Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 1376
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques d'1 de febrer de 2018 per la qual es crea i es classifica el lloc de treball d'oficial major de l'Ajuntament de sa Pobla, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria intervenció
Fets
1. El 21 de desembre de 2017 va tenir entrada en el Registre general de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (reg. núm. 26589) una sol·licitud del batle de sa Pobla per crear i classificar un lloc de treball d'oficial major de classe tercera de la corporació, de conformitat amb la normativa vigent, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, que pertany a la subescala de secretaria intervenció.
2. El Ple de l'Ajuntament de sa Pobla, en la sessió de dia 6 de juliol de 2017, va aprovar inicialment la modificació de la Relació de Llocs de Treball i de la plantilla pressupostària per a l'exercici 2017, i va crear diverses places, entre elles la d'oficial major, reservada a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional i a la qual li corresponen les funcions de col·laboració immediata amb la secretaria i la substitució de la persona titular d'aquesta en casos de vacant, absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària, així com l'exercici de les funcions reservades que, prèvia autorització del batle, li siguin encomanades pel funcionari titular de la secretaria. Tot això de conformitat amb el que disposa l'article 2 g del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, i la fitxa corresponent de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de sa Pobla.
3. L'Acord de l'aprovació inicial es va sotmetre a informació pública per un termini de 15 dies mitjançant un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 85, de dia 13 de juliol de 2017. Atès que en el termini esmentat no es varen presentar reclamacions, l'Acord inicial va esdevenir definitiu i es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 98, de 10 d'agost de 2017.
4. L'Ajuntament de sa Pobla va aportar la documentació següent:
─ El projecte de modificació de la Relació de Llocs de Treball de 30 de juny de 2017, en el qual es preveu la creació del lloc de treball d'oficial major.
─ Un certificat de 18 de desembre de 2017 de l'Acord adoptat pel Ple de la Corporació en la sessió de dia 6 de juliol de 2017 referit, entre altres punts, a l'aprovació inicial de la modificació de la Relació de Llocs de Treball i a la seva exposició pública per un termini de quinze dies hàbils a l'efecte de la presentació de reclamacions per les persones interessades.
─ La fitxa de la Relació de Llocs de Treball corresponent al lloc d'oficial major, en la qual es relacionen les responsabilitats generals corresponents al lloc de treball, tasques més significatives, unitat d'adscripció, jornada, incompatibilitats, forma de provisió, tipus, nivell de català que s'exigeix, grup, escala, subescala, nivell de complement de destí, complement específic i mèrits específics de la corporació local per als concursos de trasllats de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
─ L'informe de l'interventor, de 27 de febrer de 2017, sobre la liquidació dels pressuposts municipals per a l'exercici 2016.
─- L'informe de l'interventor, de 3 d'agost de 2017, patrimonial, econòmic i financer del compte general de l'exercici 2016.
5. L'Ajuntament de sa Pobla compleix les condicions legalment establertes per crear i classificar el lloc de treball d'oficial major per tal que l’ocupi un funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria intervenció.
6. Mitjançant un escrit de 18 de gener de 2018, el Servei de Corporacions Locals va sol·licitar al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració local de les Illes Balears que informàs sobre la creació d’aquest lloc de treball. En una Resolució de la Junta de Govern de 23 de gener de 2018, el Col·legi informà favorablement la creació del lloc de treball d'oficial major de l'Ajuntament de sa Pobla.
Fonaments de dret
1. L’article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. La disposició transitòria setena de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, estableix que mentre no entri en vigor el Reglament que preveu l’article 92 bis de la Llei 7/1985 i en tot el que no s’oposi a allò que disposa la Llei, manté la vigència de la normativa reglamentària referida als funcionaris inclosos en l’àmbit d’aplicació de l’article esmentat.
3. L’article 9 del Reial decret 1732/1994, estableix que els expedients de classificació els ha de resoldre l’òrgan competent de la comunitat autònoma respectiva. Les resolucions corresponents s’han de publicar en els diaris oficials i s’han de trametre a la Direcció General de Funció Pública, que les ha de publicar conjuntament en el Butlletí Oficial de l’Estat almenys amb caràcter trimestral.
4. L’article 2.3 c del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l’exercici de la competència en matèria de personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Crear i classificar el lloc de treball d'oficial major de l'Ajuntament de sa Pobla, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que pertany a la subescala de secretaria intervenció.
2. Notificar aquesta Resolució a l'Ajuntament de sa Pobla i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar-la al Ministeri d’Hisenda i Funció Pública a l’efecte d'allò que disposa l’article 9 del Reial decret 1732/1994.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 1 de febrer de 2018
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí