Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 1642
Aprovació bases constitució borsi de treball extraordinari categoria oficial pel sistema de concurs laboral temporal ajuntament Lloseta
Es fa públic per el general coneixement les bases per la constitució d’un borsí de treball extraordinari de la categoria d’oficial, pel sistema de concurs, laboral temporal de l’Ajuntament de lloseta, aprovades per acord de la Junta de Govern de dia 09 de febrer del 2018.
Lloseta, a 13 de febrer del 2018
El Batlle,
Jose Maria Muñoz Pérez.
BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ DE TREBALL EXTRAORDINARI DE LA CATEGORIA D’OFICIAL, PEL SISTEMA DE CONCURS, LABORAL TEMPORAL DE L’AJUNTAMENT DE LLOSETA
JUSTIFICACIÓ DE LA NECESSITAT
L’article 19 de la Llei 3/17 de Pressupost Generals de l’Estat per l’any 2017, prorrogats per l’exercici 2018 estableix els límits per la incorporació de personal per les Administracions Públiques dins les que es troba inclosa la Administració Local fitxant els límits i requisits per dita incorporació.
Vist que no existeix cap borsí de personal d’oficial de brigada, es considera necessari per l’adequat funcionament dels serveis municipals essencials i presentació obligatòria, procedir de forma urgent i inajornable a la creació d’aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de concurs de mèrits, d’un borsí de treball extraordinari de la categoria d’oficial de brigada, en règim de personal laboral, de caràcter temporal d’aquest Ajuntament, a l’efecte de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències, etc. o la resta de supòsits en què, d’acord amb la normativa vigent, es pot contractar una persona com a laboral interina.
La jornada laboral es desenvoluparà segons les necessitats del servei, de dilluns a diumenge, amb els descans establerts per llei. Aquesta jornada s’adaptarà per a realitzar les diferents activitats municipals que duu a terme l’Àrea, respectant en tot cas el temps de descans del treballador.
La present convocatòria, serà publicada al BOIB, al taulell d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web .
FUNCIONS PRINCIPALS DEL LLOC DE TREBALL
Les funcions del lloc de treball seran les de:
1. Realitzar tasques de manteniment de les instal·lacions municipals i de la via pública sota les indicacions de l’encarregat o empleat en qui delegui.
2. Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament maquinària i eines relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d'acord amb els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
3. Establir les reunions de coordinació necessàries amb els caps d’altres unitats organitzatives de l’Ajuntament per tal d’establir i millorar els protocols d’actuació.
4. Conduir el vehicle quan sigui necessari per al transport de membres de la brigada i/o materials necessaris per a cada intervenció.
5. Comunicar al seu superior immediat, qualsevol incidència referent a les tasques desenvolupades, obligacions i competències del personal de brigada.
6. Qualsevol altra funció de caràcter similar que li sigui atribuïda i/o encomanada per Batlia o persona en qui delegui.
SEGONA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Per prendre part al concurs serà necessari tenir els següents requisits a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:
1. Nacionalitat: tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels Estats membre de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el cònjuge dels Espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat de fet. Així mateix, amb les mateixes condicions i podran participar els seus descendents i els seus cònjuges, que viuen al seu càrrec menors de vint-i-un anys o majors d’edats dependents. Les persones incloses dins l’àmbit d’aplicació dels tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els que sigui d’aplicació de lliure circulació de treballadors. Els/les aspirants estrangers/res han d’acreditar un coneixement de nivell intermedi o superior o nivell B2 o C2 de castellà.
Els estrangers que no estan inclosos en els paràgraf anterior que es trobin residint legalment a Espanya.
2. Edat: Tenir complits els 16 anys i no excedir, en el seu cas, l’edat màxima de jubilació forçosa.
3. Titulació: Estar en possessió, o en condicions d’obtenir a la data de finalització del termini de prestació de sol·licituds d’algun del següent títol: graduat escolar o Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l’estranger, han d’estar acompanyades de l’ordre ministerial de reconeixements del títol expedit, de conformitat amb la normativa reguladora de la homologació i consolidació dels títols i estudis estrangers.
4. Compatibilitat funcional: posseir la capacitat funcional per a desenvolupar les tasques: no partir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el compliment de les funcions corresponents.
5. Habilitació: no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se inhabilitat absoluta o especial per a empleats o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari o per exercici funcions similars a les que desenvolupades en el cas de personal laboral, a on hagin estat separats o inhabilitats, ni pertany com a personal laboral fitxa al mateix grup professional i àrea funcional a les proves selectives que es presenta.
En el cas d’esser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impossibiliti, en el seu Estat, els mateixos termes d’accés a l’empleat públic.
6. Acreditar documentalment el coneixement de la llengua catalana mitjançant l’aportació de fotocòpia compulsada del certificat nivell B1 de coneixements de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s’haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B1, prevista a la fase d’oposició.
7. Ser titular del permís de conduir classe B.
TERCERA.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
Les persones aspirants que desitgin prendre part en aquesta convocatòria han de presentar una instància normalitzada de sol·licitud, segons el model oficial que consta com Annex I a les presentes bases, en el Registre General d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/15, d’1 d’octubre. En aquest darrer cas s’haurà de fer arribar a l’Ajuntament justificant de la presentació de la instància abans del dia de finalització del termini per a presentar instàncies al correu: ajuntament@ajlloseta.com, si no es realitza el tràmit, serà motiu d’exclusió.
El termini per presentar les sol·licituds per participar en el procés selectiu és de 15 dies hàbils, i comença a comptar l’endemà de la seva publicació al BOIB; Si el darrer dia d’aquest termini fos cap de setmana o festiu, es prorrogarà fins el primer dia hàbil següent.
Per ésser admesos i prendre part a aquest procés selectiu els aspirants hauran de declarar baix la seva responsabilitat a la seva sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la Base Segona, i aportar fotocòpia compulsada de la titulació exigida i del DNI o document oficial d’identificació juntament amb els mèrits subjectes a valoració.
Juntament amb la instància, els aspirants que no vulguin practicar la prova de català, hauran de presentar el certificat oficial de posseir el nivell de català exigit a aquestes bases, en cas que no és presenti, hauran d’indicar a la sol·licitud que volen optar a la prova de català
QUARTA.- ADMISSIÓ D’ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el batle-president dictarà resolució aprovant la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública al tauler d’edictes de l’Ajuntament i en la pàgina web de l’ajuntament, concedint-se un termini de vuit (8) dies hàbils perquè els interessats presentin les al·legacions que considerin oportunes i seran esmenats els errors.
Aquestes reclamacions, si n’hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l’acord del batle-president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
També es publicarà el nomenament de les persones que integraran el Tribunal qualificador, conforme amb la base cinquena. Fixació del lloc, data i hora de constitució de Tribunal.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s’entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició del interessat.
Elevada a definitiva la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, el Batle-President determinarà la data d’inici de la prova de català, lloc i hora de celebració, havent-se de presenta els aspirants el dia assenyalat i amb el DNI o document oficial d’identificació. Aquesta llista, juntament amb la data d’inici del primer exercici, es publicarà en el tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICACIÓ
El Tribunal es constituirà de la forma següent:
President i suplent; 2 vocals i els respectius suplents; un secretari titular i un col·laborador.
Serà assessor del Tribunal per la realització de la prova de coneixements de llengua catalana un assessor lingüístic, que actuarà amb veu i sense vot.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents i sempre és necessària la presència del/ la president/a i del/ la secretari/ària.
Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se de formar part del mateix i d’intervenir quan concorrin les circumstàncies establerts a l’article 23 de la Llei 40/15 d’1 d’octubre del Règim jurídic del Sector Públic, notificant-ho a l’autoritat competent.
SISENA.- PROCÉS SELECTIU
Els mèrits a valorar pel Tribunal són els següents:
A. Experiència professional. Fins un màxim de 10 punts:
a) Pels serveis prestats en l’Administració Pública o els seus organismes autònoms i empreses d’ella depenent en qualitat funcionari titular o interí d’oficial: 0.5 punts per any fins a un màxim de 4 punts.
b) Pels serveis prestats en l’Administració Pública o els seus organismes autònoms i empreses d’ella depenent, com a personal laboral o en contracte d’arrendament de serveis, desenvolupant funcions similars a les d’oficial de brigada: 0.5 punts per any fins a un màxim de 3 punts.
c) Pels serveis prestats en empresa privada i autònoms de la categoria igual o semblant a la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut anàlegs al de la borsa convocada: 0.5 punts per any fins a un màxim de 2 punts.
d) Per la realització de pràctiques: 0.5 punts per any fins a un màxim d’1 punt.
La valoració d’un mèrit en qualsevol dels apartats exclourà la valoració del mateix mèrit en els restants apartats. A aquest efecte, el mèrit que s’acrediti serà valorat en l’apartat en el qual obtingui major puntuació. En els apartats a), b), c) i d) es prorratejaran les fraccions inferiors a un any de prestació de servei.
Els mèrits seran acreditats mitjançant:
a. Certificat de serveis prestats emès per la unitat de personal corresponent quan l’experiència professional es derivi de serveis prestats a l’administració pública.
b. Certificat de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social i còpia del contracte o contractes de treball als que se derivi dita experiència.
c. Quan l’experiència professional es derivi de la realització d’una feina per compte pròpia, la còpia del contracte o dels contractes de feina exigits en els demés casos es substituirà pel contracte o contractes de serveis que hagin donat lloc a l’experiència al·legada.
La documentació indicada anteriorment haurà d’esser original o fotocòpia compulsada.
B. Mèrit Acadèmics. Fins un màxim de 4,50 punts. Es valorarà:
a) Està en possessió de titulació acadèmica superior a l’exigida:
FP de grau mitjà en instal·lacions elèctriques i automàtiques o tècnic en equips i instal·lacions electrotècniques. 0.50 punts.
FP grau superior en manteniment electrònic o Tècnic superior en Sistemes electrotècnics i automatitzats: 0.75 punts.
Títol universitari: 1 punt.
Només es valorarà el títol de major puntuació.
b) Per haver realitzat cursos directament relacionats amb les tasques i funcions pròpies del lloc de feina pel qual s’opta. Fins un màxim de 1 punt si són cursos d’assistència i fins un màxim de 2 punts si són cursos d’aprofitament.
La valoració dels cursos o els que fan referència a l’apartat b) seran valorats de la següent manera:
b.1. Cursos de duració inferior a 15 hores o aquells a on la duració no consti en el corresponent diploma: 0, 10 punts per curs.
b.2. Cursos de 0 a 20 hores: 0’2 punts per curs.
b.3. Cursos de 21 a 40 hores: 0’3 punts per curs.
b.4. Cursos de 41 a 60 hores:0’4 punts per curs.
b.5.Cursos de més de 60 hores: 0’5 punts per curs.
Per a la seva valoració hauran d’esser impartits per a l’Administració o per centres legalment autoritzats i reconeguts.
La seva acreditació: per a la valoració dels mèrits acadèmics serà necessari aportar fotocòpia compulsada dels títols o certificació d’haver realitzat tots els estudis necessaris per la seva obtenció així com els diplomes o certificats acreditatius dels cursos realitzats o impartits
c) Altres mèrits acadèmics directament relacionats amb el lloc de feina pel qual s’opta. Fins un màxim de 2 punt.
Es valoraran els carnets d’instal·ladors de fontaneria , electricitat, aire condicionat amb 0.50 punts.
Es valoraran els carnets de grua, fitosanitaris, tractament d’aigua potable o tractament d’aigua de piscines amb 0.25 punts.
Els mèrits s’han d’acreditar en el moment de presentar la sol·licitud per participar en el procés selectiu. No es comptabilitzaran les titulacions i/o mèrits no justificats documentalment.
SETENA.- ELABORACIÓ DELS BORSINS.
Un vegada finalitzades les valoracions s’ha de fer pública la llista de resultats, per ordre de puntuació total obtinguda, i s’ha de trametre al Batle de la Corporació, juntament amb la proposta per a la contractació.
L’ordre de prelació dels aspirants es determinarà per la qualificació final del concurs ordenant-se de major a menor puntuació obtinguda, amb aquest ordre passaran a integrar el borsí per a la cobertura de possibles vacants.
En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants de cada borsí, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:
1. Qui tingui la puntuació més alta en experiència professional.
2. Si l’empat continua, es determinar la posició primera per aquelles persones que tinguin major puntuació a l’apartat administració pública.
Produïda la situació especificada en la base primera, se comunicarà a la persona que li correspongui, segons l’ordre de prelació que figura en el corresponent borsí, el lloc i termini en que s’ha d’incorporar. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l’oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s’entendrà que renuncia.
Les persones que renunciïn de manera expressa o tàcita seran excloses del borsí del que es tracti, amb excepció que al·legui dins el termini d’un (1) dia hàbil, a comptar des de la comunicació de l’oferta, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:
- Estar en període d’embaràs, maternitat o paternitat, d’adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en que sigui procedent la concessió d’excedència per la cura de fills i filles.
- Estar prestant serveis com a personal funcionari o laboral dins l’Ajuntament de Lloseta.
- Trobar-se en situació d’incapacitat temporal.
- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel Tribunal.
Els aspirants que acreditin aquests supòsits d’excepcionalitat, quedaran en la situació de no disponibles, estant obligats a comunicar i justificar la finalització d’aquestes situacions en el termini de 10 dies hàbils des de que es produeixi. En aquest moment se incorporaran novament en el borsí corresponent en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en que se va formar el borsí. La falta de comunicació dins aquest termini determinarà l’exclusió del borsí on estan integrats.
Si l’aspirant al que se li ofereix cobrir una vacant renúncia de manera tàcita o expressa o no s’incorpora en el termini que li hagi indicat l’ajuntament, es comunicarà l’oferta al següent aspirant segons l’ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser contractada, haurà de justificar documentalment els requisits senyalats a la base segona de les bases.
El nomenament d’integrant del borsí que pertoqui, correspondrà al Batle-president.
Aquell aspirant que presenti renúncia al lloc que estigui ocupant serà exclòs del borsí, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o quan sigui per ocupar un altre lloc de feina dins l’Ajuntament de Lloseta. Els aspirants que acreditin aquests supòsits d’excepcionalitat, quedaran en la situació de no disponibles, estant obligats a comunicar i justificar la finalització d’aquestes situacions en el termini de 10 dies hàbils des de que es produeixi. En aquest moment se incorporaran novament en el borsí corresponent en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en que se va formar el borsí. La falta de comunicació dins aquest termini determinarà l’exclusió del borsí.
Aquell aspirant que, ocupant una plaça d’operari de brigada procedent d’aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball, passarà a incorporar-se novament en el borsí, en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en que se va formar el borsí, sempre que aquest borsí en aquells moments estigui vigent.
En tot cas, la persona contractada cessarà quan el lloc de treball es cobreixi, conforme a la normativa que així ho permeti, com a personal, prèvia aprovació de la perceptiva oferta d’ocupació pública i resolt el corresponent procés de selecció.
Aquest borsí tindrà una vigència de tres anys.
VUITENA.- RÈGIM DE RECURSOS
Contra les llistes definitives d’admesos i exclosos i les formalitzacions dels contractes, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant Batlia, dins del termini d’un mes, comptat a partir del dia següent al de la seva publicació, o, directament, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, dins del termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la notificació d’aquest acte, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Contra els actes i resolucions dels tribunals qualificadors, en tant que es tracta d’òrgans col·legiats dependents de la Presidència de la Corporació els actes dels quals no exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el Batle, en el termini i amb els efectes que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si es vol impugnar l’acord d’aprovació d’aquestes bases, que posa fi a la via administrativa, procedeix interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva notificació. Alternativament, i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la seva notificació.
En tot allò no previst en aquestes bases s’ha d’aplicar la normativa següent:
a. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
b. Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.
c. Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública. Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
d. Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.
e. Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
f. Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
g. Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’administració general de l’Estat.
h. Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals..-Lloseta, 8 de febrer de 2018.- El Batle, José Maria Muñoz Pérez.-“