Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 1758
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R1 de data 29 de desembre de 2017, per al suport per a activitats de promoció i informació desenvolupades per grups de productors en el mercat intern, corresponents al període 2015-2019, per l'any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R1 de data 29 de desembre de 2017, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 6 de novembre de 2015, per la qual es convoquen, per l’ any 2016, subvencions per al suport per a activitats de promoció i informació desenvolupades per grups de productors en el mercat intern, corresponents al període 2015-2019

L’apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 6 de novembre de 2015 per la qual es convoquen, subvencions per al suport per a activitats de promoció i informació desenvolupades per grups de productors en el mercat intern, corresponents a l’any 2016, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 45.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 29 de desembre de 2017, va signar la següent resolució,

“INFORME PROPOSTA DE RESOLUCIÓ/RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2015-2020

Mesura 3.2 - Suport per a activitats de promoció i informació desenvolupades per grups de productors en el mercat intern

Submesura 3 Règims de qualitat de productes agrícoles i alimentaris

Convocatòria: PIPQU2017_1 / R 1

Antecedents

  1. En data de 10/11/2015 es va publicar, en el BOIB núm. 165 , la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen subvencions per al suport a les activitats d’informació i promoció realitzades per grups de productors en el mercat intern, corresponents al període 2015-2019.
  2. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució, el termini de presentació de sol·licituds va acabar el dia 31 de gener 2017 , i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 8 sol·licituds d'ajuda.
  3. Els òrgans gestors del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d’aquesta ajuda.
  4. Els interessats assenyalats a l’ Annex I adjunt han presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, tota la documentació necessària prevista a la convocatòria, i s’ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.
  5. Les actuacions sol·licitades pels interessats compleixen amb els requisits establerts a la convocatòria per tal de poder ser subvencionables.
  6. Tenint en compte que el crèdit existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria no hi ha cap impediment per resoldre aquests expedients sense afectar el que disposa els apartats setè i vuitè de la convocatòria.

Fonaments de dret

  1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen subvencions per al suport a les activitats d’informació i promoció realitzades per grups de productors en el mercat intern, corresponents al període 2015-2019
  2. Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.
  3. Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.
  4. Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l’ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.
  5. Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
  6. Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.
  7. Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l’aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l’agricultura i a la ramaderia i altres règims d’ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.
  8. Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s’estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.
  9. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  10. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  11. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
  12. Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
  13. Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
  14. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
  15. Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007 ; en virtut de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.
  16. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Proposta de resolució de concessió

Per tot això, s'informa favorablement i propòs al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

  1. Concedir l’ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l' Annex I , que són un total de 7 expedients i que comença amb (dades personals ocultes) i acaba amb (dades personals ocultes), que suma un import total de 520.950,00 euros, relativa a la línia d’ajuda “ Promoció i informació en programes de qualitat 2015-2019 ”.
  2. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallat s a l’ Annex I .
  3. Determinar que, d’acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l’ Annex II .
  4. Notificar la resolució a cada un dels beneficiaris de l'Annex I .

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques..

Palma, 5 d’octubre de 2017

La gestora de la línia

Maria Martínez Torres

La cap de Secció

María Angeles Pérez Ribas

El cap del Servei d’ Ajudes al Desenvolupament Rural

Isidro Cañellas Simonet

Conforme amb la proposta, en dict resolució

Palma, 29 de desembre de 2017

El vicepresident del FOGAIBA

Mateu Ginard i Sampol”

 

 

ANNEX  I. RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB  DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA ( PIPQU 2017_1) R 1

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import prima

(€)

Import concedit

(€)

Cofinançament (€)

Termini

Execució

Anualitat

CAIB

 48,09%

FEADER(1)41,00%

AGE

10,91%

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU01/2017

128.571,43

90.000,00

43.281,00

36.900,00

9.819,00

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU02/2017

128.571,43

90.000,00

21.685,87

18.488,68

4.919,79

12 mesos

2015

21.595,13

18.411,32

4.899,21

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU03/2017

128.500,00

89.950,00

3.125,63

2.664,81

709,10

12 mesos

2016

40.131,32

34.214,69

9.104,45

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU04/2017

100.000,00

70.000,00

20.865,26

17.789,06

4.733,63

12 mesos

2017

12.797,74

10.910,94

2.903,37

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU05/2017

128.571,43

90.000,00

21.640,50

18.450

4.909,50

12 mesos

105

21.640,50

18.450

4.909,50

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU06/2017

94.000,00

65.800,00

31.643,22

26.978,00

7.178,78

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PIPQU07/2017

36.000,00

25.200,00

12.118,68

10.332,00

2.749,32

12 mesos

2018

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

1. Amb càrrec a la línia FEADER 050460010341104

Número total d'expedients

8

Total d'ajuda 100%

520.950,00 €

Total CAIB

250.524,85 €

Total FEADER

213.589,50 €

Total AGE (Fega)

56.835,65 €

 

 

ANNEX II: OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

Adoptar les mesures necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat.

Realitzar, pagar i justificar les actuacions en el termini establert a la convocatòria.

Sotmetre’s als controls necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el manteniment dels compromisos.

Mantenir els requisits i condicions exigibles per un període mínim de 6 mesos i, en tot cas, fins el pagament de l'ajuda.

Aportar els justificants necessaris per a la comprovació de les dades incloses a la sol·licitud, així com facilitar tota la documentació complementària requerida per tal d’acreditar els requisits exigits.

Complir els requisits de compromís establerts a la normativa vigent i facilitar i acceptar, si escau, la realització de controls administratius i inspeccions sobre el terreny que l’autoritat competent consideri necessaris, per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió de l’ajuda.

Retornar les quantitats indegudament rebudes per aquestes ajudes, si així ho sol·licita l’autoritat competent, incrementades en el seu cas per l’interès legal aplicable.

Comunicar per escrit al FOGAIBA, en el termini màxim de 15 dies des de la seva notificació, qualsevol modificació que es produeixi en les ajudes sol·licitades i/o concedides relacionades amb aquesta inversió. Així mateix, em compromet a posar-ho en coneixement de qualsevol entitat pública a la qual s'hagi sol·licitat algun tipus d'ajuda.

Facilitar la realització de controls, tant administratius com sobre el terreny, que l’autoritat consideri necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió de les ajudes.

Presentar en termini una mostra del material informatiu o promocional més significatiu (fotografies, fulls informatius, llibres, retalls de premsa i altres).

Que d'acord amb l'article 4.2 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 7 d'octubre de 2008, autoritz el FOGAIBA per obtenir els documents necessaris existents a la base documental.

Que no tenc sol·licitades o concedides ajudes i/o subvencions relacionades amb aquesta sol·licitud.

Que autoritz, en compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, que les dades de caràcter personal que voluntàriament facilit, s'incorporin a un fitxer automatitzat, propietat i responsabilitat del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears amb la finalitat de gestionar les ajudes i utilitzar-les d’acord amb l’establert a la Llei esmentada i a la normativa europea d’aplicació; així com també a l’article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, i a l’article 60 del Reglament d’execució (UE) núm. 908/2014 de la Comissió, de 6 d’agost de 2014, que siguin publicades i tractades per organismes d’auditoria i investigació de les comunitats i de l’Administració estatal i autonòmica, amb l’objectiu de protegir els interessos financers de les comunitats.

Que conec les condicions establertes per la normativa vigent per a la concessió de l’ajuda que deman.

Que autoritz el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en el seu procés de gestió de les línies d'ajudes, a cedir les meves dades a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de les Illes Balears. Que tenc coneixement del meu dret a accedir, rectificar, oposar i cancel·lar aquestes dades gratuïtament, mitjançant un escrit al responsable del fitxer, a : Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, C/ Reina de la Constança, 4 (CP 07006) Palma, Illes Balears.

Que no incorr en cap causa d’incompatibilitat, segons la legislació vigent, per rebre la subvenció ni en cap de les prohibicions establertes a l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

Que totes les dades que contenen els impresos corresponents a la present sol·licitud són vertaderes.

Que autoritz el FOGAIBA per comprovar d'ofici, davant la Conselleria competent en matèria d'Agricultura, el compliment dels requisits prevists a la convocatòria.

Que autoritz el FOGAIBA i/o la Conselleria competent en matèria d'Agricultura, per comprovar d'ofici el NIF del sotasignant.

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

 

Palma, 7 de febrer de 2018

El director gerent del FOGAIBA

Guillem Rosselló Alcina