Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 945
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública de 26 de gener de 2018 per la qual s’aproven la convocatòria, les bases, els temaris, els exercicis i el barem de mèrits i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives del procés especial unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma
1. Els ajuntaments tenen competències en matèria de policia local, d’acord amb el que determina l’apartat f) de l’article 25.2. de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; els apartats j), l) i r) de l’article 29.2. de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i els capítols vi i xv del títol vii de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma.
2. L’article 31.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, disposa que els ajuntaments poden encomanar al Govern de les Illes Balears la convocatòria i la realització dels processos selectius.
3. En desplegament del precepte esmentat, l’article 174 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de les policies locals de les Illes Balears, estableix que, mitjançant un conveni de col·laboració, els ajuntaments de les Illes Balears poden encomanar a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), la realització dels processos selectius dels funcionaris dels cossos de policia local pel sistema de torn lliure, sempre que també deleguin la competència per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme el procés selectiu. L’EBAP pot unificar la convocatòria en un sol procés selectiu vàlid per a tots els ajuntaments interessats i amb un únic tribunal. En aquest cas, les persones aspirants han d’expressar en la sol·licitud per participar en les proves selectives a quin o quins dels ajuntaments convocants es presenten i en quin ordre de prioritat.
4. El Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, inclou la disposició transitòria primera per la qual es regula el procediment extraordinari d’accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears. Aquesta disposició estableix que en el termini de tres anys comptadors des que entri en vigor el Decret llei, els ajuntaments de les Illes Balears que tenguin places de la categoria de policia local vacants i dotades pressupostàriament ocupades per personal funcionari interí podran proveir aquestes places pel sistema de concurs oposició, d’acord amb els requisits que preveu la normativa aplicable en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb el que estableix aquesta disposició transitòria, i sempre en els límits de les normes legals aplicables a l’oferta pública d’ocupació corresponent.
5. L’apartat segon de la disposició derogatòria única de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 157, de 23 de desembre), disposa que es declaren expressament en vigor les disposicions transitòries primera i segona del Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, relatives, respectivament, al procediment extraordinari d’accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears i a les borses d’interins.
6. Amb data 18 de desembre de 2017 els ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma signaren el conveni de col·laboració amb l’Escola Balear d’Administració Pública pel qual s’encomana la convocatòria i la gestió del procés selectiu extraordinari per a l’ingrés en el cos de policia local en la categoria de policia local, en virtut del que estableix la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, per a l’ingrés en el cos de policia local en la categoria de policia, que comprèn la cobertura de les places incloses en l’oferta d’ocupació pública de l’any 2017 dels ajuntaments signants que estiguin vacants, dotades pressupostàriament i ocupades per personal funcionari interí, que es durà a terme mitjançant el sistema de concurs oposició. Aquesta encomana inclou la delegació de les competències per tal d’adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria, aprovació de les bases i el procés selectiu, sense que suposi l’alteració de la titularitat de la competència atribuïda als ajuntaments.
7. Mitjançant el Decret de Batlia de l’Ajuntament de Calvià de data 5 d'octubre de 2017 s’aprovà l’oferta d’ocupació pública del cos de policia local per a 51 places (BOIB núm. 124, de 10 d’octubre); mitjançant l'Acord de Ple de l’Ajuntament de Bunyola de data 7 de setembre de 2017 s’aprovà l’oferta pública corresponent al cos de policia local per a 3 places (BOIB núm. 131, de 26 d’octubre); per la Resolució de Batlia de l’Ajuntament de Capdepera de data 22 de setembre de 2017 s’aprovà l’oferta d’ocupació pública del cos de policia local per a 9 places (BOIB núm. 119, de 28 de setembre); per l'Acord de Junta de Govern de l’Ajuntament de Palma de data 2 d'octubre de 2017 s’aprovà l’oferta d’ocupació pública del cos de policia local per a 96 places (BOIB núm. 140, de 16 de novembre); i mitjançant l'Acord de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Artà de data 13 de setembre de 2017 s’aprovà l’oferta d’ocupació pública del cos de policia local per a 3 places (BOIB núm. 116, de 21 de setembre), que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Per tot això, i prèvia negociació amb les organitzacions sindicals, fent ús de les competències que m’atorga l’article 9.2 a) dels Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria del concurs oposició per cobrir 162 places del procés extraordinari que preveu la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de forma unificada, corresponents a l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, incloses en l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma, segons la distribució que s’indica en l’annex 1 de les bases específiques de la convocatòria.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten a aquesta Resolució com a annex 1.
3. Designar el Tribunal Qualificador d’aquest procés selectiu, el qual està constituït pels membres que s’indiquen en l’annex 2, per a la valoració de les proves selectives del procés especial unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma.
4. Aprovar els exercicis i els programes de temes de la fase d’oposició de les proves selectives que figuren en l’annex 3.
5. Aprovar el barem de mèrits de la fase de concurs d’aquestes proves selectives que figura en l’annex 4.
6. Fer públic el model de sol·licitud i declaració responsable per participar en aquest procés selectiu, i les recomanacions per tramitar-la, que figuren en l’annex 5.
7. Fer públic el model de relació de mèrits al·legats per a la fase de concurs que figura en l’annex 6.
8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en les pàgines web dels respectius ajuntaments.
9. Publicar un extracte de les bases i la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició contra l’òrgan delegant en el registre de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s'hagi publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà que s'hagi publicat la Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 26 de gener de 2018
Per delegació de competències dels batles dels ajuntaments de Palma, Calvià,
Capdepera, Bunyola i Artà mitjançant conveni de data 18/12/2017.
La presidenta de l’EBAP
Catalina Cladera i Crespí
ANNEX 1
Bases específiques de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. Places convocades
Es convoquen proves selectives per a l’ingrés en l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local de les places corresponents al procediment extraordinari unificat de l’oferta pública de l’any 2017 dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma, amb la distribució següent:
- Ajuntament d’Artà: 3 places
- Ajuntament de Bunyola: 3 places
- Ajuntament de Calvià: 51 places
- Ajuntament de Capdepera: 9 places
- Ajuntament de Palma: 96 places
1.2. Normativa aplicable
S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s’estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d’aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
En el cas de les places convocades corresponents a l’oferta pública d’ocupació de l’Ajuntament d’Artà incloses en aquesta convocatòria, serà també d’aplicació el Reglament per a l’ús de la llengua catalana a l’Ajuntament d’Artà, aprovat el 27 de juliol del 2000.
1.3. Procediment selectiu
S’estableix com a procediment selectiu el de concurs oposició, amb els temaris i els exercicis que es detallen en l’annex 3 i els mèrits que s’indiquen en l’annex 4.
2. Requisits i condicions de les persones interessades
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
d) Tenir el diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l’EBAP o l’òrgan competent de l’àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.
f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A i B en vigor.
i) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana o el requerit pels respectius ajuntaments als quals s’opta, en el cas de ser superior. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013. En el cas d’optar a les places convocades de l’Ajuntament d’Artà el nivell de llengua catalana que s’ha d’acreditar és el C1, d’acord amb el que disposa el Reglament per a l’ús de la llengua catalana a l’Ajuntament d’Artà, aprovat el 27 de juliol del 2000, i el que estableix la seva plantilla com a requisit per a les places del subgrup C1.
k) Haver abonat la taxa per drets d’examen.
Pel que fa a les persones aspirants a alguna plaça de l’Ajuntament d’Artà, atesa la celebració d’una prova prèvia de coneixements de llengua catalana, el compliment del requisit d’estar en possessió del corresponent nivell de català s’ha de complir en la data de presentació al primer exercici, i mantenir la resta del procés selectiu.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se’ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
3. Sol·licituds
3.1. Procediment
El procediment per a la presentació de sol·licituds, com també els documents que s’hi han d’adjuntar, es detallen en l’annex 5 d’aquesta convocatòria.
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l’annex 5.
Les persones aspirants als procés selectiu podran optar per participar a les places convocades dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma. L’opció podrà ser a un ajuntament, a dos ajuntaments, a tres ajuntaments, a quatre ajuntaments o a tots els ajuntaments i segons ordre de prioritat. S’ha de presentar una sol·licitud per cada ajuntament a les places del qual es vol optar.
L’omissió d’una sol·licitud per a les places d’un Ajuntament suposarà quedar exclòs del procés de selecció en aquell ajuntament.
3.2. Termini
El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà que es publiqui la resolució d’aprovació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3.3. Quantia taxa
La taxa dels drets d’examen per a aquesta convocatòria és de 13,99 euros per a les persones aspirants per cada sol·licitud que presentin, d’acord amb el que disposa la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 163, de 24 de desembre), modificada per la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014.
El pagament de la taxa no suposa, en cap cas, el tràmit de presentació de la sol·licitud davant l’Administració dins el termini establert i en la forma prevista en aquesta convocatòria.
4. Admissió i exclusió de les persones aspirants i calendari de les proves
4.1. Llistes provisionals i definitives de persones admeses i excloses
En el termini màxim de deu dies hàbils, comptador des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, la presidenta de l’EBAP dictarà una resolució per la qual s’aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa de l’exclusió, si escau. Excepcionalment, per manca de mitjans personals i materials disponibles, es podrà acordar de manera motivada l’ampliació del termini de resolució en deu dies hàbils més. Aquesta relació es publicarà en el BOIB, en el tauler d’anuncis de l’EBAP, a la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i en les pàgines webs de l’Ajuntament d’Artà (<www.arta.cat>), de l’Ajuntament de Bunyola (<www.ajbunyola.net>), de l’Ajuntament de Calvià (<www.calvia.com>), de l’Ajuntament de Capdepera (<www.ajcapdepera.net>), i de l’Ajuntament de Palma (<www.palma.cat>).
En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte o acompanyar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució indicada en el BOIB.
Si les persones requerides no esmenen el defecte o no presenten els documents preceptius, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud, prèvia resolució expressa.
Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior, i esmenades les sol·licituds, si escau, en el termini màxim de deu dies hàbils, la presidenta de l’EBAP dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses. La resolució, amb la llista, es publicarà en el BOIB i s’exposarà al públic en el tauler d’anuncis de l’EBAP¸ a la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base 2, amb caràcter previ al nomenament de personal funcionari en pràctiques, d’acord amb el que disposa la base 8 d’aquest annex 1.
4.2. Devolució dels drets d’examen
Únicament escaurà la devolució dels drets d’examen en cas d’exclusió de la persona interessada de la seva participació en les proves selectives convocades.
La sol·licitud de devolució s’haurà de presentar a l’EBAP en el termini de vint dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació en el BOIB de la llista definitiva de persones excloses, d’acord amb el que estableix l’article 62.3 de la Llei 11/1998, de dia 14 de desembre, sobre el règim específic de determinades taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 163, de 24 de desembre).
4.3. Calendaris de realització de les proves
Els exercicis s’han de desenvolupar d’acord amb el calendari següent:
Prova prèvia de català (sols places d'Artà): dins el mes d’abril de 2018.
Primer exercici (prova de coneixements, fase 1 i fase 2): dins el mes de maig de 2018.
Tercer exercici (prova aptitud física): dins la primera quinzena del mes de juny de 2018.
Quart exercici (prova aptitud psicològica i de personalitat): dins la segona quinzena del mes de juny de 2018.
La data de la prova prèvia de coneixements de la llengua catalana del nivell C1 per a les persones aspirants a les places convocades de l’Ajuntament d’Artà i la data de realització del primer exercici es publicarà en el BOIB, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives, amb una antelació mínima de deu dies hàbils a la data de realització de la prova prèvia de català; també es publicarà en el web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments.
Amb la publicació de les persones aspirants aprovades de cada exercici, el Tribunal farà públic l’anunci de la realització dels exercicis següents en el tauler d’anuncis de l’EBAP, així com a la pàgina <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments, almenys 48 hores abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun i amb indicació de si s’han de dur a terme en una o més sessions i, si n'és el cas, de l’interval mínim entre exercici i exercici.
El Tribunal Qualificador s’ha d’ajustar al calendari establert en cada convocatòria, llevat de causes degudament justificades.
5. Embaràs de risc o part
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han d’ésser nomenats funcionaris en pràctiques.
6. Tribunal qualificador
6.1. Designació i composició
6.1.1. El Tribunal Qualificador és l’encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn de la presidenta de l’EBAP. Ha de ser col·legiat, i la seva composició s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, que han de pertànyer al tribunal a títol individual.
El Tribunal Qualificador actua amb autonomia funcional i els acords que adopti vinculen a l’òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió establertes legalment.
6.1.2. La composició s’ha d’ajustar, llevat de raons fundades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adequada. Es considera que hi ha una representació equilibrada quan en els òrgans de més de quatre membres cada sexe està representat almenys en un 40 %; en la resta, quan els dos sexes estiguin representats.
6.1.3. El Tribunal Qualificador s’ajustarà en la seva constitució i composició al que estableix el Decret 28/2015, de 30 d’abril. La designació del Tribunal correspon a la presidenta de l’EBAP. El Tribunal està constituït pels vocals que figuren en l’annex 2.
6.2. No poden formar part del Tribunal:
– Les persones que hagin realitzat en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació d’aspirants a proves selectives per al cos, escala o especialitat de què es tracti.
– Els càrrecs de naturalesa política i el personal eventual de l’Administració, o en el cas que faci menys de quatre anys del cessament d’aquesta condició.
– Atès que la pertinença als òrgans de selecció ha de ser sempre a títol individual, d’acord amb el punt 3 de l’article 60 del Text Refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), tampoc no en poden formar part els representants del personal empleat públic com a tals. No obstant això, les organitzacions sindicals amb representació en les meses dels diferents ajuntaments podran exercir en qualsevol moment les seves funcions de vigilància per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
6.3. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president o presidenta nii secretari o secretària, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.
6.4. Assessors i col·laboradors
Per a aquelles proves en què resulti necessari, el Tribunal pot disposar la incorporació d’assessors especialistes en els seus treballs, els quals es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques i tendran veu però no vot. La designació d’aquests assessors s’ha de comunicar a la presidenta de l’EBAP, que dictarà una resolució i n’ordenarà la publicació en el BOIB per a coneixement de les persones interessades.
Així mateix, el tribunal pot sol·licitar a l’EBAP, a l’Institut de Seguretat Pública de les les Illes Balears (ISPIB) i a la resta d’ajuntaments la designació de personal col·laborador per a les tasques de vigilància, de coordinació o d’altres similars, necessàries per al desenvolupament de les proves selectives.
6.4. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
6.5. A l’efecte de comunicacions i la resta d’incidències, el Tribunal té la seu a l’Escola Balear d’Administració Pública (carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r, pol. de Son Rossinyol, 07009 Palma).
6.6. Abstenció i recusació
Els membres del Tribunal i els assessors s’han d’abstenir d’intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l’autoritat que els va nomenar.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Procés selectiu
El procediment de selecció és el de concurs oposició.
El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d’oposició i de concurs, per aquest ordre.
La fase d’oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l’aptitud de les persones aspirants. La fase d’oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
7.1. Fase d’oposició: exercicis i qualificació
7.1.1. La fase d’oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu.
El programa de temes i els exercicis de la fase d’oposició són els que s’indiquen en l’annex 3.
Les persones aspirants que durant el transcurs de les proves tenguin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d’equitat i igualtat en les fases de l’oposició, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les proves, podran ser excloses del procés selectiu.
7.1.2. En relació amb les persones aspirants que amb la sol·licitud hagin presentat un certificat conduent a l’exempció de la prova d’aptitud psicològica i de personalitat, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de l’EBAP, així com a la pàgina <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments, la relació d’aspirants que queden exempts de la realització d’aquesta prova. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l’EBAP, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista esmentada, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal.
7.1.3. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran excloses de les proves selectives les qui no hi compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal i de l’excepció que s’estableix en base 5 de l’annex 1 i punt 2 de l’annex 3, relatiu al segon exercici.
7.1.4. Qualificació dels exercicis
La qualificació dels exercicis tipus test serà mecanitzada i s’aplicaran els criteris de correcció establerts en l’annex 3. En cas que el Tribunal acordi l’anul·lació d’alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d’ofici algun error manifest durant la realització de l’exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s’ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
Les qualificacions dels exercicis s’haurà de fer pública el mateix dia que s’acordin i s’hauran de publicar en el tauler d’anuncis de l’EBAP, així com a la pàgina <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l’EBAP en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l’inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
7.1.5. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d’oposició i revisió d’exàmens
Finalitzats tots els exercicis de la fase d’oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’EBAP i a la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments, les llistes provisionals de persones que l’hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda, per a cada ajuntament. Una mateixa persona aspirant pot figurar en diverses llistes si ha optat per participar en més d’un dels ajuntaments que formen part del procés unificat. La relació de persones que han superat la fase d’oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d’oposició de cada aspirant a cada ajuntament serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de set dies per resoldre’n les reclamacions.
7.1.6. Llistes definitives de persones aprovades en la fase d’oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d’aprovar i publicar al tauler d’anuncis de l’EBAP i a la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments, les llistes definitives de persones aprovades en la fase d’oposició referides a cadascun dels ajuntaments. Una mateixa persona aspirant pot figurar en diverses llistes si ha optat per participar en dos o més dels ajuntaments que formen part del procés unificat.
7.2. Fase de concurs
7.2.1. La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l’annex 4 .
7.2.2. Al·legació i acreditació dels mèrits
Dins el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d’oposició, les persones aspirants que en formin part han d’al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, segons el model de l’annex 6, els mèrits que s’indiquin en l’annex 4, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre General de l’EBAP o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els mèrits s’han d’acreditar i s’han de valorar sempre amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:
a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.
b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.
c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.
e) Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
f) Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició .
L’EBAP aportarà d’ofici tots els certificats de formació emesos per l’entitat i que hagin estat al·legats, així com el certificat del curs de capacitació.
En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, serà sol·licitat d’ofici prèvia al·legació per part de l’interessat del mèrit i de la unitat administrativa en què s’ubica i en absència d’oposició per part de les persones interessades.
Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.
7.3. Determinació de puntuació del concurs oposició
La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu, i la fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:
60 40
Pt = ——— o + ——— c
40 40
Pt: puntuació total
40: puntuació màxima de la fase d’oposició
o: punts obtinguts en la fase d’oposició
40: puntuació màxima de la fase de concurs
c: puntuació obtinguda en la fase concurs
7.3.1. Resolució d’empats
En cas d’empat en la puntuació final del concurs oposició d’algunes de les persones aspirants, el desempat s’haurà de resoldre atenent a la major puntuació atorgada en la fase d’oposició. Si persisteix l’empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l’empat, es dirimirà segon el major nivell de català acreditat. Si l’empat no s’ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l’empat per sorteig.
7.3.2. Llistes d’aspirants seleccionats del concurs oposició
Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats d’acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques en el tauler d’anuncis de l’EBAP, a la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a la pàgina web dels Ajuntaments les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs de forma separada per a cada ajuntament, així com la llista provisional d’aspirants seleccionats del concurs oposició per a cada ajuntament separadament. Una mateixa persona aspirant només pot estar inclosa en la llista provisional d’aspirants seleccionats del concurs oposició d’un sol ajuntament, que es determinarà d’acord amb l’ordre de preferència expressat en la sol·licitud i en funció de la puntuació total obtinguda. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
7.3.3. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu referida a cada ajuntament
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d’aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu, referida a cada Ajuntament, i la publicarà al tauler d’anuncis de l’EBAP, a la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i a les pàgines webs dels ajuntaments. La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen per a cada ajuntament en la convocatòria corresponent. Aquesta relació serà elevada a la presidenta de l’EBAP perquè l'aprovi.
Això no obstant, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d’aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l’òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
7.3.4. Publicació de les llistes de persones que han superat el procés selectiu referides a cada ajuntament
L’aprovació de la relació d’aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques, referida a cada ajuntament, serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web <http://oposicionsPL2018.caib.es> i en les pàgines webs dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma. En cap cas no pot ser un nombre d’aspirants superior al de places convocades per a cada ajuntament.
8.Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu referides a cada ajuntament
Les persones aspirants disposen d’un termini de vint dies naturals des de la data de publicació de l’aprovació de la relació d’aspirants que han superat el procés selectiu per cada ajuntament per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s’han acreditat i que exigeix la convocatòria en la base 2 de l’annex 1.
Concretament, han d’aportar:
- Una fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana.
- Una fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A i B en vigor.
- Un certificat d’antecedents penals.
Si no es presenta la documentació en el Registre de l’EBAP dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l’Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d’examinar-se la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària en pràctiques i restaran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
9. Fase de pràctiques en cada ajuntament
9.1. Nomenament com a personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local
Les persones aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades per cada ajuntament personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local en els respectius ajuntaments. El període de pràctiques tendrà una durada de sis mesos.
9.2. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per a cada ajuntament.
9.3. Aquesta situació s’ha de mantenir fins que sigui nomenat personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat com a no apte. El Tribunal Qualificador ha d’elevar a la presidenta de l’EBAP la llista definitiva de persones aspirants declarades aptes i no aptes de la fase de pràctiques, que dictarà resolució i n’ordenarà la publicació al BOIB. Si cap persona aspirant és qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà la documentació de la base 8 a la persona aspirant que hagi aprovat totes les proves, per l'ordre de puntuació obtinguda en les proves en l’ajuntament corresponent, per ser nomenat personal funcionari en pràctiques. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.4. Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d’adscripció, en el supòsit que aquest no tengui subgrup, en el qual aspiri a ingressar; i, si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l’inici del període de pràctiques.
No obstant això, si el període de pràctiques es duu a terme desenvolupant un lloc de treball, es percebran, a més, les retribucions complementàries corresponents al lloc esmentat.
9.5. Valoració de les pràctiques
Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
ANNEX 2
Tribunal Qualificador per al procediment selectiu especial unificat per cobrir les places corresponents a l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma
President/a: designat per la presidenta de l'EBAP
Titular: Bartomeu Tomás Noguera
Suplent: Rafael Ferragut Catany
Vocals:
Primer. Proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals
Titular: Juan José Vivas Muñoz
Suplent: Pedro Cañellas Gilabert
Segon: Proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública
Titular: Mª Magdalena Tugores Montell
Suplent: Natasha Zuazaga Bolton
Tercer: designat per la presidenta de l'EBAP
Titular: Manel Crespí Seguí
Suplent: Miquel Llabrés Galmés
Secretari/a: Designat/ada per la presidenta de l'EBAP, amb veu i vot
Titular: Yolanda Mínguez Ambros
Suplent: Margalida Albertí Garau
ANNEX 3
Temaris i exercicis de les proves selectives del procés especial unificat per cobrir les places corresponents a l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, dels ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià,Capdepera i Palma
Primer. Temari de la prova de coneixements
A) Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements
1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del poble.
3. Les entitats locals: concepte i característiques. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentaria municipal. Concepte i classes.
4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.
14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.
15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.
17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Diligències principals.
18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.
19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
20. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol iv, dels municipis i resta d’entitats locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
B) Temes de la segona fase de la prova de coneixements
ARTÀ
Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l’Ajuntament d’Artà.
1. Coneixement del terme municipal:
1.1. Geografia del terme municipal.
1.2. Història i patrimoni d’Artà.
1.3. nuclis de població.
2. Ordenances municipals i reglaments:
2.1. Normes generals de funcionament i d’ús del pavelló Poliesportiu Municipal Na Caragol, de la Piscina Municipal i de les pistes de tennis.
2.2. Ordenança municipal de circulació.
2.3. Ordenança municipal de neteja, deixalles i residus sòlids urbans del municipi d’Artà.
2.4. Ordenança municipal de prevenció de la contaminació acústica i per vibracions.
2.5. Ordenança municipal reguladora de la convivència, defensa i protecció animal en l’entorn humà.
2.6. Ordenança municipal reguladora de la publicitat directa al terme municipal d’Artà.
2.7. Ordenança municipal sobre les instal·lacions i els usos comercials a les vies i espais públics d’Artà.
2.8. Reglament d’ús del Parc Verd d’Artà.
2.9. Reglament de l’Ajuntament d’Artà sobre la venda ambulant i els mercats temporals.
2.10. Reglament municipal pel qual es regula l’estacionament en superfície amb limitació horària.
2.11. Reglament municipal pel qual es regula la circulació de vehicles de motor dins els espais naturals del terme d’Artà.
Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web <www.arta.cat>.
BUNYOLA
Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l’Ajuntament de Bunyola.
1. Coneixement del terme municipal:
1.1. Coneixement bàsic del terme municipal de Bunyola (localització i nuclis).
2. Ordenances municipals:
2.1. Ordenança de policia i bon govern:
Capítol i. Disposicions generals.
Capítol ii. Normes generals de convivència.
Capítol iii. Seguretat als llocs públics.
Capítol iv. Trànsit.
Capítol v. Protecció civil.
Capítol xvii. Compliment i infraccions.
2.2. Ordenança municipal d’animals de companyia.
2.3. Ordenança municipal sobre la prevenció de la contaminació acústica:
Títol iii. Règim d’activitats singulars.
Capítol i. Vehicles a motor.
Capítol ii. Treballs en la via pública.
Capítol iii. Normes per a les activitats d’oci, espectacles, recreatives, culturals i d’associacionisme per als actes sorollosos en la via pública.
Capítol vii. Activitats vàries (articles 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51).
Capítol vi. Sorolls d’activitats (articles 52, 53, 54).
2.4. Ordenança municipal de gestió de RSU, neteja viària i recollida de fems.
2.5. Ordenança reguladora de la publicitat directa.
2.6. Ordenança municipal dels serveis urbans de transport amb vehicles lleugers per a les llicències d’autotaxi.
2.7. Ordenança reguladora dels horaris d’establiments i espectacles públics i activitats recreatives.
Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web <www.ajbunyola.net>.
CALVIÀ
Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l'Ajuntament de Calvià.
1. Coneixement del terme municipal:
1.1. Geografia del terme municipal.
1.2. Història i patrimoni de Calvià.
1.3. Nuclis de població.
2. Ordenances municipals:
2.1. Ordenança municipal de benestar i tinença d’animals que viuen en l’entorn humà.
2.2. Ordenança municipal per al foment de la convivència a Calvià.
2.3. Ordenança municipal de recollida de residus municipals i neteja d’espais públics:
Títol i. Disposicions generals.
Títol ii. Recollida de residus municipals.
Títol iii. Neteja pública.
Títol iv. Règim sancionador:
Capítol ii. Tipificació d’infraccions.
2.4. Ordenança municipal de protecció del medi ambient contra la contaminació acústica per sorolls i vibracions:
Capítol vii. Normes específiques per a sistemes d’alarma i megafonia, relacions veïnals i activitats a l’aire lliure i en el medi ambient exterior.
Capítol ix. Normes específiques per a vehicles a motor i ciclomotors.
Capítol x. Altres activitats.
2.5 Ordenança municipal de pub crawling.
2.6 Ordenança municipal de publicitat dinàmica:
Títol ii. Dels diferents tipus de publicitat:
Capítol v. Publicitat dinàmica.
Títol iii. Intervenció administrativa:
Capítol i. Mesures cautelars.
2.7 Ordenança municipal de circulació:
Títol ii. De la circulació.
Títol iv. Parada i estacionament.
Títol v. De les activitats a la via pública.
Títol vi. De la immobilització i la retirada de vehicles.
2.8. Ordenança reguladora dels horaris de tancament d’establiments i espectacles públics i activitats recreatives.
Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web
<http://www.calvia.com/responsive/general.plt?KPAGINA=3366&KIDIOMA=2&KNODE=50>.
CAPDEPERA
Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l'Ajuntament de Capdepera.
1. Coneixement del terme municipal.
2. Ordenances municipals i reglaments:
2.1. Ordenança de convivència ciutadana.
2.2. Ordenança d'horaris establiments i espectacles públics.
2.3. Ordenança municipal per a l’ocupació viària amb taules, cadires i altres instal·lacions.
2.4. Ordenança de circulació.
2.5. Reglament de viatgers automòbils de turisme.
2.6. Ordenança de venda ambulant en els mercats municipals.
Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a les pàgines web
<http://www.ajcapdepera.net/documents/index.ct.html> (ordenances) i
<http://www.ajcapdepera.net/documents/index.ct.html?tIte=cartografia&sqlw_tema=4185> (terme municipal).
PALMA
Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l'Ajuntament de Palma.
1. Ordenança reguladora de l’ús cívic dels espais públics.
Títol i. Disposicions generals.
Títol ii. Sobre l’ús cívic dels espais públics.
Títol iii. Instruccions comunes sobre el règim sancionador i altres mesures d’aplicació (articles del 13 al 20).
2. Ordenança municipal de circulació de Palma.
2.1. Objecte i àmbit d’aplicació.
2.2. Circulació, Normes generals.
2.3. Ordenacions circulatòries especials: ACIRE.
2.4. Mesures cautelars i complementàries.
2.5. Parades i estacionaments, usos i prohibicions.
2.6. Motius d’immobilització i retirada de vehicles a l’Ordenança.
3. Cultura general del terme municipal de Palma.
3.1. Història i evolució de la ciutat.
3.2. Elements patrimonials més singulars.
Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web <https://www.palma.cat>.
Segon. Exercicis
Exercici previ. Prova acreditativa dels coneixements de llengua catalana del nivell C1 prevista en el Reglament per a l’ús de la llengua catalana a l’Ajuntament d’Artà, aprovat el 27 de juliol del 2000.
De caràcter obligatori i eliminatori per a aquelles persones aspirants a les places convocades de l’Ajuntament d’Artà que no hagin declarat estar en possessió del certificat o títol acreditatiu del coneixement de llengua catalana del nivell C1 dins el termini de presentació de sol·licituds.
El resultat de la prova serà de apte o no apte. La no superació d’aquesta prova o la no presentació de la persona aspirant suposarà l’exclusió del procés selectiu per a les places convocades de l’Ajuntament d’Artà.
Els resultats obtinguts únicament són vàlids dins l’àmbit d’aquesta convocatòria per a les places convocades de l’Ajuntament d’Artà i no generen cap dret respecte a altres procediments selectius de qualsevol tipus ni per a la participació en aquest procés unificat a qualsevol altre ajuntament.
Primer exercici. Prova de coneixements
De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.
a) La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s’assenyala en l’apartat primer, lletra A, de l’annex 3.
El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.
Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l’exercici
b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s’indica en l’apartat primer, lletra B, de l’annex 3. La prova es realitzarà de forma independent per a cada Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar-se a un, a dos, a tres, a quatre o a tots els ajuntaments que formen part del procés conjunt segons l’opció de participació expressada en la sol·licitud.
El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts per a cada ajuntament.
Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l’exercici
c) La valoració d’aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d’ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una de les dues s’obté una puntuació inferior a 8 punts.
Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.
Segon exercici. Prova d’aptitud física
De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen en l’annex 3 del Decret 28/2015. Per fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al Tribunal un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Si alguna de les persones aspirants en la data de realització de les proves físiques està en situació d’incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, o bé en estat d’embaràs, part o puerperi, risc per a l’embaràs, degudament acreditat mitjançant certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del Tribunal Qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici, durà a terme la resta de les proves, i la qualificació quedarà pendent, en el cas que superàs totes les altres, condicionada a la superació de les proves d’aptitud física, en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. Aquest termini no podrà superar la data de publicació provisional d’aspirants seleccionats que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.
Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’assenyalin. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les proves que s’han de fer són les assenyalades en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP resten exemptes de fer les proves físiques en aquesta convocatòria. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l’obtenció d’aquest certificat, amb una validesa de dos anys comptador des de la data de finalització d’aquest curs bàsic.
Tercer exercici. Prova d’aptitud psicològica i de personalitat
De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac.
L’exercici consisteix a respondre una prova o proves d’aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d’assessors del Tribunal Qualificador. El resultat d’aquesta prova és en termes d’apte o no apte.
Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l’exigida en aquest apartat.
ANNEX 4
Barem de mèrits de la fase de concurs de les proves selectives del procés especial unificat per a cobrir les places corresponents a l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, dels Ajuntaments d’Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma
La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts.
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Només s’han de valorar els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts.
La valoració del Curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.
2. Valoració dels serveis prestats ( 60 % de 40 punts)
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 24 punts d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el municipi de les Illes Balears al qual s’opta: 0,40 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic d’un municipi diferent al qual s’opta: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Valoració estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, se n'ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s’exigeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s’han d’acumular.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,07 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.
f) Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
4. Coneixements de llengües
a) Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica amb una puntuació màxima de 0,5 punts:
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts
c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts
S’ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’ha d’acumular a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només s’han de valorar els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix, per la qual cosa als aspirants a les places de l’Ajuntament d’Artà sols es valorarà el nivell C2 i el de llenguatge administratiu. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
b) Coneixement d’altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d’1 punt segons els criteris que s’indiquen en la taula següent :
ivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalent als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,02 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,04 |
A1 |
0,07 |
0,06 |
1r curs de nivell elemental |
0,06 |
A2 |
0,11 |
0,07 |
2n curs de nivell elemental |
0,07 |
B1 |
0,15 |
0,11 |
1r curs de nivell mitjà |
0,11 |
B1+ |
0,19 |
0,15 |
2n curs de nivell mitjà |
0,15 |
B2 |
0,22 |
0,19 |
1r curs de nivell superior |
0,19 |
B2+ |
0,26 |
0,22 |
2n curs de nivell superior |
0,22 |
C1 |
0,30 |
0,26 |
|
|
C2 |
0,33 |
0,30 |
|
|
D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat corresponent.
a) Formació relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2,50 punts.
S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s’accedeix. Concretament, només s’han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.
Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
b) Formació no relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat es d’1 punt.
Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En tot cas, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l’EBAP, que són:
- Àrea de comunicació i habilitats personals
- Àrea economicopressupostària
- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans
- Àrea de gestió d’organització i innovació
- Àrea juridicoadministrativa
- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora
Formació universitària no oficial no relacionada
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.
ANNEX 5
Instruccions per tramitar les sol·licituds
1. Formalització de la sol·licitud
1.1. Les persones aspirants als processos selectius poden presentar la sol·licitud per participar en les proves selectives sempre que compleixin els requisits per participar-hi que estableix la base 2 de l’annex 1. En la sol·licitud s’ha de consignar, en les caselles que s’indiquin, les dades següents:
- Ajuntament al qual es presenta, i marcar, en cas de presentar altres sol·licituds, l’ordre de prioritat en aquell ajuntament.
- Nivell de coneixements de llengua catalana.
- Si presenta un certificat conduent a l’exempció de la prova d’aptitud psicològica i de personalitat.
- Si realitzarà la prova d’aptitud física.
S’ha de presentar una sol·licitud per cada ajuntament a les places del qual es vol optar.
L’ordre de prioritat marcat en les sol·licituds ha de ser coherent entre si. En cas d’incoherència, la persona aspirant ho haurà d'esmenar en el termini establert. En cas de no esmenar-ho, es considerarà que desisteix de totes les sol·licituds presentades.
1.2. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han de presentar:
- Document nacional d’identitat en vigor o resguard de la sol·licitud de renovació. No cal presentar-lo, ja que l'EBAP el comprovarà d’ofici excepte si la persona aspirant manifesta expressament la seva negativa.
- Títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. No cal presentar-lo, ja que l'EBAP el comprovarà d’ofici excepte si la persona aspirant manifesta expressament la seva negativa.
En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
- Acreditació d’haver abonat la taxa per drets d’examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de la persona aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquesta base.
- Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, segons el model de sol·licitud d’aquest annex.
Per als aspirants a les places de l’Ajuntament d’Artà que no acreditin el nivell de coneixement C1 de llengua catalana, es durà a terme una prova específica d’aquest nivell; aleshores, la declaració responsable del compliment específic d’aquest requisit va referit a la data de realització del primer exercici de l’oposició.
- En el model de sol·licitud s’al·legarà el nivell de coneixements de català que es posseeix.
- Acreditació, si escau, del certificat conduent a l’exempció de la prova d’aptitud psicològica i de personalitat en les condicions que estableix l’annex 3, referent al tercer exercici de les proves d’oposició.
L’Administració podrà requerir de la persona sol·licitant l’aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili que hi figuri es considerarà vàlid a l’efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
Tota la documentació que han de presentar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria ha de ser mitjançant l’original o la fotocòpia compulsada.
Un cop publicada la llista definitiva de les persones aspirants que han superat el procés selectiu, les persones sol·licitants disposaran d’un termini de vint dies naturals per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits, que encara no s’han acreditat, que exigeix la convocatòria a la base 2 de l’annex 1.
Concretament hauran d’aportar:
- Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana.
- Fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A i B en vigor.
- Certificat d’antecedents penals.
2. Presentació de la sol·licitud
Les sol·licituds per participar en les proves selectives s’han de presentar en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquestes sol·licituds s’han d’ajustar al model oficial establert en aquest annex.
2.2. Sol·licitud semitelemàtica
Avançament de la sol·licitud manual per via telemàtica. La persona interessada pot emplenar el model de sol·licitud de forma telemàtica i pagar la taxa. Un cop finalitzat el procés en la web (<http://oposicionsPL2018.caib.es>), el sistema li assignarà un número de preregistre. A continuació, la persona interessada haurà d’imprimir la sol·licitud, signar-la i presentar-la, juntament amb la documentació requerida (vegeu apartat 1.2 d’aquest annex) en el Registre de l’EBAP, o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La sol·licitud no serà vàlida fins que no s’hagi presentat degudament, d’acord amb el paràgraf anterior.
En cas que la sol·licitud es presenti en algun registre distint al Registre de l’EBAP, és convenient que avançi la sol·licitud registrada al núm. de fax 971 17 63 19.
2.3. Sol·licitud manual
Si la persona interessada no pot emplenar ni avançar la sol·licitud per via telemàtica, els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estaran a la seva disposició a l’EBAP, als ajuntaments i a la web del Govern <http://oposicionsPL2018.caib.es>.
La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat i, a continuació, l’ha de signar i l’ha de presentar, juntament amb la documentació requerida (vegeu l'apartat 1.2 d’aquest annex) en el Registre de l’EBAP, o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En cas que la sol·licitud es presenti en algun registre distint al Registre de l’EBAP, és convenient que avanci la sol·licitud registrada al número de fax 971.17.63.19
2.4. La no presentació de la sol·licitud dins el termini establert i en la forma escaient suposarà l’exclusió de la persona aspirant.
2.5. La manca de justificació de l’abonament dels drets d’examen determinarà l’exclusió de la persona aspirant.
2.6. Pagament de la taxa dels drets d’examen per a les sol·licituds manuals. Es podrà emplenar el document d’ingrés per al pagament de la taxa de drets d’examen (model 046) a la pàgina web de l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), a l'adreça web <http://www.atib.es>. A continuació, la persona usuària podrà imprimir el document i fer el pagament en una de les entitats col·laboradores que figuren en el model, o fer el pagament telemàtic, mitjançant banca electrònica, sempre que la persona interessada tengui un compte operatiu per via telemàtica en una de les entitats bancàries els anagrames de les quals apareixen en la pantalla. L’aplicació indicarà també la forma de dur a terme aquest pagament electrònic. Una vegada que el pagament s’hagi fet correctament, cal incorporar el justificant del pagament efectuat a la sol·licitud de participació a les proves selectives.
Per accedir al model 046, a la web <http://oposicionsPL2018.caib.es> es publicaran les instruccions.
SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES DEL PROCÉS UNIFICAT 2017 PER A LA PROVISIÓ DE PLACES DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DELS AJUNTAMENTS DE PALMA, CALVIÀ, BUNYOLA, ARTÀ I CAPDEPERA |
|
|
|
MUNICIPI (marcau el municipi al qual us presentau): □ Artà □ Bunyola □ Calvià □ Capdepera □ Palma (Només podeu marcar un municipi per sol·licitud.) |
|
|
|
DADES PERSONALS |
|
Llinatges i nom: _____________________________________________________________________________________________ DNI: ___________________________________ Sexe: ___________ Data de naixement: ___________________________ Nacionalitat: _________________________________________________________________________________________________ Telèfon 1: __________________________________________ Telèfon 2: ______________________________________________ Adreça: _______________________________________________________________________________________________________ Núm./pis: ________________________ Municipi: _______________________________________________________________ Illa: ________________________________ Província: ________________________________ Codi postal: _______________ Correu electrònic: ___________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS |
|
- NIVELL DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA: _______________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
Voleu realitzar la prova d’aptitud física? □ SÍ □ NO |
|
|
|
ORDRE DE PRIORITAT D’AQUEST MUNICIPI |
|
(Si escau, assenyalau l’ordre de prioritat d’accés al municipi.) □ 1 □ 2 □ 3 □ 4 □ 5 |
|
|
|
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ OBLIGADA |
|
□ Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d’examen □ Acreditació, si escau, del certificat d'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat |
|
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ EN CAS DE DENEGAR EL CONSENTIMENT |
|
(Aquesta documentació sols s’ha de presentar en cas de negativa expressa a què l’EBAP la comprovi d’ofici.) □ Fotocòpia del DNI o del document oficial acreditatiu de la identitat □ Titulació |
CONSENTIMENT
D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu, s’entén concedit el consentiment per a la consulta de dades relatives al DNI i la titulació.
En cas contrari, si NO donau el consentiment per a la consulta, marcau la casella següent:
□ NO don el consentiment per a la consulta de les meves dades d'identitat mitjançant el Sistema de Verificació de dades d'Identitat, ni perquè l’EBAP sol·liciti a altres administracions els documents necessaris per acreditar el compliment de mèrits i/o requisits.
DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat/La sotasignada declar que complesc els requisits que exigeix la base segona de l’annex 1 de la convocatòria, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
SOL·LICITUD, LLOC, DATA I SIGNATURA
El sotasignat/La sotasignada SOL·LICIT ser admès/admesa a les proves selectives a què es refereix aquesta sol·licitud, AUTORITZ perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
...................................................................., ...... d......................................... de ..............
Signatura
ESCOLA BALEAR D’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
Les dades que faciliteu en aquest formulari passaran a formar part del fitxer automatizat propietat de l’EBAP i podran ser utilitzades per l’EBAP per a l’exercici de les funcions pròpies en l’àmbit de les seves competències. D’acord amb el que preveu la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, podeu exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant un escrit presentat en el registre de l’Escola Balear d’Administració Pública.
ANNEX 6
Model al·legació de mèrits
MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS |
DADES PERSONALS
PRIMER LLINATGE |
SEGON LLINATGE |
NOM |
DNI |
---|---|---|---|
|
|
|
|
DENOMINACIÓ DE LA PLAÇA
|
S’adjunten els originals o les fotocòpies compulsades que es consignen a continuació perquè puguin ser valorats en la fase de concurs.
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Nivell |
Nota |
Curs bàsic de capacitació |
|
2. Valoració dels serveis prestats
Administració |
Anys |
Mesos |
---|---|---|
|
|
|
3. Valoració estudis acadèmics oficials
Titulació |
Crèdits ECTS (si escau) |
---|---|
|
|
4. Coneixements de llengües
4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana
|
4.2 Coneixements d’altres llengües
Idioma |
Nivell assolit |
---|---|
|
|
5. Valoració dels cursos de formació
5.1. Formació relacionada amb l’àrea professional
Acció formativa rebuda |
Hores d’aprofitament |
Hores d’assistència |
|
|
|
Acció formativa impartida |
Hores |
|
|
|
|
Formació universitària no oficial relacionada |
Crèdits ECTS (si escau) |
|
|
|
5.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional
Acció formativa rebuda |
Hores d’aprofitament |
Hores d’assistència |
|
|
|
Formació universitària no oficial no relacionada |
Crèdits ECTS (si escau) |
|
|
|
Palma,
Signatura de la persona sol·licitant