Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 1856
Resolució del director gerent de l’Hospital Universitari Son Espases per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, el lloc de Supervisió d’Unitat de Hemoteràpia
De conformitat amb el Reial Decret Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social; amb la Resolució, de 16 de novembre de 2001, de la Direcció General de l’INSALUD, sobre provisió de llocs de supervisió d’àrea funcional o d’unitat, i d’acord amb la resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 10 de 21/01/2016), dict la següent
Resolució
Acordar la convocatòria pública d’un lloc de Supervisió d’Unitat, d’acord amb les especificacions següents:
1) Lloc objecte de la convocatòria
La denominació del lloc a cobrir és: Supervisor/a d’Unitat de Hemoteràpia.
2) Requisits dels sol·licitants
Els requisits s’han de complir en la data de publicació de la convocatòria:
3) Característiques del lloc convocat
El règim jurídic del lloc objecte de la convocatòria és el que estableix l’Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.
4) Funcions
Tindrà les responsabilitats previstes en l'article 26 del Reial decret 521/1987, de 15 d'abril, del correcte funcionament de l'àrea i de l'activitat del personal a ells adscrits, així com la custòdia i utilització adequada dels recursos materials que tinguin assignats.
5) Sol·licitud
La sol·licitud per participar en el procés selectiu s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució de convocatòria en els taulers d’anuncis i a la pàgina web de l’Hospital Universitari Son Espases (Sector Ponent) i al BOIB, adreçada a l’òrgan convocant, i es formalitzarà en el Registre de la Gerència o per mitjà d’alguna de les vies que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
6) Documentació
Els aspirants han de presentar amb la sol·licitud la documentació que es relaciona a continuació:
(Els requisits i els mèrits inclosos en el currículum s’han d’acreditar amb la presentació del document original i una fotocòpia, o amb una fotocòpia compulsada).
(Aquest document s’ha de presentar al cap de sis mesos transcorreguts des de la data de la presa de possessió de la plaça en suport informàtic (CD-ROM), així com un exemplar en format pdf amb una extensió màxima de 50 fulls en una sola cara, adreçat a la Direcció d’Infermeria, aquest projecte serà avaluat a l’any de la seva implementació).
En el projecte de gestió i d’organització, s’hi han d’incloure els punts següents:
o Introducció.
o Descripció de l’estructura física del Servei.
o Dades assistencials referents al darrer any.
o Recursos humans de la Unitat: descripció de l’equip que conforma la Unitat, nombre d’efectius d’ambdues categories, distribució dels efectius segons les àrees de treball i descripció del lloc segons les àrees i els rols professionals (s’han d’incloure els documents com a annexos).
o Cartera de serveis d’infermeria de la Unitat.
o Anàlisi interna de la Unitat des de la perspectiva de la gestió infermera, s’han d’especificar els punts forts i els punts febles que s’han detectat. S’han d’incloure també les propostes o les accions de millora que s’han de dur a terme en funció de l’anàlisi realitzada.
o Anàlisi de la situació de la Unitat amb relació al procés d’atenció d’infermeria actual (valoració, diagnòstics d’infermeria, plans de cures, documentació i seguiment de les cures i de les activitats d’infermeria a la història clínica digital, valoració d’objectius, realització d’informes de continuïtat de l’assistència, etc.) i proposar les accions de millora que s’han d’implementar en funció dels punts forts i dels punts febles detectats.
o Elaboració d’una proposta del mapa de competències que han de tenir els professionals d’infermeria i els tècnics en cures auxiliars d’infermeria (TCAI) de la Unitat segons les àrees i els rols professionals.
o Elaboració d’una proposta del pla formatiu per als infermers i per als TCAI de la Unitat en funció de l’anàlisi realitzada i del mapa de competències descrit.
o Enumeració dels protocols específics d’ús comú de la Unitat (incloure documents com a annexos) i elaboració de noves propostes.
o Conclusions.
7) Nomenaments
La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar la supervisió convocada. La situació de qui resulti nomenat serà la següent:
a) Si té la plaça estatutària fixa al mateix centre, seguirà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria al mateix centre.
b) Si té la plaça estatutària fixa a un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc convocat i quedarà en situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
c) Si té la plaça estatutària fixa en un altre Servei de Salut o Administració Sanitària, ocuparà únicament el lloc de supervisió convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la qual sigui declarat, en la seva Administració d'origen.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes a comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la resolució, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
Palma, 09 de febrer de 2018
El director gerent de l’ Hospital Universitari Son Espases
P.D. Consellera de Salut (BOIB num 119, 28 de setembre de 2017)
Josep Manuel Pomar Reynés