Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 2130
Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2018 pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, concretament en el capítol IV, preveu l’existència i el funcionament, a cada administració pública, de la mesa general de negociació corresponent, on, de forma conjunta, els representants dels empleats públics i l’Administració puguin debatre i arribar a acords, si escau, sobre les matèries que, d’acord amb la regulació legal esmentada abans, hagin de ser objecte de negociació en la dita mesa general.

Depenent de les meses generals de negociació, i per acord d’aquestes, es poden constituir meses sectorials, en consideració a les condicions específiques de treball de les organitzacions administratives afectades o a les peculiaritats de sectors concrets de funcionaris públics i al seu nombre.

Les funcions i les competències de la mesa general de negociació es contenen en el capítol IV del Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i, perquè es puguin exercir, necessiten una regulació que, atenent les peculiaritats de l’òrgan del qual es tracta, estableixi un règim d’organització i funcionament.

La competència de les meses sectorials, per la seva banda, s’estén únicament als temes comuns als funcionaris del sector que no hagin estat objecte de decisió per part de la mesa general respectiva o als que aquesta explícitament els reenviï o delegui i, en definitiva, aquesta competència necessita, per al seu exercici, la regulació corresponent del seu règim d’organització i funcionament.

La Mesa Sectorial de Sanitat disposa de reglament d’organització i funcionament des de maig de 1999 (Acord del Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears —BOCAIB núm. 68, de 29/05/1999—).

La Mesa Sectorial de Serveis Generals també disposa de reglament propi des de juny de 2005 (Acord del Consell de Govern de 10 de juny de 2005 —BOIB núm. 92, de 18/06/2005—).

Malgrat que la Mesa Sectorial d’Educació i Universitat du funcionant molts anys, no disposa d’un reglament propi que reguli aspectes sobre la seva organització i funcionament. Aquest reglament, de gran utilitat per a les meses sectorials esmentades abans, és necessari per tal de millorar l’actuació i les activitats de la Mesa i per facilitar-ne i agilitzar-ne la tasca.

Per aquests motius, la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d’Educació i Universitat proposa a la Mesa Sectorial d’Educació l’aprovació del seu Reglament d’organització i funcionament.

En data 16 de gener de 2018, la Mesa Sectorial d’Educació va adoptar l’Acord d’aprovació del text del «Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears».

D’acord amb tot l’anterior, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Educació i Universitat, en la sessió de 23 de febrer de 2018, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Aprovar el Reglament de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que s’annexa a aquest Acord.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 23 de febrer de 2018

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra

 

ANNEX

REGLAMENT D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS

TÍTOL I

De la Constitució i composició de la Mesa Sectorial d’Educació

Article 1

La Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és l’òrgan constituït en aquesta Administració per exercir les funcions i les competències que se li atribueixen legalment i que es regulen en capítol IV del Text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, sense perjudici de les especialitats de procediment i organitzatives que constin en aquest Reglament.

Article 2

1. D’acord amb els resultats de les darreres eleccions a la Junta de Personal Docent No Universitari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es constitueix la Mesa Sectorial d’Educació amb la composició següent:

a) Per part de l’Administració, fins a sis representants designats pel  conseller d’Educació i Universitat, d’acord amb els temes a tractar, dels quals actuarà com a president el director general de Personal Docent o persona en qui delegui. També hi poden assistir fins a un màxim de sis assessors, designats pel president o per altres representants de l’Administració, segons els temes a tractar.

b) Per la part social, un representant de cada una de les organitzacions sindicals que varen obtenir el 10% o més dels representants en les eleccions de la Junta de Personal Docent No Universitari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici de les capacitats de representació que, d’acord amb l’article 6.3.a de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d’agost, de llibertat sindical, correspon a les organitzacions que tinguin la consideració de sindicat més representatiu a nivell estatal. Cada organització sindical pot comptar únicament amb la presència d’un titular, amb veu i vot ponderat, dos assessors, amb veu però sense vot. En cas d’absència del representant titular, el pot substituir el suplent corresponent. La condició de representant i/o d’assessor es pot comunicar abans de cada sessió de la Mesa Sectorial d’Educació.

2. La formació de la voluntat de la part social ha de ser per majoria absoluta del vot ponderat dels representants de cada una de les organitzacions sindicals que constitueixen la Mesa Sectorial d’Educació, d’acord amb el nombre de membres de la Junta de Personal que hagin obtingut.

3. En el cas que, per acord de la Mesa Sectorial d’Educació, es formin comissions tècniques i d’estudi, aquestes comissions han de tenir el mateix vot ponderat corresponent a la Mesa Sectorial.

Article 3

1. També hi ha d’assistir, a les sessions de la Mesa Sectorial d’Educació, un secretari designat per la Mesa d’entre els funcionaris de la Conselleria d’Educació i Universitat.

2. Les funcions del secretari són estendre les actes de les sessions i donar suport administratiu a la Mesa.

Article 4

1. Són competència de la Mesa Sectorial d’Educació els assumptes enumerats a l’article 37 del text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, sempre que es refereixin i/o siguin aplicables a l’àmbit de les condicions de treball dels funcionaris docents:

  1. L’aplicació de l’increment de les retribucions del personal al servei de les administracions públiques que estableixi a la Llei de pressupostos generals de l’Estat i de les comunitats autònomes.
  2. La determinació i l’aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris.
  3. Les normes que fixin els criteris generals en matèria d’accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de treball, i plans i instruments de planificació de recursos humans.
  4. Les normes que fixin els criteris i mecanismes generals en matèria d’avaluació de l’acompliment.
  5. Els plans de previsió social complementària.
  6. Els criteris generals dels plans i fons per a la formació i la promoció interna.
  7. Els criteris generals per a la determinació de prestacions socials i pensions de classes passives.
  8. Les propostes sobre drets sindicals i de participació.
  9. Els criteris generals d’acció social.
  10. Les que així estableixi la normativa de prevenció de riscos laborals.
  11. Les que afectin les condicions de treballs i les retribucions dels funcionaris, la regulació de les quals exigeixi norma amb rang de llei.
  12. Els criteris generals sobre ofertes d’ocupació pública.
  13. Les referides a calendari laboral, horaris, jornades, vacances, permisos, mobilitat funcional i geogràfica, així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en els aspectes que afectin condicions de treball dels empleats públics.

2. Així mateix, també són competència de la Mesa els assumptes de naturalesa educativa que afectin directament o indirectament als assumptes esmentats en l’apartat 1 anterior.

 

TÍTOL II

De les sessions i les convocatòries

Article 5

Les sessions de la Mesa Sectorial d’Educació són de dos tipus:

a) Ordinàries.

b) Extraordinàries.

Article 6

Són sessions ordinàries les que tenen una periodicitat preestablerta. La Mesa Sectorial d’Educació ha de procurar reunir-se un cop al mes, sense perjudici que, si això no és possible, s’ha de reunir, obligatòriament, un cop cada trimestre.

Article 7

Són sessions extraordinàries les que es convoquen amb aquest caràcter, a petició de l’Administració o de la part social.

Article 8

Les sol·licituds de sessions extraordinàries demanades per la part social han de tenir el suport de la majoria absoluta i han de contenir la proposta dels punts que ha d’incloure l’ordre del dia. Si no s’obté la majoria absoluta, els punts de l’ordre del dia que es sol·licitin s’han d’incloure en la de la sessió ordinària de la següent Mesa Sectorial d’Educació.

Article 9

A l’efecte de convocatòria ordinària de la Mesa són inhàbils els períodes escolars no lectius.

 

TÍTOL III

De l’ordre del dia

Article 10

1. Correspon a l’Administració convocar totes les sessions de la Mesa.

2. S’ha d’adjuntar a les convocatòries l’ordre del dia amb els assumptes que s’hi han de tractar, l’esborrany de l’acta de la sessió anterior i la documentació que serveixi de base a l’estudi o a la discussió dels assumptes per tractar.

3. La convocatòria, l’ordre del dia i els esborranys d’actes s’enviaran per correu electrònic a les organitzacions sindicals presents a la Mesa al correu indicat a tal efecte. Les organitzacions sindicals notificaran la recepció de la mateixa.

4. A cada convocatòria s’han d’assenyalar el dia i l’hora en primera convocatòria i l’hora en segona convocatòria i també el lloc de reunió i la documentació necessària.

Article 11

1. Les sessions ordinàries s’han de convocar com a mínim amb dos dies hàbils d’antelació.

2. Les sessions extraordinàries a petició de la part social s’han de convocar durant els dos dies hàbils següents a l’entrada de la petició corresponent en el registre general de la Conselleria d’Educació i Universitat i s’han de realitzar dins els tres dies hàbils següents.

3. Les sessions extraordinàries a instància de l’Administració s’han de convocar amb una antelació mínima de dos dies hàbils, tret del cas d’urgència reconeguda, en què es poden convocar amb una antelació mínima d’un dia hàbil.

Article 12

L’administració ha de fixar l’ordre del dia de cada sessió, que s’ha de configurar amb la prelació següent:

a) Lectura i aprovació de l’acta de la sessió anterior.

b) Assumptes que no s’hagin pogut tractar per manca de temps en les sessions anteriors.

c) Assumptes que s’hagin de debatre per acord entre l’Administració i la majoria absoluta de la part social en acabar la sessió ordinària anterior.

d) Assumptes que s’hagin de debatre a proposta de l’Administració.

e) Assumptes que s’hagin de debatre a proposta de la Junta de Personal Docent.

f)  Assumptes que s’hagin de debatre a proposta d’alguna organització sindical. En aquest cas, s’han d’indicar per estricte ordre cronològic de presentació en el Registre General de la Conselleria d’Educació i Universitat. A aquest efecte, i perquè s’incloguin en l’ordre del dia, les sol·licituds s’han de presentar com a mínim amb quatre dies hàbils abans de la data de la convocatòria de la sessió. Si es presenten amb posterioritat s’han d’incloure en l’ordre del dia de la sessió ordinària següent.

g) Torn obert de paraules.

Article 13

Les meses de negociació, un cop iniciades les sessions, han d’exhaurir tots els punts de l’ordre del dia.

Article 14

1. No es poden tractar assumptes no inclosos en l’ordre del dia, llevat que hi siguin presents tots els components de la Mesa i que hi hagi un acord unànime d’incloure’ls-hi.

2. El proponent ha de justificar i raonar la urgència que aconselli l’estudi o la deliberació immediata de l’assumpte.

Article 15

A l’apartat “Torn obert de paraules” no es pot adoptar cap acord, tret que hi siguin presents tots els components de la Mesa i l’adoptin per unanimitat.

 

TÍTOL IV

Dels debats

Article 16

Es pot reunir vàlidament la Mesa Sectorial d’Educació si es compta, en primera convocatòria, amb la presència de totes les organitzacions sindicals que integren la representació social de la Mesa Sectorial d’Educació o, en segona convocatòria, si es compta amb la majoria absoluta de la representació social d’acord amb el vot ponderat de cada organització sindical que la constitueix. En qualsevol cas, també és necessària la presència del representant assignat pel conseller competent en matèria d’Educació amb capacitat de decisió.

Article 17

Correspon a l’Administració la facultat d’assignar moderador, que ha d’exercir les tasques de concedir la paraula a qui hi vulgui intervenir i de fixar el temps de la intervenció.

 

Article 18

Quan el moderador estimi suficientment debatut un assumpte, ha de donar per acabada la discussió i s’ha de votar si ho sol·licita l’administració o qualsevol de les organitzacions sindicals presents. Si no es procedeix a la votació o no hi ha acord sobre aquest punt, queda finalitzada la discussió, sense perjudici que es tracti del mateix assumpte de bell nou en una altra sessió.

Article 19

Si s’arriba a un acord, el moderador n’ha d’exposar els termes de manera clara i immediatament l’han de signar tots els membres de la Mesa que hagin votat a favor de l’acord. Els discrepants tenen dret a fer constar en l’acta la seva posició pel que fa a l’acord formalitzat.

 

TÍTOL V

De les actes

Article 20

De cada sessió de la Mesa Sectorial d’Educació, se n’ha d’estendre una acta en la qual només hi ha de constar:

a) El lloc de la reunió i el local on es fa.

b) L’hora, el començament i l’acabament de la sessió.

c) El nom i els llinatges dels assistents a la sessió en representació de l’Administració, com també el nom i els llinatges dels representants titulars de les organitzacions sindicals i dels assessors assistents a la sessió.

d) El nom i els llinatges del secretari o de qui el substitueix en absència d’aquest i per acord de la Mesa.

e) Els assumptes compresos en l’ordre del dia i la part dispositiva dels acords que s’adoptin i, si escau, la indicació de no haver arribat a cap acord.

f) Les propostes (que s’han de fer per escrit) i les votacions sobre aquestes, indicant els resultats.

g) A petició expressa d’algun representant titular de les organitzacions sindicals o de l’Administració, s’ha de fer constar en l’acta la posició o l’opinió del sindicat o de l’Administració quant a algun punt de l’ordre del dia, sempre que es trameti al secretari abans que s’aixequi la sessió.

Article 21

El secretari ha d’estendre les actes, ha de tenir cura de custodiar-les i de repartir-les i ha de facilitar que els membres de la Mesa Sectorial d’Educació n’estiguin assabentats.

Article 22

Independentment de l’eventual executivitat immediata dels acords, que han de signar els qui hi hagin votat a favor, les actes s’han de llegir i aprovar en la sessió següent.