Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 2597
Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública de 5 de març de 2018, mitjançant la qual s’aprova l’acord relatiu a la regulació dels reforços de caporals i bombers del Servei de Bombers per a l’any 2018, i a la cobertura dels dies especials per personal amb jornada especial de l’àrea operativa del Servei de Bombers
Versió PDF
La consellera executiva de Modernització i Funció Pública, en data 5 de març de 2018, ha dictat la resolució següent:
«Atès que la Mesa Sectorial de l’àmbit del personal de l’Àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, en la sessió de 15 de febrer de 2018, ha tractat i aprovat la modificació i pròrroga, per a l’any 2018, de la Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública de 3 de maig de 2016, d’aprovació de l’acord relatiu a la regulació dels reforços de caporals –les i bombers –res conductors –res del Servei de Bombers del Consell de Mallorca per a l’any 2016, modificada per una altra Resolució del mateix òrgan de 28 de novembre de 2016.
Atès que, d’acord amb l’article 9.c).18 del Decret de 9 de juny de 2017, d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017), correspon al Departament de Modernització i Funció Pública la competència per atorgar els complements de productivitat, a proposta dels diferents consellers executius i conselleres executives, i, en conseqüència, correspon a la consellera executiva de l’esmentat Departament la concreció de la compensació de les guàrdies de reforç dels caporals i bombers del Servei de Bombers de Mallorca.
Atesa la fiscalització prèvia limitada de conformitat de la interventora general en funcions.
Per tot això, en ús de les atribucions conferides, dict la següent
Resolució
Primer. Aprovar amb efectes d’1 de gener de 2018 les modificacions de l’acord relatiu a la regulació dels reforços de caporals i bombers del Servei de bombers per a l’any 2016 i 2017, que se enumeren a continuació:
a. Les referències de l’acord a 2016 i 2017 s’entendran fetes al 2018.
b. La redacció dels reforços programats i no programats queda de la manera següent:
1. Reforços programats:
1) En el propi torn i parc. (GP)
Reforços a realitzar en el propi parc i en el propi torn, en els torns marcats com "E" (Excés de jornada).
Aquests torns s'incorporaran al quadrant anual i es tindran en consideració per a la programació anual del calendari amb els criteris d’elecció de vacances i dies lliures al parc.
El nombre de torns de reforç programats que cada treballador sol·liciti realitzar es manifestarà amb un termini màxim de 15 dies, per permetre la concreció del quadrant anual.
2) En el propi parc en el mateix torn o torn diferent o en un altre parc, respectant un torn lliure entre dues guàrdies. (GF)
Després de completar les dotacions dels diferents parcs amb els reforços programats que estableix l'apartat anterior, si hi ha faltes de cobertures en algun parc, preferentment es cobriran per personal del mateix parc, del mateix torn o d'altres torns, i per completar les dotacions es cobriran per personal d’un altre parc, del mateix torn o d’altres torns.
Aquestes necessitats es posaran en coneixement de la totalitat de personal del Servei, perquè aquest pugui sol·licitar realitzar la seva cobertura.
El repartiment es realitzarà de la forma següent:
a. El personal de cada parc rebrà el calendari del seu parc, per tal d’assenyalar els reforços programats:
1. Reforços programats al propi parc i propi torn. (GP)
2. Reforços programats al propi parc i del mateix torn o diferent torn. (GF)
b. Tot el personal del Servei rebrà els calendaris de tots els parcs, per tal d’assenyalar els reforços programats a diferent parc, mateix torn o diferent torn.
Per a l’any 2018, ateses les circumstàncies excepcionals que suposa la incorporació de nous bombers en el Servei i no haver-se realitzat el repartiment a finals del 2017, el repartiment d’aquests reforços es realitzarà entre els interessats per parcs, categories i per antiguitat a l’Àrea Operativa del Servei de Bombers de Mallorca, abans del 15 de març i per a tot l'any.
El funcionari es traslladarà amb els seus mitjans al parc en el qual tingui assignat el reforç, segons el protocol establert pel trasllat dels equips de protecció individual d'ús personal.
c.- Reforços no programats (GR). Es realitzaran per cobrir les possibles incidències que es produeixin pel que fa a la programació inicial. El repartiment es realitzarà per parcs, per categories i antiguitat a l’àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, d’acord a la borsa establerta per donar cobertura a aquests tipus de reforços.
Per al repartiment dels reforços s’establiran uns protocols entre la Direcció insular d’emergències i els representants dels treballadors, i es donarà compte a la Mesa sectorial de l’àrea operativa del Servei de bombers.
Aquestes cobertures, per qualsevol tipus de reforços anteriorment assenyalats es faran fins a desembre de 2018, amb les condicions econòmiques pactades que són:
Atesa la naturalesa del servei i per afavorir la total cobertura dels torns dins les limitacions pressupostàries, s'estableix un sistema de torns de reforç per cobrir qualsevol tipus d'incidència, que es distribuiran de forma equitativa, proporcional, rotatòria i voluntària, i que s'abonaran per l’any 2018, aplicant el següent càlcul: suma de totes les retribucions del lloc de treball; dividit pel nombre de hores de la jornada anual, per obtenir el preu d'hora de referència, que s’incrementarà amb un coeficient corrector que en aquest moment es diferent per a cada categoria (Bomber/-a conductor/-a 1,14552; Bomber/-a Muntanya 1,14724; per caporal/-a 1,14788; i per caporal/-a Muntanya 1,14924) per obtenir el preu hora i multiplicat per les hores de reforç. En cap cas és poden fer dos torns consecutius i sempre respectant els períodes de descans obligatori de 24 hores i de jornada màxima setmanal en còmput anual, a excepció d’emergència greu.
Els reforços i torns de 24 hores que es realitzin els dies 1, 5 i 6 gener i els dies 24, 25 i 31 de desembre la quantia resultant se’ls aplicarà un nou factor de corrector del 0,3 a tots els col·lectius inclosos a l’apartat anterior, tant al torn com al reforç, a més s’aplicarà aquest mateix coeficient als sergents tant per torn com per reforç, als gestors –es d’emergències, als torns i reforços de 12 hores de dia 1 (torn de diürn), 5 (torn de nit) i 6 de gener (torn diürn), i als torns i reforços de 12 hores de dia 24 (torn de nit), 25 (torn diürn) i 31 de desembre (torn de nit).
La retribució dels reforços, es farà per mesos vençuts, es remetrà per part del departament que té adscrit el servei de bombers al departament competent en matèria de funció pública, la proposta de pagament acompanyada d’informe amb els calendaris on figuraran els dies i hores de reforços per cadascun del personal afectat, abans de dia 5 del mes següent a la seva realització, i es retribuirà pagant-se a la respectiva nòmina els reforços realitzats el mes anterior. I trimestralment es farà comunicació de regularització dels canvis, sempre respectant els descansos establerts en aquest acord, que hagin pogut sofrir els calendaris aprovats inicialment.
Segon. Aprovar, amb les modificacions referides anteriorment, la pròrroga per a l’exercici 2018 de la Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública, de 3 de maig de 2016, per la qual s’aprova l’acord relatiu a la regulació dels reforços de caporals i bombers del Servei de Bombers per a l’any 2016, modificada per una altra Resolució del mateix òrgan de 28 de novembre de 2016.
Aquesta pròrroga finalitzarà quan es produeixi l’entrada en vigor de l’Acord mitjançant el qual es regulen la jornada i els horaris general i especials del personal del Consell de Mallorca, excepte el que fa referència als festius especials que es mantindrà en vigor fins que es modifiqui per resolució.
Tercer. Aquesta Resolució es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart. Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs. Un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució, s’entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.»
Palma, 6 de març de 2018
Per delegació de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública,
el secretari tècnic del departament, en funcions
(Resolució de 20 de juliol de 2015, BOIB núm. 117, de 4 d’agost de 2015)
Joan Cifre Martínez