Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INNOVACIÓ EMPRESARIAL DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2577
Resolució del president de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) de dia 23 de febrer de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria per a l’any 2018 d’ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa industrial de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres d’operacions de finançament d’inversions productives previstes al Pla estratègic industrial 2018-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei 4/2017, de 12 de juliol, d'Indústria de les Illes Balears estableix, a l'article 9, les actuacions en matèria de política industrial. Concretament, diu: "en general, i en el marc de les seves competències, la comunitat autònoma de les Illes Balears ha de dur a terme una política adequada de promoció i modernització industrial, a la fi de contribuir al desenvolupament d'un model econòmic de creixement sostenible que permeti avançar en competitivitat, productivitat, solidaritat i equilibri territorial, tot afavorint la innovació i el creixement empresarial, i provocant la creació d'ocupació de qualitat".

Fruit d'aquesta Llei, la Direcció General de Política Industrial ha elaborat el Pla estratègic industrial 2018/2025 que vol potencial el desenvolupament de l'activitat industrial, i augmentar-ne els paràmetres de productivitat, competitivitat i qualitat.

2. El Pla estratègic industrial 2018-2025 és un instrument fonamental per assolir els objectius de diversificació i millora del model productiu que orienten les polítiques de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria. El pla té set línies d'acció:

1.  Acceleració tecnològica, modernització i innovació.

2.  Finançament i millora de l'entorn institucional.

3.  Formació en capital humà i ocupació de qualitat.

4.  Internacionalització d'empreses industrials.

5.  Foment dels clústers industrials.

6.  Sòl industrial, logística i recursos energètics.

7.  Vigilància, seguiment i anàlisi.

3. La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria estableix, a l'article 5, que l'Administració ha d'adoptar programes per afavorir l'expansió, el desenvolupament, la modernització i la competitivitat de l'activitat industrial, millorar el nivell tecnològic de les empreses i potenciar els serveis i el finançament adequat a la indústria, amb especial atenció a les empreses de dimensió petita i mitjana.

Aquests programes de promoció i modernització perseguiran fonamentalment els objectius següents:

  • El foment de la competitivitat de les empreses industrials, mitjançant la millora de l'eficiència i flexibilitat dels processos de producció, dels sistemes d'organització i gestió, de la formació, de la qualitat industrial i de la innovació de productes i de processos.
  • El foment de la innovació i del desenvolupament de tecnologies pròpies, incorporació de tecnologies avançades, generació d'infraestructures tecnològiques d'utilització col·lectiva i protecció de la tecnologia a través dels instruments de la propietat industrial, així com del disseny i uns altres intangibles associats a les activitats industrials.
  • La compatibilitat de les activitats industrials amb les exigències mediambientals i de seguretat, i l'adaptació a aquestes exigències, potenciant les corresponents mesures preventives, protectores i correctores, així com el desenvolupament i la incorporació de les tecnologies adequades.
  • La introducció de mesures que possibilitin l'eficiència i l'estalvi energètic, així com el reciclatge i la reutilització dels residus industrials.
  • El Decret 23/2012, de 23 de març, pel qual s'aproven els nous estatuts de l'entitat pública empresarial Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears, estableix a l'article 2.2.c que un dels objectius de l'IDI és promoure la millora de la competitivitat i de la productivitat de les empreses i dels sectors empresarials de les Illes Balears.
  • Les empreses industrials balears estan actualment en una situació de debilitat empitjorada per la crisi econòmica, ja que part del teixit empresarial i dels llocs de feina han sofert una gran baixada. La conseqüència de tot això ha estat la pèrdua de pes de la indústria en l'economia balear.

La falta d'inversió en R+D+i, la pèrdua de productivitat, la deslocalització, la mancança de formació laboral especialitzada, la petita dimensió de les empreses i els elevats costos de subministrament i transport constitueixen una bateria de variables que demostren les debilitat de la indústria balear. A les debilitats, s'hi ajunta la dificultat d'accedir al finançament bancari tradicional. Per tant, es fa necessari un suport per impulsar l'accés al finançament a la inversió productiva per ser més competitius.

Fonaments de dret

1.  El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2.  La Llei 4/2017, de 12 de juliol, d'indústria de les Illes Balears.

3.L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d'abril de 2008).

4.El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupost generals de la Comunitat Autónoma de les Illes Balears (BOIB núm.122, de 2 de setembre).

5.  L'Annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió de 6 d'agost de 2008 pel qual es declaren determinades categories d'ajut compatible amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat ( Reglament general d'exempció per categories), sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.

Per tot aixó, d'acord amb allò que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent

Resolució

1.  Aprovar la convocatòria per a l'any 2018 d'ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa industrial de les Illes Balears per cobrir els interessos, el cost de l'aval d'ISBA, SGR i les despeses d'obertura i estudi d'operacions de finançament d'inversions productives del sector secundari, amb l'objectiu de millorar el procés productiu en línea amb les actuacions del Pla estratègic industrial 2018-2025, dintre de l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 23 de febrer de 2018

El president de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)
Iago Negueruela Vázquez

 

Convocatòria

1.  Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte regular, per a l'exercici de 2018, l'atorgament d'ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa amb caràcter industrial de les Illes Balears que tinguin aprovades operacions financeres avalades per ISBA, SGR destinades a inversions productives del sector secundari amb l'objectiu de millorar el procés productiu o producte, en línea amb les actuacions del Pla estratègic industrial 2018-2025. Els ajuts es destinen a cobrir els interessos d'aquestes operacions financeres, el cost de l'aval que formalitzin amb ISBA, SGR i les despeses d'obertura i estudi de l'operació.

2.  Actuacions subvencionables

2.1. Són susceptibles de subvenció les despeses de finançament de les actuacions d'inversió productiva per a la millora dels processos productius o de producte del sector secundari en línia a les actuacions del Pla estratègic industrial 2018-2025. 

2.2. Els centres de treball on es produeixin les inversions productives han d'estar ubicats a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2.3. Es consideren subvencionables les despeses suportades com a conseqüència del finançament d'inversions formalitzades en el període que va des de 31 d'octubre de 2017 fins a 15 de novembre de 2018.

3.  Beneficiaris

3.1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns domiciliades o que duguin a terme un projecte d'inversió per a la millora dels processos productius o de producte a les Illes Balears, que compleixin els requisits de ser microempreses, petites i mitjanes empreses (PIME) que desenvolupin una activitat industrial d'algun dels epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) inclosos en les divisions 2, 3 i 4 de la secció primera corresponent a activitats empresarials i servies complementaris a la indústria detallats en l'annex 2.

3.2. A afectes d'aquesta convocatòria, es considera PIME una empresa que compleix els requisits següents, d'acord amb l'annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió de 6 d'agost pel qual s'estableixen determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories):

a) Tenir menys de 250 persones treballadores.

b) Tenir una xifra de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros o un balanç anual no superior a 43.000.000 d'euros.

c) No estar participades en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot per altres empreses o grups d'empreses que no compleixen els requisits anteriors.

En la categoria de PIME, es considera petita empresa la que té menys de 50 persones treballadores i una xifra de negoci anual o un balanç general anual que no superen la quantia de 10.000.000 d'euros.

D'altra banda, en el grup de petites empreses, es considera microempresa la que té menys de deu persones treballadores i una xifra de negoci anual o un balanç general anual que no superen la quantia de 2.000.000 d'euros.

3.3. Els beneficiaris d'ajuts als emprenedors i a les emprenedores, i a la microempresa, petita i mitjana empresa de les Illes Balears per cobrir els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR d'operacions de finançament d'inversions productives i liquiditat de les Pimes a les Illes Balears convocades per Resolució de 30 de novembre de 2017 de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques (BOIB núm. 148 de 5 de desembre de 2017) no poden ser beneficiaris simultàniament dels ajuts que regula aquesta convocatòria per una mateixa operació de finançament o projecte d'inversió, per la qual cosa queden excloses les persones físiques o jurídiques establertes en el punt 3.1 anterior d'aquesta convocatòria que, en la data de formalitzacio de l'aval, estan iniciant o ja han iniciat, dins els darrers dos anys naturals anteriors a la convocatòria, una activitat econòmica al territori de les Illes Balears.

3.4. Els beneficiaris d'aquesta convocatòria poden ser beneficiaris simultàniament dels ajuts o altres incentius en matèria d'indústria convocades per la Direcció General de Política Industrial per la mateixa inversió de procés de millora productiva o producte, quan així s'estableixi a la convocatòria corresponent. 

En els casos en els quals per una mateixa inversió, siguin beneficiaris d'aquesta convocatòria i de les convocatòries de la Direcció General de Política Industrial en matèria d'indústria, la subvenció a la inversió s'haurà de destinar a cancel·lar totalment o parcialment, de forma anticipada, el préstec destinat a finançar-la que hagi estat objecte de l'ajut d'aquesta convocatòria.

En aquests supòsits, quan així s'estableixi a la convocatòria corresponent, la Direcció General de Política Industrial endossarà a ISBA, SGR l'import total de l'ajut als efectes de cancel·lació anticipada del capital del préstec pendent de pagar per part del beneficiari. Si la quantitat endossada és superior al capital pendent d'amortitzar, la quantitat romanent s'abonarà al beneficiari en el termini màxim d'un mes comptador des de la recepció dels fons per part de l'entitat col·laboradora.

3.5. Per acollir-se a aquests ajuts, les operacions financeres que els sol·licitants formalitzin amb les entitats de crèdit o altres fonts alternatives de finançament, incloses les finançades amb fons privats, com els fons de titulització, han de disposar necessàriament d'un aval d'ISBA, SGR.

4.  Import dels ajuts

Inicialment, es destinen a aquesta convocatòria 1.334.633 euros amb càrrec als pressupostos de l'IDI, amb els imports següents:

a) Ajuts per cobrir els interessos: 724.645,00 euros.

b) Ajuts per cobrir el cost de l'aval d'ISBA, SGR: 509.988,00 euros.

c) Ajuts per cobrir els costos derivats de l'operació financera, concretament, cost d'estudi: 100.000,00 euros.

Les quanties esmentades es consideren orientatives i, en el supòsit d'esgotament, podran ampliar-se sense necessitat d'una nova convocatòria, en funció de les disponibilitats pressupostàries de l'IDI, per resolució del seu president. Aquesta resolució, en el seu cas, serà objecte de publicació al BOIB.

5.  Ajuts per cobrir els interessos

5.1. L'import de cada ajut serà l'equivalent a 2 punts percentuals d'interessos. L'import dels ajuts per cada 1.000,00 euros de principal per a cada modalitat de termini i carència és el que s'especifica a l'annex 1 d'aquesta convocatòria.

No obstant l'anterior, quan el tipus d'interés nominal de l'operació sigui inferior al 2%,  l'import de l'ajut es reduirà proporcionalment.

En el cas que el termini d'amortització o de carència de l'operació superi el de les modalitats establertes a l'annex 1, s'ha d'aplicar per defecte la modalitat inferior més favorable.

En cap cas, la novació posterior de l'operació financera avalada, amb establiment de terminis més dilatats en el temps, pot suposar un augment de l'ajut concedit per cobrir els interessos o el cost de l'aval.

5.2. La quantia màxima de préstec sobre la qual s'ha de calcular l'ajut és de 250.000 euros per beneficiari, amb el màxim dels set primers anys de termini, amb independència que es duguin a terme en una o més operacions financeres o que el termini o l'import finançat pugui superar aquesta xifra.

5.3. En el supòsit que, per l'evolució del mercat de tipus d'interès en el temps, el cost financer de l'operació de finançament, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions, sigui inferior a la quantia de l'ajut, el beneficiari ha de reintegrar l'excés de l'ajut.

6.  Ajuts per cobrir el cost de l'aval d'ISBA, SGR i les despeses d'obertura i estudi

6.1. L'import dels ajuts al cost de l'aval per cada 1.000,00 euros d'aval per a cada modalitat de termini i carència és el que s'especifica a l'annex 1 d'aquesta convocatòria.

6.2. L'import dels ajuts al cost per cobrir les despeses d'obertura i estudi de l'operació serà de l'1% del principal de l'aval. Aquesta quantia ha de cobrir tant les despeses d'obertura i estudi de l'entitat financera que atorga el préstec (0,5%) com els de l'entitat avaladora (0,5%).

6.3. La quantia màxima de l'aval sobre la qual s'ha de calcular l'ajut és de 250.000 euros per beneficiari, amb el màxim dels set primers anys de termini, amb independència que es duguin a terme en una o més operacions financeres o que el termini o l'import finançat pugui superar aquesta xifra.

7.  Entitat col·laboradora

De conformitat amb l'article 26 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i d'acord amb l'article 13 de l'ordre de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, es designa com a entitat col·laboradora a ISBA, SGR, que ha d'acreditar les condicions de solvència i d'eficàcia mitjançant la presentació de la documentació que s'estableixi en el conveni de col·laboració corresponent (o assenyalant l'expedient en el qual ja les hagués acreditat davant l'Administració Autonòmica, en el seu cas). Entre altres funcions, l'entitat col·laboradora s'ha d'encarregar de tramitar els expedients, gestionar-los, fer-ne seguiment, pagar l'ajut, comprovar la inversió i fer el seguiment de l'operació financera.

8.  Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar a l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, en el moment de formalització de l'aval, segons els models que hi ha disponibles en el web de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria (www.caib.es) i de l'IDI (www.idi.es), o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Juntament amb la sol·licitud i la memòria explicativa dels objectius i les necessitats d'inversió que s'han de cobrir o les despeses o les inversions previstes, s'ha de presentar la documentació que s'indica a continuació:

- Una còpia del document d'identitat de la persona que signa la sol3licitud, en nom propi o en representació d'una persona jurídica o d'una entitat sense personalitat jurídica. Si són persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, el document constitutiu de l'entitat degudament inscrit, si és preceptiu, en el registre corresponent, o un certificat d'inscripció registral, com també l'acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud, o una nota simple informativa del registre mercantil en què consti la inscripció de l'empresa i la representació de qui signa la sol·licitud.

- Una declaració responsable de la persona titular de l'empresa o de qui la representa legalment en relació amb els aspectes següents:

1r. Que el sol·licitant compleix els requisits de petita o mitjana empresa, per la qual cosa ha de consignar-hi expressament la xifra de negoci, el volum d'actius i la plantilla de l'empresa corresponents a l'exercici de l'any 2016, o alternativament, a l'exercici tancat a 31 de desembre del 2017 quan la persona sol·licitant ja hagi formulat els comptes i s'hagin aprovat, o ja hagi presentat les declaracions tributàries.

2n. Que compleixi el requisit relatiu a la no participació superior al 25% per una o diverses empreses, en els termes que estableix la Recomanació de la Comissió de 6 de maig de 2003 sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses (Recomanació 2003/367/CE).

3r. Que la persona o entitat beneficiària no està sotmesa a cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre l'ajut segons la legislació vigent.

4t. Que ha sol·licitat o no ha sol·licitat o rebut cap altre ajut de qualsevol entitat, pública o privada, nacional o estrangera, relacionat amb l'operació financera o amb el projecte d'inversió; o, en cas contrari, relació de tots els ajuts i les subvencions sol·licitades o rebudes, fins i tot l'ajut de la Direcció General de Política Industrial a què es refereix l'apartat 3.4 d'aquesta convocatòria.

5è. Que, en la data de la sol·licitud, està al corrent dels pagaments de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6è. Que, en la data de la sol·licitud, està al corrent dels pagaments de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social.

Quan la quantia total de l'ajut sol·licitat superi l'import de 3.000 €, i no s'hagi autoritzat l'IDI per a demanar-los directament o a través d'algun òrgan de l'Administració Autonòmica, la declaració prevista en el punt 6è anterior s'ha d'acompanyar dels certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària d'estar al corrent dels pagaments corresponents. Aquest certificat no pot tenir una antiguitat superior als sis mesos anteriors a la data de registre de la sol·licitud.

Una autorització d'endós a favor d'ISBA, en els casos que, a més d'obtenir l'ajut d'aquesta convocatòria, rebi una ajuda sobre la modernització i digitalització de la Direcció General de Política Industrial en matèria d'indústria.

-La documentació acreditativa d'estar donat d'alta en el Cens d'Empresaris Professionals i Retenidors i en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE), quan no hagi autoritzat l'IDI o algun òrgan de l'Administració Autonòmica per demanar-ho directament a l'AEAT.

- Un informe o memòria d'ISBA, SGR, amb relació a l'operació, acompanyat del quadre d'amortització de l'aval.

9.  Termini de presentació de sol·licituds

 El termini per presentar les sol·licituds és des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB fins al 15 de novembre del 2018.

10.  Examen de la documentació

La Comissió Avaluadora és l'encarregada d'examinar la documentació presentada. Està formada pels membres següents:

President o presidenta: el director o la directora general de Política Industrial.

Secretari o secretària: el o la cap de Finançament i Competitivitat de l'IDI.

Vocals:

- el o la gerent de l'IDI.

- un o una representant d'ISBA, SGR.

- un o una representant de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques.

- un o una representant de la Direcció General de Política Industrial.

- un o una representant de l'IDI.

En cas d'absència del president o el secretari, actuarà com a suplent el vocal gerent de l'IDI.

La Comissió Avaluadora s'ha de reunir periòdicament, sempre que el president o la presidenta en convoqui els membres. Una vegada examinada la documentació presentada, s'ha de fer constar en l'acta corresponent el seu informe, que ha de servir de base per a la proposta de resolució.

La Comissió Avaluadora és competent per interpretar i avaluar les qüestions i dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquesta convocatòria.

La Comissió Avaluadora pot eximir el sol·licitant de presentar algun dels documents assenyalats en l'apartat 8 d'aquesta convocatòria per raons de racionalització o de manca d'idoneïtat, i exceptuar els supòsits en quèel projecte d'inversió correspon a un servei relacionat amb la indústria no contemplat expressament a l'annex 2.

No s'estableixen criteris per a la concessió dels ajuts, atès que es durà a terme mitjançant el sistema que fixen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Sens perjudici que s'ampliï posteriorment, el pressupost d'aquesta convocatòria està calculat, sense caràcter limitador, per concedir tots els ajuts que se sol·licitin fins a 10.000.000 euros de principal, o fins que s'exhaureixin els fons destinats a aquesta convocatòria.

L' òrgan competent per instruir el procediment i per fer la proposta de resolució és el director o la directora general de Política Industrial o la persona a la qual delegui.

Si la sol·licitud o la documentació aportada són defectuoses o incompletes, s'ha de requerir la persona sol·licitant perquè aporti la documentació o n'esmeni els defectes en el termini de 10 dies hàbils, i se l'ha d'advertir que, si no ho fa i no s'amplia expressament el termini assenyalat, se'l tindrà per desistit de la seva petició, s'arxivarà l'expedient sense més tràmits i es dictarà la resolució que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

11.  Resolució

L' òrgan competent per resoldre la concessió  dels ajuts és el president de l'IDI o la persona a la qual delegui.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos.

12.  Justificació de l'aplicació dels fons

Les persones o entitats beneficiàries han de justificar davant l'òrgan instructor, mitjançant l'entitat col·laboradora, la formalització de l'operació financera vinculada amb l'ajut concedit i l'aplicació dels fons a la inversió.

Els beneficiaris han de justificar davant ISBA, SGR l'aplicació dels fons percebuts procedents de l'operació de finançament, a través de la presentació d'un compte justificatiu que ha de contenir els documents següents:

1r Declaració responsable de la persona titular de l'empresa, o de qui la representi legalment o voluntàriament, d'haver aplicat els fons percebuts de l'operació financera a la finalitat que hagi servit de fonament per concedir-la i d'haver dut a termes les activitats per a les quals se va sol·licitar.

2n Memòria de les activitats dutes a terme en el projecte d'inversió pel qual s'hagi autoritzat l'operació de finançament, amb el desglossament de cada despesa que s'hagi generat. Quan el projecte d'inversió hagi estat finançat, a més de per l'operació objecte de l'ajut, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s'ha de fer constar la quantia, la procedència i l'aplicació d'aquests fons.

3r Factures o altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, amb una antiguitat no superior als sis mesos des de la data de formalització de l'aval, que justifiquin les despeses incloses en la memòria del punt 2n anterior. En el cas de treballs duts a terme per la mateixa empresa per al seu immobilitzat, s'ha d'expedir la factura corresponent en els termes que estableix la normativa de l'IVA.

El beneficiari té fins a 3 mesos des de la resolució per realitzar la justificació davant ISBA, SGR, i en tot cas la data màxima de justificació és el 3 de desembre de 2018.

No justificar l'execució de la inversió almanco en un 50% o no justificar-la dins el termini que estableix el paràgraf anterior són motius que suposen, sense més tràmits, la renúncia als ajuts i, en el seu cas, l'inici del procediment de revocació amb reintegrament de les quanties percebudes.

13.  Pagament

13.1.  Ajuts per cobrir els interessos

El pagament de l'ajut per cobrir els interessos només s'ha de fer d'una vegada, com a bestreta, i un cop que el beneficiari hagi justificat l'execució del projecte d'inversió davant ISBA, SGR.

L'IDI abonarà l'ajut d'interessos una vegada presentada la documentació acreditativa de l'execució dels projectes d'inversió davant la comissió avaluadora, mitjançant l'entitat col·laboradora ISBA, SGR.

El pagament d'aquests ajuts als beneficiaris s'efectuarà en el termini màxim de dos mesos comptadors des de la recepció dels fons per part de l'entitat col·laboradora.

13.2.  Ajuts per cobrir el cost de l'aval

El pagament de l'ajut al cost dels avals d'ISBA, SGR, s'ha de fer directament a l'entitat col·laboradora una vegada tancat el termini de justificació establert al punt 12, en un sol pagament per a tots els ajuts.

13.3.  Ajuts per cobrir les despeses d'obertura i estudi

El pagament dels ajuts per cobrir les despeses d'obertura i estudi s'ha de fer íntegrament a l'entitat col·laboradora que remetrà la part corresponent a l'entitat financera per al seu ingrés en el compte del beneficiari on s'hagués carregat la despesa esmentada.

Amb aquests efectes, l'IDI remetrà a ISBA, SGR en un sol pagament la totalitat dels fons destinats a aquests ajuts amb caràcter de bestreta, a la firma del conveni de col·laboració.

Una vegada tancat el termini de justificació previst a l'apartat 12, i sempre abans del tancament de l'exercici, ISBA, SGR remetrà un compte amb el detall de les despeses d'obertura i estudi corresponents a cada beneficiari i reintegrarà a l'IDI l'import romanent, en el seu cas.

13.4 Documentació a remetre al beneficiari

Per tal de facilitar la gestió comptable i fiscal del beneficiari, ISBA, SGR emetrà factura pel cost de l'aval i les seves despeses d'obertura i estudi de l'operació amb l'abonament dels ajuts, amb resultat saldo zero.

13.5 Compte justificatiu un cop finalitzada l'operació financera objecte de l'ajut

També, en concepte de compte justificatiu a l'acabament de l'operació de finançament, o del tram objecte de l'ajut si l'operació financera té un termini superior de set anys, ISBA, SGR ha de presentar a l'IDI un certificat acreditatiu del compliment de l'operació financera en els termes establerts en la concessió de l'ajut.

14.  Reintegrament de l'ajut

Si el beneficiari incompleix les condicions establertes en la resolució de concessió o en la normativa aplicable, ha de reintegrar a l'IDI els ajuts percebuts en la part cobrada i no meritada.

En els supòsits de cancel·lació anticipada voluntària, o a causa de la concessió d'ajuts de la Direcció General de Política Industrial establert a l'apartat 3.4 d'aquesta convocatòria, el beneficiari ha de reintegrar a l'IDI l'ajut en la part cobrada i no meritada.

Les amortitzacions anticipades parcials, si n'hi ha, no poden ser d'una quantia inferior al 20% del capital inicial, excepte en el cas de cancel·lació o els previstos a l'apartat 3.4.

La cancel·lació dins el termini de fins a 1 mes per cada any de durada de l'operació, anterior a l'acabament del termini inicial de l'operació, fins a un màxim de cinc, no es considerarà cancel·lació anticipada.

Els ajuts per despeses d'obertura i estudi es consideraran meritats amb la justificació de la inversió, per la qual cosa no s'hauran de reintegrar en els supòsits d'amortització parcial o cancel·lació anticipada.

15.  Notificacions i comunicacions

Les notificacions i les comunicacions a la persona sol·licitant de les resolucions, els requeriments d'esmena i aportació de documentació, o altres que afecten a la sol·licitud d'ajuts acollides a aquesta convocatòria s'efectuaran per via telemàtica a l'adreça de correu electrònic que hagi designat la persona sol·licitant a efectes de notificacions en el document de sol·licitud.

 

ANNEX 1
Import dels ajuts

Modalitat de préstec

Per cada 1.000 €

Per cada 1.000 €

Per cada 1.000 €

Bonificació d'interessos

Ajut al cost de l'aval

Ajut per despeses d'obertura i estudi

3 anys / 0 carència

34,19 €

25,21 €

10,00 €

4 anys / 0 carència

43,82 €

31,64 €

10,00 €

5 anys / 0 carència

53,21 €

38,13 €

10,00 €

5 anys / 1 carència

62,81 €

50,63 €

10,00 €

7 anys / 0 carència

71,85 €

51,26 €

10,00 €

7 anys / 2 carència

90,77 €

76,26 €

10,00 €

ANNEX 2
Llistat epígrafs de l'IAE relacionats

- 843. Serveis tècnics (enginyeria, arquitectura, urbanisme, ...)

8431. Serveis tècnics d'enginyeria

8432. Serveis tècnics d'arquitectura

8433. Serveis tècnics de prospeccions i geologia

8434. Serveis tècnics de topografia

8435. Serveis tècnics de delineació

8436. Inspecció tècnica de vehicles

8439. Altres serveis tècnics NCOP

- 844. Serveis de publicitat, relacions públiques i similars

- 845. Explotació electrònica per compte de tercers

- 846. Empreses d'estudis de mercat

- 961. Producció i serveis relacionats amb la mateixa pel·lícula cinematogràfica (inclosa vídeo)

 9611. Producció pel·lícules cinematogràfiques

9612. Doblatge, muntatge de pel·lícules

9613. Decoracions escèniques de pel·lícules

- 962. Distribució de pel·lícules cinematogràfiques

9621. Distribució i venda de pel·lícules

9622. Distribució i venda major de pel·lícules

- 963. Exhibició de pel·lícules cinematogràfiques i vídeos

9631. Exhibició de pel·lícules de cinema i vídeo

9632. Distribució i venda major de pel·lícules

9633. Exhibició pel·lícules sense establiment

9634. Exhibició pel·lícules establiment distint

- 964. Serveis de radiodifusió, televisió i serveis d'enllaç i transmissió de senyals de televisió

9641. Servei radiodifusió

9642. Serveis de televisió

9643. Serveis transmissió i enllaç senyals TV

- 9651 Espectacles en sales i locals