Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 1540
Departament de Personal.Acord de la Junta de Govern de 7 de febrer de 2018 relatiu a l’excedència voluntària especial i al permís especial per assumptes propis
La Junta de Govern de l’Ajuntament de Palma en sessió ordinària de 7 de febrer de 2018 va aprovar el següent acord:
Primer. De conformitat amb els articles 15 i 16 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Ajuntament de Palma podran sol·licitar, d’acord amb les condicions i requisits establerts a continuació:
- Excedència voluntària especial:
Fins al 31 de desembre de 2018, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix poden sol·licitar una excedència voluntària especial, amb una durada mínima de sis mesos i màxima de tres anys, durant la qual tenen dret a la reserva del lloc de treball i al còmput del temps d’excedència a efectes de triennis i grau personal.
- Llicència especial per a assumptes propis:
Fins el 31 de desembre de 2018, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix poden sol·licitar una llicència especial per a assumptes propis amb una durada màxima de sis mesos anuals, sense dret a percebre retribucions, durant la qual tenen dret a la reserva del lloc de treball i al còmput de temps a afectes de triennis i grau personal, amb l’obligació de cotitzar que correspongui d’acord amb la normativa vigent. La concessió d’aquesta llicència, que és discrecional, està supeditada en tot cas a les necessitats del servei i no pressuposa autorització per contractar o nomenar personal temporal substitut.
Segon. Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, indicant els recursos administratius i/o judicials procedents.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 9 de febrer de 2018
El cap de departament de Personal
(Decret de batllia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014, publicat al BOIB núm. 30, de 4 de març de 2014)
Antoni Pol Coll