Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 2353
Licitació del contracte d´obres contemplades al “Projecte bàsic i d’execució de la reforma i ampliació del poliesportiu de Son Carrió” així com al “Projecte d’instal·lacions de la reforma i ampliació dels vestidors del poliesportiu de Son Carrió”
1. Entitat adjudicadora
a) Organisme: Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
b) Dependència que tramita l’expedient: Secretaria.
c) Data d’aprovació dels plecs: 28 de febrer 2018.
2. Objecte del contracte
a) Descripció: Execució de les obres contemplades al “Projecte bàsic i d´execució de la reforma i ampliació del poliesportiu de Son Carrió” així com al “Projecte d´instal·lacions de la reforma i ampliació dels vestidors del poliesportiu de Son Carrió”.
b) Termini d´execució: Màxim 20 setmanes a comptar des de dia 1 de juny de 2018. Si la signatura del contracte tingués lloc amb posterioritat a la data indicada, el termini d´execució començarà a comptar des de l´endemà de l´acta de comprovació del replanteig.
3. Tramitació, procediment i forma d’adjudicació
a) Tramitació: Ordinària.
b) Procediment: Obert.
4. Pressupost
a) Import: 252.408,01 euros
b) IVA: 53.005,68 euros
c) Total: 305.413,69 euros
5. Garanties
Definitiva: 5% de l´import d´adjudicació del contracte, exclòs l´impost sobre el valor afegit.
6. Obtenció de documentació i informació
a) Entitat: Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
b) Domicili: Plaça Ajuntament, 1.
c) Localitat i codi postal: Sant Llorenç des Cardassar, 07530.
d) Telèfon: (34) 971838393
e) Telefax: (34) 971838094
f) Perfil del contractant: www.santllorenc.es.
7. Requisits específics del contractista. Solvència
a) En aplicació de l´article 65.1.a) del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, per a l´acreditació de la solvència s´exigeix classificació. En els termes del plec de clàusules administratives particulars, la classificació exigida és la següent:
Grup C Subgrup 4 Categoria 2 (antiga “c”) Tipus d´activitat: “Albañilería, revocos y revestidos”
b) Per a empreses no espanyoles d’estats membres de la UE, s´estableixen els següents mitjans i requisits mínims d’acreditació de la solvència:
- Per a la justificació de la solvència econòmica i financera:
Xifra anual de negocis, en els darrers tres anys, de com a mínim 275.000 euros anuals, IVA inclòs. La justificació es durà a terme mitjançant la presentació dels seus comptes anuals aprovats i dipositats en el Registre Mercantil, si l’empresari estigués inscrit en l’esmentat Registre, i en cas contrari, per les dipositades en el registre oficial en el que hagi de trobar-se inscrit. Els empresaris individuals no inscrits en el registre de la propietat acreditaran el seu volum anual de negocis mitjançant els seus llibres inventaris i comptes anuals legalitzats en el Registre Mercantil. En cas d’empreses de recent creació, únicament es tindria en compte el període a partir del qual s’iniciï la seva activitat havent-se de guardar, no obstant, la deguda proporcionalitat conforme al requisit mínim establert.
Per a acomplir amb aquest requisit s’haurà de tenir en compte que la quantia anual en cadascun dels tres exercicis sigui igual o superior a la xifra indicada; o bé, que la quantia mitja dels tres anys sigui superior a la mateixa.
- Per a la justificació de la solvència tècnica o professional:
Relació de les obres executades en el curs dels últims deu anys corresponents al mateix grup o subgrup de classificació al qual correspon el contracte, avalada per certificats de bona execució per a les obres més importants; aquests certificats indicaran l'import, les dates i el lloc d'execució de les obres i es precisarà si es van realitzar segons les regles per les quals es regeix la professió i es van portar normalment a bon terme. Els certificats de bona execució de les obres incloses en la relació el destinatari de les quals fos una entitat del sector públic podran ser comunicats directament a l'òrgan de contractació per l'entitat contractant de les obres.
L’import anual que l’empresari ha d’acreditar com executat durant l’any de major execució dins el període de deu anys ha de ser, com a mínim, de 275.000 euros, IVA inclòs.
A aquests efectes, les obres executades per una societat estrangera filial del contractista d'obres tindran la mateixa consideració que les directament executades pel mateix contractista, sempre que aquest últim tingui directament o indirectament el control d'aquella en els termes que estableix l'article 42 del Codi de comerç. Quan es tracti d'obres executades per una societat estrangera participada pel contractista sense que es compleixi aquesta condició, només es reconeixerà com a experiència atribuïble al contractista l'obra executada per la societat participada en la proporció de la participació d'aquell en el capital social d'aquesta.
8. Presentació d’ofertes
a) Termini: 26 dies naturals comptats a partir del dia següent al dia de la publicació de l´anunci de licitació al BOIB. Si el darrer dia de dit termini fos dissabte, diumenge o festiu, el termini de presentació de proposicions s´entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
b) Hora límit: 14:30 hores.
c) Documentació a presentar: L´especificada al plec de clàusules administratives particulars que regeix la licitació del contracte.
d) Lloc de presentació:
- Registre General de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
- Plaça Ajuntament, 1, 07530 Sant Llorenç des Cardassar.
- Telèfon: (34) 971838393.
- Telefax: (34) 971838094.
9. Obertura de les ofertes
a) Entitat: Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (Saló de sessions).
b) Domicili: Plaça Ajuntament, 1, 07530, Sant Llorenç des Cardassar.
c) Data i hora: Les anunciades en el seu moment al perfil del contractant.
10. Criteris de valoració d´ofertes i adjudicació del contracte:
En els termes establerts al plec de clàusules administratives particulars:
Proposició econòmica: 80 punts.
Proposició tècnica relativa als criteris avaluables mitjançant fórmules: 20 punts.
11. Altres informacions
- Els projectes tècnics que regeixen l´execució de les obres es publicaran al perfil del contractant de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i, així mateix, estaran a disposició dels licitadors al departament d´Urbanisme de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
- D´acord amb el que disposa l´article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, el plec de clàusules administratives particulars s´exposa al públic, al departament de Secretaria, durant el termini de deu dies naturals a partir de la data de publicació d´aquest anunci, perquè puguin presentar-s´hi reclamacions, que seran resoltes per la Junta de Govern de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Sant Llorenç des Cardassar, 28 de febrer de 2018
El batle,
Mateu Puigròs Sureda