Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 2233
Bases i convocatòria per la creació d’un borsí extraordinari i urgent per a la cobertura provisional, en comissió de serveis, pel sistema de concurs, de vacants de la categoria de subinspector/a del cos de Policia Local
Versió PDF
Dia 22.02.2018 es va emetre el Decret de la Regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana AJT 201804000 amb el següent contingut:
DECRET
1.. APROVAR les BASES que regiran la convocatòria d’un borsí extraordinari per a la cobertura provisional, en comissió de serveis, pel sistema de concurs, de vacants de la categoria de SUBINSPECTOR/A del cos de Policia Local.
2n. CONVOCAR les proves selectives per a la creació d’un borsí extraordinari per a la cobertura provisional, en comissió de serveis, pel sistema de concurs, de vacants de la categoria de SUBINSPECTOR/A del cos de Policia Local.
3r. PUBLICAR les bases i la convocatòria al BOIB, a la web municipal www.palma.cat, i a la intranet de la PL.
4t. COMUNICAR a la Regidoria d’Economia, Hisenda i Innovació aquest decret, per seu coneixement a efectes de fer les actuacions adients per possibilitar l’ingrés i comptabilització dels 26,52 € que a les Bases Específiques s’estableixen com a Drets d’Examen.
Palma, 20 de febrer de 2018.
El cap de Departament de RRHH de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana de Seguretat Ciutadana,
en atribució de funcions
Decret de Batlia núm. 3000, de 26.2.2014 (BOIB núm. 30 de 4.3.2014)
José Manuel Carrillo Martínez
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE BORSÍ EXTRAORDINARI PER A LA COBERTURA PROVISIONAL DE LA CATEGORIA DE SUBINSPECTOR/A DEL COS DE POLICIA LOCAL PEL SISTEMA DE CONCURS.
ESCALA: Administració especial, subescala Serveis especials, classe policia local, categoria subinspector.
GRUP: A, subgrup A2.
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
Art. 32 Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017 de 20 de desembre i desenvolupat reglamentàriament pel Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/205, de 30 d’abril.
A més dels exigits en les bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l’Ajuntament de Palma, publicades al BOIB núm. 86, de 7 de juliol de 2016, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents referits a la data de finalització del termini d’admissió de sol·licituds:
A) Tenir la nacionalitat espanyola.
B) Tenir 18 anys complerts.
C) Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent.
D) Tenir la condició de personal funcionari de carrera del cos de policia local de l’Ajuntament de Palma, amb una antiguitat mínima de dos anys.
F) No haver estat separat o separada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
G) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
H) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.
I) Comprometre’s a dur armes i, si n’és el cas, a utilitzar-les, mitjançant declaració jurada.
K) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions de l'annex 5 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril.
L) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.
PROCEDIMENT:
Concurs per a la creació d’un borsí extraordinari de la categoria de subinspector/a del cos de policia local, pel sistema de concurs, d'acord amb l'art. 177 i 178 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR:
El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix número de suplents, procurant-se la paritat entre dones i homes:
a) President o presidenta: designat per l’Ajuntament de Palma entre el personal funcionari de carrera de experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un designat per l’Ajuntament de Palma.
El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes, que poden actuar amb veu però sense vot.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Han d’estar acreditats i com màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre.
DRETS D’EXAMEN:
26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.
TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES:
El termini de presentació d’instàncies serà de 8 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquest Decret al Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es publicarà la a la web municipal www.palma.cat i a la intranet.
Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran únicament a la web municipal www.palma.cat
PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ:
Les sol·licituds per a prendre part al procés selectiu s'hauran de presentar al Registre General de l'Ajuntament fent servir el model normalitzat que es facilita a la web www.palma.cat.
També es podran presentar-se mitjançant els altres sistemes prevists per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La No presentació de la sol·licitud en temps i forma determina que l’aspirant no sigui admès al procés selectiu.
Presentació de l’acreditació de requisits.
A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar a la sol·licitud, les persones interessades hi hauran d'adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de capacitació de la categoria de subinspector expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o equivalent i amb plena validesa, si es dona el supòsit de haver-lo fet prèviament.
c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
d) Fotocòpia compulsada acreditativa del coneixement de la llengua catalana.
e) Resguard justificatiu d’haver ingressat íntegrament els drets d’examen.
f) Declaració responsable que compleix els requisits exigits a les Bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.
PRESENTACIÓ D’ACREDITACIONS DE MÈRITS:
Els documents que acreditin els mèrits avaluables d'acord amb el barem establert a la fase de concurs d’aquesta convocatòria s’han de presentar amb la sol·licitud i mitjançant el model normalitzat de presentació de mèrits que es facilita a la web www.palma.cat., aportant l'original o la fotocòpia compulsada o acarada que ho acrediti.
D'acord amb l'art. 178 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril, en cas que els aspirants de la borsa compleixin la condició de funcionaris de carrera de la policia local en la mateixa administració, poden ser nomenats temporalment en situació de comissió de serveis, malgrat que impliqui canvi al grup o escala immediatament superior al propi com a funcionari de carrera, si compleix els requisits que s’estableixen per ocupar-lo amb les mateixes condicions generals. La durada màxima d’un any de les comissions de serveis es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de l’òrgan competent, un termini màxim de dos anys. Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, l’òrgan competent de la corporació local pot prorrogar aquest termini.
La durada màxima de vigència de les borses constituïdes mitjançant el procediment extraordinari és de dos anys.
PROGRAMA DEL CONCURS
El barem de mèrits és el que s'estableix a l'annex 4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril.
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 69.40 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a. Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta o una de superior.
b. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
c. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
d. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.
e. Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
f. Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
g. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
En el cas de reconeixements honorífics i medalles concedits per un ajuntament, només es valoraran els concedits per l’Ajuntament de Palma, mitjançant certificació que acrediti el motiu i criteris que s’han tingut en compte per a la concessió de la condecoració.
Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de l’Ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:
a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.
b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.
c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.
d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. En tot cas, els certificats relatius als serveis prestats a altres administracions, s’hauran d’aportar per part de les persones interessades, encara que els mateixos hagin estat reconeguts per l’Ajuntament de Palma.
e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.
Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
BAREM DE PUNTUACIÓ.-
El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent:
1. Valoració del curs de capacitació
Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix:
Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs de capacitació per a l’accés a la categoria de subinspector és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0.5 fins a un màxim de 5 punts.
Valoració del curs de capacitació d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix:
Només es valoraran els cursos expedits u homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració del curs de capacitació corresponent és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0.4 fins un màxim de 4 punts.
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0.016 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0.033 punts.
c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0.041 punts.
d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0.05 punts.
e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0.058 punts.
f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0.075 punts.
h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent: 0.083 punts.
3. Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0.2 punts per any.
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
4. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins un màxim de 3 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1.5 punts, fins a un màxim de 4.5 punts.
c) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.
d) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0.25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1.5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat b, obtindran 0.5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Real decret 1393/2007, de 29 d’octubre.
e) Per a cada títol de doctor: 1.5 punts, fins a un màxim de 4.5 punts.
Només s’ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
5. Valoració dels coneixements de llengües
5.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2.50 punts:
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1.75 punts.
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.
c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0.50 punts.
S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que estar en possessió d’un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s’exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.
5.2. Coneixements d’altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:
|
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0.10 |
|
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0.20 |
|
A1 |
0.40 |
0.30 |
1r curs de nivell elemental |
0.30 |
|
A2 |
0.60 |
0.40 |
2n curs de nivell elemental |
0.40 |
|
B1 |
0.80 |
0.60 |
1r curs de nivell mitjà |
0.60 |
|
B1+ |
1 |
0.80 |
2n curs de nivell mitjà |
0.80 |
|
B2 |
1.20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
|
B2+ |
1.40 |
1.20 |
2n curs de nivell superior |
1.20 |
|
C1 |
1.60 |
1.40 |
|
|
|
C2 |
1.80 |
1.60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.
D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.
6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.
6.1.1. Accions formatives relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4.5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0.005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0.0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0.0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.
6.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3.5 punts.
a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0.75 punts per títol, fins a un màxim d’1.5 punts.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0.1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional.
6.2.1.Accions formatives no relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0.005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0.0025 punts per hora.
6.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0.5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0.05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
7. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3.5 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.
b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0.5 punts.
c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0.25 punts.
d. Felicitacions públiques: 0.01 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.
En el cas de reconeixements honorífics i medalles lliurats per un ajuntament només s’han de valorar els concedits per l’Ajuntament de Palma, mitjançant certificació que acrediti el motiu i criteris que s’han tingut en compte per a la concessió de la condecoració.
En el supòsit de concessió d’una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l’ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues.