Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 2013
Extracte de la Resolució de 20 de febrer de 2018, del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen les ajudes 2019-2023 per a inversions en el sector vitivinícola

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 386955 , 386978, 386983, 386984, 386985

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b y 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index):

Primer. Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris:

a) Les empreses vitivinícoles que en el moment de presentació de la sol·licitud produeixin o comercialitzin els productes que preveu l'annex VII, part II del Reglament (UE) 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, o que, com a conseqüència de l'execució de l'operació objecte de la sol·licitud d'ajuda, comencin aquesta producció o comercialització.

b) Les organitzacions de productors vitivinícoles reconegudes d'acord amb l'article 152 del Reglament (UE) núm. 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

c) Les associacions de dos o més productors, amb personalitat jurídica, dels productes esmentats a l'annex VII, part II d'aquest Reglament.

d) Les organitzacions interprofessionals.

2. A més, les empreses beneficiàries han de complir els requisits següents:

a) que estiguin constituïdes amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud;

b) que siguin responsables finals del finançament del projecte;

c) que siguin viables econòmicament i tinguin prou capacitat i mitjans per assegurar l’adequada execució de la inversió;

d) que realitzin la inversió objecte de subvenció en un establiment ubicat a les Illes Balears o, en el cas de projectes de comercialització desvinculats físicament d’un celler, així com en tots els casos de comercialització en un altre estat membre, que tinguin el seu domicili fiscal a les Illes Balears.

3. Quan es tracti de sol·licitants amb la comercialització com a única activitat, almenys un 80 per cent de la seva facturació de l'últim exercici tancat haurà de procedir de la comercialització dels productes de l'annex VII, part II del Reglament (UE) núm. 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

4. No es pot concedir l'ajuda a les empreses en situació de crisi ni a les empreses que es troben en procés de concurs.

Segon. Finalitat

Millorar el rendiment global de les empreses del sector vitivinícola i la seva adaptació a les demandes del mercat, així com augmentar la seva competitivitat.

Tercer. Bases reguladores

Reial decret 5/2018, de 12 de gener, per a l’aplicació de les mesures del programa de suport 2019-2023 al sector vitivinícola (BOE núm. 12, del dia 13 de gener de 2018).

Quart. Crèdit

Les ajudes seran finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA), i la convocatòria queda sotmesa a la condició suspensiva de l’existència de crèdit adequat i suficient per a finançar el compliment de les obligacions generades. 

Cinquè. Import

1. L’import de l’ajuda serà, per a les microempreses i les petites i mitjanes empreses, segons es defineixen a la Recomanació 2003/361/CE de la Comissió, de 6 de maig del 2003, d’un màxim del 40% de les despeses subvencionables.

Per a les empreses que no estan cobertes pel títol I, article 2, apartat 1 de la Recomanació 2003/361/CE amb menys de 750 empleats o un volum de negoci inferior a 200 milions d'euros, l'ajuda màxima serà del 20% de les despeses subvencionables.

Per a les empreses que no estan cobertes pel títol I, article 2, apartat 1 de la Recomanació 2003/361/CE amb 750 o més empleats i un volum de negoci igual o superior a 200 milions d'euros, l'ajuda màxima serà del 10% de les despeses subvencionables.

2. Per a les inversions en altres països de la Unió Europea, es tindrà en compte la seva ubicació per determinar el percentatge d'ajuda, d’acord amb els percentatges màxims previstos a l’article 50 del Reglament (UE) núm. 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

3. Quan el sol·licitant sigui una associació de dos o més productors, amb personalitat jurídica, dels productes esmentats a l'annex VII, part II del Reglament (UE) núm. 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sense activitat econòmica, el càlcul de l'ajuda es farà proporcionalment a la participació de cada un dels productors en la inversió, d'acord amb el tipus d'ajuda que tindria cada productor de forma independent.

Sisè. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és el següent:

- Per a la primera convocatòria, corresponent a l’any 2018, comença l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB i acaba el dia 13 d’abril del 2018;

- Per a la segona convocatòria, corresponent a l’any 2019, comença el dia 14 d’abril del 2018 i acaba el dia 31 de gener del 2019;

- Per a la tercera convocatòria, corresponent a l’any 2020, comença el dia 1 de febrer del 2019 i acaba el dia 31 de gener del 2020;

- Per a la quarta convocatòria, corresponent a l’any 2021, comença el dia 1 de febrer del 2020 i acaba el 29 de gener del 2021;

- Per a la cinquena convocatòria, corresponent a l’any 2022, comença el dia 1 de febrer del 2021 i acaba el dia 31 de gener del 2022.

 

Palma, 20 de febrer de 2018

El President del FOGAIBA,

Vicenç Vidal Matas