Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 2194
Ple - Aprovació definitiva de la modificació del Reglament de funcionament de l'Observatori de la Infància i la Família

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter ordinari de 19 de febrer de 2018, aprovà definitivament la modificació del Reglament de funcionament de l’Observatori de la Infància i de la Família, consistent en la modificació de l’article 3 de l’esmentat reglament que actualitza la seva redacció i incorpora nous membres. Es publica a continuació per a general coneixement el text íntegre amb les modificacions abans esmentades.

REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE L’OBSERVATORI DE LA INFÀNCIA I LA FAMÍLIA

Exposició de motius

El 19 de desembre de 2003 el Consell Insular de Menorca aprovava un document en el qual es recollien els objectius que es marcava la institució quant a l’atenció educativa als infants d’entre zero i tres anys. Aquest document va ser el resultat d’un llarg i intens procés de debat entre els diferents agents implicats (ajuntaments, escoles infantils, educadors, etc.) i que a hores d’ara s’ha traduït en l’elaboració i execució del Pla d’Educació Infantil 0-3 anys de Menorca i del Mapa escolar d’Educació Infantil de Menorca, aprovats també pel plenari del Consell de 26 de juliol de 2004.

El punt tercer del document aprovat pel Consell exposa la voluntat de “Crear un Observatori d’Educació Infantil de Menorca, format per tècnics i educadors de l’àmbit, amb l’objectiu d’avaluar permanentment l’estat de l’educació durant els tres primers anys de vida de l’infant”.

Una vegada per tant que es disposi dels instruments estratègics de planificació (Pla i Mapa d’educació infantil de Menorca), àmpliament consensuats i en procés d’execució, és oportú iniciar la constitució de l’òrgan tècnic assessor que ha de vetllar per la avaluació i valoració de l’estat de l’atenció educativa a Menorca.

Articulat

1. Caràcter assessor de l’Observatori

1.1 L’Observatori de la Infància i la Família és un òrgan assessor del Consell Insular de Menorca (depenent del Departament de Cultura i Eduació) que té com a finalitat assessorar tècnicament en l’àmbit de l’atenció educativa infantil (0-6 anys). Els seus acords s’adoptaran per votació i tindran caràcter no vinculant.

2. Objectius de l’Observatori.

2.1 Recollir i analitzar la informació disponible sobre la infància i la família.

2.2 Estudiar i analitzar l’estat de l’educació infantil en l’etapa primerenca a Menorca.

2.3 Formular recomanacions i propostes per millorar l’atenció educativa a la infància.

2.4 Avaluar l’impacte de les mesures polítiques que afecten la infància.

2.5 Conèixer, analitzar i valorar l’estat de desenvolupament del Pla i Mapa d’educació infantil 0-3 de Menorca.

2.6 Assessorar el Consell Insular de Menorca en temes relacionats amb la infància i la família.

2.7 Cooperar amb el Consell Insular de Menorca en el seguiment del grau de compliment de la Convenció dels Drets de la Infància.

3. La composició de l’Observatori de la Infància i la Família ha de ser la següent:

3.1 La persona que ocupi la presidència de l’Observatori, que serà elegida d’entre les persones que en formen part, per majoria absoluta en primera votació, i per majoria simple en segona votació.

3.2 Els/les vocals amb veu i vot, que seran:

- Un/a tècnic/a del Departament de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca

- Un/a tècnic/a del Departament de Benestar Social del Consell Insular de Menorca

- Un/a membre de l’Equip d’Atenció Primerenca de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears

- Un/a membre a proposta del Consell Escolar de Menorca

- Un/a membre a proposta del Moviment MenorcaEdu21

- Un/a membre a proposta de la Federació de Pares i Mares de Menorca

- Dos/dues membres de l’àmbit de l’educació infantil a proposta del conseller/a de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca

- Dos/dues membres de l’àmbit de polítiques socials d'infància, preferentment professionals dels equips municipals d’infància i família, a proposta del conseller/a de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca i escoltat el/la conseller/a de Benestar Social i Família

- Un/a membre designat per la persona que exerceixi com a conseller/a de Serveis Socials i Cooperació, que és la conselleria que té competències en atenció primerenca, menors, família i discapacitat

El/la secretari/ària de l’Observatori, que tindrà veu i vot, serà elegit d’entre els seus membres.

3.3. La designació de les persones que han de formar part de l'Observatori de la Infància i la Família ha de complir, sempre que sigui possible, el principi de presència equilibrada de dones i homes que preveu la legislació vigent.

4. Periodicitat de les reunions

4.1 L’Observatori es reunirà com a mínim una vegada cada trimestre, així com les que siguin necessàries per al bon desenvolupament de les seves funcions, quan la convoqui el president o quan ho sol·licitin la meitat més un dels seus membres.

5. Convocatòria de les reunions

5.1 El secretari, per ordre del president, ha de fer les convocatòries de les sessions amb un mínim de 72 hores d’antelació, excepte en els casos d’urgència. En la convocatòria s’ha d’incloure l’ordre del dia, que fixarà el president. L’Observatori tindrà total autonomia respecte dels temes que vol abordar.

6. Sessions

6.1 Per a la vàlida constitució de l’Observatori, serà necessària l’assistència del president, el secretari i la meitat dels vocals. Si no hi hagués quòrum, es consideraria constituït en segona convocatòria, una hora després, sempre que hi hagués, com a mínim, la tercera part dels seus membres, inclòs el president.

6.2 El secretari de l’Observatori aixecarà acta de les reunions, on s’han de reflectir fidelment les deliberacions i els acords adoptats, de la qual es donarà coneixement als consellers de Cultura i Educació i de Benestar Social del Consell Insular de Menorca.

6.3 El secretari és el responsable de la custòdia de les actes, a les quals podran tenir accés els membres de l’Observatori i qualsevol persona física o jurídica que ho sol·liciti de forma raonada.

7. Pertinença a l’Observatori

7.1 Els membres de l’Observatori ho seran amb caràcter voluntari.

7.2 Els membres de l’Observatori podran percebre les indemnitzacions per despeses de desplaçament que siguin oportunament fixades, llevat que ostentin la condició de consellers, funcionaris del Consell Insular o assimilats.

7.3 Seran causes de la pèrdua de condició de membre de l’Observatori:

a) Renúncia expressa, que haurà de ser formulada davant el president

b) La revocació, efectuada per la persona que hagués fet el nomenament.

c) La pèrdua de la condició que hagi motivat el nomenament.

7.4 Els càrrecs de vocal de l’Observatori tindran una durada de quatre anys des del moment de la constitució d’aquest. En l’inici de cada mandat de govern del Consell Insular de Menorca, les entitats i administracions hauran de nomenar els seus representants a l’Observatori. La proposta de composició haurà de ser aprovada mitjançant resolució del conseller executiu de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca.

7.5 La condició de membre de l’Observatori no suposarà l’establiment de cap tipus de relació laboral o funcionarial amb el Consell Insular de Menorca.

8. Realització de les memòries

8.1 Anualment s’elaborarà una memòria de treball i bianualment s’elaborarà un informe sobre l’estat de la infància i les famílies. Aquests documents es trametran als departaments de Cultura i Educació i de Benestar Social del Consell Insular de Menorca.

9. Recursos materials i tècnics

9.1 El Consell Insular de Menorca posarà a disposició de l’Observatori els recursos materials i tècnics disponibles que s’acordin en cada moment per al seu funcionament.

Disposició final

Pel que fa al funcionament de l’Observatori s’aplicarà supletòriament allò establert a la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.

Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà del dia que es publiqui aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

Maó, 23 de febrer de 2018

La secretària interina,

Rosa Salord Oèo