Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 996
Acord del Consell de la Sindicatura pel qual s'aprova la convocatòria per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, d'un lloc de treball d'auditor/auditora de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En la Relació de llocs de treball de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, la versió consolidada de la qual va ser publicada en el BOIB núm. 85, de 13 de juliol de 2017, mitjançant la Resolució del síndic major de 13 de juliol de 2017, estan prevists llocs de treball d’auditor/auditora, un dels quals està vacant i dotat pressupostàriament.

2. Per tal que l’SCIB dugui a terme les tasques que l’ordenament jurídic li encomana, i atès el volum de feina existent en les àrees d’auditoria, es fa necessària la cobertura urgent del lloc de treball esmentat.

Fonaments de dret

1.L’article 28.2 de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, disposa que el personal al servei de la Sindicatura es regeix pel que estableixen aquesta Llei i el Reglament de règim interior, i en allò que no s’hi disposa, li és aplicable el règim establert amb caràcter general per al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2.L’article 82 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que, quan un lloc de feina quedi vacant de forma temporal o definitiva, es pot ocupar en comissió de serveis amb personal funcionari de carrera que compleixi els requisits que s’estableixen en la relació de llocs de feina per ocupar-lo.

3.L’article 88 ter de la Llei 3/2007 estableix que la comissió de serveis té caràcter temporal i que no pot ser superior a dos anys.

4.L’article 16.k de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, disposa que correspon al Consell aprovar les convocatòries de llocs de treball.

Per tot això, el Consell

Acorda

1.Aprovar la convocatòria per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, d’un lloc de treball d’auditor/auditora de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, les característiques i els requisits dels quals s’assenyalen en l’annex I.

2.Aprovar les bases i el barem de mèrits que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annexos I i III, respectivament, així com el model de sol·licitud que consta en l’annex II.

Palma, 22 de gener de 2018

El síndic major

Joan Rosselló Villalonga

 

ANNEX I

BASES

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, d’un lloc de treball d’auditor/auditora corresponent al personal funcionari de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, vacant i dotat pressupostàriament.

Característiques:

Grup: A1. Complement de destinació: 26. Complement específic: 20.693,28€.

Observacions: rendiment i dificultat tècnica; incompatibilitat; horari i dedicació especial; disponibilitat i desplaçament.

Funcions: recopilar i ordenar, d’acord amb les instruccions dels caps d’àrea d’auditoria, els informes, els estudis, els documents i els estats que s’han de conèixer per a un desenvolupament millor del treball; analitzar i revisar, d’acord amb els criteris establerts per la Sindicatura, els comptes, els estats financers, el control intern i l’organització, i els aspectes relatius a eficàcia i eficiència dels centres, dels organismes i de les dependències que són objecte de control; elevar als caps d’àrea les conclusions i els resultats obtinguts en l’exercici de les seves funcions; col·laborar amb els caps d’àrea en la planificació i l’organització del treball encomanat a l’equip; formular les propostes i els suggeriments que considerin oportuns per a un desenvolupament millor del treball; realitzar les tasques administratives derivades del desenvolupament de les seves funcions; redactar els esborranys dels avantprojectes d’informe segons els resultats de les fiscalitzacions, i qualssevol altres que li encomanin els caps d’àrea i que tenguin relació amb les tasques esmentades.

Requisits:

Administració de procedència: totes les administracions públiques. Cos de procedència: tots els cossos o escales del grup A1.

Ser funcionari o funcionària de carrera i acreditar experiència en alguna de les àrees següents: fiscalització interna o externa, intervenció, tresoreria, contractació administrativa, gestió pressupostària o tributària, o com a docent universitari en àrees de comptabilitat o auditoria.

Estar en possessió del certificat de coneixement de llengua catalana de nivell B2 del Marc europeu comú de referència, o declarat equivalent d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitat, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

SEGONA. DURADA

La durada de la comissió de serveis és d’un any, sense perjudici que pugui ser prorrogada, i finalitza per qualsevol de les causes establertes en l’article 88 ter de la Llei 3/2007.

TERCERA. PUBLICITAT

Aquesta convocatòria es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de la Sindicatura de Comptes i en el seu portal web (<www.sindicaturaib.org>).

QUARTA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera que es troba en la situació administrativa de servei actiu i que compleix els requisits descrits en la base primera. El compliment dels requisits s’ha de justificar amb la presentació de la documentació corresponent.

CINQUENA. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s’han de presentar d’acord amb el model adjunt de l’annex II. A la sol·licitud, s’hi ha d’afegir una relació signada, amb el model que s’adjunta a l’annex II, de la documentació justificativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria i dels mèrits al·legats.

El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

S’han de presentar en el Registre general de la Sindicatura de Comptes (c/ de Sant Feliu, 8A. 07012 Palma, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores) i adreçades al síndic major. Les sol·licituds també poden presentar-se d’acord amb el que disposa l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, s’ha de comunicar a l’SCIB a l’adreça electrònica info@sindicaturaib.org.

No poden participar en el concurs les sol·licituds registrades fora del termini establert, les quals s’arxivaran.

A la sol·licitud s’han d’adjuntar la documentació i els certificats acreditatius dels mèrits al·legats i del compliment dels requisits exigits en la convocatòria.

La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

En cap cas són objecte de valoració els mèrits no al·legats o els al·legats però no acreditats documentalment abans del dia de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

SISENA. BAREM DE MÈRITS

El barem de mèrits que s’ha d’aplicar per resoldre aquesta convocatòria és el que figura en l’annex III.

Per poder obtenir la comissió de serveis, és necessari arribar a la puntuació mínima de 8 punts entre tots els mèrits de forma conjunta.

En cas d’igualtat en la puntuació total dels mèrits al·legats en el concurs, per dirimir la igualtat esmentada s’ha d’acudir a la puntuació atorgada en l’apartat C de l’annex III (experiència professional).

SETENA. RESOLUCIÓ I PUBLICACIÓ

El termini per resoldre aquesta convocatòria és d’un mes, comptador des de l’endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Cinc dies abans, com a mínim, del compliment del termini màxim per resoldre la convocatòria, la Secretaria General ha d’elaborar la proposta provisional d’adjudicació de la comissió de serveis objecte de la convocatòria, la qual s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de la Sindicatura de Comptes i en el seu portal web (<www.sindicaturaib.org>).

Atesa la proposta provisional esmentada, les persones interessades poden formular-hi al·legacions en el termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la data d’exposició pública de la proposta provisional.

Un cop examinades les al·legacions presentades dins el termini i oïdes les possibles persones afectades, si es considera convenient, la Secretaria General eleva a definitiva la proposta d’adjudicació de la comissió de serveis, la qual pot incloure els canvis que siguin conseqüència de les al·legacions abans esmentades. Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte de la provisional, l’esmena d’ofici dels errors detectats.

Es dóna a la proposta definitiva d’adjudicació de la comissió de serveis objecte de la convocatòria la mateixa publicitat que a la proposta provisional.

L’SCIB ha de sol·licitar l’autorització corresponent a l’Administració de què depèn la persona proposada per obtenir la comissió de serveis.

En el cas que la comissió de serveis no sigui autoritzada o que la persona proposada la renunciï, s’ha de formular, si escau, proposta definitiva d’adjudicació a favor de l’aspirant següent, per ordre de la puntuació obtinguda.

Una vegada autoritzada la comissió de serveis i atesa la proposta definitiva d’adjudicació, el síndic major dicta la resolució corresponent i n’ordena la publicació en el tauler d’anuncis de la Sindicatura de Comptes i en el seu portal web (<www.sindicaturaib.org>).

VUITENA. NORMA FINAL

D’acord amb el que estableix la disposició addicional primera de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, aquesta convocatòria i tots els actes administratius que se’n derivin poden ser impugnats en els casos i en la forma establerta per aquesta Llei i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes, i supletòriament, els són aplicables les disposicions de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i també les de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

ANNEX II

Model de sol·licitud

1. Dades personals:

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:                                                              Data de naixement:

Adreça:

Localitat:                                                        Província:                  

Telèfon:

2. Dades professionals:

Cos o escala a què pertany:

Administració:

Centre directiu:

Lloc de treball:

Nivell:                                                            Grau consolidat:

Telèfon:

SOL·LICIT: prendre part en la convocatòria per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, d’un lloc de treball d’auditor/auditora de l’SCIB, amb la puntuació total de _______ punts, i declar que són certes totes les dades d’aquest document i que complesc les condicions que exigeix la convocatòria, i em compromet a provar-les documentalment.

                           ,           de                                   de  2018

Nom i signatura

Síndic major de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears

Model de relació de documentació justificativa del compliment dels requisits en la convocatòria i dels mèrits al·legats

Requisits exigits en la convocatòria:

1..............................................................................................................

2...............................................................................................................

Mèrits al·legats:

A. Antiguitat:

1...............................................................................................................

2...............................................................................................................

B. Coneixements de llengua catalana:

1...............................................................................................................

2...............................................................................................................

C. Experiència professional:

1...............................................................................................................

2...............................................................................................................

D. Cursos de formació i perfeccionament:

1...............................................................................................................

2...............................................................................................................

E. Mèrits acadèmics:

1...............................................................................................................

2...............................................................................................................

                                  ,           de                             de  2018

Nom i signatura

ANNEX III

Barem de mèrits

A. Antiguitat

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en l’Administració pública es valora 0,033 punts, fins a un màxim de 4 punts.

B. Coneixements de llengua catalana

Es valoren els certificats següents:                       

a) Certificat de nivell C1: 0,50 punts

b) Certificat de nivell C2: 0,75 punts.

c) Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,25 punts.

Només s’ha de valorar el certificat que sigui de nivell més elevat. A la puntuació s’ha de sumar, si escau, la puntuació establerta per al certificat de coneixements de llenguatge administratiu.

Els coneixements de llengua catalana s’han d’acreditar mitjançant còpia compulsada del certificat oficial corresponent o del títol que acredita la possessió del nivell de coneixements al·legat. Els títols o certificats han de ser els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

La puntuació màxima que es pot obtenir per aquest concepte és d’1 punt.

C. Experiència professional

Per tenir experiència com a funcionari de carrera o interí d’auditor, interventor o habilitat de caràcter nacional en les subescales d’intervenció o secretaria-intervenció de qualsevol òrgan de control extern o intern de qualsevol administració o institució pública: 0,050 punts per mes complet.

Per tenir experiència com a funcionari de carrera o interí en qualsevol administració o institució pública exercint funcions de control (extern o intern), funcions pròpies dels serveis jurídics o de contractació administrativa: 0,040 punts per mes complet.

Per tenir experiència com a funcionari de carrera o interí en llocs de feina que inclouen funcions de naturalesa o de contingut anàlogues a les del lloc de treball al qual es concursa: 0,030 punts per mes complet. S’entenen com a funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos d’auditors les següents: gestió econòmica i comptable, gestió pressupostària i gestió en matèria de subvencions.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 6 punts.

Aquest mèrit s’acredita mitjançant certificat en el qual consti el lloc de treball ocupat, el temps treballat, la vinculació amb l’Administració i les tasques desenvolupades.

D. Cursos de formació i perfeccionament

Només s’hi valoren els cursos que estiguin directament relacionats amb les funcions dels llocs de treball i hagin estat realitzats en escoles d’administració pública o homologats per aquestes, universitats, promotors d’acords de formació contínua i altres centres reconeguts oficialment.

Per valorar qualsevol curs, s’ha d’acreditar que s’ha superat amb aprofitament.

Si s’ha assistit més d’una vegada a un mateix curs, es valora un sol cop.

Els cursos o mòduls han de ser de durada igual o superior a 15 hores lectives i s’han d’haver realitzat a partir de l’1 de gener de 2010.

Si no s’acrediten les hores de durada del curs, però sí els dies de la seva realització efectiva, es considera que la seva durada és de dues hores per cada dia de realització efectiva del curs. Si tampoc no consten els dies de la seva realització, es considera que la durada total del curs és de tres hores.

Es valora a raó de 0,5 punts per cada 15 hores.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 3 punts.

E. Mèrits acadèmics

Només es valoren els mèrits acadèmics directament relacionats amb les funcions dels llocs de treball. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.

a) Titulació de grau o llicenciatura: 2 punts.

b) Màster oficial: 1 punt.

c) Per la possessió del títol d’auditor o censor jurat de comptes: 0,5 punts.

d) Docència impartida d’estudis universitaris oficials en matèries de comptabilitat, auditoria, dret administratiu i dret constitucional. Per cada crèdit de docència: 0,15 punts. La docència d’una mateixa matèria o contingut només es valora una vegada. La valoració màxima d’aquest apartat és de 1,5 punts.

S’acredita amb la còpia compulsada del títol acadèmic o del certificat corresponent.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat E és de 3 punts.