Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 1266
Recurs potestatiu de reposició en contra de l’acord adoptat per la Junta de Govern de dia 08/01/2018. Convocatòria per constituir una borsa de policies locals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat per Decret d’Alcaldia de dia 30 de gener de 2017, l’estimació de les al·legacions en contra de l’acord adoptat per la Junta de Govern de dia 08/01/2018. Convocatòria per constituir una borsa de policies locals del municipi des Castell,  es publica la mateixa a continuació, als efectes oportuns.

Es Castell, 01 de febrero de 2018

El Batlle

Jose L. Camps Pons

Recurs potestatiu de reposició en contra de l’acord adoptat per la Junta de Govern de dia 08/01/2018. Convocatòria per constituir una borsa de policies locals.

Vist el Recurs potestatiu de reposició presentat per la (dades personals ocultes), amb d’ata 23/01/2018 i R.E 402, a on es diu: 

En primer lloc que la valoració de mèrits referenciada en l’Annex I de les bases de la convocatòria no s’ajusten a la normativa vigent i deuen ser valorats segons el que disposa l'annex IV del Decret 28/2015, de 30 d’abril, per la qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears. 

En segon lloc diu que al punt 1 de la base cinquena de la convocatòria, s’exigeix acreditar mitjançant certificat de la Direcció General d’interior (ISPIB) de no haver renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en altre municipi i que l’esmentat certificat ja no s’expedeix.

En tercer lloc diu que les bases ometen la informació de dret al recurs potestatiu de les convocatòries públiques a l'empara de la Llei 39/2015 del procediment administratiu.

Fonaments de dret:

Bases de la convocatòria.

Decret 28/2015, de 30 d’abril, per la qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.

Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears.

Llei 3/2007, de 27 de març de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Es Resol:

PRIMER.- Estimar les al·legacions presentades per la (dades personals ocultes) i acordar:

a) Modificar els següents punts de l’annex I de les bases de la convocatòria ajustant-lo a l’annex 4 del Reglament Marc de coordinació de les policies locals:

1.- Valoració del curs bàsic de capacitació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, amb actualització inferior a tres anys. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar- ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per ser funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament des Castell, el coeficient multiplicador serà 1. 

b) Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.

2.- Valoració dels serveis prestats

2.1 Concurs per al ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local  i del concurs de les borses extraordinàries d’interins per aquesta categoria. 

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatal, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

2.2 Concurs en el sistema de accés per promoció, borsí extraordinari, provisió de llocs de feina i concurs de mèrits de mobilitat de altres categories. 

La puntuació màxima d’aquest apartat es de 8 punts, d’acord amb els següents criteris: 

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’inspector:0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’intendent: 0,083 punts.

4.- Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols de estudis realitzats al estranger, s’acreditara la homologació concedida per el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l’exigida per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la exigida per la categoria a la que s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo. S’exceptua el cas en que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior  així com tots el títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins un màxim de 1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada  equivalent: 1 punt, fins un màxim de 3 punts. 

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau d’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins un màxim de 4,5    punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb carga lectiva de 300 crèdits ECTS, a mes d’obtenir els punts de l’apartat c, obtendran 0,5 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007 (LA LLEI 10804/2007), de 29 d’octubre. 

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins un màxim de 4,5 punts.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix o la possessió de una segona titulació acadèmica oficial igual a la exigida per la categoria a la qual s'accedeix. 

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que es suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

5.- Valoració del coneixements de llengües.

5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguda d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins una puntuació màxima de 2,5 punts.

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1 : 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f) Coneixements del llenguatge administratiu (certificat E): 0,5 punts.

Únicament es valorara el certificat que correspongui al nivell mes alt aportat per la persona interessada (exceptuant els casos en el que estar en possessió d’un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en el que el nivell de català aportat com a mèrit deu ser superior al exigit com requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti.

5.2. Coneixements d’altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen a continuació:

Nivells del

Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent als nivells del Marc comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

1r curs de nivell inicial

0,10

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

C2

1,80

1,60

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú Europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

D’una mateixa llengua, només es valoraran les titulacions de nivell superior.

7.- Valoració dels reconeixements honorífics. 

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al merit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevists en la normativa:

-Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

-Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

-Creu al merit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

-Felicitacions publiques: 0,01 punts.

S’acreditarà mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles concedides per un ajuntament només es valoraran en els procediments per accedir a un lloc de feina d’aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió de una medalla de la Comunitat Autònoma i una altre del ajuntament corresponent per el mateix motiu només es podrà valorar a efectes de concurs una de les dues.

b) Modificar la base Cinquena i suprimir el certificat referit en el tercer apartat de la lletra a del punt 1.

c) Afegir la base Catorzena.- Recursos.

14.1. Contra la convocatòria i aquestes bases, la llista definitiva de persones admeses i excloses, i d’acord amb la Llei 39/2015 i altres disposicions concordants, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en un termini de 2 mesos a comptar de l’endemà de la seva notificació o publicació al BOIB, sens perjudici del recurs potestatiu de reposició que es pot interposar en el termini d’un mes des de la data de notificació o publicació de l’acte o resolució davant la presidència de la corporació.

Si s’interposa recurs de reposició, el termini per a la seva resolució serà d’un mes, transcorregut el qual es pot entendre desestimat per silenci administratiu i, en aquest supòsit es pot plantejar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos des de la data de l’acte presumpte de desestimació.

14.2. Així mateix, contra les resolucions definitives i actes de tràmit del Tribunal, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’Alcalde.

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

SEGON.- Publicar aquest acord al BOIB i iniciar un nou termini de presentació de sol·licituds.

TERCER.- Notificar aquest acord als interessats.

BASES

1. BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D’ASPIRANTS PER PROVEIR, COM A FUNCIONARIS INTERINS, PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DES CASTELL.

Primera.- Objecte , procediment de selecció i normativa

1.-La present convocatòria té per objecte la constitució d’una borsa de treball de la categoria de Policia Local, amb caràcter de funcionaris interins per cobrir necessitats urgents de contractació a l’Ajuntament  des Castell.

2.- La selecció de les persones aspirants s’efectuarà mitjançant un concurs que consistirà en la valoració dels mèrits que detalla l’Annex 1 d’aquesta convocatòria

3.- S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases,Llei 11/2017 de 20 de desembre, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.; el Decret Llei, 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i d ela Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears;

Segona.- Requisits i condicions generals de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds els requisits següents:

1.- Tenir nacionalitat espanyola.

2.- Tenir 18 anys complerts.

3.- Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació  de la categoria de policia expedit per l’ EBAP en plena validesa. 

4.- Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

5.- No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments dels policies locals de les Illes Balears.

6.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial. 

7.- No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

8.- Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les

9.- Estar en possessió del permisos de conducció de les classes A2 i B. 

10.- No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

11.- Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal prevista a la clàusula tercera 1.e.

12. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la pressa de possessió, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat. 

Tercera.- Presentació de sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 3)  i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web de l'Ajuntament, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes de remissió de la documentació per correu previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a) Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia correctament compulsada, del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l’ EBAP en plena validesa.

c) Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

d)Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

e) La indicació d’una adreça electrònica i un telèfon als efectes de comunicació amb l’Ajuntament des Castell.  

f) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta en la base cinquena d’aquesta convocatòria 

Quarta.- Admissió de les persones aspirants. Llista provisional i llista definitiva d'admesos i exclosos.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils, en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la pagina web de l'Ajuntament.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle/essa ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional. 

Cinquena.- Acreditació dels mèrits

1. Els mèrits al·legats per a les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia correctament compulsada de la documentació següent:

a) Curs bàsic de capacitació

· Certificat dels cursos impartits per l’Escola balear d’Administració Pública

· Serveis prestats a l’ajuntament des Castell, mitjançant un certificat emès per l’ajuntament.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

c) Antiguitat: certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

d) Estudis acadèmics oficials: còpia correctament compulsada del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers)

e) Coneixements de llengües: certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública.

f)  Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificat d’assistència i certificat d’impartició de cursos d’accions formatives.

g)  Reconeixements honorífics: certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

2. Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Sisena.- Òrgan de selecció

1.- L’òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador que s’indica a    l’annex 2. 

2.- L’òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s’ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.

3.- El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual, no poden formar part dels òrgans de selecció.

4.- La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

5.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i tres vocals. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l’accés a les places convocades.

6.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

7.- El President pot ser nomenat entre els membres de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les Administracions Públiques.

8.- Entre els vocals figuraran un membre designat per la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears  i el seu suplent i un altre designat per l’Escola Balear d’Administració Pública i el seu suplent.

9.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú.

10.- Són funcions del Tribunal Qualificador

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establertes en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat en temps mèrits amb defectes formals, a l’efecte de la seva esmena, o quan necessiten un aclariment d’algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma escaient.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

e) Elevar al Batle/essa la composició definitiva de la borsa.

11.- Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex 1 i que s’estructura en set blocs: curs bàsic de capacitació; serveis prestats; antiguitat; estudis acadèmics oficials; coneixements de llengües; cursos de formació; reconeixements honorífics.

12.- La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats es de 54 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats de l’Annex 1, per a cada tipus de mèrit

Setena. Publicació de les valoracions

1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la pagina web de l'Ajuntament una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs.

Vuitena. Ordre de prelació i desempats

1. L’ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits. 

2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

a) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria.

b) Més edat.

c) Sorteig.

Novena. Publicació de la borsa definitiva.

1. El Tribunal Qualificador ha d’elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d’elevar al Batle/essa perquè en dicti la resolució que pertoqui.

2. La borsa s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

3. La borsa de personal funcionari interí té una vigència màxima de dos anys des de que es publica en el Bolletí Oficial de les Illes Baleares. Una vegada hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

Desena. Adjudicació

1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per nomenar un funcionari interí, s’ha d’oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo.

2. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d’un dia hàbil- o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l’ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.

Onzena. Renúncia i motius d’exclusió de la borsa.

1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d’un dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l’ajuntament, s’entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.

2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d’excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment en els tres dies següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors

b) Prestar servei com a funcionari interí a un altre cos de policia local

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

Dotzena. Reincorporació a la borsa

1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l’ajuntament l’acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base onzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des de que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.

2. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorpora automàticament a la borsa de la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

Tretzena. Situació de les persones aspirants

1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina les persones que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base onzena.

2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.

3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d’acord amb la seva posició en la borsa.

Catorzena.- Recursos.

1. Contra la convocatòria i aquestes bases, la llista definitiva de persones admeses i excloses, i d’acord amb la Llei 39/2015 i altres disposicions concordants, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en un termini de 2 mesos a comptar de l’endemà de la seva notificació o publicació al BOIB, sens perjudici del recurs potestatiu de reposició que es pot interposar en el termini d’un mes des de la data de notificació o publicació de l’acte o resolució davant la presidència de la corporació.

Si s’interposa recurs de reposició, el termini per a la seva resolució serà d’un mes, transcorregut el qual es pot entendre desestimat per silenci administratiu i, en aquest supòsit es pot plantejar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos des de la data de l’acte presumpte de desestimació.

2. Així mateix, contra les resolucions definitives i actes de tràmit del Tribunal, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’Alcalde.

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

 

ANNEX 1

Barem de mèrits

1.- Valoració del curs bàsic de capacitació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, amb actualització inferior a tres anys. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar- ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per ser funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament des Castell, el coeficient multiplicador serà 1. 

b) Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.

2.- Valoració dels serveis prestats

2.1 Concurs per al ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local  i del concurs de les borses extraordinàries d’interins per aquesta categoria. 

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres    categories, en els cossos o forces de seguretat estatal, policies locals de altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

2.2 Concurs en el sistema de accés per promoció, borsí extraordinari, provisió de llocs de feina i concurs de mèrits de mobilitat de altres categories. 

La puntuació màxima d’aquest apartat es de 8 punts, d’acord amb els següents criteris: 

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’inspector:0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la   categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’intendent: 0,083 punts.

3.- Antiguitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació.

4.- Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols de estudis realitzats al estranger, s’acreditara la homologació concedida per el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l’exigida per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la exigida per la categoria a la que s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo. S’exceptua el cas en que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny    de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior  així com tots el títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins un màxim de 1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària,  arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins un màxim de 3 punts. 

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau d’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins un màxim de 4,5    punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postrau oficial  universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb carga lectiva de 300 crèdits ECTS, a mes d’obtenir els punts de l’apartat c, obtendran 0,5 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007 (LA LLEI 10804/2007),  de 29 d’octubre. 

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins un màxim de 4,5 punts.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix o la possessió de una segona titulació acadèmica oficial igual a la exigida per la categoria a la qual s'accedeix. 

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que es suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. 

5.- Valoració del coneixements de llengües.

5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguda d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins una puntuació màxima de 2,5 punts.

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1 : 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f) Coneixements del llenguatge administratiu (certificat E): 0,5 punts.

Únicament es valorara el certificat que correspongui al nivell mes alt aportat per la persona interessada (exceptuant els casos en el que estar en possessió d’un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en el que el nivell de català aportat com a mèrit deu ser superior al exigit com requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti.

5.2. Coneixements d’altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen a continuació:

Nivells del

Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent als nivells del Marc comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

1r curs de nivell inicial

0,10

2n curs de nivell inicial

0,20

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

C2

1,80

1,60

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú Europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

D’una mateixa llengua, només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6.- Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a l’Institut d’Estudis Baleàrics. 

6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

7.- Valoració dels reconeixements honorífics. 

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al merit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevists en la normativa:

-Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

-Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

-Creu al merit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

-Felicitacions publiques: 0,01 punts.

S’acreditarà mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles concedides per un ajuntament només es valoraran en els procediments per accedir a un lloc de feina d’aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió de una medalla de la Comunitat Autònoma i una altre del ajuntament corresponent per el mateix motiu només es podrà valorar a efectes de concurs una de les dues.

 

ANNEX 2

Tribunal qualificador:

· President (titular): (dades personals ocultes)

· President (suplent): (dades personals ocultes)

· Secretari (titular): (dades personals ocultes)

· Secretari (suplent): (dades personals ocultes)

· Vocal  (titular): (dades personals ocultes)

· Vocal  (suplent): (dades personals ocultes)

· Vocal , designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, ISPIB- (titular): (dades personals ocultes)

· Vocal  designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, ISPIB- (suplent): (dades personals ocultes)

· Vocal  designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, EBAP-  (titular): (dades personals ocultes)

· Vocal  designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, EBAP- (suplent):  (dades personals ocultes)

 

 

ANNEX 3

SOL.LICITUD D'ADMISSIÓ AL CONCURS PER FORMAR PART D'UNA BORSA D'ASPIRANTS PER A PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL FUNCIONARIS INTERINS.

LLINATGES I NOM                                                 DNI:

AMB DOMICILI A                                                 CP:

CARRER                                                               NÚM.

TELÈFON

TITULACIÓ ACADÈMICA AL·LEGADA

EXPÒS:

- Que m'he assabentat de la convocatòria per a la creació d'una borsa d'aspirants per a places vacants de policia local.

- Que reunesc tots els requisit exigits, i adjunt a aquesta sol·licitud els justificants originals o degudament confrontats dels mèrits que vull fer valer, i em compromet a realitzar jurament o promesa en la forma legalment prevista i a provar documentalment les dades que figuren a la sol·licitud.

SOL· SOL·LICIT:  Prendre part en aquesta convocatòria

(signatura)

BATLLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DES CASTELL