Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 1477
Participació Ciutadana - Acord premis Rosa Bueno
L’Ajuntament de Palma per decret núm. 2521 de data 7 de febrer de 2018 ha adoptat la següent resol.lució:
1r.- APROVAR les bases de la convocatòria pública de projectes i intervencions ciutadanes per al foment de la participació ciutadana, Premis Rosa Bueno 2018, que s’adjunten com annex a aquest Decret.
2n.- AUTORITZAR una despesa total de 7.500,00 euros, que s’ha de carregar a l’aplicació pressupostària 16.92400.48100 del pressupost municipal de despeses 2018, per fer front al pagament dels premis derivats d’aquesta convocatòria.
3r.- PUBLICAR les bases d’aquest concurs a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma i al BOIB.
PREMIS ROSA BUENO 2018
Convocatòria pública de projectes i intervencions ciutadanes per al foment de la participació ciutadana
La figura de Rosa Bueno forma part de la història del moviment veïnal i de les organitzacions ciutadanes sense ànim de lucre de la ciutat de Palma. El seu compromís personal, sempre en el marc de l’activitat col·lectiva i de les organitzacions socials, s’ha convertit en un referent inqüestionable, entre altre per la seva llavor per potenciar la participació ciutadana en els barris, en les organitzacions socials diverses, en els grups d’activitats populars i també en els òrgans de participació institucionals.
Amb la convocatòria dels Premis Rosa Bueno, la Regidoria de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial vol reconèixer, posar en valor i donar suport a iniciatives participatives impulsades des de les entitats ciutadanes i col·lectius de caràcter no lucratiu que contribueixin a crear i reforçar la participació ciutadana de qualitat, organitzada i compromesa, a l’àmbit del desenvolupament del barri, com a espai de participació, amb una atenció especial als joves i als sectors socials vulnerables.
La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, configuren l’activitat de concurrència competitiva com una de les formes de foment que desenvolupen les administracions públiques.
Aquesta convocatòria de concurs de premis està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat, transparència, concurrència i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fitxats i d’eficiència en l’assignació i utilització dels recursos públics, d’acord a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’Ordenança Municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada per acord de Ple de l’Ajuntament de dia 26 de febrer de 2015, (publicada en el BOIB núm. 35 de 12/03/2017.
Aquesta convocatòria pública de concurs de premis es regirà per les bases següents:
1. Objecte dels premis
1.1.- Posar en valor i donar suport a projectes realitzats per col·lectius i entitats ciutadanes no lucratives que impulsin la participació, el compromís i l’organització ciutadana en la recerca de solucions alternatives a problemes concrets del territori en el qual intervenen.
1.2.- Els projectes poden tenir com a àmbit territorial d’execució un barri concret o una extensió territorial més ampla a la ciutat de Palma i que promogui la participació, el treball en xarxa i la solidaritat entre el teixit social de diverses barriades.
1.3.- S’estableixen dues categories de premis:
A.- CATEGORIA A: projectes de col·lectius i associacions sense ànim de lucre, que desenvolupin la seva tasca a la ciutat de Palma, dotada amb tres premis temàtics:
a.- Impuls a la participació ciutadana com a eina de transformació social,
b.- Impuls a la participació juvenil,
c.- Impuls a la participació de sectors socials vulnerables o en risc d’exclusió social
En tots els casos, el contingut de les propostes faran referència a intervencions que estiguin en actiu en el moment de la present convocatòria. No es podran presentar propostes relatives a projectes i intervencions finalitzades ni que estiguin previstes ser realitzades en un futur.
Els projectes guanyadors de la modalitat A, rebran una placa acreditativa de la concessió del premi i una quantitat econòmica de 2.500 €.
B.- CATEGORIA B: a la trajectòria personal en matèria de participació ciutadana i reforç del teixit associatiu, desenvolupada en el marc de col·lectius i entitats. La persona guanyadora de la categoria B, rebrà una placa acreditativa de la concessió del premi.
2. Crèdit i partida pressupostària
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió d’aquests premis existeix crèdit adequat i suficient per vinculació jurídica a les partida 169240048100 del pressupost de despeses de Participació Ciutadana 2018.
3. Procediment per a la presentació de candidatures
3.1.- Les candidatures, tant de la categoria A com de la categoria B, podran se presentades per entitats, col·lectius o persones físiques. No podran ser presentades per les pròpies entitats o persones que són objecte de la proposta per a ser premiades ni per membres de les seves juntes directives.
3.2.- Les entitats interessades podran presentar les sol·licituds, adreçades al servei de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Palma, d’acord amb els models normalitzats d’aquesta convocatòria, a qualsevol de les dependències a què es refereix l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, de dia 1 d’octubte, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d’acord amb l’art. 29 de l’Ordenança municipal i a les oficines d’atenció a la ciutadania:
CORT. Pl. de Santa Eulàlia, 9, baixos. CP 07001 - Tel. 971 225 900
AVINGUDES. Av. de Gabriel Alomar, 18. CP 07006 - Tel. 971 225 900
PERE GARAU. C. de Pere Llobera, 9, baixos. CP 07007 - Tel. 971 225 900
SANT AGUSTÍ. C. de Margaluz, 30. CP 07015 - Tel. 971 708 733
SANT FERRAN. Av. de Sant Ferran, 42. CP 07013 - Tel. 971 225 511
L’ARENAL. Av. d’Amèrica, 11. CP 07600 - Tel. 971 225 891
S’ESCORXADOR. C. de l’Emperadriu Eugènia, 6. CP 07010 - Tel. 971 201 362
SON FERRIOL. Av. del Cid, 8. CP 07198 - Tel. 971 426 209
3.3.- També es podran presentar a través de la pàgina web www.tufaspalma.cat, on s’habilitarà un espai per presentar-les.
3.4.- Si la proposta s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a l’Ajuntament de Palma es dati i segelli abans que es certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de l’Ajuntament de Palma.
3.5.- El termini per a la presentació de les propostes és de trenta dies, comptadors a partir del següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
3.6.- Si la proposta no reuneix les dades d’identificació, tant de l’entitat, col·lectiu o persona proposant , o alguns del requisits a l’article 70 de la Llei 39/2015, de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, es requerirà a l’entitat proposant d’acord amb allò que estableix l’article 71.1 de l’esmentada Llei i amb un termini no superior als deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius. Si no es corregeix s’entendrà que s’ha desistit de la sol·licitud i serà arxivada, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
3.7.- La participació en aquesta convocatòria suposa l’acceptació íntegra de l’establert en aquestes bases..
4. Documentació que s’ha de presentar
La documentació a presentar és la següent:
a.- Sol·licitud d’admissió de la proposta (Annex I-A i annex I-B, segons les modalitats.)
b.- Presentació motivada de la proposta (Annex II)
c.- Presentació explicativa de la proposta (Annex III-A o Annex III-B)
Annex III - A
-Identificació dels actors principals: característiques de l’entitat o col·lectiu proposat.
-Funcionament intern de l’entitat o col·lectiu
-Espai en el que es desenvolupa la intervenció
-Temporalitat de la realització
-Activitats que s’han realitzat i està previst realitzar
-Participants en la intervenció
-Aportacions quantitatives i qualitatives a la participació ciutadana que ha realitzat o realitza la intervenció
-Objectius que es persegueixen i resultats obtinguts, demostrables a través d’indicadors
-En quina mesura el premi contribueix a implementar la intervenció participativa
Annex III - B
-Descripció de la trajectòria de la persona proposada
-Aportacions quantitatives i qualitatives a la participació ciutadana destacables de la seva trajectòria.
d.- Fotocòpia del DNI de la persona que, en nom propi o en representació d’una entitat presenta la proposta i fotocopia del CIF quan qui presenta la proposta sigui una entitat ciutadana.
e.- Altres documents acreditatius que es considerin oportuns per explicar i acreditar la proposta.
5. Criteris objectius que, amb caràcter general, han de regir la concessió dels premis
MODALITAT A |
|
CONCEPTES |
PUNTS |
Solvència institucional de la entitat o col·lectiu proposat |
5 |
Objectius participatius amb els quals treballa |
10 |
Metodologia de treball per crear valors colectivos i posar en marxa treball cooperatiu |
10 |
Treball en xarxa amb altres col·lectius i entitats. |
10 |
Aspectes innovadors en la realització per aconseguir els objectius |
10 |
Resultats concrets assolits, demostrables a través d’indicadors. |
20 |
Sensibilització i formació en torn a valors transversals: equitat de gènere, drets humans, defensa del medi natural, democràcia cultural, entre altres…. |
20 |
Possibilitats de continuïtat de la intervenció. |
15 |
TOTAL |
100 |
|
|
MODALITAT B |
|
El compromís personal amb la participació ciutadana: intensitat i sostenibilitat en el temps |
40 |
Participació a xarxes i treball en xarxa impulsat |
10 |
Aspectes innovadors aportats |
10 |
Resultats concrets aconseguits, demostrables amb indicadors |
20 |
Sensibilització i formació en torn a valors transversals: equitat de gènere, drets humans, defensa del medi natural, democràcia cultural, entre altres…. |
20 |
TOTAL |
100 |
6. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment.
6.1.- L’òrgan competent per instruir, tramitar i resoldre és la Regidoria de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial. La iniciació del procediment de concessió d’aquests premis es produeix d’ofici, mitjançant Decret de la Regidora de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial.
6.2.- Rebudes les distintes sol·licituds, seran valorades per un jurat, compost per:
-La Regidoria de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial;
-La Regidoria de Benestar Social;
-La Regidoria d’Igualtat;
-La Federació d’Associacions de Veïns de Palma, com a entitat vinculada a Rosa Bueno.
-La Plataforma d’Entitats del Tercer Sector
El nom de les persones concretes que formaran el jurat es donaran a conèixer una vegada recollides les propostes i serà publicat a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma.
El jurat es reserva el dret a sol·licitar informes complementaris o la documentació que permeti acreditar o ampliar dades sobre els continguts, sempre que ho consideri oportú.
6.3.- El jurat valorarà les candidatures, d’acord amb els criteris establerts al punt 5 d’aquestes bases i proposarà un guanyador per a cada una de les modalitats.
6.4.- Tota la informació obtinguda durant el procés es considera de propietat exclusiva de l’entitat candidata i serà considerada estrictament confidencial, segons la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Les candidatures seran secretes i només es donarà informació sobre les premiades.
6.5.- En cas que el projecte guanyador sigui realitzat per un col·lectiu sense identitat jurídica, el col·lectiu, amb la signatura dels seus membres, haurà de nomenar un representant a l’efecte de recollir la dotació econòmica del premi.
6.6.- En el cas de la modalitat A, les entitats o col·lectius guanyadors del premi, hauran de signar l’acceptació del mateix, indicant a què serà destinada la quantia econòmica concedida.
6.7.- L’expedient de concessió del premi ha de contenir l’informe de l’òrgan instructor en què consti que de la informació que està en el seu poder es desprèn que la persona, entitat o col·lectiu guanyador compleix tots els requisits.
6.8.- Totes les candidatures que no s’ajustin a la convocatòria no entraran en concurs. Podran declarar desertes les modalitats en les quals les candidatures presentades no compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.
6.9.- El termini màxim per resoldre i notificar els resultats és de tres mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la sol·licitud.
6.10.- El jurat realitzarà un informe motivat de l’avaluació realitzada i proposarà a l’òrgan resolutiu de Participació Ciutadana les sol·licituds premiades i la quantitat a concedir a cada una d’elles. Finalment l’òrgan municipal competent per a resoldre, dictarà la corresponent resolució de la concessió del premi que serà notificada al sol·licitant conforme a dret.
6.11.- Així mateix, el nom de les entitats i persones premiades apareixerà publicat mitjançant la pàgina web de l’Ajuntament, www.palmademallorca.es.
6.12.- Contra les resolucions que adopta la Regidoria de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini i amb els efectes de l'article 123 i 55 de la Llei 39/2015, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Pagament
El pagament del premi s’efectuarà de la manera següent:
8. Obligacions dels guanyadors
El guanyadors hauran de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi siguin d'aplicació i, en concret:
a. Comunicar a la Regidoria de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial l’acceptació o la renúncia del premi en els termes de la resolució de concessió. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini de deu dies comptadors des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.
b. Acreditar que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
c. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos.
d. Qualsevol altra en aplicació de la normativa vigent.
e. Podran fer constar la condició de premiats en les seves memòries, publicacions, anuncis publicitaris i als mitjans de comunicació.
9. Infraccions o sancions
L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Capítol VI de l’Ordenança Municipal de Subvencions de 26 de febrer de 2015 (BOIB 35 de 12/03/2015).
10. Criteris de graduació dels possibles incompliments
En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar previ informe de l’instructor i s’ha de notificar al guanyador.
Palma, 8/2/2018
La cap del Departament,
Antònia Casas Mora