Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 1181
Aprovació definitiva de la regulació preu públic per utilització elements mobiliari municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini d’exposició al públic de l’acord inicial relatiu a la regulació del preu públic per la utilització d’elements de Mobiliari Municipal, aprovada en sessió ordinària de la Junta de Govern, celebrada el passat 19-10-2017, i no s’han presentat reclamacions, s’eleva a definitiu dit acord, segons preveu l’article 17 del TRLHL, Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, l’acord i text íntegre de la Regulació del Preu Públic, es publicarà al BOIB, i serà d’aplicació a partir del següent dia de la seva publicació al BOIB

 

Lloseta, a 1 de febrer de 2018

El Batlle,

Jose Maria Muñoz Pérez.

S’insereix a continuació el text íntegra de la Regulació del Preu Públic:

“REGULACIÓ DEL “PREU PÚBLIC” PER LA utilització d’elements de mobiliari Municipals.-

Article 1r. Naturalesa, objecte i fonament.-

1.- De conformitat amb el que preveu l’article 127 en relació amb l’article 41 ambdós del RD legislatiu 2/2004, de 5 de març, text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, l’ajuntament de Lloseta s’estableix  el preu públic per a la prestació del servei d’utilització d’elements de mobiliari municipals, que es regularà mitjançant el present acord de regulació.

2.- Objecte. Constitueixen l’objecte d’aquest preu públic la utilització, prèvia sol·licitud per part dels interessats, dels següents elements:

Nombre d’unitats disponibles

Cadires

Cadires sense braços

80

Cadires plàstic

350

Taules

Taules plàstic Llargueres

30

Taules plàstic Redones

10

Taulers + banquets

30

Vestimenta  i carpes

Estovalles taules plàstic redones

10

Estovalles de damunt

10

Torcaboques tela blanca

88

Torcaboques tela pistatxo

88

Vestimenta per a cadires

88

Carpes 3x3

3

 

Article 2n. Subjecte passiu.-

Estan obligats al pagament del preu públic, especificat a l’article 3r següent., els qui es beneficiïn dels elements de mobiliari que són objecte de cessió temporal detallats a l’article anterior.

Article 3er. Tarifes.

La quantia del preu públic aquí  regulat  serà la que es fixa en la tarifa per a cadascun dels diferents elements de mobiliari:

Tarifa unitària

Cadires

Cadires sense braços

0,50 €

Cadires plàstic

0,50 €

Taules

Taules plàstic Llargueres

2,50 €

Taules plàstic Redones

2,50 €

Taulers + banquets

2,00 €

Vestimenta taules i cadires

Estovalles taules plàstic redones

2,00 €

Estovalles de damunt

2,00 €

Torcaboques tela blanca

0,35 €

Torcaboques tela pistatxo

0,35 €           

Vestimenta per a cadires

0,90 €

Article 4rt. Exempcions:

Estan exemptes d’aquestes tarifes:

  • Els centres Educatius: CP “ES PUIG”, Escoleta Infantil “Querubins”, Escoleta Infantil “Colorins”, Escoleta Infantil “Il·lusions”, Escola de Música Municipal.
  • Les entitats ciutadanes i associacions de Lloseta legalment constituïdes i per accions sense ànim de lucre.
  • Partits polítics i cooperatives per accions sense ànim de lucre.
  • Les ONG’s per accions de solidaritat.

Article 5. Obligació de pagament.

L’obligació de pagament del preu públic aquí regulat neix des que se sol·licita la cessió temporal de qualsevol dels elements de mobiliari especificats a l’art. 3.

El pagament del preu públic s’efectuarà a l’Ajuntament de Lloseta o be per transferència bancària abans de la recollida del material, un cop rebuda la confirmació de la disponibilitat. En el moment de realitzar el pagament s’haurà de fer menció a la referència indicada per l’Ajuntament amb la comunicació de l’autorització.

Article 6. Normes de gestió.

  1. La utilització dels elements del mobiliari està subjecte a autorització prèvia, a sol·licitud per escrit de l’interessat. L’autorització serà discrecional segons les necessitats i programació de l’Ajuntament; i la denegació serà motivada.
  2. Per realitzar la sol·licitud s’haurà d’utilitzar el model publicat a la plana web de l’Ajuntament (www.ajlloseta.net) a l’apartat de tràmits i documents, model que ja incorporarà la liquidació de la tarifa i l’import dels dipòsits a constituir. Es podran remetre per correu electrònic a l’adreça ajuntament@ajlloseta.net, també per fax al núm. 971.519432 o personalment a les oficines de l’Ajuntament.
  3. La sol·licitud s’ha de realitzar amb una antelació mínima de 5 dies hàbils abans del dia pel qual es demana l’ús dels elements de mobiliari. Comunicant-se, al interessat, la confirmació, com a màxim, en dos dies hàbils des de la data de sol·licitud.
  4. El període màxim per presentar la sol·licitud serà d’un mes abans del dia pel qual es demana l’ús dels elements de mobiliari. Es comunicarà a l’interessat la confirmació de la mateixa en 5 dies hàbils.
  5. En la pròpia sol·licitud s’haurà d’especificar el medi preferent per a la comunicació de l’autorització de l’ús o en el seu cas de la denegació, essent exclusivament per via telefònica o be per correu electrònic, amb l’objectiu d’agilitzar els tràmits. Quant se li comuniqui l’autorització se l’indicarà l’import a satisfer així com una referència de la liquidació efectuada, referència que s’haurà de fer constar com a concepte d’ingrés  tan si s’efectua amb transferència bancària o amb efectiu a l’Ajuntament.
  6. Serà obligatori constituir un dipòsit per import del 50% del total de la tarifa amb un import mínim de 20’00 €. Un cop s’hagin tornat els elements de mobiliari llogats i comprovat que hi ha el nombre correcte d’elements així com el seu bon estat, es procedirà a la devolució del dipòsit; en cas contrari no es retornarà el dipòsit. 
  7. La vestimenta per taules i cadires, així com els torcaboques sempre s’hauran de tornar nets. I aquesta neteja s’ha de realitzar per una bugaderia professional. Per assegurar el compliment d’aquesta condició, pel lloguer de Vestimenta de taules i cadires endemés d’abonar la tarifa corresponent, es constituirà un dipòsit conforme el següent requadre:

Dipòsit neteja

Dipòsit per unitat sol·licitada

Vestimenta per a cadires

0,97 

Estovalles taules redones

3,60 

Estovalles de damunt

1,79 

Torcaboques tela blanca

0,26 

Torcaboques tela pistatxo

0,26 

Al igual que l’altre garantia sols es retornarà el dipòsit un cop comprovat que els elements llogats es tornen en bon estat, correctament nets.

h.   En la sol·licitud es podrà especificar un núm. de compte corrent en el qual es realitzarà la devolució dels dipòsits. En cas de no especificar-se, la devolució es farà amb efectiu prèvia sol·licitud.

i.    La recollida dels elements sol·licitats es realitzarà en horari de la brigada municipal, és a dir, de dilluns a divendres de 7’30 h a 15’00 h, en el lloc indicat pel cap de la brigada municipal. A més serà necessari presentar una còpia de la sol·licitud realitzada.

j.    Per a la devolució dels elements de mobiliari també seran aplicables les mateixes condicions que per la recollida.

Article 7. Infraccions i sancions.

En matèria d’infraccions i la seva corresponent sanció, cal tenir en compte el que disposa la legislació sobre règim local i disposicions complementàries o supletòries.

La imposició de sancions no impedeix, en cap cas, la liquidació i el cobrament de les quotes defraudades no prescrites.

Disposició final.

1.- En tot allò que no és previst en aquest acord s’hi aplicarà el que s’estableix en la vigent llei de règim local  i altres disposicions.

2.-  Aquesta acord de regulació del preu públic entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el butlletí oficial de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB). El seu període de vigència s’ha de mantenir fins que s’esdevingui la seva modificació o la seva derogació expressa.-Lloseta, a 22 de setembre de 2017.- El Batle, Sgt.: Xema Muñoz Pérez-“