Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 1003
Notificació de Resolució de denegació i notificació de sanció als beneficiaris de les ajudes, RD+S1 de data 18 de gener de 2018, destinades al pagament compensatori de muntanya a les Illes Balears, per l’any 2016
Notificació de Resolució de denegació i notificació de sanció als beneficiaris de les ajudes, RD+S1 de data 18 de gener de 2018, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 4 de febrer de 2016, per la qual es convoquen les ajudes destinades al pagament compensatori de muntanya a les Illes Balears, per l’any 2016
L’apartat 8.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 4 de febrer de 2016 per la qual es convoquen les ajudes destinades al pagament compensatori de muntanya a les Illes Balears, corresponents a l’any 2016, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 45.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El vicepresident del FOGAIBA, en data 18 de gener de 2018, va signar la següent resolució,
“INFORME/ PROPOSTA/RESOLUCIÓ DE DENEGACIÓI NOTIFICACIÓ DE SANCIÓ ADDICIONAL
Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020
Mesura 13.1 Pagament compensatori en zones de muntanya.
Convocatòria: PCM 2016/ RD+S1
Antecedents
1. En data 26 de febrer de 2015, es va publicar en el BOIB núm. 29 l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
2. En data de 6 de febrer de 2016 es va publicar, en el BOIB núm. 18, la Resolució del President del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova la convocatòria per a l’any 2016 de les ajudes destinades al pagament compensatori en zones de muntanya a les Illes Balears.
3. En data 1 de març de 2016 es va publicar, en el BOIB núm. 28, una modificació de la Resolució citada anteriorment, i el 7 de juliol de 2016 es va tornar a modificar al BOIB núm. 86.
4. En data 22 de juliol de 2016, es publica en el BOIB núm. 65 de 28 de juliol de 2016 la Resolució del president del FOGAIBA per la qual es modifiquen els crèdits i els cofinançaments de diverses convocatòries de subvencions del FOGAIBA, corresponents a les mesures contemplades en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
5. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució i l’ordre AAA/872/2015 de 2 de maig, publicat al BOE núm.114 del 13/05/2015, el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria va acabar el dia 15/06/2015.
6. Els òrgans gestors del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de la sol·licitud i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d’aquesta ajuda.
7. El Sr. Pedro Solivellas Sureda amb NIF 43008409L. en data 14/06/2016 presenta sol·licitud única amb núm. de registre d’entrada 12026. De l’examen de la documentació aportada documentalment el titular compleix amb els requisits per a ser beneficiari de l’ajuda.
8. En data 28/07/2016 els tècnics inspectors del Servei d’Ajudes Directes realitzen un control de camp atès el pla regional de controls sobre el terreny d’Ajudes Directes i s’envia còpia d’aquest, rebut pel titular amb data 16/08/2017.
9. En data 18/01/2017 els tècnics inspectors del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural realitzen un control de camp atès el pla regional de controls sobre el terreny de les mesures SIGC del Pla de Desenvolupament rural 2014-2020, i es comunica al titular el resultat del control de camp el 18/08/2017.
10. En data 21/08/2017, el titular presenta al·legacions al control de camp juntament amb còpia de la vida laboral i còpia de la declaració d’IRPF de l’any 2015, per a justificar la activitat agrària en l’explotació.
11. De l’anàlisi dels controls de camp, es desprèn que:
o El titular sol·licitava 77,61 has.
o Va presentar al·legacions al sigpac en 15 recintes distints a la seva sol·licitud, algunes de les quals han estat acceptades, i d’altres que no, a més que amb posterioritat en el control de camp s’han comprovat que es tractaven de recintes amb un CAP del 0%.
o La superfície penalitzable resultant del control de camp es de 48,47 has, la superfície determinada resultant del control de camp es de 29,09 has. Aquestes dades suposen una sobredeclaració del 166’79%
12. Atès l’article 19.3. del Reglament Delegat (UE) 640/2014 de la Comissió de 11 de març de 2014, si la superfície declarada als efectes dels règims d’ajuda o mesures d’ajuda per superfície sobrepassa la superfície determinada en un 50% no es concedirà cap ajuda per superfície per al grup de cultiu en qüestió. A més a més, el beneficiari estarà subjecte a una sanció addicional igual a l’import de l’ajuda corresponent a la diferència entre la superfície declarada i la superfície determinada atès l’article 18.
13. En data 4 de gener de 2018, el titular va presentar al·legacions, les quals no són acceptades;
a i b)la convocatòria no estableix que s’ha d’aplicar el CAP sobre els recintes de pastures.
La convocatòria estableix que les superfícies indemnitzables han d’esser superfícies agrícoles. D’acord amb l’article 14. 7 del RD1075/2014 de 19 de desembre, en el cas de pastures permanents la superfície agrícola admissible és el resultat d’aplicar el CAP, coeficient d’admissibilitat de pastures, sobre la superfície total. Per tant, si aquest es un 0, es desprèn que la superfície no és indemnitzable.
c. El fet que hagi hagut una inspecció i que el CAP hagi passat a un percentatge inferior no implica un canvi d’us. Implica que la superfície admissible serà la resultant de multiplicar el CAP per la superfície del recinte.
d. A la campanya 2016, en captura , efectivament sortia un CAP prevalent distint del de 2015, per tant el sol·licitant ja coneixia la proposta de CAP que li va fer l’aplicació de captura de sol·licituds en el moment de fer la sol·licitud. No obstant, va fer diverses al·legacions per incrementar aquest a un fins a un 70%. En tot cas en el control de camp posterior es va comprovar que el CAP real sobre el terreny és cero, que el mateix que es proposava per part de l’aplicació de captura.
Fonaments de dret
1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 4 de febrer de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria per a l’any 2016 de les ajudes destinades al pagament compensatori en zones de muntanya a les Illes Balears, la Resolució publicada l’1 de març de 2016 i la Resolució publicada el 7 de juliol de 2016 (modificació de la primera) del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifica la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 4 de febrer de 2016, per la qual s’aprova la convocatòria, per a l’any 2016, de les ajudes destinades al pagament compensatori en zones de muntanya a les Illes Balears.
2. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 22 de juliol BOIB núm. 95, de 28 de juliol de 2016, per la qual es modifiquen els crèdits i els cofinançaments de diverses convocatòries de subvencions del FOGAIBA, corresponents a les mesures contemplades en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
3. Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.
4. Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.
5. Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l’ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.
6. Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
7. Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.
8. Reglament Delegat (UE) 1393/2016 de la comissió, de 4 de maig de 2016, pel qual es modifica el Reglament delegat (UE) 640/2014.
9. Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l’aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l’agricultura i a la ramaderia i altres règims d’ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.
10. Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s’estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, al sector vitivinícola.
11. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
12. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
13. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
14. Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
15. Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
16. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
17. Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.
18. Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Proposta de resolució de denegació i comunicació de sanció addicional
Per tot això, no s’accepten les al·legacions presentades i s'informa desfavorablement l’expedient i proposo al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:
1. Denegar l’ajuda relativa a la línia d'ajudes “Pagament Compensatori en zones de Muntanya 2016”, al beneficiari Sr.Pedro Solivellas Sureda amb NIF 43008409L
2. Comunicar-li al beneficiari que l’import de la sanció addicional ascendeix a -11.556,01€ ( Anexe I) que s’haurà d’abonar amb conformitat d’allò establert a l’article 19. 2 i 19.3 del Reglament Delegat (UE) Nº 640/2014 de la Comissió i de l’article 19 bis del Reglament Delegat (UE)/1393 de la Comissió.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 114 i 115 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener.
Palma, 6 d'octubre de 2017
La cap de la Secció II Gema Canós Franch |
El cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural Isidro Cañellas Simonet |
|||||
|
|
ANNEX I CALCUL DE LA SANCIÓ ADDICIONAL
Grup de Producte |
Grup Producte |
Descripció de Zona |
Sol·licitada |
Determinada |
Determinada reduïda (desprès aplicar coef. Reducció de grup) |
Penalitzable Total (Ctrl.Adm + Just. + Camp) |
1 |
Cultivos permanentes, cereales, pastos permanentes y otros cultivos herbáceos en secano |
Zona de montaña |
77,17 |
28,65 |
28,65 |
48,47 |
2 |
Cultivos permanentes, cereales, pastos permanentes y otros cultivos herbáceos de regadio así como hortalizas |
Zona de montaña |
0,44 |
0,44 |
0,02 |
0,00 |
|
|
Sumatorio= |
77,61 |
29,09 |
28,67 |
48,47 |
Import mitjà, com les primeres 100 has són al 100% és l'import unitari e.d 380 €
Penalització = (1,5 * sup.penalizable) - sup.det.reducida
Penalització = 16.733,3 € (abans del prorrateig)
Prorrateig aplicat = 66,06 €
Import sanció final = 11.556, 02 €
Palma, 25 de gener de 2018
El director gerent del FOGAIBA,
Guillem Rosselló Alcina