Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 1645
Consell Executiu. Bases i convocatòria de borses extraordinàries de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fan públiques les bases aprovades pel Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 8 de gener de 2018 i modificades pel Consell Executiu de dia 5 de febrer de 2018, que a continuació es transcriuen:

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ I DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER COBRIR DIFERENTS PLACES AL CONSELL INSULAR DE MENORCA

L’objecte d’aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball dels llocs de treball següents per a nomenaments de funcionaris interins i per a contractacions laborals eventuals, enquadrats en diferents grups, subgrups, escales i subescales del Consell Insular de Menorca.

Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99, de 12 d’agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.146, de 30 de novembre de 2017.

Els llocs de treball als quals poden ser destinades les persones aspirants són tots els dels serveis del Consell Insular de Menorca en funció del grup, el subgrup, l'escala i la subescala que correspongui.

Els llocs de treball són els següents:

1. Tècnic/a de gestió per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d’administració general, subescala de gestió, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació, escala i subescala que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

2. Tècnic/a de turisme per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d’administració especial, subescala tècnica, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació, escala i subescala que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

3. Orientador/a laboral per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d’administració especial, subescala tècnica, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació, escala i subescala que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

4. Patró per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional C2 escala d’administració especial, subescala serveis especials, amb les especialitats de patró i mecànic i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació, escala i subescala que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

PRIMERA. Requisits i condicions específiques dels/de les aspirants i drets d’examen

Els drets d’examen per a aquestes convocatòries s’han de fer efectius en el c/c ES42 0487-2215-25-2000001170 del Consell Insular de Menorca del banc Mare Nostrum (BMN) o al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella. En resten exemptes les persones que es trobin en situació d’atur durant el termini de presentació de les sol·licituds.

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en:

1. PLACES ENQUADRADES EN EL SUBGRUP DE CLASSIFICACIÓ A2

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 15 €.

 

2. PLACES ENQUADRADES EN EL SUBGRUP DE CLASSIFICACIÓ C2

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 6 €.

A més dels requisits i les condicions generals exposades en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, establerts en el Catàleg de llocs de treball.

1. Tècnic/a de gestió, els aspirants han d’estar en possessió d’un títol universitari de grau, diplomatura o equivalent, o haver superat tres cursos complets o el primer cicle d’una llicenciatura.

-Tenir el nivell C1 de coneixements de català o superar una prova prèvia del nivell exigit.

2. Tècnic/a de turisme, els aspirants han d’estar en possessió de la titulació de Tècnic d'empreses i activitats turístiques, d'una diplomatura en Turisme o un grau en Turisme.

-Tenir el nivell B2 de coneixements de català o superar una prova prèvia del nivell exigit.

3. Orientador/a laboral, els aspirants han d’estar en possessió de la titulació d'Educador social, Treballador social o Graduat social/Relacions laborals, o bé haver superat tres cursos de les llicenciatures de Psicologia o Pedagogia.

-Tenir el nivell B2 de coneixements de català o superar una prova prèvia del nivell exigit.

4. Patró, els aspirants han d’estar en possessió de la titulació de Patró portuari i del títol professional de Mecànic naval o de Patró costaner polivalent, o titulacions equivalents.

També han d’estar en possessió, com a mínim, dels títols o certificats d’especialitats següents:

- Certificat de suficiència de formació bàsica en seguretat

- Titulació d’Operador restringit o general del sistema mundial d’auxili i seguretat marítima

- Formació sanitària inicial o avançada

Tenir el nivell B1 de coneixements de català o superar una prova prèvia del nivell exigit.

Plena disponibilitat.

SEGONA. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per participar en el procediment selectiu s’han de formular en un document normalitzat, al qual s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del document nacional d’identitat de la persona sol·licitant o, si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.

b) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent. Aquesta taxa no es requerirà a les persones que s’incorporin d’ofici des d’una borsa anterior i que només presentin documentació per a l’actualització de mèrits o el justificant de trobar-se en situació d’atur dins el termini de presentació de sol·licituds

c) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria o resguard d’haver abonat els drets per expedir-lo. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s’ha d’aportar el títol traduït a alguna d’aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.

d) Còpia del document que acrediti que està en possessió del nivell exigit de coneixements de català.

e) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. Els aspirants que vulguin podran presentar els documents justificatius dels mèrits dins els 5 dies hàbils següents d’haver-se publicat la llista de les persones que hagin superat les proves. L’experiència laboral s’ha d'acreditar amb l’aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’Administració.

f) L’experiència professional com a autònom o professional liberal es podrà valorar en l’àrea 4: Altres mèrits al·legats del document d'autobarem de mèrits, amb un màxim de 10 punts, de la manera següent:

- L’experiència professional en l’exercici de funcions coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic es podrà valorar amb 0,07 punts per mes treballat.

- L’experiència professional en l’exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat amb 0,03 punts per mes treballat.

La justificació de l’experiència laboral com a autònom o professional liberal s’ha d'acreditar mitjançant la presentació del model d’alta a l’IAE o a la Seguretat Social, en l’epígraf corresponent; una declaració responsable de la relació de les empreses en les quals s’hagin prestat serveis i una breu descripció dels treballs realitzats.

g) Les persones que en el moment de convocar aquestes noves borses estiguin treballant al CIM, poden demanar la seva incorporació i el manteniment de la seva nota d’oposició. Aquesta opció no es pot considerar en el cas de les persones que s’incorporin a les borses en finalitzar un contracte o un nomenament fruit de la crida urgent a través del SOIB.

h) El document d’autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).

TERCERA. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds per formar part d’aquesta borsa de treball és de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se'n publicat la convocatòria en el BOIB. A efectes informatius, també es publicarà en el tauler d’anuncis i en el web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es).

Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del Consell Insular de Menorca (oficines d’atenció al ciutadà, situades a la plaça de la Biosfera, 5, de Maó, i a la plaça de la Catedral, núm. 5, de Ciutadella).

També es pot presentar la documentació en el registre electrònic de l’Administració, o a les oficines de correus, tal com s’estableixi reglamentàriament (o pels mitjans prevists en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici dels altres mitjans prevists en la norma).

Si la sol·licitud es presenta en una oficina de correus, s’ha de fer en sobre obert perquè pugui ser datada i segellada abans de ser certificada. Si no es fa d’aquesta manera, no es podrà considerar com a presentada en aquella data.

En el cas de presentar la sol·licitud en un lloc diferent del Registre General del Consell Insular de Menorca, la persona interessada ho ha de comunicar al Consell Insular de Menorca mitjançant correu electrònic gestio.persones@cime.es

QUARTA. Procés selectiu

El procés selectiu consistirà en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques i en la valoració de mèrits.

Prova: Les proves consistiran en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d’exercicis que demostrin la possessió d’habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l’annex I d’aquestes bases i en el temps que determini el tribunal. Les proves poden ser tant de caràcter teòric com teoricopràctic. Aquestes proves es puntuaran de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per continuar el procés selectiu.

Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat i segons el barem que estableixen les bases generals.

Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca s’han d'efectuar mitjançant un document expedit pel Servei de Gestió de Persones i s’han d'aportar d’ofici a l’expedient, sempre, però, que prèviament s’hagin al·legat en la sol·licitud.

No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16/06/2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.

Els mèrits i la prova es ponderaran aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.

CINQUENA. Disposició general

Contra la convocatòria i les bases presents es pot interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern en el termini d’un mes a partir de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, o directament recurs contenciós administratiu davant la Sala del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears a partir de l’endemà del dia que es publiquin.

Aquesta convocatòria de borses deixarà sense efecte les borses anteriors creades per a la mateixa o les mateixes places.

 

Maó, 5 de febrer de 2018 

EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU

Octavi Pons Castejón

 

ANNEX I
Temari general per subgrups de classificació professional

Temari general per a les convocatòries del subgrup A2

1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals.

2. El Consell Insular de Menorca i els seus òrgans de govern.

3. Dels interessats en el procediment administratiu comú. La capacitat d’obrar i el concepte d’interessat.

4. Dels actes administratius. Requisits dels actes administratius.

Temari general per a les convocatòries del subgrup C2

1. El Consell Insular de Menorca i els seus òrgans de govern.

2. Règim disciplinari dels funcionaris públics i del personal laboral al servei de les administracions públiques. Tipologia de faltes disciplinàries.

Temari específic de tècnic/a de gestió

1. Els òrgans col·legiats del Consell Insular de Menorca. Composició i competències.

2. Els drets i els deures dels ciutadans en el procediment administratiu.

3. L'acte administratiu. Concepte. Classes d'actes administratius.

4. Els recursos administratius.

5. Administració electrònica. Persones obligades.

6. Declaració responsable.

7. L'expedient administratiu electrònic.

8. El registre administratiu. Funcionament i gestió.

9. Persona física, persona jurídica.

10. L'activitat de foment: subvencions.

11. La transparència, accés a la informació pública i bon govern a l'activitat pública. El portal de la transparència.

12. Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria i ordre del dia. Actes i certificats d'acords.

13. La funció pública local i la seva organització. Drets i deures dels empleats públics.

14. Els contractes del sector públic. Tipus de contractes del sector públic. Els principis generals de la contractació del sector públic.

15. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos.

16. Els pressupostos de les entitats locals. Definició i classificació econòmica.

Temari específic de tècnic/a de turisme

1. Les transferències de competències al Consell Insular de Menorca en matèria d'ordenació turística. L'Estatut d'autonomia. Llei orgànica 2/1983.

2. Llei 9/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'informació turística.

3. Llei 3/1996, de 29 de novembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'ordenació turística.

4. Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears i modificacions posteriors.

5. Decret llei 1/2013, de 7 de juny.

6. Decret llei 6/2013, de 22 de novembre.

7. Decret llei 3/2014, de 5 de desembre, de mesures urgents destinades a potenciar la qualitat, la competitivitat i la desestacionalització turística de les Illes Balears, amb la correcció d’errors de l’Acord del Consell de Govern de 12 de desembre de 2014.

8. Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística.

9. Decret llei 2/2016, de 22 de gener, de modificació del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística.

10. Decret 20/2015, de 17 d’abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d’òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears.

11. Decret 39/2015, de 22 de maig, pel qual es fixen els principis generals de les activitats agroturístiques en explotacions agràries preferents de les Illes Balears.

12. Pla Territorial Insular de Menorca i Norma territorial transitòria: nuclis tradicionals, zones turístiques i sòl rústic.

13. Norma territorial transitòria de 5 de gener de 2015, amb la derogació parcial d’octubre de 2017.

14. Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis.

15. Llei 6/2017, de 31 de juliol, de modificació de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, relativa a la comercialització turística.

16. Decret llei 3/2017, de 4 d'agost, de modificació de la Llei 8/2012, i de mesures per afrontar l'emergència en matèria d'habitatge a les Illes Balears.

Temari específic de tècnic/a mitjà/ana orientador/a laboral

1. Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. El Consell Insular de Menorca. Els consells insulars (Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars). Competències pròpies i delegades dels consells insulars: les lleis de transferències. Les relacions entre els consells insulars i l’Administració de la comunitat autònoma. El Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 65 i 83, de 10 de maig i de 12 de juny de 2003). L’organització del Consell Insular: òrgans necessaris i òrgans no necessaris (composició,competències i funcionament). L’estatut dels membres de la corporació: el mandat corporatiu. La iniciativa legislativa dels consells insulars.

4. Sistema Nacional d'Ocupació. Llei 7/2000, de 15 de juny de creació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears. El servei públic d'ocupació de les Illes Balears: creació, estructura i funcions. El Pla d'Ocupació de les Illes Balears.

5. Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears. Decret 79/2015, de 4 de setembre, pel qual es modifiquen els Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

6. Decret 3/2015, de 23 d’octubre que aprova el text refós de la Llei d’ocupació.

7. Instruments de la política d'ocupació. Les polítiques actives d'ocupació. La intermediació laboral. Mercat de treball a Menorca.

8. Prestacions per a desocupats: prestació contributiva, subsidi per a desocupats i la renda activa d'inserció (RAI).

9. Foment d'ocupació: modalitats contractuals.

10. Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per l'ocupació en l'àmbit laboral. Decret 694/2017, de 3 de juliol, que desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre que regula el Sistema de Formació Professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral.

11. Les qualificacions i la formació professional per a l'ocupació. Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny (BOE de 20 de juny de 2002).

12. Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, que desplega l'RD 395/2007, de 23 de març, que regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació, en matèria de formació d’oferta, estableix les bases que regulen la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament. Com s'ha d'organitzar la formació professional per a l'ocupació.

13. Els certificats de professionalitat i el Catàleg nacional de qualificacions professionals: Reial decret 1128/2003, de 5 setembre (BOE de 17 setembre de 2003), i Reial decret 34/2008, de 18 de gener (BOE de 31 de gener de 2008).

14. Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral.

15. El programa de Garantia Juvenil, la formació dual i els tallers d'ocupació.

16. L'orientació laboral.

Temari específic de patró

1. Coneixements pràctics i treballs sobre la carta nàutica.

2. Rumb i distància entre dos punts, traçat i amidament. Enfilacions vertaderes i correccions de desviaments en el compàs (brúixola).

3. Maniobres. Efectes del vent en el desenvolupament de les maniobres.

4. Conducta de les embarcacions que es trobin una a la vista de l’altra. Situació de «Vuelta encontrada». Maniobra d’embarcació que cedeix el pas. Maniobra d’embarcació que arriba a altra embarcació.

5. Comunicacions per ràdio amb l’estació costanera.

6. Equips de salvament. Embarcacions de trànsit interior fins a 20 metres d’eslora i menys de 250 passatgers.

7. Llums i marques de les embarcacions. Embarcacions habituals en ports, badies, rades i passatges estrets (pràctics, remolcadors, pesquers...).

8. Fars i faroles de ports i badies. Senyals acústics i lluminosos. Senyals de maniobra i advertència. Senyals acústics en visibilitat reduïda.