Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 1584
Delegació d'atribucions en els departaments de serveis socials i sanitat
(exp. núm. 2736-2015)
Resolució de batlia (núm. 160-2018)
I. Fets.
Després de la renúncia i la substitució del regidor Jordi Amengual Far, amb l’objectiu de mantenir o millorar l’eficàcia de l’actuació municipal, i havent escoltat el parer dels regidors i regidores de l’equip de govern, considero necessari modificar el règim de delegació d’atribucions.
II. Fonaments de dret.
Art. 21,3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, sobre delegació de l’exercici de les atribucions de la batlia.
Art. 25 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, respecte l’estructura orgànica de l’administració municipal.
Arts. 43 i 44 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, tot complementant la regulació de la delegació.
III. Resolució.
Resolc:
1r.- Delegar els departaments de serveis socials i de sanitat en la regidora Magdalena Ferrer Guardiola.
a) Àmbit dels assumptes als quals es refereix la delegació:
Serveis socials municipals.
Serveis d’atenció a les persones, assistència primària, informació i orientació, ajuda a domicili, habitatges tutelats per a persones majors, menjar a domicili, teleassistència domiciliària, i els que corresponen a programes o activitats específiques.
Avaluació i informació de situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió social.
Col·laboració i relació amb les administracions amb competències en serveis socials públics.
Sanitat.
Participació en la gestió de l’atenció primària de la salut.
Cementeri municipal i serveis funeraris.
b) Facultats que es deleguen:
Estudi, direcció interna i gestió dels serveis corresponents, amb la formulació de propostes de resolució o d’acord i informes.
c) Condicions específiques d’exercici:
No se n’imposen.
En tot allò no previst en aquesta resolució, s’estarà al règim general establert a la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
D’aquesta delegació se’n donarà compte al ple de l’ajuntament en la primera sessió que celebri, serà notificada a la persona interessada i s’entendrà acceptada de forma tàcita si en el termini de dos dies naturals no es manifesta res en contra, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cosa que es fa pública per a general coneixement.
Recursos.
Contra aquesta resolució, que és definitiva en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.
b. El recurs de reposició potestatiu davant la batlia, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Alaró, 12 de febrer de 2018.
El batle,
Guillermo Claret Balboa Buika
davant meu,
El secretari,
Jaume Nadal Bestard