació professional per a l'ocupació.
La part del crèdit restant, 1.300.000,00 euros, correspon a les beques per a alumnes que cursin especialitats formatives de formació professional per a l'ocupació. Si existís romanent en aquest crèdit ha de passar a incrementar el crèdit destinat als alumnes que cursin cicles d’FP. Si també existís romanent ha de passar a incrementar el crèdit de les beques dels alumnes que cursin ESPA.
Amb càrrec a l'any 2019 només s'han de pagar beques d'èxit corresponents a sol·licituds d'accions formatives finançades pel SOIB presentades entre l’1 de setembre del 2018 i el 15 de setembre de 2019.
3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.
4. Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d’acabar el termini de presentació, s’ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Persones beneficiàries
1. Poden tenir la condició de persones beneficiàries de les beques els alumnes d’ESPA dels centres d’educació per a persones adultes de les Illes Balears i els alumnes de cicles de formació professional presencial sostinguts amb fons públics de la CAIB que reuneixin els requisits següents el dia natural anterior al d’inici de les accions formatives:
a. Tenir més de 18 anys o complir-los durant el curs escolar i menys de 30.
b. Estar inscrit com a demandant d’ocupació desocupat en el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
c. Estar inscrit en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, amb la condició de persona beneficiària, per la qual cosa s’han de complir les circumstàncies següents:
- No haver treballat en el dia natural anterior al moment de rebre l’actuació.
- No haver rebut accions educatives en el dia natural anterior al moment de rebre l’actuació.
- No haver rebut accions formatives en el dia natural anterior al moment de rebre l’actuació.
d. En el cas dels alumnes de cicles de formació professional s’han de matricular a un nombre de mòduls que sumats han de representar com a mínim 750 hores lectives (s’inclouen les pràctiques formatives en centres de treball).
e. En el cas dels alumnes de cicles de formació professional, no haver-se matriculat a cap estudi reglat en el curs acadèmic 2017-2018. Aquesta condició no és d'aplicació per a aquells alumnes que es matricularen amb aprofitament en el primer curs de cicles de formació professional presencial en el curs acadèmic 2017-2018 i que sol·licitaren una beca d'èxit.
f. Aprofitament del curs:
- En el cas dels alumnes que cursin ESPA es requereix haver finalitzat amb aprofitament almenys un dels àmbits de coneixement en qualcun dels centres d’educació per a persones adultes de les Illes Balears.
- En el cas dels alumnes que cursin el primer curs d’un cicle de formació professional l’aprofitament s’ha d’interpretar que al juny estan en condicions de promocionar al segon curs.
- En el cas dels alumnes que cursin el segon curs d’un cicle de formació professional l’aprofitament s’ha d’interpretar que al juny estan en condicions d’obtenir la titulació oficial.
El Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha de comprovar d’ofici les circumstàncies a, b, i c.
2. Poden tenir la condició de persones beneficiàries de les beques els alumnes d’especialitats formatives de formació professional per a l'ocupació finançades pel SOIB que reuneixin els requisits següents el dia natural anterior al d’inici de les accions formatives:
a. Tenir més de 16 anys i menys de 30.
b. Estar inscrit o inscrita com a demandant d’ocupació desocupat en el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
c. Estar inscrit o inscrita en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, amb la condició de persona beneficiària, per la qual cosa s’han de complir les circumstàncies següents:
- No haver treballat en el dia natural anterior al moment de rebre l’actuació.
- No haver rebut accions educatives en el dia natural anterior al moment de rebre l’actuació.
- No haver rebut accions formatives en el dia natural anterior al moment de rebre l’actuació.
d. Cursar una especialitat formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que finalitzi després de l'1 de gener de 2018 i abans de l'1 de juliol de 2019.
Queden excloses les accions formatives adreçades prioritàriament a treballadors desocupats corresponents a convocatòries de formació dual i de programes mixts d'ocupació i formació. En el cas d'especialitats formatives corresponents a convocatòries adreçades prioritàriament a treballadors ocupats, queden excloses aquelles no corresponents al fitxer del SEPE.
e. Aprofitament del curs: per poder beneficiar-se de la beca l'alumne o alumna ha de finalitzar l'acció formativa amb qualificació d’apte/a. En relació a les especialitats formatives d’anglès i alemany, en què l’avaluació es fa a una entitat acreditativa oficial, per beneficiar-se de la beca l’alumne o alumna ha d’haver assolit en el certificat oficial al mateix nivell o superior de coneixement de l’idioma de l’especialitat formativa que ha cursat.
El Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha de comprovar d’ofici les circumstàncies a, b, c, d i e.
3. En el cas d'accions d'especialitats formatives finançades pel SOIB, aquesta beca és incompatible amb altres beques d'assistència que puguin cobrar els alumnes per a la mateixa especialitat formativa, però sí amb beques de transport i de conciliació familiar.
4. No poden ser beneficiàries les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies relacionades en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, ni en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).
5. La propera convocatòria de beques d’èxit pot preveure que en el cas dels alumnes que en el curs 2018-2019 cursin amb aprofitament el primer curs d’un cicle de formació professional presencial, aleshores en el curs 2019-2020 puguin optar a sol·licitar una beca d’èxit per cursar el segon curs del cicle de formació professional en qüestió. Aquesta situació resta condicionada també a la publicació de la corresponent convocatòria de beques d’èxit i a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici 2020.
5. Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar en el model que facilita el Servei d’Ocupació de les Illes Balears i que es troba a disposició de les persones interessades en el web <www.soib.es>. Quant al termini de presentació:
a. En el cas dels cursos d'ESPA i de formació professional de grau mitjà o superior, el termini de presentació de sol·licituds comprèn des de l’inici de cada un dels terminis de matriculació fins al 31 de març de 2019.
Respecte als cursos d’ESPA, els alumnes que tinguin la intenció de matricular-s’hi, tant al primer curs quadrimestral (octubre 2018-febrer 2019) com al segon curs quadrimestral (febrer-juny de 2019), poden presentar la sol·licitud de la beca d’èxit per aquest segon quadrimestre conjuntament amb la primera sol·licitud.
b. En el cas d'especialitats formatives de formació professional per a l'ocupació, l’alumne o alumna ha de formalitzar la sol·licitud abans de finalitzar l’acció formativa. En el cas d’especialitats formatives que finalitzin dins l’any 2018 però abans de la publicació d’aquesta convocatòria, l’alumne o alumna pot presentar la sol·licitud en el termini de 10 dies posteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.
L’entitat formativa ha de recollir les sol·licituds dels alumnes i les ha de presentar en el Servei d’Ocupació de les Illes Balears en el termini de 10 dies, des de la finalització de l’acció formativa juntament amb la memòria justificativa de resultats. En el cas de les especialitats formatives d’anglès i alemany el termini és d’un mes.
En el cas que l'acció formativa finalitzi dins el 2018 però abans de la publicació d'aquesta convocatòria, el centre de formació pot presentar les sol·licituds dels alumnes, com a màxim fins a dos mesos després del dia de publicació d'aquesta convocatòria.
2. Un cop presentada la sol·licitud de participació en el programa de beques d'èxit, el SOIB ha de verificar que el dia anterior a l’inici de l’acció formativa es compleixen els requisits per beneficiar-se d’un programa de Garantia Juvenil, esmentats als apartats 5.1 c i 5.2.c.
3. Les sol·licituds s’han de presentar en el registre del Servei d’Ocupació de les Illes Balears o en qualsevol altre lloc previst en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4. Amb la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:
a. Document D52, declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (a disposició en el web del SOIB).
b. Còpia de l’imprès de matriculació en el cas d'ESPA i cicles formatius de formació professional.
c. De conformitat amb l’article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (BOE núm. 278, de 18 de novembre), l’interessat o interessada ha d’autoritzar expressament el Servei d’Ocupació de les Illes Balears perquè pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que està al corrent de les seves obligacions. En cas que no ho autoritzi, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol•licitud d’ajuts.
d. D’acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
e. Declaració responsable d’acord amb el model que es troba en el web del SOIB:
- De no estar sotmès o sotmesa a cap de les circumstàncies indicades en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, ni tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció d’acord amb la normativa aplicable.
- De complir les obligacions de l’article 14 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i de l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap.
- D’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l’administració de l’Estat i la Hisenda autonòmica.
5. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta Resolució, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni l’error o presenti els documents necessaris, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 d’aquesta mateixa Llei.
6. Quan la persona sol·licitant inclogui el número de fax en la sol·licitud, s’entén que l’aporta perquè li notifiquin per aquest mitjà els actes de tràmit, la qual cosa es pot fer a l’efecte que regula l’article 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d’aquest procediment per via telemàtica sempre que la persona sol·licitant aporti en la sol·licitud la seva adreça de correu electrònic i consenti expressament a usar aquest mitjà.
6. Règim de concessió de les beques
En aplicació de l’article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions i de l’article 7.3 de l’Ordre de bases reguladores aprovada per Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, la concessió dels ajuts s’ha de fer aplicant un criteri de resolució per ordre rigorós d’entrada de les sol·licituds en el Registre General del SOIB o en els registres i les oficines que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que, per la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.
7. Instrucció i resolució del procediment
1. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la resolució.
2. En el cas de les sol·licituds de beques per als estudis d’ESPA, una vegada finalitzat cada un dels dos cursos quadrimestrals, la Conselleria d’Educació i Universitat, a petició del director del SOIB, ha de remetre una llista dels alumnes que han cursat amb aprofitament de qualque àmbit de coneixement d’ESPA. En el cas de les sol·licituds de beques per als cicles d’FP presencial de grau mitjà i superior sostinguts amb fons públics de la CAIB, una vegada finalitzades les proves de control del mes de juny, la Conselleria d’Educació i Universitat, a petició del director del SOIB, ha de remetre una llista dels alumnes que han cursat amb aprofitament el curs, i ha de certificar que els alumnes de cicles de formació professional no s’han matriculat en cap estudi reglat en el curs acadèmic 2017-2018 amb l'excepció dels alumnes esmentats al punt 5.1.e. En el cas de les sol·licituds de beques per a especialitats formatives finançades pel SOIB, una vegada finalitzada l’acció formativa i que el centre de formació hagi entregat al Servei de Seguiment Tecnicopedagògic del SOIB la documentació justificativa de resultats de l’acció formativa, en temps i forma, tal com estableixen les convocatòries de subvencions i/o protocols de gestió de la formació corresponents, el Servei de Seguiment Tecnicopedagògic de Formació ha de comunicar al Servei de Seguiment Administratiu de la Formació la llista d’alumnes aptes amb el total de dies assistits.
3. El cap de servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5 ha d’examinar les sol·licituds i emetre l’informe que serveixi de base per a la proposta de resolució. El director del SOIB ha d’emetre les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per atorgar la subvenció, com també els exclosos amb el motiu d’exclusió. D’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, aquesta proposta s’ha de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació en la pàgina web del SOIB, les quals disposen d’un termini de 10 dies per fer al·legacions
4. El president del SOIB, ateses la proposta de resolució i, si s’escau, les al·legacions presentades en el marc de les disponibilitats pressupostàries, en el termini màxim de tres mesos, ha de dictar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada i notificar-la dins aquest termini.
5. Aquesta resolució s’ha de notificar als interessats mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del SOIB. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes; o bé un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.
6. En haver transcorregut el termini màxim per resoldre i notificar sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.
8. Forma de pagament
El SOIB ha de tramitar la proposta de pagament una vegada finalitzada cada especialitat formativa i comprovat d’ofici que compleix amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.
Les sol·licituds que es presentin abans de l'1 de setembre de 2018 s’han de pagar amb càrrec al 2018 i les que es presentin entre l’1 de setembre de 2018 i el 15 de setembre de 2019 s’han de pagar amb càrrec al 2019.
9. Import de l’ajut
En el cas dels alumnes d’ESPA l’import de la beca es fixa en 568 euros per àmbit de coneixement cursat amb aprofitament en qualsevol dels dos cursos quadrimestrals.
En el cas dels alumnes de cicles d’FP presencial l’import de la beca es fixa en 3.834 euros per curs desenvolupat amb aprofitament en qualsevol dels cicles (grau mitjà i superior) i indistintament per al primer o el segon curs.
En el cas dels alumnes que cursen amb aprofitament especialitats formatives finançades pel SOIB, l'import total de la beca és el resultat de multiplicar la quantitat de 21 euros pel nombre de dies d'assistència total. A l’efecte d’aquesta convocatòria s’entén per dia d’assistència total la jornada diària lectiva completa, amb independència del nombre d’hores que abasti. Per poder-se abonar la beca, s’ha d’acreditar l’assistència diària completa. El dia d’assistència incompleta o no assistència no s’ha de computar.
10. Obligacions de les persones beneficiàries i dels centres
Els alumnes beneficiaris, les entitats formatives i els centres d’educació per a persones adultes o els centres de formació professional sostinguts amb fons públics de la CAIB on es dugui a terme la formació han de remetre a l’organisme competent la informació que se li requereixi, a l’efecte de complir amb el que estableix l’Annex I del Reglament (UE) núm. 1304/2013 relatiu a la recollida, seguiment i verificació dels indicadors d’execució i resultats en la consecució d’aquests ajuts.
També estan obligats a facilitar la informació que els requereixi l’òrgan instructor del procediment, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o un altre òrgan competent i igualment estan sotmesos al control i verificació dels organismes competents de la Unió Europea, la Unitat Administradora del Fons Social Europeu i la Direcció General de Fons Europeus de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L’obligació de facilitar la informació s’ha de perllongar durant un termini de fins a tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació, d’acord amb l’article 140.1 i 2 del Reglament (UE) núm. 1303/2013.
Complir les obligacions fixades a l’article 14 de l’Ordre de bases reguladores, i a l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
12. Justificació
D’acord amb l’article 18.5 de l’Ordre de bases reguladores, l’ajut s’entén justificat amb l’acreditació prèvia a la resolució de concessió bé per haver acabat amb aprofitament un dels àmbits de coneixement d’ESPA cursat en algun dels centres d’educació per a persones adultes de les Illes Balears, bé per haver aconseguit amb aprofitament la promoció de curs en el cas dels alumnes de primer curs d’algun cicle d’FP presencial de grau mitjà o superior, bé per haver aconseguit amb aprofitament acabar la titulació en el cas dels alumnes de segon curs d’algun cicle d’FP presencial de grau mitjà o superior, o bé per haver aconseguit acabar amb aprofitament una especialitat formativa finançada pel SOIB .
En el cas dels alumnes que cursin amb aprofitament una acció formativa finançada pel SOIB, la justificació del dret al cobrament dels ajuts que estableix aquesta Resolució s’ha de dur a terme mitjançant l’assistència efectiva de l’alumne o alumna al curs, que es comprova per les llistes de control d’assistència, signades degudament d’entrada i de sortida, que els centres han de presentar en el SOIB en el termini de 15 dies des de la finalització del termini de presentació de sol·licitud per l’alumne o alumna. La baixa o l’exclusió de l’alumne o alumna dona lloc a la pèrdua del dret a percebre aquestes beques. Els dies d’absència, justificada o sense justificar, o les jornades incompletes no s’han de computar a l’efecte del pagament dels ajuts.
13. Compatibilitat
Aquesta beca és incompatible amb qualsevol altre ajut que es pugui rebre destinat a la mateixa finalitat.
Palma, 27 de febrer de 2018
El conseller de Treball, Comerç i Indústria i President del Servei d’Ocupació de les Illes Balears,
Iago Negueruela i Vázquez