Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 1777
Resolució conjunta del director general de Planificació, Ordenació i Centres, de la directora general de Personal Docent i de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 14 de febrer de 2018 per la qual es dicten les instruccions en relació amb el procediment d’acreditació per optar a places docents caracteritzades amb perfil educatiu en règim de comissió de serveis
Antecedents
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, determina a l’article 123.3 que per complir els seus projectes educatius els centres públics poden formular requisits de titulació i capacitació professional respecte de determinats llocs de feina del centre, d’acord amb les condicions que estableixin les administracions educatives.
2. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix a l’article 127 k que quan un lloc de treball quedi vacant de forma temporal o definitiva es pot ocupar en comissió de serveis ordinària de caràcter voluntari amb personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o especialitat que compleixi els requisits que s’estableixin en la relació de llocs de treball per ocupar-lo.
3. El Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears disposa a l’article 11.3 que els centres, en l’exercici de la seva autonomia, poden adoptar projectes d’innovació, projectes d’investigació, plans de treball o formes d’organització que suposin una millora contínua tant dels processos educatius com dels seus resultats, en els termes que estableixi la Conselleria d’educació i Cultura.
4. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 22 de desembre de 2017 per la qual s’estableix el procediment per elevar propostes de dotació de personal de places docents d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria vinculades al projecte educatiu dels centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que puguin ser cobertes en règim de comissió de serveis estableix, al punt 7.1, les formes d’acreditació dels perfils educatius per al personal docent funcionari de carrera que vulgui optar a una plaça amb perfil educatiu i determina, al punt 7.4, que el director general de Planificació, Ordenació i Centres, la directora general de Personal Docent i la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat han de dictar les instruccions en relació amb el procediment per a l’acreditació de l’experiència, la relació de titulacions universitàries que corresponen a cada perfil educatiu i la correspondència de les línies estratègiques del Pla Quadriennal de Formació del Professorat amb els perfils establerts.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
2. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears.
4. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 22 de desembre de 2017 per la qual s’estableix el procediment per elevar propostes de dotació de personal de places docents d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria vinculades al projecte educatiu dels centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que puguin ser cobertes en règim de comissió de serveis.
Per tot això dictam la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar les instruccions en relació amb el procediment d’acreditació per optar a places docents caracteritzades amb perfil educatiu en règim de comissió de serveis.
2. Aprovar l’annex 2 (Model de certificat per acreditar l’experiència) , l’annex 3 (Relació de titulacions universitàries que corresponen a cada perfil educatiu) i l’annex 4 (Correspondència de les línies estratègiques del Pla Quadriennal de Formació del Professorat amb el perfil educatiu).
3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que s’estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el que s’estableix a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 14 de febrer de 2018
El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antoni Morante Milla
La directora general de Personal Docent La directora general de Formació Professional i Formació del Professorat
Rafaela Sánchez Benítez Maria F. Alorda Vilarrubias
ANNEX 1
Instruccions en relació amb el procediment d’acreditació per optar a places docents caracteritzades amb perfil educatiu en règim de comissió de serveis
1.Objecte
Aquestes Instruccions tenen per objecte establir el procediment d’acreditació del personal docent per optar a places docents dels centres públics d’educació infantil i primària, educació secundària i centres d’educació de persones adultes, en règim de comissió de serveis, caracteritzades amb perfil educatiu.
2. Persones destinatàries
El personal docent funcionari de carrera que vulgui optar a una plaça amb perfil educatiu en règim de comissió de serveis s’ha d’acreditar d’acord amb el procediment que s’estableix en aquestes Instruccions, mitjançant una de les formes que determina el punt 7 de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 22 de desembre de 2017 per la qual s’estableix el procediment per elevar propostes de dotació de personal de places docents d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria vinculades al projecte educatiu dels centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que puguin ser cobertes en règim de comissió de serveis.
3. Termini per a l’acreditació
El termini per a l’acreditació que s’estableix a l’apartat anterior és el comprès en el període de sol·licituds que es determini en la pertinent resolució de la directora general de Personal Docent per la qual s’aprovin les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera docents amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis a centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat.
4. Forma d’acreditació per experiència
5. Forma d’acreditació per titulació universitària
6. Forma d’acreditació per formació permanent
El personal docent que sol·liciti participar en la convocatòria de comissions de serveis a places caracteritzades amb perfil educatiu i opti per la forma d’acreditació per formació permanent ho ha d’assenyalar a la convocatòria esmentada. En el cas d’existir correspondència entre la formació que té, amb el nombre d’hores pertinents de la línia estratègica del Pla Quadriennal de Formació del Professorat i el perfil educatiu al qual opta, que es determina a l’annex 4, la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat l’acreditarà d’ofici.
7. Comissió d’Acreditació
ANNEX 2
Model de certificat per acreditar l’experiència
...................................................................... , director/a del centre ................................... ,
amb el codi ................................ ,
CERTIFIC:
Perfil 1: ...................................................................................................................
Perfil 2: ...................................................................................................................
I, perquè consti, expedesc aquest certificat a l’efecte d’acreditar el perfil o perfils professionals per la via d’experiència.
.................., .... de .................... de 2018
[rúbrica] [segell]
ANNEX 3
Relació de titulacions universitàries que corresponen a cada perfil educatiu
Perfil 4. Metodologies d’educació inclusiva i interculturalitat
Perfil 5. Metodologies per a l’adquisició integrada de les competències lingüístiques (AICLE)
Perfil 6. Tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació (TAC)
ANNEX 4
Correspondència de les línies estratègiques del Pla Quadriennal de Formació del Professorat amb el perfil educatiu
Línia del Pla Quadriennal |
Perfil educatiu |
---|---|
Formació contextualitzada i vinculada a la millora de les pràctiques educatives, al rendiment i a la millora dels resultats dels processos d’aprenentatge:
|
Metodologies globalitzadores d’aprenentatge |
Formació per a la convivència amb recursos i tècniques de desenvolupament personal, gestió emocional, habilitats comunicatives i de relació per millorar les competències personals del docent, generar expectatives positives a l’alumnat i millorar el clima de l’aula i les habilitats emocionals i socials de l’alumnat:
|
Convivència i educació emocional |
Formació per a la millora de la gestió dels centres i els equips de treball que contempli la competència per exercir de la funció directiva, el lideratge pedagògic, la coordinació docent, la facilitació de grups, la dinamització i l’assessorament de la formació:
|
Gestió d’equips i coordinació docent |
Formació per al coneixement de les dimensions i les implicacions de la diversitat i per aplicar estratègies d’atenció a l’heterogeneïtat de procedència de l’alumnat des dels models organitzatius i educatius inclusius i d’educació per a la igualtat des de la consciència de gènere i de la coeducació:
|
Metodologies d’educació inclusiva i interculturalitat |
Formació per a la millora dels processos d’aprenentatge de llengües, des de l’actualització pedagògica i didàctica, en metodologies que vinculin l’aprenentatge amb les situacions de la vida quotidiana, a partir dels projectes lingüístics de cada centre:
|
Metodologies per a l’adquisició integrada de les competències lingüístiques (AICLE) |
Formació per a la integració de les tecnologies de la informació i la comunicació en el currículum i fomentar-ne els usos didàctics, així com per al desenvolupament de la competència digital del professorat en l’activitat professional:
|
Tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació (TAC) |
Formació adreçada al suport per transformar els centres educatius en entorns col·laboratius d’aprenentatge en què participin tots els membres de la comunitat educativa:
|
Comunitat educativa d’aprenentatge |