Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 1039
Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària general del Ple de classe primera de l'Ajuntament de Palma, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior de l’Ajuntament de Palma, mitjançant la Resolució de data 21 de desembre de 2017, va aprovar les bases i la convocatòria per proveir de manera definitiva, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària general del Ple de classe primera de l’Ajuntament de Palma, reservat a personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior.

2. L’Ajuntament de Palma compleix les condicions que s’estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball esmentat perquè l’ocupi un funcionari amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior.

3. El Servei de Corporacions Locals, el 17 de gener de 2018, ha emès un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.

4. El director general de Funció Pública i Administracions Públiques va emetre la proposta de resolució corresponent en data 17 de gener de 2018.

Fonaments de dret

1. L’article 28.1 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació nacional, estableix que el president de la corporació ha d’aprovar les bases de la convocatòria per cobrir els llocs de treball de lliure designació. L’apartat 2 d’aquest article estableix que la convocatòria correspon al president de la corporació, el qual l’ha de remetre a l’òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent perquè la publiqui en el diari oficial i la remeti al Ministeri d’Administracions Públiques (actualment Ministeri d’Hisenda i Funció Pública) en el termini màxim de deu dies amb una referència precisa del número i la data del diari en què s’ha publicat.

2. L'article 2.3 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei en les corporacions locals a  la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases (annex) per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària general del Ple de classe primera de l'Ajuntament de Palma reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que pertanyen a la subescala de secretaria, categoria superior.

2. Trametre la convocatòria al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública en el termini màxim de deu dies, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 19 de gener de 2018

La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí

 

ANNEX

Bases

1. Objecte de la convocatòria

La convocatòria té per objecte la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de secretari o secretària general del Ple, les característiques del qual, segons la Relació de Llocs de Treball i Plantilla de personal vigents, aprovades pel Ple de la Corporació, son les següents:

Denominació:                                         secretari/ària general del Ple

Codi:                                                       F10010001

Tipus de lloc:                                          singularitzat

Escala:                                                     habilitació estatal

Subescala:                                               secretaria

Categoria:                                                superior

Nivell:                                                      30

Complement específic anual:                  48.045,34 euros

Sistema de provisió:                                lliure designació

Nombre de llocs:                                     1

2. Requisits per participar-hi

Tenir la condició de funcionari amb habilitació de caràcter estatal, i pertànyer a la subescala de secretaria, categoria superior.

Estar en possessió del certificat de coneixements de català nivell B2 o equivalent, d’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

3. Forma de provisió

La convocatòria per proveir el lloc de secretari o secretària general del Ple s'ha de regir pel sistema de lliure designació, conforme a allò que disposen els articles 27 a 29 del Reial decret 1732/1994, amb les modificacions introduïdes mitjançant el Reial decret 834/2003, de 27 de juny, pel qual es modifica la normativa reguladora dels sistemes de selecció i provisió dels llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

4. Participació

Pot participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que reuneix els requisits per desenvolupar aquest lloc de treball  a què es fa referència en l’apartat anterior.

La convocatòria ha de ser remesa a l’òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per remetre-la a la Direcció General de la Funció Pública del Ministeri de Hisenda i Funció Pública per a la seva publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat, d’acord amb l’article 28 del Reial decret 1732/1994.

 

5. Sol·licituds

Les instàncies per participar en aquesta convocatòria, s'han de dirigir al batle de l’Ajuntament de Palma i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament o en les oficines que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, dins els quinze dies naturals següents a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat, i s'han d'acompanyar d'un currículum vitae de la persona aspirant, en què constin els títols acadèmics, anys de servei, llocs de treball desenvolupats  en l’Administració, estudis i cursos realitzats i altres mèrits que s’estimi oportú posar de manifest. Es valoraran els serveis prestats en municipis de gran població.

El currículum s'ha d'acompanyar amb els documents acreditatius dels mèrits al·legats mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades.

6. Resolució

El Molt Honorable Sr. President de la Corporació, i prèvia constatació de la concurrència dels requisits exigits en la convocatòria, si s'escau, ha de dictar la resolució corresponent, en el termini del mes següent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i en donarà compte al Ple de la Corporació i  la traslladarà a l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per tal que es trameti al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública per a la seva anotació i publicació conjunta en el Butlletí Oficial de l'Estat.

7. Termini possessori

El termini possessori i la pressa de possessió s’ajustaran a allò que estableix l’article 23 del Reial decret 1732/1994.

8. Norma supletòria

En tot allò que no preveuen  aquestes bases és d'aplicació el que disposen la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i el Reial decret 1732/1994.