Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 1067
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions complementàries en relació amb els projectes aprovats en el marc del programa d’acció comunitària Erasmus + Joventut, Acció clau 1, Voluntariat Europeu, corresponents a 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

 1. En data de 3 d’agost de 2017, el director general d’Esports i Joventut va emetre un informe justificatiu on concloïa la necessitat de convocar una línia de subvencions per complementar els ajuts als projectes aprovats en el marc del prorama d’acció comunitària Erasmus + Joventut, Acció clau 1, Voluntariat Europeu, corresponents a 2018, per fer front a despeses d’allotjament, de manutenció, de desplaçament per transport local i de formació lingüística dels voluntaris i voluntàries del Voluntariat Europeu arribats a les Illes Balears de la mà d’entitats acreditades en aquesta comunitat autònoma.

 2. Per Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de dia 10 d’agost de 2017 s’ordenà l’inici del procediment per elaborar i aprovar una convocatòria de subvencions en relació amb els projectes aprovats en el marc del programa d’acció comunitària Erasmus + Joventut, Acció clau 1, Voluntariat Europeu, corresponents a 2018, i s’acordà la tramitació anticipada de despesa, prevista en els articles 43-46 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 Fonaments de dret

1.Mitjançant Reglament el Reglament (UE) nº 1288/2013, del Parlament Europeu i del Consell, d’11 de desembre de 2013, es va crear el progrqama comunitari Erasmus+ en els  àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport per al període 2014-2020.

En l’àmbit de la joventut, el programa pretén impulsar el sentit de ciutadania europea activa, solidaritat i tolerància entre la joventut europea, així com implicar a l'hora de modelar el futur de la Unió.  Es promou la mobilitat dins i fora dels límits de la UE, l'aprenentatge no formal i el diàleg intercultural i també fomenta la inclusió de tots els joves, independentment del context educatiu, social i cultural de què procedeixin.

Per aconseguir els objectius indicats, Erasmus + té previstes tres accions clau, que donen suport a la realització de diferents tipus de projectes finançats pel programa i que són les següents:

ACCIÓ CLAU 1. Mobilitat de les persones per motius d'aprenentatge. Aquesta acció desenvolupada en l'article 13 del Reglament preveu:

• Els intercanvis juvenils, el voluntariat, a través Servei Voluntari Europeu (Voluntariat Europeu); i la mobilitat de les persones que treballen en l’àmbit de la joventut.

ACCIÓ CLAU 2. Cooperació per a la innovació i l'intercanvi de bones pràctiques. Aquesta acció  implica el suport a les associacions estratègiques per desenvolupar i posar en marxa iniciatives conjuntes així com a les plataformes de suport informàtic que propiciïn l'aprenentatge entre iguals, entre d'altres.

ACCIÓ CLAU 3. Suport a la reforma de les polítiques. Aquesta acció abasta activitats relacionades amb el diàleg estructurat.

2.El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma o a les entitats públiques que en depenen.

3.L’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), estableix les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i Esports, llavors competent en matèria de joventut i lleure. L’article 1.2 a disposa que un dels objectes de les subvencions és la creació, reforma, dotació i manteniment d’infraestructures i programes que donin suport a les activitats o als beneficiaris de l’acció de la Conselleria i els ens instrumentals que en depenen, i l’article 1.2 c recull, com un altre objecte de subvenció, el suport en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social.

4.La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes estableix, en l’article 11, les mesures de foment de la igualtat que han d’introduir les bases reguladores de les subvencions i també les convocatòries corresponents.

5.L’article 70, apartat 2, de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, estableix que les administracions competents han d’establir línies d’ajuda per al manteniment de la vida associativa de les associacions juvenils del seu àmbit territorial inscrites en el Cens d’entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut i per al foment de les activitats relacionades amb la joventut que es considerin d’interès públic.

6.Pel que fa a l’àmbit de les competències, l’article 30.13 de l’Estatut d’autonomia, en la versió aprovada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, disposa que la Comunitat Autònoma té la competència exclusiva en matèria de joventut, disseny i aplicació de polítiques, plans i programes destinats a la joventut.

7.La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les funcions relatives a la promoció de les activitats juvenils, el turisme juvenil i de temps lliure, i la participació i l’associacionisme juvenils, de conformitat amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.L’àmbit territorial i personal d’aquests ajuts són les Illes Balears, atès l’abast suprainsular de la convocatòria i d’acord amb el que preveu l’article 16, apartat 7, de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23 de desembre).

Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut, de conformitat amb l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions; atesos l’informe sobre l’adequació de la convocatòria a les bases reguladores i l’informe de la Direcció General competent en matèria pressupostària; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent 

 Resolució

1.Aprovar la convocatòria de subvencions complementàries en relació amb els projectes aprovats en el marc del programa d’acció comunitària Erasmus + Joventut, Acció clau 1, Voluntariat Europeu, corresponents a 2018 (annex I).

2.Condicionar l’eficàcia d’aquesta Resolució de convocatòria de subvencions a la seva inclusió dins el Pla Estratègic de Subvencions per a l’any 2018 i a l’adequació de la convocatòria a aquest, en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions, i a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici 2018.

3.Tramitar pel procediment anticipat de despesa aquesta Resolució d’aprovació de la convocatòria i les resolucions de concessió que se’n puguin derivar, d’acord amb els articles 43 i següents del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les quals resten sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l’exercici 2018.

4.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació.

     

 Palma, 22 de gener de 2018

La consellera de Cultura, Participació i Esports

Francesca Tur Riera

 

Annex 1

Convocatòria

1. Objecte

 1.1 L’objecte d’aquesta convocatòria és donar suport a projectes de Voluntariat Europeu aprovats en el marc del programa d’acció comunitari “Erasmus +”, capítol de joventut, a favor de les entitats que s’indiquen en l’apartat 3 d’aquestes bases i pel que fa a les convocatòries que s’hi especifiquen.

 1.2 Els ajuts econòmics que s’obtinguin s’han de destinar a cobrir, necessàriament, les despeses relatives a allotjament, manutenció, desplaçament per transport local i formació lingüística en català i/o castellà de les persones voluntàries acollides a les Illes Balears. No són objecte d’aquesta convocatòria les sol·licituds de subvenció per a altres despeses, ni per adquirir béns i equipaments inventariables ni per fer obres.

 1.3 L’àmbit temporal de les despeses subvencionables és el que s’estableix en el projecte respectiu, aprovat per l’Agència Nacional Espanyola. No se subvencionaran despeses de temporalitat diferent a l’establerta en el projecte.

 1.4 Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i Esports (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març) i, concretament, pel que disposa l’article 1.2 c), que recull com un objecte de subvenció el suport en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social.

 2. Import i crèdit pressupostari

 1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat màxima global de 50.000 € amb càrrec a la partida 26501 323A01 48000 00, corresponent als pressuposts de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports per a l’any 2018.

 2. L’import de subvenció sol·licitat no pot superar el 15% del pressupost aprovat per l’Agència Nacional Espanyola per al projecte en concret. En cap cas l’import de la subvenció pot ser superior al pressupost aprovat com a base de la subvenció, ja sigui a través d’aquesta ajuda o en concurrència amb altres ajudes.

 3. Entitats beneficiàries

 3.1 Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les entitats sense ànim de lucre acreditades com a entitats coordinadores o d’acollida, amb domicili social a les Illes Balears, que siguin promotores d’un projecte inclòs en el programa Erasmus +, capítol joventut,  Acció Clau 1-Servei de Voluntariat Europeu, que prèviament hagi aprovat la Comissió Europea o l’Agència Nacional Espanyola, en les convocatòries següents:

                -              2016

               Octubre  (per a projectes que comencin entre  l’1 de gener i el 31 de maig   de 2017)

                -              2017

               Febrer (per a projectes que comencin entre l’1 de maig i el 30 de setembre de 2017)

               Abril (per a projectes que comencin entre l’1 d’agost i el 31 de desembre    de 2017)

               Octubre de 2017 (per a projectes que s’executin entre l’1 de gener i el 31    de maig de 2018).

                -              2018

               Febrer (per a projectes comencin l’1 de maig i el 30 de setembre de 2018)

               Abril  (per a projectes que comencin entre l’1 d’agost i el 31 de desembre   de 2018)

 3.2 Les entitats interessades poden presentar tantes sol·licituds com projectes tenguin aprovats en el marc de les convocatòries establertes en el punt anterior.

 3.3 No poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions:

Les persones o entitats que incompleixin alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

 Les persones o entitats que hagin estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, mitjançant una resolució administrativa o una sentència judicial fermes. Les entitats i empreses que estiguin en aquesta situació es poden tornar a presentar a les convocatòries sempre que hagin complert amb la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d’igualtat en les condicions previstes en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

4. Obligacions de les entitats beneficiàries

 Són obligacions de les entitats beneficiàries, a més de les que estableix amb caràcter general l’article 10 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, en concordança amb el que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, les establertes amb caràcter específic que s’esmenten a continuació:

 a) Comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut l’acceptació de la proposta de resolució (Model 7). En qualsevol cas, l’acceptació de la proposta s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies des que es notifiqui no s’expressa el contrari d’acord amb el que estableix l’apartat 9 d’aquestes bases.

 b) Comunicar a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, estatal o internacional. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en qualsevol cas, l’obtenció concurrent d’ajuts atorgats per altres administracions o ens pot donar lloc a modificar la resolució de concessió.

 c) Abans que es formuli la proposta de resolució de concessió de la subvenció, estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social amb l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, la qual cosa ha de quedar degudament acreditada en la forma en què es determini.

 d) Fer constar en un lloc destacat de tots els elements publicitaris i de difusió (llocs web inclosos) del projecte subvencionat, en el cas que aquest estigui encara en marxa o no hagi començat en el moment de la concessió, la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, incloent-hi el logotip (annex 3), i indicant-hi que aquesta Conselleria ha subvencionat l’activitat o que s’ha fet amb el seu suport.

 e) Deixar constància en la comptabilitat o en els llibres registre de la percepció i l’aplicació de la subvenció, i en el cas de no tenir obligació de dur-ne, en la documentació que la substitueixi.

 f) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant cinc anys i posar-los a disposició de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears quan aquesta els sol·liciti.

 g) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn els òrgans competents i facilitar tota la informació que els requereixi la Sindicatura de Comptes, i la que els sol·licitin altres òrgans de control.

 h) Reintegrar els fons percebuts en els casos establerts en l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

 5. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

 5.1 Les entitats interessades que compleixin els requisits generals que determina l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 i els específics d’aquesta convocatòria, o que estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d’acord amb l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

 En tot cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el representant legal d’aquesta.

 5.2 El model oficial de sol·licitud i els altres que s’esmenten en aquestes bases són a disposició de les persones interessades a les oficines de la Direcció General d’Esports i Joventut (c/ de l’Uruguai, s/n, Palma Arena, de Palma) i al web joventut.caib.es

 5.3 El termini per presentar sol·licituds és des de l’endemà que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 30 de juliol de 2018.

 5.4 Les sol·licituds de subvenció s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n, Palma Arena), als registres de la Comunitat Autònoma o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d’estar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut (Conselleria de Cultura, Participació i Esports).

 En cas que l’Administració en què es presenti la sol·licitud no hagi signat el conveni per formar part de l’Oficina de Xarxes Integrades d’Atenció al Ciutadà en l’àmbit territorial de les Illes Balears, la data que es tendrà en compte pel que fa a la presentació de documents serà la d’entrada a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

 5.5 Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a la Direcció General d’Esports i Joventut es dati i segelli abans que es certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre).

 En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació aquella en què tengui entrada al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

5.6 Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu de la Direcció General d’Esports i Joventut, indicada en l’apartat 6.3, s’ha d’ enviar a l’adreça electrònica activitatstll@dgjovent.caib.es el full amb segell d’entrada dins termini a la Direcció General d’Esports i Joventut, durant les 24 hores següents a la seva presentació. Així mateix, si s’envia per correu certificat, també s’ha de trametre a l’adreça electrònica activitatstll@dgjovent.caib.es el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.

 6. Documentació que s’ha de presentar

 6.1 A la sol·licitud de subvenció s’ha d’adjuntar la documentació següent:

 a) Fotocòpia del CIF de l’entitat sol·licitant.

 b) Número de DNI de la persona representant legal que signa la sol·licitud (o de la persona que es presenta com a representant) i document que n’acrediti la representació legal de l’entitat (estatuts, acta de l’acord de la junta directiva, etc).

 c) Declaració responsable que indiqui la veracitat de les dades bancàries (Model 1).

 d) Certificat d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Administració de l’Estat i amb la Seguretat Social o autorització perquè l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pugui comprovar aquestes dades (Model 3).

 D’acord amb l’article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’Administració de la Comunitat Autònoma comprovarà d’ofici, prèviament a la concessió de les subvencions, que els beneficiaris estan al corrent de les seves obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma.

 e) Còpia del projecte per al qual se sol·licita la subvenció que ha aprovat la Comissió Europea o l’Agència Nacional Espanyola i còpia de la Resolució de concessió de l’ajuda en el marc del programa Erasmus + Joventut.

 f) Pressupost del projecte amb indicació de la part que subvenciona el programa comuntari i la part que ha de quedar coberta amb l’ajuda que atorga la Direcció General d’Esports i Joventut. (Model 4).

 g) Declaració responsable relativa al fet que tot el personal que duu a terme les activitats i que treballa a les entitats, inclòs el personal voluntari, compleix amb els requisits de l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d’enjudiciament civil, i de l’article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d’octubre, de voluntariat, és a dir, que no està inscrit en el Registre Central de Delinqüents Sexuals, regulat pel Decret 1110/2015, d’11 de desembre, i que disposa dels certificats que així ho acrediten (model 4).

 h) Declaració responsable relativa al fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l’entitat compleix amb els principis de l’article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat d’homes i dones (BOIB núm. 99, de 4 d’agost). (Model 5)

 7. Instrucció del procediment

 L’òrgan instructor és el director general d’Esports i Joventut, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 16 i els següents del Decret legislatiu 2/2005, en concordança amb el que estableix l’article 6 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 i, en concret, ha d’examinar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria i ha de formular la proposta de resolució.

 8. Comissió Avaluadora

 8.1 D’acord amb el que disposa l’article 19.2 del Decret legislatiu 2/2005, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

 a) President: el director general d’Esports i Joventut.

 b) Secretari o secretària: la cap del programa d’Erasmus de la Direcció General d’Esports i Joventut.

 c) Vocals:

- Dues persones funcionàries de la Direcció General d’Esports i Joventut.

- Una persona integrant del Consell de la Joventut de les Illes Balears designat o designada per la presidència d’aquest òrgan o, en el cas que aquest no estigui constituït encara, una persona integrant de la Comissió Gestora del CJIB.

 8.2 En cas d’absència, vacant o malaltia del president, l’ha de suplir el cap/la cap del Servei de Joventut. En cas d’absència, vacant o malaltia del secretari o de la secretària, l’ha de suplir un funcionari o una funcionària de la Secció de Subvencions.

 8.3 La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament han admès a tràmit els serveis tècnics corresponents de l’òrgan instructor, i d’emetre’n un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cada una, com també la relació de les entitats sol·licitants a les quals s’hauria de denegar l’ajut, amb l’especificació de la causa que motiva aquesta decisió.

 8.4. El funcionament de la Comissió Avaluadora, atès el caràcter d’òrgan col·legiat, s’ha d’ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, referit al funcionament dels òrgans col·legiats.

 9. Criteris de concessió

 9.1 La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis d’objectivitat i concurrència.

 9.2 Totes les sol·licituds que compleixin els requisits són susceptibles de rebre la subvenció sol·licitada.

 9.3 Es concedeix fins al 15% del pressupost final del projecte presentat i aprovat per l’Agència Nacional Espanyola.

 9.4 Quan, de la suma de les sol·licituds, en resulti una quantitat superior al crèdit disponible, s’ha d’aplicar el sistema següent:

 a)Adjudicació de crèdits a cada una de les modalitats de les sol·licituds, de conformitat amb l’apartat 9.5 d’aquesta convocatòria.

 b)Suma de tots els crèdits que han obtingut totes les sol·licituds admeses.

 c)Divisió de l’import que fixa aquesta convocatòria per a cada modalitat entre el nombre total de crèdits obtinguts per les sol·licituds admeses. El resultat d’aquesta divisió aportarà el valor en euros que tendrà cada crèdit.

 d)La quantia que es concedeixi a cada sol·licitud és el producte de multiplicar els crèdits obtinguts pel valor sorgit de l’operació del punt anterior, sempre que aquesta no sigui superior a la que s’ha sol·licitat. Si com a conseqüència d’aquesta operació queda un romanent superior a l’1 % de la quantitat destinada a cada línia d’ajuts, aquest romanent s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d’entitats beneficiàries.

 9.5 Els criteris de concessió són els següents:

Puntació obtinguda en la valoració realitzada per l’Agència Nacional Espanyola

 

Es tendrà com a referència la puntuació obtinguda a la valoració del projecte feta pel personal avaluador de l’Agència Nacional Espanyola

Entre 60 i 65 punts: 1 punt

Entre 66 i 70 punts: 2 punts

Entre 71 i 75 punts: 3 punts

Entre 76 i 80 punts: 4 punts

Entre 81 i 85  punts: 5 punts

Entre 86 i 90 punts: 6 punts

Entre 91 i 95 punts: 7 punts

Entre 96 i 100 puns: 8 punts

Nombre de voluntaris i voluntàries

Es primaran els projectes que tenen menys voluntaris o voluntàries.

1 voluntari/es: 10 punts

2 voluntaris/es: 7 punts

3  voluntaris/es: 4 punts

4 voluntaris/es o més: 1 punt

Formació del personal voluntari de llengua catalana

Es valorarà que el personal voluntari hagi rebut formació sobre la llengua catalana o que hi hagi el compromís de fer-ho. En ambdós casos, aquesta circumstància s’haurà d’acreditar

Sí: 1 punt

No: 0 punts

 9.6 En cap cas les subvencions atorgades poden superar els percentatges sol·licitas ni l’establert com a màxim en l’apartat 3.

 10. Procediment

 10.1. En haver finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar una resolució mitjançant la qual aprova i fa pública la llista provisional de participants admesos i exclosos a la convocatòria, amb expressió de la causa d’exclusió per a cada cas.

 Aquesta Resolució s’ha de publicar al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i en el web http://joventut.caib.es.

 Les entitats amb la sol·licitud exclosa disposen d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució, per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fan, se les exclourà de la convocatòria.

 En haver finalitzat el termini indicat, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar una resolució per la qual s’aprova la llista definitiva dels participants admesos i exclosos, amb expressió de les causes d’exclusió. Aquesta Resolució s’ha de notificar mitjançant la publicació en el web http://joventut.caib.es i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

 10.2 L’òrgan instructor, ateses les sol·licituds admeses i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació de subvencions. Aquesta proposta de resolució s’ha de publicar a http://joventut.caib.es i als taulers d’anuncis de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n, Palma Arena).

S’hi ha d’incloure la llista d’entitats beneficiàries proposades per atorgar-los la subvenció i la quantia, amb el pressupost aprovat, com també la llista de les persones i entitats sol·licitants a les quals se’ls proposa la denegació de la subvenció, amb indicació de la causa.

 10.3 La publicació de la proposta de resolució provisional obre el tràmit d’audiència, i es concedeix un termini de deu dies hàbils des del dia de la publicació per poder examinar l’expedient a la seu de la Secció de Subvencions de la Direcció General d’Esports i Joventut, presentar-hi al·legacions i, si s’escau.

Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons el que indiquen els apartats 3, 4 i 5 del punt 5 d’aquestes bases, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.

 Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan en el procediment no hi constin ni es tenguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixin les persones interessades. En aquests casos, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva. Igualment, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva.

 10.4 Una vegada conclòs el tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, les persones interessades, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva.

 En el cas que, d’acord amb l’apartat 10.3, l’entitat interessada hagi modificat la sol·licitud, amb l’informe previ de la Comissió Avaluadora que valori si la reformulació respecta l’objecte de la convocatòria, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts, o si, per contra, cal reduir la quantia de la subvenció, l’instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva corresponent, d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005.

 10.5 La proposta de resolució definitiva ha de contenir, entre d’altres, les dades següents: identificació del beneficiari; descripció de l’activitat a subvencionar; pressupost total de l’activitat subvencionada; import de la subvenció concedida; partida pressupostària a què aquesta s’aplica i forma de pagament. Ha d’incloure també la llista de les persones i entitats amb la sol·licitud denegada, amb indicació de la causa de denegació.

 Aquesta proposta s’ha de publicar en el web http://joventut.caib.es i als taulers d’anuncis de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n, Palma Arena).

 Únicament s’ha de notificar la proposta de resolució definitiva, mitjançant un missatge electrònic, a les persones i entitats interessades que hagin formulat al·legacions o presentat un escrit de reformulació.

 Una vegada publicada o notificada la proposta, les persones i entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació de la proposta de resolució, d’acord amb l’article 10.1 a de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, modificada per l’Ordre de 8 de març de 2005 (Model 7).

 En tot cas, l’acceptació de la proposta de resolució s’entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals des que es publiqui o, si escau, es rebi la notificació, no es fa constar el contrari.

 11. Resolució i notificació

 11.1 L’òrgan competent per resoldre la concessió de les subvencions és la consellera de Cultura, Participació i Esports.

 11.2 La resolució expressa que exhaureix el procediment de concessió de subvencions ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de les subvencions concedides.

 11.3 El termini màxim per resoldre i notificar o publicar la resolució expressa de concessió de les subvencions és de quatre mesos a partir de la data de publicació de la convocatòria corresponent.

 El venciment del termini màxim sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta la persona interessada, en tots els casos, perquè entengui desestimada la sol·licitud.

 11.4 Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions, que posen fi a la via administrativa, i que seran col·lectives, han de ser motivades i s’han de notificar mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici que també es puguin publicar en el web http://joventut.caib.es i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

11.5 En qualsevol moment del procediment, l’òrgan instructor pot dur a terme comprovacions materials sobre la veracitat de les dades de la sol·licitud i del compte justificatiu, així com sobre la realització de les activitats objecte de la subvenció.

 12. Pagament

 12.1 El pagament de les subvencions per dur a terme projectes dins el marc del programa objecte d’aquesta convocatòria, que atorgui la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, es farà íntegrament mitjançant una bestreta del 100 % de l’import, sense que les persones beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb l’Acord del Consell de Govern de dia 15 de setembre de 2017 pel qual s’autoritza el pagament anticipat del 100 % de l’import d’aquestes ajudes, d’acord amb l’apartat 2 in fine de l’article 37 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons la redacció donada per l’apartat 2 de la disposició final novena de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017; sense l’exigència prèvia als beneficiaris de cap garantia, d’acord amb l’article 25.3 b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 No obstant l’anterior, en cas que el projecte ja s’hagi realitzati acabat una vegada exhaurit el termini per presentar sol·licituds, el pagament es pot dur a terme una vegada que s’hagi justificat l’import del pressupost aprovat.

 12.2 L’import de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l’activitat subvencionada.

 13. Justificació i comprovació (compte justificatiu)

 13.1 Les subvencions que s’atorguin a les entitats beneficiàries d’aquesta convocatòria, s’han de justificar quinze dies després de finalitzar el projecte mitjançant la presentació d’un compte justificatiu (Model 8), que ha de signar el representant de l’entitat sol·licitant, d’haver aplicat els fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció i d’haver realitzat les activitats per a les quals se sol·licità, amb una relació numerada dels justificants imputats, amb la documentació justificativa de les despeses realitzades (factures i altres documents de valor probatori equivalent) i d’una còpia de l’informe final del projecte presentat a l’Agència Nacional per justificar davant la Unió Europea l’ajut rebut.

 En cas que el projecte subvencionat ja s’hagi realitzat i executat en acabar el termini de presentació de sol·licituds, la justificació s’ha de presentar quinze dies després d’haver-se publicat la Resolució de concessió.

 Per justificar les despeses d’allotjament, s’ha d’aportar els documents següents:

Contracte de lloguer, en el qual ha de constar com a arrendatària l’entitat sol·licitant de la subvenció; i extractes de les transferències bancàries realitzades per part de l’entitat arrendatària a favor de l’arrendador.

 Factura emesa per l’establiment d’allotjament, on ha de figurar el concepte i el nom de les persones voluntàries allotjades i el període temporal en què s’ha produït l’allotjament i justificació del pagament.

 Només es consideraran vàlids els justificants en què s'acredite el pagament de la totalitat del lloguer, mensual o total, amb indicació del titular de la subvenció, propietari de l'habitatge, concepte, mensualitat i preu de lloguer.

 Per justificar les despeses de manutenció, serà suficient el document signat pel voluntari o voluntària que declari haver percebut la quantia corresponent. Només es poden justificar fins a 150 € mensuals per voluntari per aquesta despesa.

 Per justificar les despeses de desplaçament en transport local (metro, autocar, autobús, taxi, cotxe, etc) s’han d’aportar els tickets o documents corresponents i els justificants de pagaments corresponents, amb indicació de la persona voluntària a la qual corresponen.

 Per justificar les despeses de formació lingüística, s’han d’aportar les factures corresponents, amb justificant de pagament. En les factures han d’aparèixer les persones que han rebut la formació i el període temporal de la formació realitzada.

 La Direcció General d’Esports i Joventut pot requerir a l’entitat beneficiària informació addicional per comprovar la destinació de l’ajuda a la finalitat de la convocatòria.

 13.2 També s’han d’aportar els elements de difusió o publicitaris (cartells, fullets, etc.) o el material imprès en què aparegui la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears.

 14. Revocació

 14.1 D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

 14.2 Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

 15. Reintegrament

 15.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l’article 44.1 del Decret legislatiu 2/2005.

 A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d’anul·labilitat establertes en l’ordenament jurídic aplicable, l’òrgan competent ha d’iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

 15.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

 15.3. En cas d’incompliment parcial o de justificació parcial, s’ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar a l’entitat beneficiària.

 16. Règim d’infraccions i sancions

 Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, essent d’aplicació el títol V d’aquesta Llei.