Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 2539
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 27 de febrer de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a les unitats de suport a l’activitat professional en el marc dels serveis d’ajust personal i social dels centres especials d’ocupació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social (BOE núm. 289, de 3 de desembre), té per objecte garantir el dret a la igualtat d’oportunitats i de tracte, com també l’exercici real i efectiu de drets per les persones amb discapacitat en igualtat de condicions respecte de la resta de ciutadans i ciutadanes i, a aquest efecte, determina l’obligació dels poders públics de protegir els seus drets en diverses matèries, entre les quals figura l’ocupació.

La Llei abans esmentada dedica el capítol VI al dret al treball i preveu la possibilitat d’incorporar les persones amb discapacitat al mercat de treball per mitjà de centres especials d’ocupació, els quals, d’acord amb l’article 43.1, són els que tenen com a objectiu principal fer un treball productiu, participant regularment en les operacions del mercat, i, com a finalitat, assegurar una ocupació remunerada, a la vegada que són un mitjà d’integració del major nombre de persones treballadores amb discapacitat al règim de treball normal. Igualment preveu que han de prestar els serveis d’ajust personal i social que requereixin les persones amb discapacitat que hi treballin, segons les seves circumstàncies.

L’apartat 2 del mateix article 43 defineix els serveis d’ajust personal i social com els que permetin ajudar a superar les barreres, els obstacles o les dificultats que les persones treballadores amb discapacitat dels centres especials d’ocupació tenguin en el procés d’incorporació a un lloc de treball, com també en la permanència i progressió en aquest. També s’hi inclouen els adreçats a la inclusió social, cultural i esportiva.

Amb la finalitat de millorar el funcionament dels serveis d’ajust personal i social dels centres especials d’ocupació, es va aprovar el Reial decret 469/2006, de 21 d’abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l’activitat professional en el marc dels serveis d’ajust personal i social dels centres especials d’ocupació (BOE núm. 96, de 22 d’abril). L’objecte d’aquest Reial decret és la regulació de les unitats de suport a l’activitat professional, equips multiprofessionals emmarcats dins els serveis d’ajust, que constitueixen l’instrument de modernització dels mateixos serveis d’ajust personal i social; el Reial decret esmentat també regula les subvencions dels costs laborals i de la Seguretat Social de la contractació del personal que s’hi integra.

L’Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, per la qual es regula la forma de garantir, pels beneficiaris de les subvencions i ajuts públics que concedeixi l’Institut Nacional d’Ocupació, les bestretes de pagament sobre aquests, com també pels obligats al pagament en període voluntari dels fraccionaments i ajornaments que es concedeixin (BOE núm. 155, de 29 de juny), és aplicable a aquestes subvencions, que s’integren en el Programa de Foment de l’Ocupació del Servei Públic d’Ocupació Estatal establert en les ordres anuals del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social de distribució territorial de subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat, per gestionar-les les comunitats autònomes amb competències assumides.

L’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació; l’article 1.2 d’aquesta Ordre, apartats 24, 25 i 27, determina que poden ser objecte de subvenció els projectes generadors d’ocupació estable de treballadors amb discapacitat en centres especials d’ocupació, el manteniment dels seus llocs de treball i la transició de treballadors de centres especials d’ocupació a empreses en règim d’ocupació normalitzat, funcions en la consecució de les quals han de coadjuvar les unitats de suport a l’activitat professional.

Els ajuts prevists en aquesta convocatòria són compatibles amb el Mercat Comú perquè estan inclosos en els previstos en el Reglament (CE) 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d’ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE de 26 de juny de 2014).

L’efectivitat d’aquesta convocatòria queda condicionada a què les subvencions s’incloguin en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2018.

D’acord amb l’article 14.2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), el procediment per concedir subvencions s’ha d’iniciar sempre d’ofici mitjançant una convocatòria, quan la selecció de les possibles persones beneficiàries s’hagi de fer en règim de concurrència. D’altra banda, l’article 3 de l’Ordre abans esmentada estableix que la consellera o el conseller competent en matèria de treball i formació ha d’aprovar per mitjà d’una resolució les convocatòries corresponents, les quals s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

L’article 15 del mateix Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d’ajuts, que ha de ser aprovada per l’òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, d’acord amb el que disposa el precepte abans esmentat, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte

Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d’ajuts destinats a les unitats de suport a l’activitat professional en el marc dels serveis d’ajust personal i social dels centres especials d’ocupació que estableix l’article 43.2 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, per mitjà del finançament dels costs laborals i de la Seguretat Social del personal que les integren.

Segon

Bases reguladores

Els ajuts i les subvencions concedits com a conseqüència de l’aprovació d’aquesta convocatòria es regeixen pel Reial decret 469/2006, de 21 d’abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l’activitat professional en el marc dels serveis d’ajust personal i social dels centres especials d’ocupació, com també per l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008.

Tercer

Partides pressupostàries

1. El crèdit inicialment assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és de quatre-cents cinquanta mil euros (450.000 €) amb càrrec a les partides pressupostàries dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018 que s’indiquen a continuació i pels imports següents:

— 19601 322A01 47000.00 18021   ……      110.000 euros

— 19601 322A01 48000.00 18021   ……        340.000 euros

L’assignació a cada una de les partides és vinculant per l’import total i no per cada partida.

2. La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries previstes en el punt anterior, sens perjudici que el crèdit inicialment assignat es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària del fons finalista indicat.

3. Els ajuts es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social.

Quart

Entitats beneficiàries i requisits

Poden ser entitats beneficiàries de les subvencions les entitats titulars dels centres especials d’ocupació i els centres mateixos, quan tenguin personalitat jurídica, que compleixin els requisits següents:

a) Els centres especials d’ocupació han de figurar inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d’Ocupació de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

b) Han de formar part de la plantilla dels centres especials d’ocupació treballadores i treballadors amb el tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa següents:

1r. Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental o persones amb discapacitat intel·lectual amb un grau de minusvalidesa reconegut igual o superior al trenta-tres per cent (33 %).

2n. Persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de minusvalidesa reconegut igual o superior al seixanta-cinc per cent (65 %).

c) Els centres especials d’ocupació han de disposar d’unitats de suport a l’activitat professional, la composició de les quals s’ha d’establir d’acord amb els mòduls que indica l’apartat cinquè d’aquesta convocatòria.

d) L’entitat beneficiària ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social, abans de la proposta de resolució.

e) L’entitat beneficiària no pot estar sotmesa a cap de les prohibicions per ser beneficiària de l’ajut previstes en l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

f) L’entitat beneficiària ha d’haver duit a terme l’organització preventiva per mitjà d’alguna de les modalitats que estableix el capítol III del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener); ha d’haver efectuat l’auditoria corresponent, quan pertoqui, de conformitat amb el capítol V del mateix Reial decret; com també ha d’haver realitzat i revisat el pla de prevenció, de conformitat amb el Reial decret 39/1997 abans esmentat i l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 27 de juny de 1997 per la qual es desplega el Reglament de serveis de prevenció (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

g) Complir els requisits establerts amb caràcter general en el capítol I i, amb caràcter específic, en els articles 33 i 34 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d’ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

 

Cinquè

Composició de les unitats de suport a l’activitat professional

1. Per accedir a les subvencions que estableix aquesta convocatòria, els centres especials d’ocupació han de disposar d’unitats de suport a l’activitat professional, la composició de les quals s’ha d’establir d’acord amb els mòduls següents:

a) Centres especials d’ocupació que tenguin fins a 15 treballadores i/o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria:

— 1 tècnica o tècnic de grau mitjà o superior, o amb coneixements i/o experiència equiparables, almenys al 20 % de la seva jornada, i

— 1 encarregada o encarregat de suport a la producció a jornada completa o els qui corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.

b) Centres especials d’ocupació que tenguin de 16 a 30 treballadores i/o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria:

— 1 tècnica o tècnic de grau mitjà o superior, o amb coneixements i/o experiència equiparables, almenys al 80 % de la seva jornada, i

— 2 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.

c) Centres especials d’ocupació que tenguin de 31 a 45 treballadores i/o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria:

— 2 persones tècniques de grau mitjà o superior, o amb coneixements i/o experiència equiparables, una de les quals a jornada completa i l’altra almenys al 50 % de la seva jornada, i

— 3 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.

d) Centres especials d’ocupació que tenguin de 46 a 60 treballadores i/o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria:

— 2 persones tècniques de grau mitjà o superior, o amb coneixements i/o experiència equiparables, a jornada completa, i

— 4 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.

e) Centres especials d’ocupació que tenguin de 61 a 75 treballadores i/o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria:

— 3 persones tècniques de grau mitjà o superior, o amb coneixements i/o experiència equiparables, 2 de les quals a jornada completa i l’altra almenys al 50 % de la seva jornada, i

— 5 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment si la contractació es fa a temps parcial.

f) Per als centres especials d’ocupació amb més de 75 treballadores i/o treballadors amb discapacitat dels tipus i graus que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria, la plantilla de la unitat de suport a l’activitat professional s’ha d’establir proporcionalment, segons els criteris expressats abans.

2. Quan el nombre de treballadores o treballadors amb els tipus de discapacitat i graus de minusvalidesa que estableix la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria al qual s’adreça el servei no es correspongui amb els màxims de cada mòdul, el temps de dedicació del personal de les unitats de suport a l’activitat professional ha de ser proporcional al nombre de les persones amb discapacitat esmentades.

3. Les vacants del personal integrant d’aquestes unitats de suport que es produeixin per causes justificades s’han de cobrir a fi de mantenir la proporcionalitat establerta en aquest apartat.

Sisè

Tipus d’ajuts i quanties

1. Les subvencions que estableix aquesta convocatòria s’han de destinar a finançar costs laborals i de Seguretat Social derivats de la contractació indefinida del personal integrant de les unitats de suport a l’activitat professional en els centres especials d’ocupació per desenvolupar les funcions que estableix l’article 2 del Reial decret 469/2006, de 21 d’abril, esmentat.

2. La quantia de les subvencions s’estableix en mil dos-cents euros (1.200 €) anuals per cada treballador o treballadora amb el tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa que indica la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria contractat per temps indefinit o mitjançant un contracte temporal de duració igual o superior a sis mesos.

La subvenció de 1.200 euros s’ha de reduir proporcionalment segons la duració dels contractes de treball de les persones amb discapacitat a què es refereix el paràgraf anterior, com també d’acord amb la duració de la jornada, en el supòsit que el contracte sigui a temps parcial.

3. Aquestes subvencions s’han de concedir per períodes màxims d’un any, comptadors des del dia 1 de gener de 2018, amb la sol·licitud prèvia del centre especial d’ocupació tramitada de conformitat amb aquesta convocatòria.

Setè

Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes comptador des del tercer dia hàbil següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Els models oficials de sol·licitud dels ajuts es poden obtenir a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, ubicada a la plaça de Son Castelló, núm. 1, de Palma, o en qualsevol de les oficines públiques del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, com també al web de la Conselleria, a l’adreça d’Internet

<https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/2292340>.

3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria,  o per qualsevol dels mitjans que regula l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació que estableix aquesta convocatòria.

4. Les persones jurídiques han de fer la petició de l’ajut per mitjà de qui, amb la deguda acreditació, les representi legalment.

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que exigeixen l’ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix  l’article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.

Vuitè

Documentació

1. Les entitats sol·licitants han d’acreditar el compliment dels requisits generals que preveu l’apartat quart d’aquesta convocatòria presentant, juntament amb la sol·licitud, la documentació següent:

a) Documentació que acrediti la plantilla de treballadores i/o treballadors amb discapacitat del centre especial d’ocupació.

b) Certificats vigents expedits per l’òrgan competent que especifiquin el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa de les treballadores o els treballadors amb discapacitat que conformen la plantilla del centre especial d’ocupació.

Per evitar retards en el procediment per causes alienes a l’entitat interessada, s’ha d’entendre acomplert el tràmit d’aportació dels certificats renovats amb la presentació de la sol·licitud de renovació a l’òrgan competent. No obstant això, en cas que l’òrgan competent no concedeixi la renovació sol·licitada, l’entitat beneficiària haurà de retornar la subvenció concedida pel suport de la persona en qüestió amb els interessos corresponents.

c) Contractes de treball de les persones amb discapacitat que presten serveis en el centre especial d’ocupació.

d) Memòria de les activitats de les unitats de suport a l’activitat professional, amb una descripció de les funcions de les treballadores o els treballadors que les integren.

e) Contractes de treball de les treballadores i/o els treballadors que integren les unitats de suport a l’activitat professional i descripció de les funcions.

f) Comunicacions d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social de les treballadores i/o els treballadors que integren les unitats de suport a l’activitat professional.

g) Pressupost dels costs salarials i de Seguretat Social del personal que integra la unitat de suport i nòmines i documents de cotització del mateix personal que s’hagin abonat.

h) La sol·licitud dels ajuts comporta l’autorització a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació per acreditar que l’entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona interessada pot aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud.

i) La sol·licitud dels ajuts comporta l’autorització a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment d’aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l’empresa o l’entitat sol·licitant haurà d’aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

j) L’entitat sol·licitant ha d’aportar la documentació que acrediti que ha duit a terme l’organització preventiva i l’auditoria, si escau, d’acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre) i la normativa reglamentària que la desplega.

k) Acreditació de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que enumeren els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, cosa que s’ha de fer d’acord amb allò que preveu l’apartat 6 del mateix article.

l) Declaració responsable de complir els requisits establerts en el capítol I i en l’article 34 del Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny, abans esmentat.

2. A més, juntament amb la sol·licitud, s’ha d’aportar la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del NIF i de l’escriptura pública de constitució o dels estatuts de l’entitat sol·licitant inscrits en el registre corresponent i l’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

b) Declaració en què es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals o de la Unió Europea, o d’organismes internacionals, o bé una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

La persona sol·licitant ha de declarar les subvencions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d’ajuts.

c) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

El model corresponent el podeu trobar a l’adreça electrònica

<https://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=4786&cont=56791>

Novè

Règim de concessió de les subvencions

El règim de concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 7.1 del Reial decret 469/2006, de 21 d’abril, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d’establir una prelació entre aquestes últimes, d’acord amb els criteris de valoració que fixa l’apartat desè d’aquesta convocatòria.

Desè

Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La valoració de les sol·licituds presentades s’ha de fer d’acord amb els criteris següents:

a) Percentatge de treballadores i treballadors amb discapacitat amb contracte indefinit respecte del total de persones amb discapacitat de la plantilla del centre especial d’ocupació, del qual s’han d’excloure les persones amb discapacitat titulars d’un contracte per a la formació i l’aprenentatge.

b) Percentatge de treballadores i treballadors amb el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa que descriu la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria, sobre el total de persones amb discapacitat de la plantilla del centre especial d’ocupació.

c) Percentatge de dones amb el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa que estableix la lletra b de l’apartat quart d’aquesta convocatòria, sobre el total de persones amb els tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa indicats de la plantilla del centre especial d’ocupació.

d) Nombre de persones amb discapacitat procedents del centre especial d’ocupació contractades indefinidament, o amb contracte de treball de sis mesos com a mínim, per empreses del mercat ordinari de treball en els dos darrers anys.

2. Aquests criteris tenen la mateixa importància, amb independència de l’ordre en què s’han indicat. La Comissió Avaluadora que estableix l’apartat onzè d’aquesta convocatòria pot atribuir una valoració de 0 a 3 punts a cada un, distribuïts proporcionalment en funció dels percentatges assolits o del nombre de persones amb discapacitat a què es refereix la lletra d de l’apartat anterior.

3. Si en l’elaboració de la prelació de projectes aprovats n’hi ha que obtenen la mateixa puntuació total, tindran preferència els que hagin obtingut una millor puntuació d’acord amb allò que estableix la lletra a del punt 1 d’aquest apartat; si encara persisteix la igualtat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda d’acord amb el que disposen les lletres b, c i d, successivament i per aquest ordre. Si encara persisteix la coincidència, es tindrà en compte la data de presentació de la sol·licitud, de manera que tindran preferència les sol·licituds presentades abans respecte de les posteriors.

Onzè

Comissió Avaluadora

Amb la finalitat d’examinar les sol·licituds presentades en el marc d’aquesta convocatòria i d’emetre’n un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució, es constitueix una comissió avaluadora integrada pels membres que s’indiquen a continuació, de conformitat amb el que disposa l’article 6.3 de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, en relació amb l’article 19.3 del Text refós de la Llei de subvencions:

— La persona titular del Departament de Relacions Laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a presidenta.

— La persona titular de la Secció XI de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.

— La persona titular del Negociat XXIV de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.

— Una persona amb categoria de tècnic/a del Grup A1 o A2 adscrita a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.

— Una persona amb categoria de tècnic/a del Grup A1 o A2 adscrita a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a secretària.

En cas d’absència per qualsevol causa de les persones que integren la Comissió Avaluadora, la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral podrà designar-ne suplents d’entre el personal adscrit a la Direcció General de la qual és titular.

Dotzè

Instrucció i resolució del procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

2. De conformitat amb l’article 7 de les bases reguladores, el conseller de Treball, Comerç i Indústria ha de resoldre motivadament les sol·licituds d’ajuts, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral basada en l’informe que ha d’emetre la Comissió Avaluadora. En les resolucions de concessió s’ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos comptadors des que acabi el període de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.

4. La notificació de la resolució s’ha de dur a terme amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

Tretzè

Concurrència i compatibilitat de subvencions

1. L’import de les subvencions concedides no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi els costs laborals i de la Seguretat Social a què es refereix el punt 1 de l’apartat sisè d’aquesta convocatòria.

2. En el supòsit d’acumulació d’ajuts, el seu import total ha de respectar els límits de quantia fixats en aquesta convocatòria.

Catorzè

Justificació i pagament

1. D’acord amb l’article 37.1.a del Text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 25.2.a del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre), i en relació amb l’article 7.2.b del Reial decret 469/2006, de 21 d’abril, ja esmentat, les subvencions s’han d’abonar mitjançant bestretes de pagament en el moment que es concedeixin.

2. De conformitat amb l’article 25.3.a del Decret 75/2004 i en relació amb l’article 1 de l’Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, s’eximeix l’entitat beneficiària de presentar garantia.

3. Les entitats beneficiàries dels ajuts han de trametre a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral les nòmines i els documents de cotització a la Seguretat Social del personal que integra les unitats de suport a l’activitat professional corresponents al període subvencionat com també la documentació que n’acrediti el pagament efectiu. El termini de presentació és de tres mesos comptadors des de l’acabament del període que se subvenciona.

Quinzè

Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts les que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. A més, també és obligació específica dels centres especials d’ocupació mantenir la proporcionalitat en la composició de les unitats de suport a l’activitat professional quan, per causes justificades, es produeixin vacants del personal que les integra.

Setzè

Seguiment i control

A les entitats beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria, els és aplicable, a l'efecte de seguiment, allò que disposa l’article 13 del Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament dels centres especials d’ocupació (BOE núm. 294, de 9 de desembre).

Dessetè

Reintegrament de les subvencions

1. A més de les causes d’invalidesa i de revocació de la resolució de concessió, els casos que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions generen l’obligació de reintegrar totalment o parcialment les quantitats percebudes, com també l’exigència d’interès de demora des de la data de pagament de la subvenció fins que s’acordi la procedència del reintegrament.

2. L’incompliment del que regula aquesta convocatòria, ateses la naturalesa i les causes, pot originar el reintegrament total o parcial de les quantitats que s’hagin percebut, amb els interessos corresponents. En el cas d’incompliments parcials, s’ha de determinar la quantitat que hagi de reintegrar l’entitat beneficiària de conformitat amb el principi de proporcionalitat segons els costs justificats i les actuacions acreditades, d’acord amb l’article 44.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 13 de l’Ordre de bases reguladores. En el cas que la subvenció percebuda es destini a finalitats diferents d’aquelles per a les quals es va concedir, el conseller de Treball, Comerç i Indústria ha de dictar una resolució que disposi el reintegrament total de la subvenció.

3. El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici, per mitjà d’una resolució de l’òrgan competent, i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius que contenen la legislació estatal bàsica i el Text refós de la Llei de subvencions, com també les disposicions reglamentàries de desplegament i la legislació de finances.

Devuitè

Procediment sancionador

Si, com a conseqüència de la tramitació de l’expedient de reintegrament, s’observa cap de les infraccions que tipifica el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, s’haurà de seguir el procediment sancionador corresponent que estableix l’article 62 de la mateixa Llei, sens perjudici del que disposa el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social, aprovat per mitjà del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d’agost (BOE núm. 189, de 8 d’agost).

Denovè

Interpretació i execució

El conseller de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Vintè

Efectes

Aquesta Resolució esdevé efectiva el tercer dia hàbil següent al d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Vint-i-unè

Recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes  comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de febrer de 2018

El conseller de Treball, Comerç i Indústria
Iago Negueruela Vázquez