Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 2262
Modificació RPT febrer 2018
Aprovat per Ple en sessió extraordinària de dia 24 de febrer de 2018 acord de modificació de la relació de Llocs de Treball, es fa publico l'extracte:
«MODIFICACIÓ DE LA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL.
Per la Sra. Batlessa Presidenta de la Corporació Municipal es dóna compte i lectura de la proposta d’acord subscrita per la Sra. Batlessa Presidenta, en data 14 de febrer d' enguany, una vegada que la Comissió Informativa d’Assumptes Generals reunida en sessió ordinària dia 19 de febrer d’enguany i per MAJORIA de SIS (6) VOTS A FAVOR corresponents als representants dels grups municipals PROPOSTA PER LES ILLES, (PI), 2 Vots, entre ells el de la Sra. Batlessa Presidenta, PARTIT POPULAR, (PP), 4 Vots, i CINC (5) VOTS EN CONTRA corresponents als representants del grup municipal MÉS PER ANDRATX, (MPA), 3 Vots, i PSIB-PSOE, 2 Vots, s’acorda emetre dictamen FAVORABLE al Ple de la Corporació Municipal d’aprovació de l'esmentada Proposta, i que diu així:
«Com és sabut, el principi d'autorganització de les Entitats Locals implica, entre d'altres aspectes, ordenar els seus recursos de personal en funció d'unes determinades necessitats i amb l'objecte d'assolir les majors quotes en l'eficàcia dels serveis públics.
En aquest sentit, assenyala, entre d'altres, la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Galícia núm. 305/2.010, de 17 de març, que:
“(...) las implicaciones empíricas de la denominada potestad de autoorganización de la Administración cuyo alcance, en síntesis, alude al conjunto de poderes de una autoridad pública para la ordenación de los medios personales, materiales y reales que se le encomiendan con objeto de que sea posible el ejercicio de determinadas competencias y potestades publicas, entrando de lleno en lo que se denominan facultades discrecionales públicas, (...)
Establece la Sentencia del Tribunal Supremo de 17 de febrero de 1997, entre otras cosas, que la potestad autoorganizativa de las Administraciones Públicas, atribuye a éstas la facultad de organizar los servicios en la forma que estime más conveniente para su mayor eficacia, a lo que le compele el mandato contenido en artículo 103.1 de la Constitución Española, (…), añadiendo que no se integra en el elenco de los derechos adquiridos el de la inalterabilidad de todos y cualesquiera de los múltiples aspectos que conforman la relación funcionarial en un momento dado, no comprendiéndose entre ellos, (...), el mantenimiento inalterable de las unidades administrativas en algún momento diseñadas, su organización, o su integración en el seno de la Administración (...) la Administración tiene una "potestas variandi" de la normativa legal y reglamentaria que ejercita lícitamente cuando así lo aconsejan o demandan las cambiantes circunstancias de su actividad para una mejor organización de las estructuras necesarias para el ejercicio de derechos o cumplimiento de deberes del individuo en sociedad o de los servicios públicos establecidos con ese fin, pues sostener lo contrario equivaldría (…) a "petrificar" la organización de las estructuras existentes condenándolas a una inmovilidad que las aleja de la realidad social e impediría su perfeccionamiento (...).”.
Així doncs, el «ius variandi» permet a l'Administració decidir unilateralment sobre el seu propi règim organitzatiu, cercant sempre la millora en l'eficàcia dels serveis públics.
En aquesta mateixa direcció, assenyala l'article 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que els municipis disposen de plena capacitat de autorganització en el marc de les disposicions generales que per llei s'estableixin en matèria d'organització i funcionament municipal, afegint l'article 25 que «la administración municipal puede estructurarse en departamentos dirigidos por un o una teniente de alcalde o por un concejal o una concejala delegados del alcalde, que actúan por delegación del alcalde o de la alcaldesa en las materias que se les atribuyen expresamente».
En un altre ordre de coses, assenyala l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, que l'Alcalde és el President de la Corporació i ostenta, entre d'altres, l'atribució de dirigir l'administració municipal i dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis municipals, sent el cap superior de tot el personal.
Vista la memòria de la Regidoria de Personal de data 2 de febrer de 2018 de creació de noves places i modificació d'altres existents.
Vist l'informe de la Tècnica de Personal de data 6 de febrer amb la definició del procès per a la creació i modificació de dites places .
Reunits amb els sindicats en data 12 i 13 de febrer de 2018 per negociar les variacions propostes i incorporar-ne de noves errades detectades a la matexa mesa, aprovant-se la modificació.
Vist les actes de les meses de 12 i 13 de febrer de 2018 que incorpora les modificacions acordades.
En mèrits de tot el que s'acaba d'exposar, es realitza la següent proposta:
PRIMER.- Aprovar la modificació de la RLLT referida.
SEGON.- Publicar en el Bulletí Oficial de la Província»
En correspondència amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques:
1. El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes, si l'acte fos exprés. Transcorregut el mencionat termini, únicament podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, sense perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.
Si l'acte no fos exprés, el sol·licitant i d'altres possibles interessats podran interposar recurs de reposició en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què, en correspondència amb la seva normativa específica, es produeixi l'acte presumpte.
2. El termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs serà d'un mes.
3. Contra la resolució d'un recurs de reposició no podrà interposar-se novament el mencionat recurs.
Andratx, 26 de febrer de 2018
La Batlessa-President
Katia Rouarch