Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 1638
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Aprovació procediment de creació i manteniment de Registre de Personal docent de l’Escola Municipal de Formació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

INFORME: Atès que els processos de selecció del professorat s’han de basar en la transparència i tenir com a objectiu disposar dels professionals més adients per a la tasca fonamental de la formació i la capacitació del personal de les administracions, s’ha considerat procedent establir un procediment que garanteixi aquesta transparència i aquest objectiu en la selecció del professorat que ha de tenir cura de la  formació i la capacitació del personal de l’Ajuntament de Palma

Atès allò que estipula el Decret de batlia núm. 13.051, de 05/07/2017, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, sobre delegació de competències, així com els articles 172 i 175 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals., el  cap de Servei que subscriu  PROPOSA a l’Il·lma Sra. Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior s’accepti i elevi a Decret la següent proposta:

RESOLUCIÓ

1.- Aprovar el Procediment de creació i manteniment del Registre de persones docents de l’Escola Municipal de Formació, segons l’annexe 1 i 2 que s’adjunten.

2.- Publicar al BOIB, al web de l’Ajuntament de Palma i al web de l’Escola Municipal de Formació, un cop aprovat, la Resolució així com els annexes 1 (procediment de creació i manteniment del Registre de persones docents de l’Escola Municipal de Formació) i 2 (model sol·licitud d’inscripció al Registre de persones docents de l’Escola Municipal de Formació).

 

Palma,  24 de gener de 2018

El cap de Servei

Macià Ensenyat Estarelles

N’he pres raó,

EL SECRETARI

Miquel Ballester Oliver

Que es decreti,

La tinent de batle de l’àrea de Funció Pública i  Govern interior p.d. Decret de batlia núm. 13.051, de 05/07/2017  (BOIB núm. 83, 08/07/2017)

Aurora Jhardi Massanet

p.d. Decret de Batlia núm. 10.931 de 15/06/15

(BOIB núm. 92, de 23/06/2015)

     

ANNEX  1

Procediment de creació i manteniment del Registre de persones docents de l’Escola Municipal de Formació

Preàmbul

Els processos de selecció del professorat s’han de basar en la transparència i tenir com a objectiu disposar dels professionals més adients per a la tasca fonamental de la formació i la capacitació del personal de les administracions.

Per això s’ha considerat procedent establir un procediment que garanteixi aquesta transparència i aquest objectiu en la selecció del professorat que ha de tenir cura de la formació i la capacitació del personal de l’Ajuntament de Palma i del derivat dels convenis i acords de col·laboració que se signin, tal i com també regulen altres organismes públics de formació com l’EBAP.

Article 1. Objecte

L’objecte d’aquest procediment és crear una base de dades de professorat de diverses matèries, incloses a les àrees del Pla de formació general de l’EMF, a partir d’un procés d’inscripció telemàtic.

Article 2. Abast

Aquest procediment afecta el personal docent d’activitats formatives desenvolupades en el marc dels plans de formació o de qualsevol acció formativa programada i executada per l’EMF.

Article 3. Creació de la Base de dades general del professorat

Es crea la Base de dades general del professorat de l’EMF perquè qualsevol persona interessada a formar part del seu equip de docents quedi registrada telemàticament i per a ordenar i classificar les dades del personal docent.

Article 4. Procediment d’inscripció a la Base de dades

1. S’estableix com a termini per a presentar les sol·cituds d’inscripció a la Base de dades de professorat el dels 15 dies següents a la data de publicació al BOIB i al web de l’EMF de l’anunci de creació de la Base de dades.

2. Les sol·licituds s’han de presentar telemàticament, seguint el model d’inscripció pertinent que figura com a annex i que detalla la matèria o matèries a impartir, la programació didàctica, en què s’especifiquen els objectius, els continguts, la metodologia i l’avaluació de l’aprenentatge i la de transferència, si escau.

3. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds l’EMF establirà un procediment mitjançant el qual s’avaluarà el currículum i la documentació presentats. Els resultat d’aquesta avaluació, que es publicarà al web de l’EMF, permetrà seleccionar el personal docent.

4. L’EMF revisarà cada 2 anys la Base de dades. Això no obstant, a petició de la persona interessada es podrà actualitzar i incorporar nous docents, encara que les persones ja inscrites quedaran exemptes d’una nova inscripció.

Article 5. Criteris de valoració de mèrits

1. Els criteris per a avaluar les dades del personal docent són els següents:

a. Experiència docent en els darrers cinc anys

b. Experiència professional en la matèria de l’acció formativa proposada.

c. Idoneïtat de la programació didàctica

d. Aportació del material didàctic d’elaboració pròpia

e. Formació en gènere

f. Nivells de català

g. Titulacions acadèmiques superiors a l’exigida

2. També es pot valorar que les persones inscrites presentin un document d’acceptació de la publicació dels resultats obtinguts a l’avaluació de satisfacció i el compromís d’acceptar ser avaluats per personal expert en alguna de les accions formatives de la qual sigui el docent. Aquests dos punts es valoraran amb un punt que s’afegirà al total de la valoració dels punts que van des del punt a fins al g.

Article 6. Taula de valoració

S’estableixen les següents puntuacions per als criteris d’avaluació esmentats a l’article anterior:

- Punt a: 0,05 punts per cada hora de docència en acció formativa, fins a un màxim de 2, 5 punts.

- Punt b: 0,5 punts per cada any d’experiència professional directament relacionada amb la matèria formativa, fins a un màxim de 2,5 punts.

- Punt c: 2 punts per idoneïtat, d’acord amb el Pla de formació en vigència o amb la necessitat formativa.

- Punt d: 1 punt.

- Punt e: 0,05 punts per hora de formació en gènere, fins a un màxim de 2 punts.

- Punt f: Es valora amb 0,5 cada nivell de coneixements a partir del B2, fins a un màxim de 1,5 punts.

- punt g: Es valora amb 0,5 per a cada titulació superior a la requerida, fins a un màxim de 1,5 punts.

Màxim de puntuació: 13 punts (amb la possibilitat de sumar 1 punt més).

Article 7. Formació i accions formatives de suport

Amb l’objectiu de millorar les competències i les habilitats docents, l’EMF es compromet a dissenyar un procés formatiu adient, del qual s’exclouran les persones docents amb una trajectòria professional i docent que garanteixi que ha assolit els objectius del programa formatiu.

Article 8. Òrgans responsables de la selecció

L’òrgan responsable de la selecció és una comissió integrada per un mínim de 4 membres, els quals seran:

- President: el / la cap de servei de l’EMF

- Vocals: els /les caps de secció de l’EMF

Article 9. Proves selectives

La Comissió pot dur a terme proves o entrevistes per a determinar la idoneïtat de les persones inscrites en relació amb les seves competències pedagògiques i tecnològiques, entre d’altres aspectes a valorar.

Article 10. Inscripcions d’ofici

La Comissió pot acordar la inscripció d’ofici de les persones que acrediten un prestigi professional o docent en l’àmbit de les administracions públiques, si han manifestat el seu interès a ser inscrites o autoritzat la inscripció.

Article 11. Comunicació de la inscripció

La inscripció es comunica mitjançant notificació personal. En cas d’exclusió, aquesta circumstància s’ha de motivar a la notificació.

Article 12. Baixes i exclusions de la base de dades

1. El personal inscrit es pot donar de baixa del Registre en qualsevol moment, mitjançant sol·licitud.

2. Poden ser motius de exclusió:

a. L’incompliment de les directrius per al personal docent o les instruccions establertes als procediments de l’EMF relatives al desenvolupament d’accions formatives.

b. La valoració negativa dels alumnes o del personal de l’EMF en dues o més accions formatives impartides, d’acord amb els procediments de l’EMF.

3. Quasevol exclusió requereix un informe previ justificatiu de la Comissió, que ha d’aprovar la Direcció General de Funció Pública.

Article 13. Inclusió a la base de dades

1. La inclusió no implica la selecció directa de les persones inscrites com a personal docent, però permet tenir en compte els mèrits i les competències del personal inscrit i sol·licitar-ne els serveis quan ho requereixin les necessitats formatives. Quasevol persona pot accedir a la seva informació per a conèixer la situació que ocupa en la base de dades.

2. L’EMF ha de vetlar per a mantenir una presència equilibrada entre homes i dones en l’equip docent seleccionat, amb un porcentatge mínim del 60/40.

3. D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, sobre protecció de dades de caràcter personal, les dades facilitades per les persones inscrites a la base de dades es registraran en un fitxer i s’utilitzaran únicament per a la finalitat descrita.

4. L’EMF pot permetre, amb l’autorització de la persona interessada, l’accés a la informació de la base de dades a organismes públics i promotors de formació de les administacions públiques que ho sol·licitin, d’acord amb la legislació vigent.

Article 14. Desenvolupament

Aquesta proposta de regulació del registre de professorat de l’EMF serà vigent dins el Pla de formació 2018 i, per extensió, a totes les accions formatives que es duguin a terme.

 

 

ANNEX 2

SOL·LICITUD D’INSCRIPCIÓ AL REGISTRE DE PERSONES DOCENTS DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE FORMACIÓ

 

DADES DE L’INTERESSAT

COGNOMS

NOM

DNI

DOMICILI

POBLACIÓ

PROVÍNCIA

CP

TELÈFON

CORREU ELECTRÒNIC

 

TAULA DE VALORACIÓ DELS MÈRITS (Article 6 Annex 1)

Punts

Experiència docent en l’especialitat de l’acció formativa durant els darrers cinc anys.

Experiència professional o pràctica acreditada en la matèria de l’acció formativa proposada.

Idoneïtat de la programació didàctica

Aportació del material didàctic d’elaboració pròpia

Formació en gènere

Nivell de català

Titulacions acadèmiques superiors a l’exigida

Acceptació de la publicació dels resultats de l’avaluació de satisfacció.

Acceptació a ser avaluat/da per personal expert en alguna de les accions formatives de la qual sigui docent.

TOTAL PUNTUACIÓ

 

ACCIONS FORMATIVES PER LES QUALS ES SOL·LICITA LA INSCRIPCIÓ

1

2

3

4

5

6

 

ACCEPTACIÓ DE LES CONDICIONS PER A SER INSCRIT AL REGISTRE

Per a tot això, DECLAR que accepto les condicions següents.

Accepto ser inclòs a la base de dades del registre de persones docents de l’EMF.

Accepto la publicació dels resultats obtinguts a l’avaluació de satisfacció.

Em comprometo a acceptar ser avaluat/da per personal expert en alguna de les accions formatives de la qual sigui el docent.

 DECLARACIÓ RESPONSABLE (art. 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques)

Declaro sota la meva responsabilitat que totes les dades ressenyades a la present sol·licitud són certes i exactes i que disposo de tota la documentació corresponent que les acredita, la qual aportaré a l’Escola Municipal de Formació quan em sigui requerida, comprometent-me –en cas de produïr-se algun canvi- notificar-ho.

FIRMAT:

......................................, a .......... de ..................... de ..............

PROCEDIMENT D’INSCRIPCIÓ

S’ha de trametre la sol·licitud degudament emplenada –adjuntant tots els documents escanejats- a la següent direcció: escolamunicipaldeformacio@palma.es

PROTECCIÓ DE DADES: En compliment del que es disposa en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de Caràcter Personal, l’ESCOLA MUNICIPAL DE FORMACIÓ, li informa que les seves dades personals obtingudes mitjançant emplenament d'aquest document, van a ser incorporades, per al seu tractament, en un fitxer automatitzat. D'acord amb el previst en la citada Llei Orgànica i conforme al procediment establert, pot exercitar els drets d'accés, rectificació, oposició cancel·lació respecte de les dades facilitades mitjançant una sol·licitud per escrit dirigida a l’Escola Municipal de Formació, Av. De Sant Ferran, s/n, 07013 Palma.