Fets
-
En data 5 de febrer de 2018, mitjançant Resolució conjunta del conseller d’Educació i Universitat i la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques s’inicia el procediment d’elaboració del Decret pel qual es modifica el Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, ordena la tramitació d’urgència i es designa la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, responsable de tramitar-lo.
-
L’article 133.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques estableix que “la consulta, audiència i informació pública regulades en aquest article s’hauran de realitzar de manera tal que els potencials destinataris de la norma i qui realitzi aportacions sobre ella tenguin la possibilitat d’emetre la seva opinió, pel que hauran de posar-se a la seva disposició els documents necessaris, que siguin clars, concisos i reunir tota la informació precisa per a poder pronunciar-se sobre la matèria”.
Fonaments de dret
Decret 16/2016, de 8 d’abril per el qual s’aprova el text Consolidat del decret per el qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Per tot això, dict la següent
Resolució
-
Sotmetre la proposta de decret de modificació del Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, a informació pública i posar-lo a disposició de les persones interessades a la direcció general de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat, carrer del Ter, 16 (polígon Son Fuster, Palma) i a la seva web (<http://dgfpfp.caib.es>) i al Portal de Participació Ciutadana (<http://participaciociutadana.caib.es>) del Govern de les Illes Balears.
-
Fixar el termini per a la informació pública en vuit dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
-
Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Conselleria d’Educació i Universitat, carrer del Ter, 16 (polígon Son Fuster, Palma), o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i han d’anar adreçades a la Conselleria d’Educació i Universitat (Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat).
-
Habilitar la possibilitat de presentar-hi al·legacions per mitjans telemàtics mitjançant l’apartat “Participació en l’elaboració de normativa” de la pàgina web Participació Ciutadana (<http://participaciociutadana.caib.es>) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s’estableix en l’apartat anterior, d’acord amb l’article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o entitat que fa les al·legacions, s’inclouran en l’expedient d’elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d’entrada electrònic de l’Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l’òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d’emetre una diligència de les al·legacions presentades.
-
Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 19 de febrer de 2018
El conseller
Martí March i Cerdà