Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 1648
Consell Executiu. Aprovació del Pla Estratègic de subvencions del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 4 de desembre de 2017, adoptà l’acord següent:

Aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca per a l’exercici 2018, que es transcriu a continuació:

APROVACIÓ DEL PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A L'EXERCICI 2018

Atès que les subvencions són una eina de foment de determinats comportaments considerats d’interès general o, fins i tot, de col·laboració entre l’Administració pública i particulars per a la gestió d’activitats d’interès públic;

Atès que l’article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix l’obligació de concretar en un pla estratègic de subvencions, els objectius i els efectes que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les seves fonts de finançament;

Atès que l’article 6 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, també estableix que s’han d’aprovar un o diversos plans estratègics de subvencions, que concretin els mateixos aspectes que preveu la llei estatal;

Atès que la disposició addicional segona de l’indicat decret legislatiu estableix que els consells insulars han d’adequar l’activitat de concessió de subvencions a allò que estableix la llei de subvencions autonòmica quan l’activitat es refereixi a matèries en les quals la comunitat autònoma els hagi atribuït competències;

Atès que, incloure en el pla estratègic únicament aquelles activitats corresponents als àmbits d’actuació pels quals aquest consell insular ha rebut competències de la CAIB, resultaria normativament correcte, però incomplert a efectes d’informació de la gestió pública i que, més enllà de les disposicions normatives, és voluntat d’aquest consell insular donar transparència a la gestió de les subvencions i treballar per una millora en l’eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics en totes les seves àrees;

Vista la informació relativa a l’activitat subvencionadora per a l’exercici 2018 que han facilitat tots els departaments d’aquest consell insular;

Atès que el Decret de presidència núm. 122, de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83, de 8-7-2017), que estableix les atribucions del Consell Executiu, atorga a aquest òrgan l’atribució d’aprovar els plans d’actuació proposats pels diferents departaments;

Atès que el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, defineix el pla estratègic de subvencions com un instrument de planificació de les polítiques públiques que tenguin per objecte el foment d’una activitat d’utilitat pública o interès social o de promoció d’una finalitat pública;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals, Participació Ciutadana i Habitatge;

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:

Aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca per a l’exercici 2018, que es transcriu a continuació.

PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A L’EXERCICI 2018

1. TERMES GENERALS

1.1. Marc normatiu

El marc normatiu bàsic en què s’emmarca el Pla estratègic de subvencions inclou les disposicions següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB

1.2. Definicions

El Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Menorca per al 2018 estableix la previsió de l’activitat subvencionadora en la línia de foment d’activitats d’interès general, dins el marc normatiu establert per a la concessió de subvencions. D’acord amb aquesta normativa, el Pla estratègic ha de concretar els objectius i els efectes que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les fonts de finançament, supeditats en tot cas al compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Aquest pla té caràcter programàtic i el seu contingut no genera drets ni obligacions. La seva efectivitat queda condicionada a l’execució de les diferents línies de subvenció, atenent principalment el fet condicionant de les disponibilitats pressupostàries.

El Pla estratègic pretén ser un instrument que canalitza i ordena el desenvolupament d’actuacions en matèria de subvencions adreçades a la consecució dels objectius de cada programa que es recullen en el pressupost del Consell Insular, amb el valor que representen la seva aprovació i el seu seguiment en termes d’eficàcia, eficiència i transparència.

El concepte de subvenció s'ajusta al que estableix la normativa, en especial l’article 2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Així, no s’inclouen en aquest pla les aportacions dineràries que s’efectuïn a favor d’altres administracions públiques en virtut de plans i programes o de convenis de col·laboració formalitzats d’acord amb la legislació de règim jurídic aplicable a les administracions públiques. Tampoc s’hi inclouen les aportacions dineràries a favor d’entitats autònomes, empreses públiques, consorcis i fundacions en què participa el Consell Insular i que estan destinades a finançar l’activitat d’aquests ens dins l’àmbit de les seves funcions (conforme a la base 16a, apartat 7 de les Bases d’execució del pressupost del CIM per a l’exercici de 2018).

1.3. Abast i vigència

El present pla es refereix a l’activitat subvencionadora del Consell Insular de Menorca per a l’exercici 2018 i pretén complir allò que preveuen l’art. 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’art. 6 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

Es considera convenient que el Pla estratègic de subvencions sigui el document que reculli tota l’activitat subvencionadora de la institució, per la qual cosa s’hi inclou també la relació d’ajuts nominatius per departament, si bé aquesta inclusió únicament té efectes informatius, atès que l’aprovació correspon al Ple de la corporació, mitjançant la seva inclusió com a annex a les Bases d’execució del pressupost, d’acord amb el que preveu l’article 22.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La relació de línies de subvenció per departaments que conté el Pla es refereix als procediments que s’hagin d’iniciar dins l’exercici indicat. En canvi, no inclou cap referència als expedients de subvenció iniciats en exercicis anteriors que es trobin en tramitació o tenguin caràcter pluriennal, ni tampoc a aquells per als quals dins l’exercici 2018 només s’hagin de tramitar pagaments compromesos per subvencions concedides en anys anteriors. No obstant això, l’apartat d’avaluació és aplicable a tots els programes que finalitzin dins l’exercici 2018.

Es poden obrir línies d’actuació no previstes en aquest pla sempre que es justifiqui degudament la necessitat d’emprendre una activitat de foment que sigui d’utilitat pública o d’interès social i que es tracti de subvencions concordants amb els objectius generals del programa pressupostari en què s'obri i que s’hagin inclòs en el pla estratègic.

Si quan s'iniciï el següent exercici econòmic no s’ha aprovat un nou pla estratègic, s’entendrà prorrogat aquest en les línies d’actuació que resultin de continuïtat en haver-se iniciat la tramitació de l’expedient durant la vigència del pla i que comptin amb assignació pressupostària adequada i suficient.

1.4. Finalitats i principis

Les subvencions han de tenir la finalitat d’atenció social, promoció cultural, promoció esportiva, promoció de la sostenibilitat o d’altres activitats d’utilitat pública o d’interès general i els procediments per concedir-ne s’han d’ajustar als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació. A través de l’avaluació dels resultats, s’atendran també els principis d’eficàcia en el compliment dels objectius i d’eficiència en l’assignació i l’ús dels recursos públics.

El present pla estratègic ha d'incloure els objectius generals de l’activitat subvencionadora de cada departament, vinculats amb els objectius dels programes pressupostaris corresponents, a més dels objectius específics per a cada línia de subvenció. Això no obstant, cal que l’informe d’oportunitat corresponent per iniciar cada expedient ampliï l’argumentació justificativa de la necessitat.

1.5. Regulació

Les Bases d’execució del pressupost per a l’exercici 2018 continuaran regulant el règim general, els procediments de tramitació en funció de les diferents modalitats i la forma de pagament i justificació de les subvencions.

Per raons d’eficiència administrativa i economia de tràmits, s’introdueix la recomanació d’establir un límit quantitatiu de 30.000 euros per davall del qual no convé convocar una línia de subvenció. La finalitat no és altra que reduir el nombre de convocatòries d’ajudes que es realitzen a l’any, mitjançant la seva agrupació i distinció en línies, fins i tot d’ajudes gestionades per diferents departaments.

1.6. Terminis

Amb caràcter general, als efectes d’aquest pla, el termini necessari per al desenvolupament de les activitats que siguin objecte de subvenció serà anual, sense perjudici que les actuacions que requereixin un major termini d’execució puguin ser també objecte de subvenció, sempre que es prevegi l’assignació pressupostària corresponent.

1.7. Avaluació

Per tal de complir el que preveu l’article 46 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i atendre de manera adequada els principis d’eficàcia i eficiència, en acabar l’exercici pressupostari cada departament ha d’elaborar un informe d’avaluació de cada un dels programes de subvenció finalitzats dins l’exercici 2018. En aquest sentit, serà necessari fer l’avaluació en finalitzar el termini establert per a les obligacions del beneficiari, tot i que es puguin mantenir vigents obligacions de pagament diferit per la part concedent.

S’inclouen com a annex al Pla els documents model per a l’avaluació de les subvencions, sense perjudici que aquests models es puguin corregir o actualitzar en el decurs de l’any, i aleshores se n’haurà de fer la corresponent difusió entre els departaments.

Aquestes avaluacions s'han de fer en relació amb els efectes previstos en el Pla estratègic de subvencions, amb la finalitat d’analitzar els resultats obtinguts, la utilitat pública o social i la procedència del manteniment o de la supressió dels programes.

Els informes s'han d'incloure com a document complementari de l’apartat 17 de la memòria que s'ha d'incorporar al compte general de la corporació de l’exercici pressupostari amb el qual es corresponen.

No obstant això, amb caràcter previ a l’elaboració dels pressupostos anuals, s'ha de fer una avaluació provisional que permeti revisar, suprimir o incorporar les línies d’actuació de l’exercici següent.

1.8. Modificacions del Pla estratègic de subvencions

Per incorporar noves línies d’actuació al pla estratègic, amb objectius diferents dels previstos en el programa pressupostari que correspongui, s'ha de fer una modificació del Pla que ha d'aprovar el Consell Executiu.

Les modificacions o l’addició de nous ajuts nominatius que aprovi el Ple de la corporació s’incorporaran directament en l’apartat del departament que correspongui, sense que això suposi una modificació del pla i, per tant, sense necessitat que ho aprovi expressament el Consell Executiu.

2. LÍNIES ESTRATÈGIQUES D'ACTUACIÓ

2.1. Introducció

El Pla de subvencions de 2018 neix amb la voluntat d’ajudar a cobrir una part important de les necessitats de la societat menorquina. En aquest sentit, l’actual equip de govern és plenament conscient de la necessitat d’impulsar una economia sostenible, que garanteixi el benestar social més enllà del curt termini. Aquest objectiu, però, només es podrà assolir sobre una base de sostenibilitat ambiental i desenvolupament cultural.

En tot aquest plantejament, la importància de les entitats socials, culturals, esportives i econòmiques és cabdal. El teixit associatiu i empresarial és quelcom imprescindible per al desenvolupament de Menorca, a tots els nivells, i l’Administració ha de treballar al seu costat per tal de construir un model de desenvolupament sostenible des del punt de vista ambiental, social i econòmic.

Aquests objectius s’aconseguiran només a través de la participació, que permeti assolir un consens tan ampli com sigui possible. És per aquest motiu que el Consell Insular ha reforçat els òrgans de participació i ha posat en marxa el portal de transparència, una eina perquè tots els ciutadans i ciutadanes de Menorca puguin col·laborar i aportar la seva visió sobre els principals temes que ens afecten.

La transversalitat és, sens dubte, un concepte clau per a l’actual equip de govern. El medi ambient, l’economia, el benestar social, la cultura i la formació no són en absolut compartiments estancs. No és possible desenvolupar cap d’aquests aspectes de forma sostenible i a llarg termini si no es tenen en compte tots com un conjunt. És per aquest motiu que aquest pla de subvencions té com a objectiu incloure tots els àmbits i necessitats de realitat menorquina actual.

La lliure concurrència constitueix un mitjà per garantir la transparència, la justícia i la igualtat d’oportunitats en el repartiment de les subvencions. En conseqüència, en tots els casos en què ha estat possible, els ajuts es presenten dins de convocatòries obertes, on qualsevol persona, entitat o empresa que compleixi els requisits establerts, depenent de cada cas, pot presentar el seu projecte.

Aquest pla de subvencions, en el qual s'especifiquen les línies estratègiques, ha estat elaborat amb la voluntat de ser un document útil per al ciutadà. S’hi donen a conèixer les prioritats i objectius del Consell Insular en matèria de subvencions, així com la destinació concreta dels fons pressupostats per la institució insular.

Exposar a la ciutadania aquestes dades de forma entenedora respon al principi de transparència que preveuen tant la Llei 38/2003, de dia 17 de novembre, general de subvencions, com el Decret legislatiu 2/2005, de dia 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la llei esmentada. Però a part de ser una necessitat recollida a la normativa referent a les subvencions, la transparència en aquest àmbit constitueix un dels objectius de l’actual equip de govern.

2.2. Eixos i línies estratègiques d'actuació

Des dels principis d'interès general, la protecció dels que han patit les conseqüències de la crisi econòmica, així com la protecció al medi i el desenvolupament sostenible, són els motius principals per establir els eixos d'actuació següents:

- Millorar les ajudes dirigides als col·lectius més vulnerables, i a les famílies en particular, per tal de donar resposta a les demandes socials.

- Defensar el dret bàsic d'escolarització dels infants, incrementant les partides de les beques per a les famílies amb menys recursos.

- Fomentar la cultura a través de la producció i la creativitat artística per al desenvolupament de la societat i els individus.

- Contribuir a l’estudi, conservació, difusió i posada en valor del patrimoni històric, especialment en el context de la candidatura de la Menorca Talaiòtica a patrimoni mundial, en tant que constitueix una part important de la identitat col·lectiva de tots els menorquins i menorquines i un actiu imprescindible en la creació d’un nou model turístic.

- Mantenir la iniciativa de projectar la indústria i els productes elaborats a Menorca, tant per al consum intern com per augmentar les exportacions de tots els sectors productius de l'illa. La diversificació econòmica és la millor eina per aconseguir un desenvolupament sostenible.

- Impulsar i fomentar els projectes de les entitats del tercer sector en tant que promotors de l'economia social i solidària.

- Seguir donant suport als ajuntaments en les inversions a les instal·lacions esportives municipals. El Consell Insular de Menorca ajudarà a fer front a les inversions prioritàries per als ajuntaments sempre de forma coordinada i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries.

- Continuar amb l'aplicació dels convenis d'ajuts signats amb tots els consistoris per impulsar l'accés universal a l'esport i l'activitat física saludable en les etapes de la infància i la joventut (entre 3 i 30 anys) fomentant així la promoció de la salut, els hàbits de vida saludable, la cohesió social i el desenvolupament dels valors del treball en equip.

- Assolir la conjunció de l'esport i el turisme que és una oportunitat per millorar i desestacionalitzar l'oferta turística a Menorca. Per això, les entitats i empreses organitzadores d'activitats turisticoesportives comptaran amb el Consell Insular de Menorca com a col·laborador d'aquests esdeveniments.

- Impulsar i fomentar el desenvolupament de programes de formació ocupacional i contínua en diferents línies d'especialització i sectors econòmics desenvolupats a Menorca.

- Col·laborar i fomentar els projectes socioeducatius, així com els serveis d'informació juvenils i els casals de joves sota la promoció del voluntariat, i l’impuls de l'activitat de les entitats juvenils de l'illa.

- Garantir la sostenibilitat econòmica del sector agrari reconeixent els beneficis que genera en la resta de la societat, així com millorar la capacitació dels agricultors.

- Garantir la sostenibilitat de l'activitat cinegètica millorant les bones pràctiques i la sensibilitat dels caçadors.

- Garantir la sostenibilitat del sector pesquer, contribuint així a la conservació del recurs a través del foment de bones pràctiques pesqueres.

- Millorar la implicació dels ajuntaments de Menorca en les actuacions del teixit associatiu relacionades amb els principis de la reserva de biosfera, especialment les que fomentin el desenvolupament d’actuacions previstes als plans d’acció ambiental de les agendes locals 21 i al Pacte de batles pel clima i l’energia.

- Contribuir a l’estudi i la investigació en matèria de medi ambient i sostenibilitat, així com a la conservació del patrimoni natural com a element inherent a la declaració de reserva de biosfera.

- Commemorar el 25è aniversari de la declaració de Menorca com a reserva de biosfera per part de la UNESCO a través d’un complet programa d’activitats que s’allargarà durant tot l’any 2018.

- Millorar i garantir el benestar animal amb línies de convocatòries dirigides a les societats protectores d’animals i entitats en general que treballen pels drets i el benestar dels animals abandonats i vagabunds.

Aquestes línies d’actuació estan estretament lligades als objectius específics de l’actual equip de govern, encaminats a donar resposta a les necessitats actuals de la societat menorquina en tots els àmbits que són competència del Consell Insular. No obstant això, l’equip de govern ha tingut molt en compte les altres administracions de l’illa, així com les entitats que treballen també en favor del medi ambient, el benestar social i el desenvolupament cultural. Per tal de garantir la sintonia i el treball en comú entre administració i teixit associatiu i empresarial ja s’han adoptat mesures concretes, com el foment dels òrgans participatius i el reforç de la lliure concurrència en el procés de concessió de subvencions.

3. LÍNIES DE SUBVENCIÓ I AJUTS NOMINATIUS PER DEPARTAMENTS

En aquest apartat s’inclouen les línies de subvenció i els ajuts nominatius prevists per a l’exercici 2018 per cada departament, d’acord amb les definicions, l’efecte i l’abast establerts en els termes generals.

Als efectes de simplificar la comprensió i facilitar-ne el seguiment, l’apartat s’ordena amb la numeració corresponent a la classificació orgànica del pressupost del Consell Insular i s’estructura en 3 subapartats fixos per cada departament: objectius generals (vinculats als objectius dels corresponents programes pressupostaris), línies de subvenció per convocatòria i relació d’ajuts nominatius.

En el cas del Departament de Benestar Social i Família s’inclou un quart apartat referit a ajuts de caràcter assistencial que s’atorguen mitjançant altres procediments legals, arran de l’exercici de competències pròpies del Consell Insular.

Classificació orgànica del pressupost del Consell Insular:

1. Presidència

2. Departament de Serveis Generals, Participació Ciutadana i Habitatge

3. Departament de Benestar Social i Família

4. Departament de Cultura i Educació

5. Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

6. Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

7. Departament de Mobilitat

8. Departament de Cooperació Local i Promoció Turística

(Al final d’aquest pla s’inclou un quadre resum per departaments.)

3.1 Departament de Presidència

Direcció Insular de Presidència

Direcció Insular de Comunicació

Direcció Insular d’Ordenació Territorial

Direcció Insular d’Ordenació Turística

3.1.1 Objectius generals

- Col·laborar en l’organització de premis d'àmbit nacional i reconegut prestigi.

- Donar suport a les entitats menorquines i ciutadanes que celebrin commemoracions.

3.1.2 Línies de subvenció per convocatòria

Aplicació pressupost

Beneficiari

Objecte

Objectiu

Import 2018

Aportació externa

Entitat aportant

91200

4890000

Cercle Artístic de Ciutadella

XLIII Premi Born de Teatre

Reconèixer l'esforç del Cercle Artístic de Ciutadella per mantenir un premi cultural de reconegut prestigi nacional

11.000,00€

- €

3.2 Departament de Serveis Generals, Participació Ciutadana i Habitatge

Direcció Insular de Serveis Generals i Participació

3.2.1 Objectius generals

- Implicar directament la ciutadania en la gestió d’una part de la despesa pública amb iniciatives de participació ciutadana.

- Donar a suport a associacions i entitats sense ànim de lucre.

- Fomentar la comunicació i el treball en xarxa entre associacions.

- Promoure i fomentar actuacions de voluntariat i de reconeixement i posada en valor de la seva funció social.

- Impulsar i fomentar les entitats del tercer sector en tant que promotors de l'economia social i solidària.

3.2.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Ajuts per a la promoció i el foment del voluntariat a Menorca

Objectius específics: Donar suport a projectes de divulgació i implantació de models i accions de l’economia social i solidària. Donar suport a projectes de formació i foment del voluntariat i de reconeixement i posada en valor de la seva funció social.

Efectes previstos: Millora del coneixement del teixit associatiu de Menorca. Increment del nivell formatiu de les persones relacionades amb l’activitat associativa de Menorca. Impuls de l’aplicació de les clàusules socials en la contractació pública. Establiment i impuls d’iniciatives com “l’aprenentatge servei”, on als currículums acadèmics s’incorpora la pràctica dels continguts adquirits a les entitats socials.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 10.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 2.92400.4800000

3.3 Departament de Benestar Social i Família

Direcció Insular de Benestar Social i Família

3.3.1 Objectius generals

- Col·laborar en el suport a institucions socials específiques per al desenvolupament de programes de serveis socials.

- Promoure la prevenció i la intervenció amb les famílies seguint les directrius del Pla insular de família de Menorca.

- Afavorir la capacitació educativa de les famílies en dificultats culturals i/o amb dificultats per participar en la comunitat educativa i que per tant no poden beneficiar-se de la participació en aquests contextos.

- Completar el Programa d’ajuda alimentària del Fons d’Ajuda Europea per a les Persones més Desfavorides (FEAD) perquè, a més dels productes que ja inclou de naturalesa perible, inclogui productes frescos que es posin igualment a disposició de les persones més desfavorides.

- Promoure la inserció sociolaboral de les persones en risc d'exclusió social mitjançant el programa de renda mínima d'inserció en coordinació amb els serveis socials comunitaris municipals i el servei insular de polítiques actives d’ocupació.

- Facilitar l’accés a un recurs terapèutic o residencial adequat per a les persones que no poden ser ateses en centres ubicats a Menorca.

- Promoure programes i activitats socioculturals i de lleure adreçades a millorar el benestar de la gent gran activa.

- Impulsar els programes i les actuacions adreçades a la prevenció de les situacions de dependència i a la promoció de l'autonomia personal de la gent gran.

- Col·laborar amb els ajuntaments i amb altres administracions en la prestació dels serveis adreçats a atendre les necessitats de la gent gran.

- Portar a terme el servei promoció de l’autonomia personal a través del Patronat Municipal de l’Hospital de Ciutadella, mitjançant la realització de tallers d’estimulació cognitiva dirigits a persones que pateixen la malaltia d’Alzheimer o altres trastorns cognitius.

- Facilitar el transport normalitzat o adaptat de persones amb necessitats especials entre les diferents localitats, urbanitzacions i altres nuclis de Menorca i els diversos centres i serveis socials del Consell Insular de Menorca, o bé altres centres i serveis amb els quals el Consell mantengui una relació de col·laboració per a l'assistència, la rehabilitació o la promoció dels usuaris dels seus serveis socials.

- Afavorir l'exercici de les funcions pròpies de la guarda per tutela i acolliment familiar.

- Afavorir el manteniment de la persona menor d’edat dins el seu nucli familiar.

- Millorar la qualitat de vida i la promoció del benestar social de les persones majors i persones amb discapacitat amb l’accés a ajuts econòmics per cobrir despeses sociosanitàries.

3.3.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Ajuts a associacions i altres entitats socials privades sense ànim de lucre

Objectius específics: Col·laborar amb les entitats socials privades i sense ànim de lucre mitjançant el finançament de projectes i activitats de serveis socials, els quals contribueixin a fomentar l’autonomia personal, la qualitat de vida i el benestar social dins dels camps de la dependència, promoció de l’autonomia de la gent gran, pobresa, malaltia crònica i atenció a la família.

Efectes previstos: Millora de l’oferta de prestacions de serveis socials a Menorca.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 160.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 3.23100.4800011

- Convocatòria: Ajuts econòmics adreçats a persones menors d’edat amb declaració de risc de desprotecció

Objectius específics: Aquestes ajudes formen part d’un pla d’intervenció familiar i estan dirigides a afavorir el manteniment de la persona menor d’edat dins el seu nucli familiar d’origen, amb la finalitat de garantir la seva seguretat i el seu benestar així com el compliment dels objectius de reducció o eliminació dels factors de risc de desprotecció.

Efectes previstos: El manteniment de la persona menor d’edat en el seu nucli familiar d’origen i la millora de la seva qualitat de vida.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 30.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 3.23123.4800002

- Convocatòria: Ajuts per a estades en centres terapèutics o residencials ubicats fora de Menorca i per a desplaçaments associats

Objectius específics: Possibilitar l’atenció social o sociosanitària a persones que, per la seva discapacitat psíquica, física o psiquiàtrica o per les seves dificultats derivades d’addiccions o trastorns de conducta, els serveis socials o sanitaris públics han valorat que necessiten una estada en un centre residencial o terapèutic per al qual no hi ha recursos disponibles i adequats a les necessitats en els sistemes públics de protecció social a Menorca.

Facilitar els desplaçaments de les persones usuàries d’aquests centres i dels seus familiars més directes quan es valori la conveniència d'acompanyar-los i de visitar-los periòdicament.

Efectes previstos: L'ajut es concep com una eina més per aconseguir els objectius definits pels serveis socials envers la persona destinatària, i no com un fi en si mateix. La sol·licitud ha de formar part, per tant, d'un pla d'intervenció mitjançant el qual l'ajut pugui evitar un retrocés en els objectius aconseguits o una pèrdua greu de la qualitat de vida dels membres del nucli familiar, i en tot cas se seguirà treballant perquè, sempre que sigui possible, la persona pugui tenir cobertura i accedir a un recurs adequat a les seves necessitats retornant a l'illa de Menorca.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 50.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 3.23131.4800006

- Convocatòria: Ajuts econòmics individuals del Consell Insular de Menorca per a persones majors i per a persones amb discapacitat

Objectius específics: Atendre les necessitats específiques de les persones majors de 65 anys per tal de millorar la seva qualitat de vida i, en general, promoure el seu benestar social. Atendre les necessitats específiques de les persones en situació de discapacitat reconeguda per tal de millorar la seva qualitat de vida i, en general, promoure el seu benestar social.

Efectes previstos: L'ajut es concep com una ajuda econòmica, de caràcter no periòdic, per cobrir les necessitats específiques de caire sociosanitari com les ajudes tècniques (pròtesis, ortesis i ajudes de mobilitat i comunicació), petites reparacions de la llar i tractaments professionals sociosanitaris (psicomotricitat, logopèdia, tractament psicopedagògic, tractaments psicoterapèutic i altres tractaments similars) no coberts pel sistema públic sanitari. Els destinataris d'aquests ajuts són les persones majors de 65 anys i les persones en situació de discapacitat reconeguda.

Aquests ajuts específics es complementen a la resta d'ajuts econòmics individuals i d'emergència social conveniats amb els municipis de l'illa que permeten atendre necessitats específiques dels col·lectius de persones majors de 65 anys així com de les persones amb discapacitat per tal de millorar de seva qualitat de vida així com promoure el seu benestar social.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 200.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 3.23134.4620005 i 3.23135.4620005

3.3.3 Relació d'ajuts nominatius del Departament de Benestar Social i Família

Aplicació pressupost

Beneficiari

Objecte

Objectiu

Import 2018

Aportació externa

Entitat aportant

23100 4890018

Creu Roja

Transport assistit per a la gent gran

Realitzar el transport normalitzat o adaptat de persones amb necessitats especials entre les diferents localitats, urbanitzacions i altres nuclis de població de l'illa de Menorca i els diversos centres i serveis socials del Consell Insular de Menorca, o bé altres centres i serveis amb els quals el Consell mantengui una relació de col·laboració per a l'assistència, la rehabilitació o la promoció dels usuaris dels seus serveis socials. Propiciar la gestió del programa de forma coordinada i integrada entre el CIM i l'entitat beneficiària. Generar els recursos necessaris per a una articulació adequada de l'estructura operativa i la millora contínua del servei.

35.000,00€

- €

23124 4800001

Creu Roja Espanyola

Programa d'ajuda alimentària

Establir un marc de col·laboració entre el Consell Insular de Menorca i Creu Roja Espanyola que permeti completar el Programa d'ajuda alimentària del Fons d'Ajuda Europea per a les Persones més Desafavorides (FEAD), perquè, a més dels productes que ja inclou de naturalesa perible, inclogui productes frescos que es posin igualment a disposició de les persones més desafavorides.

20.000,00€

- €

23124 4800001

Càritas Diocesana de Menorca

Programa d'ajuda alimentària

Establir un marc de col·laboració entre el Consell Insular de Menorca i Càritas Diocesana de Menorca que permeti completar el programa d'ajuda alimentària del Fons d'Ajuda Europea per a les Persones més Desafavorides (FEAD), perquè, a més dels productes que ja inclou de naturalesa perible, inclogui productes frescos que es posin igualment a disposició de les persones més desafavorides.

20.000,00€

- €

23124 4800002

Càritas Diocesana de Menorca

Programa d'escolarització infantil (Projecte Paidós)

Afavorir la capacitació educativa de les famílies en dificultats culturals i/o amb dificultats per participar en la comunitat educativa i que, per tant, no poden beneficiar-se de la participació en aquests contextos. Consisteix fonamentalment a generar entorns educatius amb intensa participació de les famílies, inclosa la seva permanència, i és concebut com un pas dirigit a la seva normalització en l'entorn educatiu.

40.000,00€

- €

23131 4800004

Càritas Diocesana de Menorca

Gestió de la renda minima d'inserció

L’objecte d’aquest ajut és establir una col·laboració en la gestió del programa de la renda mínima d’inserció (RMI), mitjançant la qual l’entitat beneficiària haurà de dur a terme les següents actuacions:

a) Participar en la Comissió Tècnica d’Avaluació i Seguiment, amb les funcions que el Reglament insular de desplegament de la normativa reguladora de l’RMI atribueix a aquest òrgan, mitjançant un representant tècnic.

b) Avançar, mensualment, el pagament als usuaris que estiguin donats d’alta en el programa de l’RMI els ajuts que els corresponguin, d’acord amb els imports, els terminis i els criteris acordats per la Comissió Tècnica d’Avaluació i Seguiment.

c) Impartir tallers sobre competències personals i laborals, i realitzar accions que facilitin la inserció als beneficiaris de l'RMI d’acord amb allò que determini la Comissió Tècnica d’Avaluació i Seguiment.

d) Desenvolupar les tasques incloses en el pla d'inserció i programa formatiu dels beneficiaris, que combinarà actuacions d'informació, orientació, formació ocupacional i d'acompanyament, en les quals es procurarà facilitar l'adquisició d'hàbits, actituds i capacitats bàsiques imprescindibles i prèvies per a una futura inserció laboral.

65.000,00€

- €

23134 4539001

Universitat de les illes Balears

Universitat oberta per a persones majors (UOM)

Obrir la Universitat amb una oferta específica per a gent gran.

Fomentar la participació de la gent gran en la societat actual.

Potenciar una altra percepció i imatge de la gent gran.
Divulgar els diferents camps del coneixement i de la cultura.

Possibilitar l’intercanvi de coneixements i experiències entre la gent gran.

Integrar la UIB en el si de la societat de les Illes Balears.

10.000,00€

- €

23134 4620004

Patronat Municipal de l'Hospital de Ciutadella

Servei de promoció de l'autonomía

Finançar part de les despeses necessàries per dur a terme el servei de promoció de l’autonomia personal de l’Ajuntament de Ciutadella, a través del Patronat Municipal de l’Hospital de Ciutadella, mitjançant la realització de tallers d’estimulació cognitiva dirigits a persones que pateixen la malaltia d’Alzheimer o altres trastorns cognitius la cura de les quals és assumida per la família en el seu domicili, amb una sobrecàrrega del cuidador, però que, no obstant això, presenten un grau d’autonomia acceptable i suficient per desenvolupar les activitats de la vida diària de manera autònoma.

75.000,00€

- €

23134 4890002

Federació d'Associacions de Persones Majors de Menorca

Programa d'oci i promoció de l'autonomia personal i prevenció de la dependència

Fomentar i realitzar programes i activitats adreçades al sector de població de la gent gran que s’incloguin dins la tipologia següent:

- Prevenció de les situacions de dependència

- Promoció de l’autonomia personal

- Prevenció i promoció de la salut

- Promoció dels drets i de la participació ciutadana de la gent gran

- Ajuda mútua i solidaritat

- Programes intergeneracionals

- Activitats culturals, esportives i d’oci

120.000,00€

- €

3.3.4 Altres ajuts de caràcter assistencial

- Ajuts econòmics per a les famílies acollidores

Objectius específics: La cobertura de les necessitats bàsiques i específiques de les persones menors d’edat tutelades pel Consell Insular de Menorca (CIM) amb mesura de protecció d’acolliment familiar.

Efectes previstos: Donar suport a les famílies acollidores a les qual el CIM ha atorgat la guarda de persones menors d’edat tutelades, ja que aquestes famílies tenen l’obligació de tenir-ne cura, alimentar-les, educar-les i procurar-los una formació integral.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 160.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 3.23123.4800001

3.4 Departament de Cultura i Educació

Direcció Insular de Cultura i Patrimoni

3.4.1 Objectius generals

- Donar suport a la iniciativa educativa de Menorca.

- Desenvolupar actuacions per millorar l'educació infantil de 0-3 anys de Menorca, l’educació de persones adultes i l’educació artística formal i no formal.

- Impulsar polítiques de foment i suport de les entitats culturals.

- Impulsar accions encaminades a aconseguir una major presència del català en tots els àmbits de la societat menorquina i, en concret, fomentar l’ús de la llengua catalana a les empreses i els clubs esportius de Menorca, així com donar suport a l'edició en llengua catalana.

- Consolidar els programes de foment de la creativitat i de la producció artística.

- Impulsar polítiques de foment i difusió de la creativitat cultural i producció artística.

- Fomentar la revitalització i recuperació de les diferents manifestacions de la nostra cultura popular i del patrimoni immaterial de Menorca.

- Aconseguir la declaració de la Cultura Talaiòtica de Menorca com a patrimoni mundial per part de la UNESCO.

- Protegir i salvaguardar el patrimoni històric.

- Conservar i restaurar el patrimoni històric per llegar-lo en les millores condicions a les generacions futures.

- Aprofundir en el coneixement existent sobre el patrimoni històric a través del foment de la investigació.

- Difondre el coneixement existent sobre el patrimoni històric a través de la realització de publicacions científiques i trobades divulgatives.

- Donar suport a la cooperació internacional, mitjançant la participació en el Fons Menorquí de Cooperació i el desenvolupament de projecte de cooperació local entre territoris.

3.4.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Ajuts per activitats educatives

Línia 1. Ajuts a les escoles municipals de música

Línia 2. Ajuts a les escoles infantils 0-3 anys

Objectius específics:

Línia 1.Col·laborar amb els ajuntaments en la tasca de la formació musical que es desenvolupa als diferents pobles de Menorca.

Línia 2. Col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen.

Efectes previstos:

Línia 1. Garantir als ciutadans de Menorca una oferta pública no reglada d'ensenyament musical i consolidar la xarxa d'escoles municipals de música de la nostra illa.

Línia 2. Desenvolupament i millora de l’activitat educativa infantil de les escoletes de Menorca dirigida tant als infants escolaritzats com als no escolaritzats i a les seves famílies.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 260.000 €

Línia 1. 50.000€

Línia 2. 210.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.32600.4620000

- Convocatòria: Beques per estudis fora de Menorca, curs 2017/2018

Objectius específics: Concessió de beques per a la realització d'estudis fora de Menorca per al curs 2017-2018.

Efectes previstos: Ajudar a estudiants menorquins que estudien fora de l'illa, per tal de fomentar la igualtat d'oportunitats i facilitar l'accés dels estudiants menorquins als ensenyaments universitaris, de formació professional de grau mitjà o superior, d'ensenyaments artístics superiors.

Termini d’execució: Anual (2018)

Pressupost previst: 300.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.32600.4810004

- Convocatòria: Entitats culturals

Objectius específics: Donar suport a la realització de projectes culturals desenvolupats en l'àmbit de Menorca per les entitats culturals de l'illa.

Efectes previstos: Oferir durant tot l'any d'activitats culturals arreu de Menorca i potenciar els projectes de les entitats sense ànim de lucre.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 200.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33400.4890002

- Convocatòria: Ajuts per fomentar l’ús del català en els sectors empresarial, esportiu i editorial de Menorca

Objectius específics: Fomentar l’ús de la llengua catalana en les activitats, en la retolació i en tota la documentació que generin els comerços, els establiments turístics i les empreses de Menorca en general.

Fomentar l’ús de la llengua catalana en els clubs esportius de Menorca.

Donar suport a l’edició en llengua catalana.

Efectes previstos: Una major presència de la llengua catalana en els diferents sectors de la societat menorquina, especialment en l’àmbit de l’empresa i l’esport.

Promoure la creativitat literària i l’edició de llibres, discos i vídeos en català a l’àmbit de l’illa de Menorca.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 30.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33410.4790070

- Convocatòria: Ajuts per a la producció audiovisual i la creació en arts visuals

Línia 1. Suport a la producció audiovisual

Línia 2. Suport a la creació en arts visuals

Línia 2.1. Investigació

Línia 2.2. Formació

Línia 2.3. Producció d’exposicions

Línia 2.4. Producció d’obra

Objectius específics:

Línia 1. Donar suport a la realització i postproducció de projectes audiovisuals localitzats a Menorca o a càrrec de productors i empreses audiovisuals menorquines.

Línia 2. Donar suport a la realització de projectes d’arts visuals desenvolupats a Menorca per part d’artistes nascuts o residents a Menorca, i d’entitats domiciliades a Menorca.

Efectes previstos:

Línia 1. Fomentar la realització de projectes audiovisuals de qualitat, de ficció i no ficció, a Menorca.

Línia 2. Incrementar i millorar les condicions de projectes de creació i exposició en arts visuals a Menorca.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 60.000 €

Línia 1. 20.000 €

Línia 2. 40.000 €

Línia 2.1. 10.000 €

Línia 2.2. 10.000 €

Línia 2.3. 10.000 €

Línia 2.4. 10.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33400.4890006

- Convocatòria: Ajuts per al foment arts escèniques

Línia 1. Producció professional

Línia 2. Producció semiprofessional

Línia 3. Projectes artístics individuals

Objectius específics: Donar suport a la realització de projectes d’arts escèniques desenvolupats en l’àmbit de Menorca.

Línia 1. Finançar una producció professional a Menorca, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears.

Línia 2. Donar suport a la realització de produccions semiprofessionals.

Línia 3. Donar suport a projectes individuals d’artistes en els àmbits de la formació, la producció i la difusió.

Efectes previstos: Augment del nombre de produccions teatrals i la seva qualitat.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 60.000 €

Línia 1. 36.000 €

Línia 2. 18.000 €

Línia 3. 6.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33400.4890007

- Convocatòria: Menorca, Música i Teatre

Objectius específics: Promoció de l'activitat musical i teatral que desenvolupen els grups menorquins a fi d'oferir-los un marc per donar a conèixer la seva activitat i creativitat, i afavorint les seves actuacions a tots els municipis de Menorca al llarg de tot l’any.

Efectes previstos: Que els ajuntaments, les associacions culturals, de veïns i els clubs de jubilats tenguin un ampli ventall d'actuacions de diferents grups musicals i de teatre als diferents municipis de l'illa.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 60.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33400.4890009

- Convocatòria: XVI Premi Francesc de Borja Moll de Contes i Rondalles

Objectius específics: Fomentar el coneixement de la cultura popular i la creativitat literària entre els joves de Menorca, especialment el gènere de la rondallística, a partir de la creació pròpia de contes i rondalles.

Efectes previstos: Major coneixement de la narrativa popular de Menorca entre la joventut de l’illa.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 800 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33410.2260200

- Convocatòria: XV Premi Josep Vivó de glosa escrita

Objectius específics: Fomentar el coneixement de la glosa entre la població de Menorca i fomentar el conreu d’aquest gènere literari.

Efectes previstos: Major coneixement de la glosa entre la població de Menorca i aparició de nous valors que conreïn el gènere de la glosa escrita.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 1.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 1.33410.4810002

- Convocatòria: II Premi de Joieria Patrimoni Mundial

Objectius específics: Fomentar la creativitat entre els estudiants i els treballadors de la joieria, promocionant la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial per part de la UNESCO.

Efectes previstos: Estimular la creativitat de joves interessats en la joieria, així com patrocinar la candidatura de Menorca Talaiòtica.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 3.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33600.7800001

- Convocatòria: Accions per millorar el coneixement, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric de Menorca. Línies d’ajuts:

1. Per portar a terme restauracions de béns del patrimoni històric. Conservar i restaurar el patrimoni històric per llegar-lo en les millors condicions a les generacions futures.

2. Per portar a terme intervencions arqueològiques i paleontològiques. Aprofundir en el coneixement existent sobre el patrimoni històric a través del foment de la investigació amb metodologia arqueològica.

3. Per portar a terme investigacions de tipus històric i arqueològic. Aprofundir en el coneixement existent sobre el patrimoni històric a través del foment de la investigació.

4. Per portar a terme publicacions a revistes científiques d’àmbit internacional.

5. Per organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió.

Objectius específics: Donar suport econòmic a les activitats que signifiquin ampliar i millorar el coneixement i la salvaguarda del patrimoni històric a partir d’intervencions arqueològiques i paleontològiques, investigacions de tipus històric, restauració de béns, difusió i debat, tenint present que ajudin a completar l’expedient de la candidatura Menorca Talaiòtica a patrimoni mundial.

Efectes previstos: L’enriquiment del coneixement i la difusió del valor del patrimoni històric de Menorca, especialment per demostrar el criteri d’autenticitat dels béns de la candidatura a patrimoni mundial.

Termini d’execució: pluriennal (2018-2019)

Pressupost previst: 190.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 4.33600.7803500

3.4.3 Relació d'ajuts nominatius del Departament de Cultura i Educació

Aplicació pressupost

Beneficiari

Objecte

Objectiu

Import 2018

Aportació externa

Entitat aportant

32600 4890004

Delegació a Menorca de la Feeració Balear d'Escacs

Programa d'escacs a les escoles

Promoure l'ensenyament dels escacs mitjançant cursos a diferents escoles de primària de Menorca

1.500,00€

- €

32600 4890005

Càritas Diocesana de Menorca

Suport al projecte Paidós

Té per objectiu afavorir la capacitació educativa de les famílies en dificultats culturals i/o amb dificultats per participar en la comunitat educativa i que per tant no poden beneficiar-se de la participació en aquests contextos. Consisteix fonamentalment a generar entorns educatius amb intensa participació de les famílies inclosa la seva permanència i és concebut com un pas dirigit a la seva normalització en l’entorn educatiu

10.000,00€

- €

33400 4890011

Joventuts Musicals d'Alaior

Programació de concerts anual

Donar suport a les activitats que organitza Joventuts Musicals d'Alaior pel seu interès públic,social i econòmic

2.700,00€

- €

33400 4890011

Joventuts Musicals de Ciutadella

Programació de concerts anuals festival d'estiu

Donar suport a les activitats que organitza Joventuts Musicals de Ciutadella pel seu interès públic, social i econòmic, especialment el Festival de Música d'estiu

17.300,00€

- €

33400 4890011

Joventuts Musicals de Maó

Programació de concerts anuals festivals d'estiu

Donar suport a les activitats que organitza Joventuts Musicals de Maó pel seu interès públic, social i econòmic, especialment el Festival de música d'estiu

17.300,00€

- €

33400 4890011

Joventuts Musicals de Mercadal

Programació de concerts anuals

Donar suport a les activitats que organitza Joventuts Musicals de Mercadal pel seu interès públic,social i econòmic

2.700,00€

- €

33400 4890012

Orquesta de Cambra Illa de Menorca

Programació de concerts anuals

Contribuir amb el sosteniment de l'Orquestra de Cambra de Menorca, OCIM, a través del finançament de la seva temporada de concerts

45.000,00€

- €

33400 4890013

Associació Jazz Obert

Festival Menorca Jazz 2018 i activitats anuals de l'Associació

Divulgació i promoció del jazz a Menorca i dels grups menorquins

15.000,00€

- €

33400 4890014

Associació Tanagra

Festival Internacional de Cinema de Menorca ficme 2018

Donar suport a la celebració del III Festival Internacional de Cinema de Menorca, FICME 2018, pel seu interès cultural, social, turístic i econòmic, i per la seva singularitat

20.000,00€

- €

33400 7800000

Fundació Orgue de Santa Maria

Millores i manteniment de l'orgue de la parròquia de Santa Maria de Maó

Contribuir en el manteniment, inversions de millora i adquisició d'equipaments per a l'orgue històric de Santa Maria de Maó

2.000,00€

- €

33410 4800000

Associació de Premsa Local de Menorca

Donar suport a la premsa local de Menorca. Fomentar l'ús de la llengua catalana en les revistes d'àmbit local i en les activitats de les associacions de premsa local de Menorca

Millorar el coneixement de l'actualitat insular entre la societat menorquina a través de les revistes locals que, per àmbit de difusió i contingut, són més properes als lectors i faciliten la difusió de la realitat menorquina entre els ciutadans

10.000,00€

- €

33410 4890000

Federació Menorquina de Grups Folklòrics (Femefolk)

Ensenyament i promoció dels balls tradicionals

Promoure l'ensenyament dels balls tradicionals. Fomentar i salvaguardar els balls tradicionals com a element del nostre patrimoni cultural immaterial. Fomentar les ballades populars dels grups menorquins de ball

7.500,00€

- €

33600 4892800

Amics de la Mar de Menorca

Manteniment del llaüt Besitos sosteniment activitats de l'entitat

Realització de feines de conservació del llaüt Besitos(propietat del CIM) i difusió de l’art de la navegació a vela llatina a Menorca. El Consell Insular de Menorca està interessat a donar suport a aquesta activitat, consistent en la conservació del llaüt Besitosi en la difusió de l’art de la navegació a la vela llatina, amb la finalitat de fomentar entre els ciutadans la divulgació i el coneixement del patrimoni etnològic insular, coneixement que cerca la seva estimació i que ha de propiciar la consciència sobre la necessitat de la seva protecció.

5.000,00 €

- €

33600 7802700

Bisbat de Menorca

Vetllar per la protecció i conservació del patrimoni històric de l'Església, en el marc de la coordinació establerta en la Comissió Mixta CIM-Església

Col·laborar en el finançament de projectes de restauració del patrimoni històric de l'església a Menorca, tot això en compliment de l'article 4 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears (LPHIB), que estableix un marc de col·laboració i coordinació entre l’Església catòlica i els consells insulars per tal de vetllar per la protecció, conservació i difusió del patrimoni històric que pertany a aquella entitat.

35.000,00€

- €

33600 7800000

Associació Amics del Museu de Menorca

Col·laborar en el projecte "Certamen Beca Talaiòtica 2018"

Programar i executar una visita guiada des d'un punt de vista innovador, original i que aporti una visió pròpia a un dels jaciments arqueològics que formen part de la candidatura de Menorca Talaiòtica.

16.396,75€

- €

92910 48900016

Fundació Vicente Ferrer

Apadrinament de 15 fillets/filletes de l’Índia

Destinar aquesta col·laboració econòmica a l'apadrinament de 15 fillets/filletes de l’Índia. Una quantitat que es destinarà a un fons únic que reverteixi en el benefici de tota la comunitat, entenent que el progrés del fillet/filleta no pot ser aïllat, sinó que ha de passar pel progrés de la seva família, de les famílies del seu poblat i de totes les famílies de l'entorn en què viu.

3.240,00€

- €

3.5 Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

Direcció Insular d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

3.5.1 Objectius generals

- Atendre, de forma especial, els col·lectius més vulnerables a l'hora de trobar feina.

- Fomentar el desenvolupament de programes de formació ocupacional i contínua a l'illa de Menorca.

- Promoure les activitats dirigides als joves per part dels municipis i ajudes destinades al manteniment als punts d'informació, centre d'informació i casals de joves dels ajuntaments de l'illa.

- Ajudar a la sostenibilitat de les entitats juvenils de l'illa així com promoure l'associacionisme juvenil i les activitats dirigides als joves.

- Millorar la qualitat de vida de la gent gran en els geriàtrics i els centres de dia de Menorca mitjançant l'activitat física integral.

- Ajudar els clubs, les federacions, esportistes i tècnics per fomentar i millorar l'activitat esportiva, l'associacionisme i la formació.

- Promoure el reconeixement públic al mèrit esportiu.

- Prioritzar el desenvolupament de l'esport en l'edat escolar. Promocionar l'esport base i de participació, incorporant en la normativa aspectes formatius i educatius, així com mantenir iniciatives d'esport adaptat a l'esport escolar.

- Promocionar l'esport participatiu per a tothom.

- Impulsar l'accés universal a l'esport i l'activitat física saludable a la infància i la joventut entre 3 i 30 anys.

- Promocionar els productes agroalimentaris de Menorca.

- Donar suport al sector industrial tradicional de Menorca.

- Fomentar la difusió de la innovació i tecnologia i impulsar la innovació empresarial.

3.5.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Ajuts per al desenvolupament de programes actius de formació ocupacional i contínua adreçats a treballadors ocupats i desocupats

Objectius específics: Col·laborar i fomentar el desenvolupament de programes de formació ocupacional i contínua en diferents línies d’especialització i àmbits socioeconòmics de rellevància per al territori insular adreçats a treballadors ocupats i desocupats.

Efectes previstos: Ajudar a iniciatives de formació que contribueixen a la millora de la competitivitat, possibilitar el relleu generacional i l'actualització de coneixement.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 35.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.24100.4700000

- Convocatòria: Ajuts als ajuntaments per al finançament dels serveis d’informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves

Objectius específics: Col·laborar en el manteniment dels serveis d’informació juvenil i en la programació d’activitats formatives, educatives i lúdiques per a joves d’entre 14 i 30 anys encaminades al lleure, l’oci nocturn i alternatiu, la formació del voluntariat, la dinamització i participació dels joves en la vida pública i la formació cultural en els seus territoris al llarg de l’any de la convocatòria.

Efectes previstos: Aconseguir un bon nivell d’implicació i dinamització del jovent a través dels serveis que ofereixen els municipis, i implicar les administracions locals en la consecució d’aquest mateix objectiu.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 50.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.33450.4620007

- Convocatòria: Ajuts per a la realització d’activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca

Objectius específics: Donar suport a les activitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut per a la realització d’activitats destinades als joves, promoure el voluntariat i col·laborar en les despeses de funcionament de les associacions juvenils de Menorca que desenvolupin activitats per als joves al llarg de l’any de la convocatòria.

Efectes previstos:

- Potenciar l’associacionisme juvenil i la participació activa dels joves i les joves en la societat menorquina.

- Afavorir la participació de la infància i el jovent en activitats que compleixin les millors condicions de qualitat pedagògica.

- Promoure serveis d’interès general per a la població juvenil.

- Assegurar una oferta diversificada i àmplia d’activitats socioculturals per als joves, accessible independentment del municipi de residència.

- Impulsar noves propostes d’oci nocturn, lliure del consum d’alcohol i altres drogues, adreçades al jovent i inclusives per als joves menors d’edat.

- Afavorir l’educació en valors a través de les activitats juvenils, amb atenció especial a la dimensió de gènere.

- Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent-hi el jovent amb discapacitat, els joves immigrants i els joves en situació de risc social, millorant el coneixement de la realitat cultural de Menorca i la cohesió social.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 30.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.33450.4890054

- Convocatòria: Ajuts a entitats esportives per a infants i joves amb risc d’exclusió social

Objectius específics: Concessió de beques per al foment de la pràctica esportiva dels infants i joves amb necessitats econòmiques i/o en risc d’exclusió social, a través de la subvenció en un percentatge de les quotes dels clubs esportius i altres entitats locals.

Efectes previstos: Ajudar a les famílies dels infants i joves amb dificultats econòmiques i socials fent-los possible l’accés a la pràctica esportiva a través dels clubs esportius i/o altres entitats que tenguin com a objectiu el foment de la pràctica esportiva, sempre dintre d’un marc de formació integral, i el foment dels valors socials i educatius.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 40.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.33450.4890000 (20.000 €)

5.34100.4890088 (20.000 €)

- Convocatòria: Ajuts a ajuntaments per a la promoció de l’activitat física per a gent gran i activitat física adaptada

Objectius específics: Ajut per cobrir les despeses de l’Ajuntament en col·laboració amb el CIM per a la promoció de l’activitat física i de l’activitat física adaptada per a gent gran.

Efectes previstos: Promoure l’activitat física per a gent gran i l’activitat física adaptada.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 10.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.34100.4620017

- Convocatòria: Ajuts per a entitats esportives (clubs i federacions)

Objectius específics: Ajut per a les despeses de manteniment de l’entitat, de les dietes per assistir en les lligues en què participi, dels desplaçaments a competicions finals i de beques per a estudis dels tècnics esportius.

Efectes previstos: Promoure i ajudar a les delegacions federatives i als clubs esportius de l’illa de Menorca a difondre i mantenir l’activitat esportiva de cada entitat.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 146.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.34100.4890022

- Convocatòria: Ajuts a esportistes menorquins o residents destacats durant l’any 2017

Objectius específics: Ajuts per cobrir les despeses dels esportistes menorquins o residents a l’illa de Menorca destacats durant l’any 2017 en esports individuals.

Efectes previstos: Promoure l’esport d’elit a través de dues línies. Línia 1: entre els esportistes menorquins i/o residents a l’illa de Menorca que varen destacar l’any anterior. Línia 2: per a esportistes menorquins i/o residents a l’illa de Menorca amb projecció de poder formar part d’una selecció nacional individualment.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 38.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.34100.4890022

- Convocatòria: Ajuts a esportistes estudiants en centres de tecnificació que resideixen fora de l'illa de Menorca

Objectius específics: Ajuts per a les despeses dels esportistes en centres de tecnificació esportiva o que duen a terme un programa estatal de tecnificació esportiva i que estudien i resideixen fora de l’illa de Menorca.

Efectes previstos: Donar suport als esportistes residents en centres de tecnificació o que duguin a terme un programa estatal per formar-se i promoure la tecnificació de l’esport que practiquin.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 10.000 €

Fonts de finançament: Pressupost propi. 5.34100.4890022

- Convocatòria: Ajuts al sector equí de Menorca

Objectius específics: Impulsar i dinamitzar el sector mitjançant actuacions promocionals i la presència a esdeveniments destacats, tant d’àmbit local com fora de l’illa.

Efectes previstos: Incrementar la productivitat i la viabilitat de les empreses del sector equí de l’illa.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 70.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.41900.4890002

- Convocatòria: Ajuts a les empreses transformadores de formatge Mahón-Menorca per a accions de promoció

Objectius específics: Donar suport a les empreses transformadores de formatge Mahón-Menorca per a les despeses generades per actuacions de promoció.

Efectes previstos: Increment de la presència al mercat de les empreses transformadores de formatge Mahón-Menorca.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 90.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.41900.4790000

- Convocatòria: Ajuts al teixit empresarial i associatiu de Menorca

Objectius específics: Donar suport per al teixit empresarial i associatiu de l’illa de Menorca per a l’assistència a fires i la promoció dels seus productes.

Efectes previstos: Millora de la comercialització i la posició al teixit empresarial i associatiu de l'illa de Menorca en els mercats nacional i internacional.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 320.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.43900.4790000

- Convocatòria: Ajuts per al foment de la divulgació i la inversió en innovació i noves tecnologies

Objectius específics:

- Fomentar l’interès social per la ciència, la tecnologia, la innovació i l’emprenedoria i impulsar la relació entre els diferents agents i actors, tant públics com privats, del sistema.

- Promoure activitats que fomentin la recerca, el desenvolupament, la innovació i les noves tecnologies en el marc d’una economia basada en l’especialització intel·ligent i la innovació.

Efectes previstos: Afavorir processos innovadors que permetin millores empresarials i l’augment de la seva competitivitat; ajudar a enfortir el teixit empresarial i del tercer sector mitjançant les noves tecnologies de la informació i la comunicació, i col·laborar en la difusió, la divulgació i l'estudi en matèria d’innovació i de noves tecnologies.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 20.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 5.46200.4790000

3.5.3. Relació d'ajuts nominatius del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

Aplicació pressupost

Beneficiari

Objecte

Objectiu

Import 2018

Aportació externa

Entitat aportant

24100 4890006

Càritas Diocesana

Programa d’inserció sociolaboral per a persones beneficiàries de l'RMI

Desenvolupar el procés d’acompanyament a l’ocupació per al col·lectiu de persones en risc d’exclusió social i amb especials dificultats d’inserció

100.000,00€

75.000,00€

SOIB

34100 4890022

Club Voleibol Ciutadella

Conveni per a la promoció de l'esport d'elit

Promoure a través de l'equip d'elit del club l'illa de Menorca i el voleibol als centres escolars

65.000,00€

- €

34100 4890022

Bàsquet Menorca

Conveni per a la promoció de l'esport d'elit

Promoure a través de l'equip d'elit del club l'illa de Menorca i el bàsquet als centres escolars

10.000,00€

- €

34100 4890022

Sporting Mahonés (equip femení)

Conveni per a la promoció de l'esport d'elit

Promoure a través de l'equip d'elit del club l'illa de Menorca i el futbol als centres escolars

15.000,00€

- €

34100 4890022

Albert Torres

Conveni per a la promoció de l'esport d'elit

Promoure el ciclisme a través de l'esportista d'elit Albert Torres als centres escolars i als clubs

6.000,00€

- €

34100 4890022

Paco Vallejo

Conveni per a la promoció de l'esport d'elit

Promoure els escacs a través de l'esportista d'elit Paco Vallejo als centres escolars i als clubs esportius

6.000,00€

- €

34100 4890022

Club Marítimo Mahón

Conveni de col·laboració per a activitats nàutiques

Col·laborar en la realització i organització de les activitats de vela i del programa Vine a navegar

6.000,00

- €

34100 4890022

Club Nàutic Ciutadella

Conveni de col·laboració per activitats nàutiques

Col·laborar en la realització i organització de les activitats de vela i del programa Vine a navegar

5.700,00€

- €

34100 4890022

Club Nàutic Fornells

Conveni de col·laboració per activitats nàutiques

Col·laborar en la realització i organització de les activitats de vela i del programa Vine a navegar

5.000,00€

- €

34100 4890022

Club Nàutic Villacarlos

Conveni de col·laboració per activitats nàutiques

Col·laborar en la realització i organització de les activitats de vela i del programa Vine a navegar

5.000,00€

- €

34100 4890022

Federació Balear d'Escacs. Delegació a Menorca

Conveni de col·laboració per a la promoció dels escacs

Promoure i col·laborar amb les activitats i esdeveniments dels escacs a l'illa de Menorca

2.400,00€

- €

34100 4890022

Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca

Ajut al club Vidalba per les despeses de la realització d'activitats d'esport adaptat

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats i esdeveniments d'esport adaptat

7.000,00€

- €

34100 4890022

Delegació d'Atletisme de Menorca

Col·laborar amb l'organització i les despeses de la realització de les Curses Populars d'estiu

Col·laborar amb la delegació a Menorca en l'organització i les despeses de la realització de les Curses Populars d'estiu

3.500,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear d'Atletisme – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant, així com el foment de l'ús de la pista d'atletisme en edat escolar

13.671,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Bàdminton – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

3.480,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Bàsquet – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

20.711,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Ciclisme – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala a la Natura i Xala Jugant

5.261,00€

- €

34100 4890096

Junta insular de Futbol

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció, iniciació i competició i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

33.963,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Gimnàstica – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

5.352,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Golf – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

4.200,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Judo – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

3.724,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Karate – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

5.070,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Natació – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

5.500,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Rugbi – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de competició i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar

1.000,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Tennis – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

5.300,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Tennis Taula – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

3.055,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Tir amb Arc – Delegació a Menorca

Esport per l'edat escolar:Iniciació

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats d'iniciació i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar

900,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Tir amb Fona - Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats d'iniciació i competició i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar

700,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Vela – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala a la Natura

9.200,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Voleibol – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

4.563,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear d'Escacs – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i iniciació i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar

3.333,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear d'Hípica – Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala a la Natura i Xala Jugant

9.644,00

- €

34100 4890096

Federació Balear de Piragüisme - Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció, iniciació i competició

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció, dels campionats de Menorca de l'esport de la població en edat escolar i promoure i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala a la Natura

4.500,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Pàdel - Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: promoció

Promoure i incentivar l'esport entre la població en edat escolar mitjançant el programa Xala Jugant

1.743,00€

- €

34100 4890096

Federació Balear de Triatló - Delegació a Menorca

Esport per a l'edat escolar: iniciació

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats d'iniciació entre la població en edat escolar

500,00€

- €

34100 4890096

Menorca Hockey Club

Esport per a l'edat escolar: promoció

Col·laborar amb la realització i organització de les activitats de promoció i incentivar l'esport mitjançant programes com Xala Jugant

1.859,00

- €

41900 4890000

Consell Regulador de la Denominació d'Origen del Formatge Mahón-Menorca (CRDO)

Actuacions de promoció del formatge Mahón-Menorca

Potenciar la introducció del formatge Mahón-Menorca en el mercat i millorar la rendibilitat d’aquest producte de qualitat reconeguda.

80.000,00€

- €

41900 4890001

Cooperativa Agrícola i Ramadera de Menorca

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció de producte, així com a les despeses de formació, assessorament i operativa diària de la cooperativa

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització dels productes de les cooperatives agràries de Menorca, així com l'assessorament i la formació que desenvolupen

42.500,00€

- €

41900 4890001

Cooperativa Agrícola Sant Bartomeu

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció de producte, així com a les despeses de formació, assessorament i operativa diària de la cooperativa

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització dels productes de les cooperatives agràries de Menorca, així com l'assessorament i la formació que desenvolupen

17.500,00€

- €

41900 4890001

Cooperativa Agrícola Sant Martí

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció de producte, així com a les despeses de formació, assessorament i operativa diària de la cooperativa

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització dels productes de les cooperatives agràries de Menorca, així com l'assessorament i la formació que desenvolupen

17.500,00€

- €

41900 4890001

Cooperativa Insular Ganadera de Menorca - COINGA

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció de producte, així com a les despeses de formació, assessorament i operativa diària de la cooperativa

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització dels productes de les cooperatives agràries de Menorca, així com l'assessorament i la formació que desenvolupen

42.500,00€

- €

41900 4890001

Cooperativa de Consumidors San Crispin

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció de producte, així com a les despeses de formació, assessorament i operativa diària de la cooperativa

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització dels productes de les cooperatives agràries de Menorca, així com l'assessorament i la formació que desenvolupen

42.500,00€

- €

41900 4890001

Cooperativa Verge del Toro

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció de producte, així com a les despeses de formació, assessorament i operativa diària de la cooperativa

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització dels productes de les cooperatives agràries de Menorca, així com l'assessorament i la formació que desenvolupen

17.500,00€

- €

41900 4890003

Associació de Criadors i Propietaris de Cavalls de Raça Menorquina

Suport a l'organització de la XXII fira i el XXVIII Concurs Morfològic del Cavall de Raça Menorquina

Promocionar el cavall de raça autòctona de Menorca

30.000,00€

- €

41900 4890004

Reial Societat Hípica de Ciutadella

Donar suport a les activitats dutes a terme pels hipòdroms de Menorca

Promocionar els cavalls a Menorca i esdeveniments estratègics per al sector

6.000,00

- €

41900 4890004

Sociedad Hípica Amigos del Noble Bruto

Donar suport a les activitats dutes a terme pels hipòdroms de Menorca

Promocionar els cavalls a Menorca i esdeveniments estratègics per al sector

6.000,00€

- €

41900 4890005

Associació de Productors d'Agricultura Ecològica a Menorca (APAEM)

Facilitar a l'Associació de Productors d'Agricultura Ecològica a Menorca, APAEM, les accions de promoció, l'organització de fires de productes agraris ecològics, així com la realització d'actuacions de formació i foment de l'ús i consum dels productes ecològics de l'illa

Promoure els productes de l'agricultura ecològica de Menorca tot potenciant-ne la comercialització, l'educació i l'hàbit de consum responsable.

12.000,00€

- €

41900 4890006

Asociación Menorquina de Criadores y Propietarios de Caballos de Pura Raza Española

Suport a l'organització de la quarta edició del Campionat de Balears de cavalls de raça espanyola

Promocionar el cavall i esdeveniments de caràcter estratègic per al sector equí

8.000,00€

- €

41900 4890007

Associació de Vaca Vermella Menorquina

Facilitar les accions de promoció, l'organització de fires, així com la realització d'actuacions de formació i foment de l'ús i consum dels productes de vaca vermella menorquina

Promoure l'assistència a fires, la promoció i el foment del consum de la carn de vaca vermella menorquina.

10.000,00€

- €

41900 4890008

Club Hípic Alaior

Promoció del producte local de Menorca dins l'organització del Campionat Nacional de Salt a Menorca

Promoció del producte local de Menorca

3.500,00€

- €

41900 4891109

Associació de Productors de Vi de Menorca

Donar suport a les campanyes de divulgació i promoció, així com la realització d'actuacions de formació i foment de l'ús i consum del vi de Menorca

Incrementar el coneixement, millorar la promoció i la comercialització, i fomentar el consum del vi de Menorca

10.000,00€

- €

43900 4890002

SEBIME

Actuacions de promoció i comercialització del sector bijuter de Menorca i assistència als seus associats

Promoure l'assistència a fires de les empreses bijuteres com a mitjà efectiu de promoció i venda dels seus productes

70.000,00€

- €

43900 4890003

Associació de Fabricants de Calçat de Menorca

Suport i incentiu per a les campanyes i les actuacions de promoció i publicitat dutes a terme per l'associació

Promoure l'assistència a fires de les empreses de calçat com a mitjà efectiu de promoció i venda dels seus productes

70.000,00€

- €

43900 4890004

Associació de Comerciants de Menorca (ASCOME)

Donar suport a actuacions de formació i campanyes de suport al comerç

Millorar la formació i fomentar el coneixement del sector

20.000,00€

- €

43910 4790001

Escola d'Art de Menorca

Donar suport a les accions formatives relacionades amb la promoció i tècniques de venda, així com qualsevol acció formativa relacionada amb la formació del sector

Millorar la formació i l'assessorament de les persones vinculades al sector.

2.000,00€

- €

43910 4790002

Associació d'Artesans de Menorca - ENTREMANS

Donar suport a les accions de promoció, comercialització i formació dels seus associats

Fomentar, promocionar i millorar la comercialització, la formació i l'assessorament dels seus associats

4.000,00€

- €

43910 4790002

Associació d'Empreses d'Artesania de Menorca - ARTEME

Donar suport a les accions de promoció, comercialització i formació dels seus associats

Fomentar, promocionar i millorar la comercialització, la formació i l'assessorament dels seus associats

6.500,00€

- €

46200 4890000

Joves Empresaris de Menorca

Fira Innovem i Premi Jove Empresari

Col·laborar en l’organització d’un espai de trobada de projectes empresarials innovadors que exerceixi de motor de la innovació de l’illa i donar suport al teixit empresarial

15.000,00€

- €

3.6 Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

Direcció Insular de Reserva de Biosfera

Direcció Insular de Medi Rural i Marí

3.6.1 Objectius generals

- Divulgar els valors patrimonials i la gestió de la reserva de biosfera.

- Planificar i gestionar la reserva de biosfera.

- Promocionar la geodiversitat de la reserva de biosfera. Valoritzar els serveis ambientals associats a les pràctiques agràries.

- Fomentar la diversificació productiva.

- Fomentar la diversificació productiva i donar suport al sector ramader.

- Donar suport al sector pesquer i a les seves entitats associatives.

- Regular l'exercici de la caça a fi de garantir que sigui perdurable en el temps i respectuosa amb la biodiversitat.

- Donar suport a les activitats que desenvolupen les diferents associacions en defensa dels animals a Menorca.

- Millorar la sanitat vegetal i animal de les espècies agrícoles i ramaderes.

- Millorar la capacitació i assessorament del sector agrícola i ramader.

- Reconèixer els serveis ambientals generats per les bones pràctiques agrícoles.

- Donar suport a les bones pràctiques cinegètiques.

3.6.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Actuacions plans acció municipal de les agendes locals 21 (AL21) i als pactes per al clima i l’energia

Objectius específics: Donar suport a les entitats que realitzen accions de voluntariat en el territori per millorar la conservació del medi agrícola, forestal i litoral de l’illa.

Promoure la contribució dels ajuntaments de Menorca als principis de la declaració de reserva de biosfera a través de l’execució d’accions a l’àmbit municipal.

Promoure el desenvolupament de les accions previstes als plans d’acció municipal de les agendes locals 21.

Promoure la participació social, en el marc dels tallers d’Agenda Local 21 dels municipis.

Donar suport als ajuntaments en l’execució de les accions previstes als plans d’acció pel clima i l’energia, vinculats als compromisos del Pacte d’alcaldes.

Efectes previstos: Millorar la implicació dels ajuntaments en l’execució d’accions vinculades a la sostenibilitat.

Incrementar la implicació de la participació ciutadana en la sostenibilitat municipal.

Fomentar actuacions locals en matèria de sostenibilitat, sensibilització ambiental i lluita contra el canvi climàtic.

Termini d’execució: pluriennal (2018- 2019)

Pressupost previst: 100.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.17200.4620000

- Convocatòria: Estudis i investigació ambiental de la reserva de biosfera

Objectius específics: Donar suport econòmic a estudis i activitat investigadora que contribueixin a ampliar i millorar el coneixement en l’àmbit de la reserva de biosfera de Menorca.

Fomentar la recerca i la difusió del patrimoni natural, històric i cultural en l’àmbit de la reserva de biosfera, així com dels principals valors que van sustentar la declaració, i altres aspectes relacionats amb la sostenibilitat.

Donar suport i estímul a les persones i entitats que treballen en la investigació i en l’aprofundiment del coneixement en l’àmbit de la reserva de biosfera.

Efectes previstos: Es fomentarà la recerca i la investigació en l’àmbit de la reserva de biosfera.

Es donarà suport i estímul a les persones i entitats que treballen en la investigació i el coneixement a la reserva de biosfera.

Es dotarà de contingut el Centre de Documentació de Menorca Reserva de Biosfera.

Termini d’execució: pluriennal (2018-2019)

Pressupost previst: 25.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.17200.4790000

- Convocatòria: Ajuts a les associacions professionals agràries

Objectius específics: Contribuir al desenvolupament del sector agrari a través dels serveis que ofereixen les entitats de representació col·lectiva.

Efectes previstos: Promoció de les actuacions pròpies de les associacions professionals agràries en matèria de representació del col·lectiu, informació, formació i assessorament.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 20.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41200.4890000

- Convocatòria: Ajuts per al foment de les associacions de defensa vegetal

Objectius específics: Donar suport a les associacions de defensa vegetal.

Efectes previstos: Contribuir a la preservació i la lluita racional contra els agents nocius dels vegetals i animals.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 44.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41200.4890002

- Convocatòria: Ajuts a entitats que treballen amb varietats autòctones vegetals

Objectius específics: Manteniment i recuperació d’espècies d’horta i fruita de varietats autòctones.

Efectes previstos: Recuperar i fomentar l’ús de la major diversitat possible de varietats autòctones de fruiters i horta de Menorca. Comunicar a la societat el valor patrimonial de l’agrodiversitat.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 20.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41200.4890004

- Convocatòria: Contracte Agrari Reserva de Biosfera

Objectius específics: Contribuir a valorar els serveis ambientals que generen les finques.

Efectes previstos: Millorar el valor afegit de les finques que tenen un compromís ambiental amb la conservació del territori i contribuir a la generació de serveis ambientals a la resta de la societat.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 750.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41200.7805400

- Convocatòria: Ajuts a les entitats agràries i associatives en matèria de formació i assessorament al sector agrari

Objectius específics: Donar suport a les entitats agràries, cooperatives de 1r i 2n grau, associacions i organitzacions professionals agràries en les seves tasques de formació i assessorament als agricultors i ramaders.

Efectes previstos: Millora del coneixement, de la gestió i maneig de les finques agràries i millora del maneig i la cria de bestiar boví, oví, equí i aviari.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 60.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41230.4890000

- Convocatòria: Ajuts per al foment de les races autòctones

Objectius específics: Donar suport a les associacions de defensa de les races autòctones.

Efectes previstos: Millora del coneixement, la qualitat, el control genètic i el maneig de les races autòctones. Reconeixement al valor afegit de les races autòctones per la seva adaptació al territori.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 30.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41240.4890000

- Convocatòria: Ajuts per al foment de l’apicultura

Objectius específics: Donar suport a l’Associació d’Apicultura de Menorca en les tasques que realitzi per mantenir en bon estat de salut les poblacions d’abelles i serveis ambientals associats.

Efectes previstos: Millorar la pol·linització del territori. Mantenir en bon estat de salut les poblacions d’abelles.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 5.000€

Fonts de finançament: pressupost propi. 6. 41240.4890001

- Convocatòria: Ajut a les associacions de defensa animal

Objectius específics: Donar suport a les associacions de defensa animal.

Efectes previstos: Contribució a la preservació i la lluita racional contra els agents nocius dels animals.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 65.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41240.4890002

- Convocatòria: Ajuts a les confraries de pescadors

Objectius específics: Donar suport a les confraries de pescadors en l'assessorament, capacitació i altres actuacions d’interès general per al sector pesquer.

Efectes previstos: Contribució al manteniment de la rendibilitat del sector pesquer.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 60.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41500.4890032

- Convocatòria: Ajuts en matèria cinegètica

Objectius específics: Donar suport a activitats que contribueixen a millorar la capacitat, l’aprofitament i la sostenibilitat dels recursos que són objecte d’explotació.

Efectes previstos: Contribuir a la sostenibilitat del sector i a la sensibilització dels caçadors i a la població en general.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 15.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 6.41910.4890000

3.6.3 Relació d'ajuts nominatius del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

Aplicació pressupost

Beneficiari

Objecte

Objectiu

Import 2018

Aportació externa

Entitat aportant

17200 4890077

Aliança Mar Blava

Seguiment dels projectes de prospeccions petrolieres i sensibilització

Contribuir a les actuacions desenvolupades en l'àmbit de les Illes Balears en defensa dels valors naturals del medi marí

10.000,00€

- €

17200 4890105

GOB Menorca

Contribució al manteniment de projectes vinculats a la conservació de la biodiversitat vegetal i animal de la reserva de biosfera

Promoure projectes mediambientals i promoció de projectes de desenvolupament sostenible.

20.000,00€

- €

17200 4890300

Institut Tecnològic de la Bijuteria (ITEB)

Contribuir al tractament d'efluents contaminants derivats de l'activitat del sector bijuter en el marc de la reserva de biosfera

Dur a terme diagnosis i actuacions per a la millora de les aigües resicuals industrials

10.000,00€

- €

41000 4891003

41500 4890001

Associació Leader Illa de Menorca

Donar suport a l'Associació Leader Illa de Menorca per al seu funcionament i per al desenvolupament de projectes propis i de cooperació

Impulsar el desenvolupament rural mitjançant projectes integradors. Donar suport a l'Associació Leader per al seu funcionament. Impulsar l'elaboració de projectes propis i de cooperació que contribueixin al desenvolupament rural. Donar suport tècnic i administratiu al desenvolupament de mesures de foment del desenvolupament rural. Donar suport a l'estratègia de desenvolupament pesquer del grup d'acció local del Leader.

100.000,00€

- €

41200 4890001

GOB Menorca

Donar suport al GOB Menorca en el desenvolupament del programa de custòdia del territori al sector agrari

Reconèixer els serveis ambientals que generen els pagesos mitjançant l'eina de custòdia del territori. Donar a conèixer i sensibilitzar a la societat dels beneficis de l'agricultura sostenible amb el territori. Assessorar el sector agrari per dur a terme la seva activitat de forma compatible amb la conservació del medi natural.

20.000,00€

- €

3.7 Departament de Mobilitat

Direcció Insular de Mobilitat

3.7.1 Objectius generals

Incentivar i mantenir un transport públic de vehicles turisme amb conductor adaptat a les persones amb mobilitat reduïda.

3.7.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Ajuts al transport públic adaptat

Objectius específics: Incentivar i mantenir un transport públic de vehicles turisme amb conductor adaptat a les persones amb mobilitat reduïda.

Efectes previstos: Aconseguir mantenir un mínim de flota adaptada per atendre les necessitats de mobilitat del col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 15.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 7.44100.4790000

3.7.3 Relació d’ajuts nominatius del Departament de Mobilitat

3.8 Departament de Cooperació Local i Promoció Turística

Direcció Insular de Cooperació Local

Direcció Insular de Promoció Turística

3.8.1 Objectius generals

- Millorar les condicions d’estada dels estudiants menorquins a la Casa de Menorca a Barcelona.

- Donar suport a projectes relacionats amb la protecció animal mitjançant la concessió de les oportunes subvencions o ajudes per a la realització de campanyes de conscienciació. Col·laborar amb les protectores d’animals i entitats en general que treballen pel benestar dels animals abandonats i vagabunds.

3.8.2 Línies de subvenció per convocatòria

- Convocatòria: Ajuts a les protectores d’animals

Objectius específics: Execució de projectes dirigits a donar suport a projectes relacionats amb la protecció animal mitjançant la concessió de les oportunes subvencions o ajudes per a la realització de campanyes de conscienciació a la societat i realització d’activitats d’atenció i cura dels esmentats animals.

Efectes previstos: Compliment de la Llei 1/1992, de protecció dels animals de companya, i que els animals domèstics, domesticats i els salvatges en captivitat que viuen sota la possessió dels homes no siguin torturats i/o maltractats.

Termini d’execució: anual (2018)

Pressupost previst: 3.000 €

Fonts de finançament: pressupost propi. 8.92202.480003

3.8.3 Relació d'ajuts nominatius del Departament de Cooperació Local i Promoció Turística

Aplicació pressupost

Beneficiari

Objecte

Objectiu

Import 2018

Aportació externa

Entitat aportant

92201 4790020

Immobiliària Casa de Menorca, SA

Despeses urgents

Millorar les condicions d'estada dels estudiants menorquins a l'edifici de la Casa de Menorca a Barcelona

10.000,00€

- €

92201 7790000

Immobiliària Casa de Menorca, SA

Manteniment, rehabilitació i millora de l'edifici

Remodelació i millora de les instal·lacions comunitàries (sanejament, aigua, gas i electricitat), condicions d'accessibilitat de l'edifici, condicions d'eficiència energètica, reparació de canals de la coberta, pintura interior de l'edifici, etc.)

80.000,00€

- €

92202 4780004

Associació Protectora d'Animals de Maó

Col·laborar amb els programes de protecció animal que desenvolupi

Millorar les condicions dels animals domèstics. Conscienciació de la ciutadania sobre la protecció animal

3.500,00€

- €

92202 4780005

Associació Protectora d'Animals de Ciutadella

Col·laborar amb els programes de protecció animal que desenvolupi

Millorar les condicions dels animals domèstics. Conscienciació de la ciutadania sobre la protecció animal

3.500,00€

- €

4. QUADRE RESUM PER DEPARTAMENTS

Convocatòries

Ajuts nominatius

Altres ajuts

Total

Departament

Nombre

Import total

Nombre

Import total

Nombre

Import total

Nombre

Import total

Presidència

1

11.000,00€

1

11.000,00€

Serveis Generals, Participació Ciutadana

1

10.000,00€

1

10.000,00€

Benestar Social i Família

4

440.000,00€

8

385.000,00€

1

160.000,00€

13

985.000,00€

Cultura i Educació

11

1.164.800,00€

16

210.636,75€

27

1.375.436,75€

Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

12

859.000,00€

58

917.329,00€

70

1.776.329,00€

Medi Ambient i Reservade Biosfera

12

1.194.000,00

5

160.000,00€

17

1.354.000,00€

Mobilitat

1

15.000,00

1

15.000,00€

Cooperació Local i Promoció Turística

1

3.000,00€

4

97.000,00€

5

100.000,00€

TOTAL

42

3.685.800,00€

92

1.780.965,75€

1

160.000,00€

135

5.626.765,75€

ANNEXOS AL PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS

Document model per a la valoració de convocatòries de subvenció (consta en l'expedient)

Document model per a la valoració de subvencions nominatives (consta en l'expedient)

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón