Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 992
Extracte de la Convocatòria Pública de Subvencions de l'Àrea de Benestar i Drets Socials de l'Ajuntament de Palma per a la realització d'activitats d'Interès Social 2017-2018- Mesura 2.2
BDNS: 383.500
"De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma (www.palma.cat).
Primer. Beneficiaris:
Entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats de benestar configurades dintre d’un marc de prevenció, assistencial, de promoció o rehabilitació de persones o col·lectius amb dificultats socials.
Segon. Objecte:
Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que configurin projectes definits com a prioritaris en el Pla estratègic de subvencions de la Regidoria de Benestar i Drets Socials 2016-2019 i, els quals, es trobin emmarcats concretament dintre de la seva mesura 2.2.
Eixos estratègics i les seves mesures |
||
Eix 2 |
La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d’exclusió social. |
|
Mesures |
2.2 |
Les actuacions comunitàries territorials per tal d’afavorir i generar contexts preventius |
Tercer. Bases reguladores:
Ordenança municipal de subvencions, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015 (publicada al BOIB núm. 35 de 12 de març de 2015).
Quart. Quantia:
La quantia global de la convocatòria ascendeix a 450.000 € (quatre-cents cinquanta mil euros).
Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds:
El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquest extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Sisè. Altres dades:
1) Les Les entitats interessades que compleixin amb els requisits determinats en aquesta Convocatòria podran presentar sol·licitud de subvenció.
En aquesta Convocatòria haurem de diferenciar dos tipus de sol·licitud de subvenció. Aquestes són:
Les sol·licituds de subvenció estaran compostes pels annexos facilitats per l’Àrea de Benestar i Drets Socials, a través de la pàgina web municipal (www.palma.cat), i per la documentació adjunta requerida. Així es presentarà:
a) Sol·licitud de subvenció on figuraran les dades de l’entitat sol·licitant.
b) Explicació detallada del projecte, especificant els següents punts: dades de l’entitat sol·licitant, identificació del projecte, objectius i activitats, metodologia/estratègia, població destinatària/ àrea d’intervenció o altres aspectes del projecte, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment , avaluació i pressupost del projecte. En el pressupost, si és el cas, s’ha de fixar la quantia i percentatge del projecte que es pretén que sigui subvencionat, per altres administracions i la quantia i percentatge del projecte subvencionada que es pretén que sigui subvencionat per l’Ajuntament de Palma.
c) Declaració responsable d’estar al corrent d’obligacions tributàries i de seguretat social i de no incórrer en cap de les circumstàncies previstes a l’article 10 de l’Ordenança Municipal de subvencions. Les entitats podran autoritzar a l’Ajuntament de Palma de conformitat amb el que disposa l’article 22.4 de RD 887/2006, de 21 de juliol, en relació a l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries i en matèria de seguretat social establertes als articles 18 i 19 de l’esmentat text legal, a l’obtenció de forma directa de l’acreditació de les circumstàncies previstes als articles 18 i 19 de la Llei esmentada.
d) Declaració expressa d’altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte. En el cas d’haver-se obtingut subvencions per al projecte que es presenta en la sol·licitud de subvenció, s’haurà de presentar còpia de la notificació de la resolució de concessió o document acreditatiu de la mateixa.
e) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de Tresoreria.
f) Fotocòpia compulsada dels estatuts actualitzats de l’entitat sol·licitant.
g) Fotocòpia DNI del representant de l’entitat i documentació que acrediti aquesta facultat de representació.
h) Fotocòpia de Targeta d’Identificació Fiscal (CIF) de l’entitat sol·licitant.
i) Declaració de vigència dels estatuts i dels càrrecs representatius de l’entitat.
j) Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament de subvencions.
k) Declaració responsable de disposició de l’estructura i capacitat suficient per garantir el compliment del projecte subvencionat.
l) Declaració responsable de les persones que són membres de la Junta Directiva de l’entitat sol·licitant.
m) Declaració responsable, si s’escau, de no disposar de recursos suficients per a finançar transitòriament el projecte (en cas de sol·licitar bestreta del 50%).
n) A més, en les sol·licituds de subvenció del 100% del cost total del projecte s’haurà de presentar:
- Si és el cas, certificació de l’any 2018 o documentació acreditativa de la Seguretat Social on s’especifiqui que l’entitat, en els tres darrers anys anteriors a la presentació de la sol·licitud de subvenció, ha tingut, en cadascú dels mateixos, un nombre de treballadors inferior a 10.
- Declaració jurada del compliment d’un o dels dos requisits següents:
- A més cal recordar que en l’annex de declaració expressa pertinent i preparat per a tal efecte, hauran d’acreditar que no tenen altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte.
2) La quantia sol·licitada com a subvenció no podrà ser superior a 80.000,00 € per projecte.
3) Només es poden presentar un màxim de dos projectes per entitat.
4) Es tramitarà el pagament de la subvenció concedida a una beneficiària, una vegada s’hagi realitzat l’Acord de Junta de Govern que declari justificat el projecte subvencionat.
No es podrà realitzar el pagament de les subvencions fins que el beneficiari no hagi acreditat, mitjançant la aportació de les Certificacions corresponents, que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat del cas en què hagi autoritzat expressament la seva comprovació d’ofici.
De forma excepcional, per raons d’interès públic i de conformitat amb l’article 41.3 de l’Ordenança de subvencions, l’Àrea de Benestar i Drets Socials tramitarà, sempre que hagi estat sol·licitat per la beneficiària, l’abonament d’ una part de la subvenció per anticipat i abans de l’Acord de Junta de Govern que declari justificada la subvenció. Així:
1. En el mateix Acord de Junta de Govern de concessió definitiva, es realitzarà resolució d’abonament del 50% de la quantia concedida.
2. Es realitzarà resolució d’abonament del 50% restant de la quantia concedida com a subvenció en el pertinent Acord de Junta de Govern que, previ informe tècnic favorable, declari justificada l’activitat subvencionada.
5) El termini màxim per a la presentació de la justificació serà el 15 de novembre de 2018.
Palma, 26 de gener de 2018
La cap del Servei de Benestar i Drets Socials
Sílvia Gordiola Llabrés