Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 1708
Decret guals accessos minusvàlids

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer constar que en data de 13 de febrer de 2018 s’ha dictat el seguent Decret regulador de la prohibició d’estacionament en vies urbanes per a facilitar l’accés de les persones amb mobilitat reduïda als immobles i que a la lletra diu:

“Atesa la peculiar realitat de les vies públiques i les voravies del municipi, especialment en el nucli antic de sa Pobla que produeix seriosos problemes d’accessibilitat quan estaciona un vehicle a l’enfront de l’accés a un immoble, per Decret d’Alcaldia i a sol·licitud de l’interessat es podrà delimitar una zona reservada para accés de persones amb mobilitat reduïda a l’entrada dels immobles, per facilitar l’accés al interior de persones amb mobilitat reduïda.

Fent ús de les competències que m’atribueix l’article 41,8 del Reial Decret 2568/1986 de 28 Nov. (Regl. de organización, funcionamiento y régimen jurídico de las entidades locales) i l’art. 7,a) RDLeg 6/2015 de 30 Oct. (texto refundido de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial)

HE RESOLT:

Aprovar el present decret regulador de la prohibició d’estacionament en vies urbanes per a facilitar l’accés de les persones amb mobilitat reduïda als immobles.

1,- Sol·licitants:

Podran sol·licitar aquesta reserva les persones que tenguin la titularitat, l’arrendament, l’usdefruit o que estiguin empadronades a un habitatge.

Així mateix podran sol·licitar reserva per a accés de persones amb mobilitat reduïda els titulars, els llogaters, els usufructuaris o empadronats que tenguin cura d’una persona en situació de dependència, encara que no estigui empadronada en el habitatge. En aquest cas sempre serà necessari aportar un informe dels serveis socials de l’ajuntament per tal d’acreditar la cura de la persona depenent per part del sol·licitant.

2,- Documentació a aportar:

S’haurà d’aportar la documentació justificativa necessària per tal d’acreditar un mínim de 7 punts de limitació de mobilitat, o bé, un informe emès per els serveis socials de l’ajuntament de sa Pobla.

3,- Tramitació:

Per autoritzar la col·locació de la zona de reserva, serà imprescindible l’informe favorable de la policia local que acrediti que es compleixin les condicions que impedeixin l’accés de persones amb mobilitat reduïda al interior d’aquests immobles.

4,- Característiques de la senyalització i incidència a la via pública:

La senyalització vertical consistirà amb la col·locació d’una senyal de prohibició d’estacionament ajustat al model oficial que serà facilitada per l’ajuntament i una senyal horitzontal que consisteix en una franja groga d’un metre i mig de llargària, com a màxim, pintada en la vorada a l’indret de la porta d’entrada de l’habitatge, la qual estigui adaptada.

No es permetrà en cap cas col·locar rampes fixes ocupant la calçada o voravia.

En el supòsit que l’interessat necessiti realitzar alguna obra d’adaptació de l’accés, haurà de sol·licitar la corresponent llicencia d’obra.

Obligacions dels sol·licitants i revisió de les circumstàncies.

Serà obligació del sol·licitant comunicar a l'administració municipal la desaparició de les circumstàncies que motivaren la concessió del gual.

Els guals regulats en el present decret seran revisats anualment per tal de comprovar que persisteixen les circumstàncies que motivaren la seva concessió.

El present Decret en ser una norma adreçada a una pluralitat de subjectes es publicarà al BOIB a l’efecte del compliment d’allò que estableix l’article 45,1,a de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú.

Ho mana i signa el Batle de sa Pobla, el Secretari en dóna fe”.

 

Sa Pobla, 14/02/2018

El batle,

Biel Ferragut Mir